Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:57

Bowo schreef:
Waarom rijdt een trein weg bij een station om een paar honderd meter later vol op de rem te gaan, een paar seconden stil te staan en dan weer door te rijden?

Welk type trein? Welk traject?

friendly

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:06

Ik heb dat ook wel eens tussen Alkmaar-Hoorn. Snap dat ook nooit maar zal vast een reden achter Zitten.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:27

friendly schreef:
Ik heb dat ook wel eens tussen Alkmaar-Hoorn. Snap dat ook nooit maar zal vast een reden achter Zitten.

Alkmaar-Hoorn is een geliefd traject voor dieren om op het spoor te lopen :j Schapen bijvoorbeeld. En nog onbewaakte spoorwegovergangen. Vaak dat de treinbeveiliging (soort rem, beetje lastig uit te leggen, dat kan Gloa vast beter)dan ingrijpt.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:17

Gloa schreef:
Bowo schreef:
Waarom rijdt een trein weg bij een station om een paar honderd meter later vol op de rem te gaan, een paar seconden stil te staan en dan weer door te rijden?

Welk type trein? Welk traject?

Enschede - Zwolle. Geen idee hoe die trein heet, maar zijn allemaal hetzelfde op dat traject

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:20

Fliiirt <3

Daar was vanmiddag overigens een aanrijding zag ik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:24

@bowo; dat is geen NS toch?

@nayomi; wat een pokke trein is dat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:26

Flying_Angel schreef:
Mensen die schijt hebben en in de spits met hun fiets de volle metro in rammen.

Ik had laatst een lekke band en had in mijn hoofd dat je in de middag vanaf 16:00 weer met de fiets in de metro mocht. Ik ging netjes een kwartier wachten tot 4 uur voordat ik een metro instapten. Toen ik de metro instapte met mijn fiets werd er na 2 haltes boos omgeroepen dat een fiets absoluut niet mocht bij dit tijdstip en dat ik een boete riskeerde.
Oeps. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:30

Gloa schreef:
@bowo; dat is geen NS toch?

@nayomi; wat een pokke trein is dat :')

Klopt, comfort is ver te zoeken _O- Hoef er gelukkig maar 10 minuten mee. Maar ik vind de naam zo leuk. <3
Trein is een blauwnet (Keolis) trein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:33

Materieel andere vervoerders durf ik niet te zeggen waarom die ineens stil staan.

Comfort is in de flirt voor mij wel prima maar de bedieningssoftware mag de schredder in _-:(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:37

Gloa schreef:
Materieel andere vervoerders durf ik niet te zeggen waarom die ineens stil staan.

Comfort is in de flirt voor mij wel prima maar de bedieningssoftware mag de schredder in _-:(

Haha t zijn toch echt vaak bedieningsfouten die de storingen veroorzaken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:56

Vjestagirl schreef:
Gloa schreef:

Geen storingen maar software waar gewoon echt niet over nagedacht is en waar in de praktijk slecht mee te rijden is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:54

Vjestagirl schreef:

Als dat vaak voorkomt is de software niet goed ontworpen. (Er wordt mij in de IT veel te makkelijk slecht ontwerp afgedaan als 'gebruikersfouten.')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 23:02

je fiets mag juist voor 16:00 mee, niet na

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 23:08

Trui schreef:
je fiets mag juist voor 16:00 mee, niet na

Weet ik. Daarom staat er ook dat ik het in mijn hoofd had op dat moment. ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 06:09

Shadow0 schreef:
Vjestagirl schreef:

Als dat vaak voorkomt is de software niet goed ontworpen. (Er wordt mij in de IT veel te makkelijk slecht ontwerp afgedaan als 'gebruikersfouten.')

Deels vast wel, maar PEBCAC bestaat echt. Als gebruikers twee man begeleiding nodig hebben om een url in te typen, voornaamachternaam@bedrijf.com en hun wachtwoord in te voeren, terwijl hun collega's dat op één of andere wonderlijke manier al jaren probleemloos kunnen, dan ligt het probleem toch echt voornamelijk bij de gebruiker.

Niettemin heb je gelijk dat er vaker zo ontworpen moet worden dat niet een vuistdikke handleiding nodig zou moeten zijn om redelijk basic handelingen met een bepaald softwarepakket te kunnen uitvoeren.
Anderzijds is het ook niet realistisch om zo te ontwerpen dat echt alles met een hartslag foutloos ermee kan werken. Een zekere basis mag, binnen redelijkheid, ook van gebruikers verwacht worden.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:29

Iemand die naast me komt zitten in een verder lege 4 zits. Is het geen ongeschreven regel dat je dan iig tegenover elkaar gaat zitten? :(
Het is ook nog eens een grote man die naar frituur ruikt, kan ik zo in de vroege ochtend niet hebben :n

