[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:56

Fijn dat je vandaag een gesprek gaat hebben met de huisarts, ik hoop dat het je wat helderheid kan geven. Heel veel sterkte, want wat je ook gaat doen, het heeft veel gevolgen. :(:)

jesito

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:59

Zie dat hij wel graag het kindje wil laten komen. Lijkt me helemaal lastig.
Jij moet oppassen dat je je nu niet tegen je zin over laat halen door je vriend maar tegelijk wel nadenken of je het echt niet wil.
Praat erover met je vriend en maak afspraken als je besluit het kindje te laten komen.
Lijkt me heel erg lastig, hopelijk maakt de afspraak bij de dokter je wat wijzer.
Succes.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:03

Ik hoop dat je een fijne dokter treft die niet aandringt 'om het gewoon te proberen'
Sterkte Mandy!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:52

Ja voor dat laatste ben ik ook bang. Weet eigenlijk niet wat een huisarts in dit verhaal kan betekenen. Je moet toch je eigen gevoel volgen en je daar niet van af laten praten. Het is wel een beslissing voor levenslang.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:55

Ik hoop dat de huisarts gewoon goed luistert naar wat mandy echt wil. En dit benoemd.
Want stiekem heeft ze haar keus denk ik al gemaakt. Maar het uitvoeren is heftig. Zeker icm met haar vriend.
Ik hoop dat de arts haar hier handvaten voor kan geven om hier mee om te gaan.
Want het drukt nu toch een stempel op je relatie, hoe dan ook. en daar zullen ze samen uit moeten komen/ of niet.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:45

Bloodymary schreef:
Ja voor dat laatste ben ik ook bang. Weet eigenlijk niet wat een huisarts in dit verhaal kan betekenen. Je moet toch je eigen gevoel volgen en je daar niet van af laten praten. Het is wel een beslissing voor levenslang.

Een objectief iemand om mee te praten over een hele moeilijk beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:11

Helaas zijn niet alle ha objectief als het aankomt op zaken als abortus, sterilisatie etc. Hopelijk die van Mandy gewoon wel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:14

Tiggs schreef:
Bloodymary schreef:

Een objectief iemand om mee te praten over een hele moeilijk beslissing.

Dat objectieve vraag ik me dus af...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:20

Met objectief moet je geluk hebben idd.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:19

Als je een goede huisarts hebt wel. Ik zou dit dilemma zeker met die van mij bespreken, ondanks het feit dat hij bijvoorbeeld gelovig is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:28

Ik zou hier Met mijn HA idd ook heel fijn over kunnen praten
Dus Ja, een huisarts kan hier echt wel een goeie voor zijn

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:58

Ja mijn huisarts ook. Maar ik woon in de stad, kan me voorstellen dat het in een minder progressief gebied lastiger is.

Bloodymary, huisarts is fijn voor eventuele doorverwijzing.

Mandy, je kunt ook FIOM bellen trouwens. Objectief en ze weten welke wegen je moet bewandelen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:05

Ik zou nooit naar een huisarts gaan om erachter te komen wat ik wil.. Maar je kunt daar natuurlijk ook verschillende opties bespreken. Ik weet niet welke er zijn hoor. Maar ik vermoed dat, omdat je nog niet ver bent er wel meerdere mogelijkheden zijn. En weet ik het, sommige mensen zullen vast van een vorm van afscheid nemen willen, er met iemand over praten na afloop.. Hiermee kan een huisarts natuurlijk ook helpen en informeren.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:20

Mandy veel sterkte en wijsheid vandaag, hopelijk een net en goed gesprek.

Hier moeders die echt aso zijn in de Ikea. Ik wil gezellig een koffie drinken, blijkbaar hadden nog mensen dat idee. Je hebt van die zetels: twee tegenover elkaar (2zits) met koffietafel er tussen. 4 van die combinaties in totaal. Zet een moeder haar kind in het midden van zo een zetel, geeft het papier en kleurpotloden, en gaat zelf gewoon lekker in de zetel ernaast! :oo Niet er tegenover, wat deel zou zijn van die combi, nee in de zetel er naast. Nemen ze dus 2 van de 4 zetelcombinaties in totaal in.
Dat zijn 4 zetels voor een moeder en kind. En was heel duidelijk dat je er niet bij mocht zitten, kind had alles over de tafel gespreid, moeder had hetzelfde gedaan op haar tafeltje met taartje en koffie := _O-

Kind was wel stil, dat dan weer wel *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:56

Sterkte Mandy, hoop dat je er iets aan hebt..

Aria, ik was gisteren ook bij Ikea, het was serieus, 'laat je kind los in de Ikea-dag' volgens mij :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:52

Jullie weten dat het nog steeds zomervakantie is he :+ Ikea is dan, behalve eventueel in de avonduren, echt een nogo voor mij.

