[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mand

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:33

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:44

Mand schreef:
Ik ga jullie weer even een schop ontopic geven, sorry meiden dit is geen vakantietopic :o

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ambiancé

Over de langste film ter wereld die eigenlijk niet echt bestaat

Hoezo is dit luguber? Ik mis iets geloof ik

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:48

Ik snap dat de cliff foto’s off topic waren (al vind ik 3 foto’s over een cliff en de rest over van een cliff af donderen niet super storend), maar ik vind het even offtopic als de foto’s :o wat is er luguber aan een lange film? Wellicht mis ik een stuk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:31

Wat is daar luguber aan?

Ik snap de link ook even niet..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:33

De link klopt niet

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:34

moonsparkle schreef:
De link klopt niet

Als je hem kopieert en plakt wel, dan komt er iets over een lange film.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:35

sureido schreef:
moonsparkle schreef:
De link klopt niet

Als je hem kopieert en plakt wel, dan komt er iets over een lange film.

Ah ja nu heb ik dit gevonden https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ambianc%C3%A9

Maar ik zie er niks in staan over dat er lugubere dingen in voor komen oid.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:40

Ik heb laatst een docu gekeken what's wrong with aunt Diane. Over een vrouw die ging spookrijder en daarbij een dodelijk ongeluk tot gevolg. Ze was zelf dood, haar dochter, 3 nichtjes die hij haar in de auto zaten en 3 tegenliggers. Haar zoon overleefde het ongeluk.

https://youtu.be/sbS-zopMeRY

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:00

Bwa, die cliff foto's vond ik nu niet geheel off topic :o Luguber, verre van. Maar ze gaven me wel de kriebels. Al genoeg verhalen gehoord van mensen die plaatjes nemen en waarbij de grond dan letterlijk wegzakt. Brr, wil er niet aan denken.

Mijn god @ hierboven. Zeggen ze in de docu ook wat er mis was met de vrouw? Ik begrijp niet dat als je zelf uit het leven wil stappen, je nog 6 andere mensen mee sleurt ... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:13

Ik krijg ook kriebels bij het kijken van die foto's :+ Is dat niet ergens angst om te vallen ofzoiets?
Wat mij weleens overvalt op zo'n plekken is de immense neiging "wat als ik er nu vanaf spring" of het gevoel dat je voorover de diepte in gaat duiken en je jezelf daar niet van kan tegenhouden.

Hoogtevrees durf ik het niet echt noeman, aangezien ik gerust op een ladder durf kruipen, op het dak werken van mijn schuilhok, in een vliegtuig stappen etc. Heb wél problemen met doorkijktrappen en bijvoorbeeld de draaitrap in een kerktoren of kasteeltoren. Ik voel dat ik "stijg" maar raak mijn oriëntatie dan soort van kwijt. Terwijl een roltrap etages hoog me niks doet, maar je krijgt me no f*cking way in een glazen lift. Zelfs niet voor 1 verdiep. Achtbanen doe ik niet, niet uit vrees voor de hoogte maar wel uit vrees om eruit te vliegen... (ik ben klein en smal en zit wel vaker nog al los in die dingen...)

Hoe hersenen met iemand toch best een loopje kunnen nemen :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:20

Ja precies dat, ik krijg soms ook van die gedachte wat als iemand mij duwt of ik er gewoon zo vanaf hobbel :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:36

The_Cat schreef:
Bwa, die cliff foto's vond ik nu niet geheel off topic :o Luguber, verre van. Maar ze gaven me wel de kriebels. Al genoeg verhalen gehoord van mensen die plaatjes nemen en waarbij de grond dan letterlijk wegzakt. Brr, wil er niet aan denken.