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:32

Als je reisziekte hebt en bijvoorbeeld niet achteruit kan rijden, snap ik het wel. Maar meestal ga je tegenover elkaar zitten :P

Ik had vanochtend een overactieve en overenthousiaste buschauffeur. Het is vroehoeeeeg.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:20

ierusju schreef:
Iemand die naast me komt zitten in een verder lege 4 zits. Is het geen ongeschreven regel dat je dan iig tegenover elkaar gaat zitten? :(
Het is ook nog eens een grote man die naar frituur ruikt, kan ik zo in de vroege ochtend niet hebben :n

Vreselijk irritant! Dat heb ik ook eens gehad... Zoveel vrije vierzits (zo ongeveer de hele coupé), en hij moest naast mij zitten. Hij was super breed en ging ook nog op zijn laptop werken, waardoor zijn elleboog steeds in mij porde en ik letterlijk tegen het raam geplakt zat. En dan zei hij ook nog iets van dat ik mijn tas ook ergens anders kon neerzetten, op een andere stoel (ik had hem op schoot). Ik dacht echt, laat me met rust en praat niet tegen me :')

Als je reisziekte hebt oid, zoals hierboven wordt genoemd, kan ik het nog begrijpen. Maar als je zo groot/breed bent, lijkt het me voor jezelf en de ander toch fijner als je tegenover gaat zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:16

Dat ik op weg ben van Houten naar Maastricht, en dat er bussen rijden tussen Boxtel en Eindhoven: prima. Maar nu rijden ze niet en vervallen alle reisadviezen :')

Zo maar even vragen in Den Bosch wat nu het beste is _O- via Nijmegen en Roermond gok ik

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:20

oomens schreef:
Deels vast wel, maar PEBCAC bestaat echt. [/qote]

Het is nogal een neerbuigende term, en de IT maakt zich er echt vaak gemakkelijk vanaf.

[qoute]Als gebruikers twee man begeleiding nodig hebben om een url in te typen, voornaamachternaam@bedrijf.com en hun wachtwoord in te voeren, terwijl hun collega's dat op één of andere wonderlijke manier al jaren probleemloos kunnen, dan ligt het probleem toch echt voornamelijk bij de gebruiker.

Ja. Gek genoeg weet je dat als IT'er meestal ook prima.

Citaat:
Anderzijds is het ook niet realistisch om zo te ontwerpen dat echt alles met een hartslag foutloos ermee kan werken. Een zekere basis mag, binnen redelijkheid, ook van gebruikers verwacht worden.

Hmm, in theorie niet onwaar, in de praktijk is die 'zekere basis' meestal erg gemakzuchtig door de developers / ontwerpers / consultants bepaald, en niet door de gebruikers en het daadwerkeijke gebruik - terwijl die toch leidend zouden moeten zijn. Software is faciliterend aan het relevante werk dat geleverd wordt. In dit geval is de software ondersteunend aan het vervoeren van mensen in een trein. Als de machinist zegt dat het gebruik ervan lastig is, dan is dat een mening die nogal relevant is.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:56

Nayomie schreef:
Als je reisziekte hebt en bijvoorbeeld niet achteruit kan rijden, snap ik het wel. Maar meestal ga je tegenover elkaar zitten :P

Ik had vanochtend een overactieve en overenthousiaste buschauffeur. Het is vroehoeeeeg.

De mogelijkheid is aanwezig dat ik ga kotsen als ik achteruit ga zitten, dus ik zou ook gerust naast je zijn gaan zitten. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 15:36

Dat Zwolle van die kl*terige k*tpaaltjes heeft waardoor ik nu €20,- saldo mis. :x
Moest twee keer uitchecken om weer in te checken (jeuj blauwnet naar ns :roll:) en bij de tweede keer uitchecken pakte hij meteen die €20,-.
Kon mooi weer opwaarderen omdat ik anders niet naar huis kan. ^)

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 15:54

Huh? Hoe dan? :=

Edit: mensen die in de trein lopen te Facetimen of foto’s te maken waar je ook op staat.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:27

Zingende kinderen

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:03

lor1_1984 schreef:
Dat Zwolle van die kl*terige k*tpaaltjes heeft waardoor ik nu €20,- saldo mis. :x
Moest twee keer uitchecken om weer in te checken (jeuj blauwnet naar ns :roll:) en bij de tweede keer uitchecken pakte hij meteen die €20,-.
Kon mooi weer opwaarderen omdat ik anders niet naar huis kan. ^)

[ [url=m/m5XH9K.png]Afbeelding[/url] ]

even contact opnemen met de klantenservice. Hoe dan. De kaart was al uitgecheckt dus een nieuwe uitcheck is registratie zonder begin punt dus word volledige instaptarief afgeschreven. verder staan op zwolle op elk perron overstap palen
Is 1x bij blauwnet ervoor houden vervolgens weer bij ns voor de overstap als je verder wilt reizen met NS.