Tegenover ons huis (ik woon in een bosgebied) zijn een aantal recreatiewoningen van een personeelsvereniging. Dus in de zomer zitten daar nogal eens koters. Prima, zolang ze zich enigszins gedragen.

Mijn man had eigenlijk al het hele weekend de radio aan omdat er dus 1 zich niet kon gedragen en al steeds liep te gillen.

Nu hadden wij dus 's avonds het idee (tegen een uur of 7) om lekker in ons bos te gaan picknicken, heel romantisch.

Kind bleef krijsen en gillen. Dus ik heb na een minuut of 10 een schreeuw gegeven of ze haar kop kon houden met dat gebler.

Na nog wat gegil hoor ik vaders (eindelijk) zeggen dat ze moet stoppen met dat gillen. En ik weet nu dus ook dat geluid echt heel ver draagt want op zo'n 200 meter kon ik hem nog letterlijk verstaan zonder dat hij schreeuwde :+ Het was daarna gelukkig wel klaar met dat gillen.

@Mandy, veel sterkte! Als je wil pb-en mag dat altijd. Ben ook ervaringsdeskundige, al was mijn ex niet gelijk zo dat hij het wilde houden maar kwam hij er achteraf mee dat hij het misschien toch wel had willen houden (jammer joh, te laat...).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:17

Sintara schreef:
Ik zou nooit naar een huisarts gaan om erachter te komen wat ik wil.. Maar je kunt daar natuurlijk ook verschillende opties bespreken. Ik weet niet welke er zijn hoor. Maar ik vermoed dat, omdat je nog niet ver bent er wel meerdere mogelijkheden zijn. En weet ik het, sommige mensen zullen vast van een vorm van afscheid nemen willen, er met iemand over praten na afloop.. Hiermee kan een huisarts natuurlijk ook helpen en informeren.

Lijkt me ook niet dat de insteek van het huisarts gesprek
“Er achter komen wat je wilt”
Maar wel bespreken wat er aan de hand is
Wat de problemen van het moment, rondom die situatie is
En daar een klankbord in zijn

Daarnaast idd alle opties, indien nodig nog eens doorspreken en eventueel doorsturen naar ene andere hulpverlener

Mijn huisarts zou in ieder geval idd dat klankbord kunnen zijn en me een goeie spiegel voor kunnen houden in een situatie als dit waardoor ik daar idd meer rust en overzicht in zou krijgen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:35

Precies Sonja!

Ik vind ook eigenlijk dat de beroepsgroep een beetje tekort wordt gedaan als er wordt gezegd dat ze niet objectief zijn. Ik woon in een groot dorp met zelfs wat biblebelt-uitwaaiers (voor de winkels hier op zondag open mochten...) en zoals gezegd weet ik dat mijn arts ook naar de kerk gaat, maar ik weet zeker dat ik het hierover met hem zou kunnen hebben. Hij staat bijvoorbeeld ook open voor gesprekken over euthanasie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:36

De dokter is eigenlijk altijd de eerste stap. Er wordt bloed genomen voor een dubbele controle zodat je zeker bent dat je zwanger bent. Deze kan ook de gang van zaken al uitleggen in een vertrouwde omgeving. Normaal ken je de dokter en ben je er al geweest. Zo weet je wat jou te wachten staat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:24

DeMolenhoek schreef:
De dokter is eigenlijk altijd de eerste stap. Er wordt bloed genomen voor een dubbele controle zodat je zeker bent dat je zwanger bent. Deze kan ook de gang van zaken al uitleggen in een vertrouwde omgeving. Normaal ken je de dokter en ben je er al geweest. Zo weet je wat jou te wachten staat.

Nee in Nederland niet, je kunt ook rechtstreeks een afspraak maken met de abortuskliniek, hoeft geen arts tussen te zitten.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:52

Klopt hoeft geen arts tussen te zitten. Huisarts is dan weer wel fijn voor advies .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 05:56

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:47

Ojee, ik heb net een Belgisch Stormpje zijn hart gebroken in een zwembad in Italië ~~}>
Na uitleg aan de ouders waren ze het er (wonderbaarlijk) volledig met mij eens. Kind nog harder krijsen natuurlijk.

Eerste ‘vervelende’ aanvaring met een kind na een week Italië! Amper kinderen in dit hotel, en als ze er zijn gedagen ze zich voorbeeldig, op deze uitzondering na dan.
Hotel te duur of dat het ligt aan de niet toeristische plek waar we zitten geen idee maar heeeeerlijk deze rust!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:55

Nu ben ik wel benieuwd wat er dan gebeurde. :P

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:00

Ik ook :D