Mijn god @ hierboven. Zeggen ze in de docu ook wat er mis was met de vrouw? Ik begrijp niet dat als je zelf uit het leven wil stappen, je nog 6 andere mensen mee sleurt ... :(

Het is niet duidelijk waarom het is gebeurd, vlak voor het gebeurde stopte ze wel nog bij een tankstation om te vragen voor iets van pijnstillers is ofzo, maar ze hebben buitenom een heel hoog alcohol promillage geen andere medische aandoening kunnen vaststellen. Maar volgens haar man had ze geen drankprobleem. En dan nog als je dronken zou zijn, zoiets als dit gebeurd dan nog niet zomaar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:04

moonsparkle schreef:
The_Cat schreef:

Het is niet duidelijk waarom het is gebeurd, vlak voor het gebeurde stopte ze wel nog bij een tankstation om te vragen voor iets van pijnstillers is ofzo, maar ze hebben buitenom een heel hoog alcohol promillage geen andere medische aandoening kunnen vaststellen. Maar volgens haar man had ze geen drankprobleem. En dan nog als je dronken zou zijn, zoiets als dit gebeurd dan nog niet zomaar.
er is ook een soort ziekte dat je lichaam alcohol aanmaakt, of-zoiets in een medische serie gezien.

Edit auto brewery syndroom iets van koolhydraten zet je lichaam dan om in alchol

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:29

Varekaj schreef:
Ik krijg ook kriebels bij het kijken van die foto's :+ Is dat niet ergens angst om te vallen ofzoiets?
Wat mij weleens overvalt op zo'n plekken is de immense neiging "wat als ik er nu vanaf spring" of het gevoel dat je voorover de diepte in gaat duiken en je jezelf daar niet van kan tegenhouden.

Hoe hersenen met iemand toch best een loopje kunnen nemen :D

Dit is een bekend verschijnsel en heeft een naam :D Intrusies noem je het. Hier meer: https://www.google.nl/amp/s/www.vice.co ... ezond-mens

Oeps, zie inderdaad dat de link niet klopt. Is overigens zeker wel luguber, de trailer alleen al is heel vreemd en er zijn veel mensen die ontzettende paniek enz ervaren na het gezien te hebben. De trailer zelf duurt al 7 uur en 20 minuten. Als je googled op 'Ambiance movie' kan je meer vinden.

Wat anders; hebben jullie de docu van Tim gezien?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:36

Interessant die intrusies.
Ik vroeg me al af of ik de enige ben die wel eens zoiets denkt. :o

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:51

Nee, ik heb dat soms ook vaak. Om de een of andere reden in de auto op de snelweg met deuren openen :')

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:03

Ben ik toch niet de enige gek :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:27

Het heet ook wel "call of the void" (origineel uit het Frans: "l'appel du vide").

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:02

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:12

moonsparkle schreef:
Ik heb laatst een docu gekeken what's wrong with aunt Diane. Over een vrouw die ging spookrijder en daarbij een dodelijk ongeluk tot gevolg. Ze was zelf dood, haar dochter, 3 nichtjes die hij haar in de auto zaten en 3 tegenliggers. Haar zoon overleefde het ongeluk.

https://youtu.be/sbS-zopMeRY

Wow, ik heb deze net gekeken en wat een familie zeg. Het is duidelijk dat ze onder invloed was die dag, maar die familie wil gewoon niet toegeven dat dat ook maar een mogelijkheid is.

En dan de man van Dian; een mankind die boos is dat ze dood is en hem heeft achtergelaten met zijn zoontje, want zij deed alles in huis en hij wilde geen kinderen. Daarom waren alle zorgtaken voor haar 8)7 Met geen woord sprak hij over zijn dochtertje die is omgekomen en ik mag het niet zeggen, maar ik kreeg eigenlijk een beetje het gevoel dat hij liever had gehad dat z'n zoontje ook was overleden die dag, want hij had het wel erg zwaar nu.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:21

Ja ik vind het echt verschrikkelijk voor die zoon, hoop dat hij nog een soort van liefdevolle opvoeding heeft gehad.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:24

Deze is ook leuk... trap en platform zijn van die metalen roosters. Heb erop gelopen maar half verlamd van angst :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door corinep op 08-01-21 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:29

ClaudiaHS schreef:

Nee hoor, heb ik ook.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:30

Had je in China niet een glazen brug met scheur-effect? Oo een filmpje zag je een man doodsbang krijsend op die brug liggen omdat hij dacht dat hij brak :') was eigenlijk best zielig, maar stiekem ook grappig.

Edit: kijk hier: https://youtu.be/AjdSaV42ueM
Laatst bijgewerkt door Ceffyl op 08-01-21 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:31

Suzanne F. schreef:
ClaudiaHS schreef:

Nee hoor, heb ik ook.

Hier nog een!