Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:39

ik ben absoluut geen exptert. maar bijvoorbeeld zoethout is bloeddruk verhogend, als je er gevoelig voor bent zou dit misschien hoofdpijn kunnen veroorzaken. En zo kan dat ook vast voor andere ingrediënten gelden.

Ikzelf zou trouwens niet snel gaan voor een thee met "natuurlijke aroma's" eraan toegevoegd. Want dat voegt niks toe aan de werking en je weet niet wat het is :Y)

In principe is een gewone ontspannende thee denk ik ook al anti-stress. Want dat zal deze thee denk ik ook grotendeels doen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:07

Heb je een plek op facebook waar je kan zien wanneer en waarin je iemand hebt getagd?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:12

Volgens mij niet.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:14

Ja die heb je :)
Facebook naar je profiel gaan - instellingen - scrol je een beetje naar beneden en dan staat er activiteiten logboek.
Hier staan al je likes in, je reacties, mensen die je hebt genoemd in reactie ectect.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:15

Oh echt? Dat wist ik helemaal niet! Handig!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:13

Als je rechtshandig bent, en je wilt bijvoorbeeld eten met links, dan gaat dat best lastig, althans bij mij haha. Maar komt het dan omdat je linker motoriek gewoon minder ontwikkeld is?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:04

Kwestie van oefenen vooral en heeft ook deels te maken met dominatie van de ene hersenhelft te maken.
Zo kon ik als kind zowel met links als met recht schrijven.
Nu ben ik rechtshandig en voetbal juist weer met links :').

https://www.balancedmind.nl/braintraini ... rechts.htm
Met dit soort testjes kan je kijken wat de voorkeur is.

Echter zie ik de danseres zowel links als rechts draaien als ik met mijn ogen knipper.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:17

Bij mij draait ze alleen maar met de klok mee. De andere kant op lukt niet xD

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:20

Maar ik ben rechtshandig en ze draait bij mij met de klok mee, dus de rechter hersenhelft was dominanter. Hoe dan haha :') terwijl mijn broertje die indd links is haar ook met de klok mee zag draaien.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:23

Pradaatje schreef:
Ja die heb je :)
Facebook naar je profiel gaan - instellingen - scrol je een beetje naar beneden en dan staat er activiteiten logboek.
Hier staan al je likes in, je reacties, mensen die je hebt genoemd in reactie ectect.

Ahh redder in nood, thanks :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:26

Ik kan switchen van draairichting :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:35

savannah030x schreef:
Maar ik ben rechtshandig en ze draait bij mij met de klok mee, dus de rechter hersenhelft was dominanter. Hoe dan haha :') terwijl mijn broertje die indd links is haar ook met de klok mee zag draaien.

Als je rechtshandig bent is je linkerhelft dominanter geloof ik. Ik dacht dat je hersenen gekruisd werken.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:37

miss_lizje schreef:
Kwestie van oefenen vooral en heeft ook deels te maken met dominatie van de ene hersenhelft te maken.
Zo kon ik als kind zowel met links als met recht schrijven.
Nu ben ik rechtshandig en voetbal juist weer met links :').

https://www.balancedmind.nl/braintraini ... rechts.htm
Met dit soort testjes kan je kijken wat de voorkeur is.

Echter zie ik de danseres zowel links als rechts draaien als ik met mijn ogen knipper.

Nope, dat klopt niet. Het heeft hoogstens te maken met de voorkeur van een setje neuronen in je visuele cortex. De dominantie van linker- en rechterhersenhelften heeft hier niets mee te maken.
https://en.wikipedia.org/wiki/Spinning_Dancer en http://theness.com/neurologicablog/inde ... ning-girl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:00

Stufi gerelateerd vraagje. Kan het niet duidelijk vinden.

Ik heb nu 4 jaar een mbo 4 opleiding gedaan, ben een jaar blijven zitten en uiteindelijk zonder diploma van school.

Ik zou dus eigenlijk over 2 jaar moeten beginnen met terugbetalen van mijn stufi.

Maar stel ik ga over een jaar een mbo niveau 3 opleiding doen, hoef ik het dan niet terug te betalen?
Of als ik een niveau 2 ga doen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:04

Nee, dan kun je een stop aanvragen. Dan begint het terugbetalen pas nadat je klaar bent met de opleiding. En als je nu binnen 10 jaar een niveau 3 afrond hoef je helemaal niks terug te betalen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:17

Mits het je beurs gedeelte is. Lening moet gewoon afgelost, ook als je binnen 10 jaar klaar bent.
Tenminste, dat waren de regels toen ik studeerde. Geen idee of dat op het moment nog zo is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:27

Ja, lening moet je nog steeds terug betalen. Maar ik ging er vanuit dat mensen dat zelf wel snappen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:29

Bedankt! Lening weet ik dat ik terug moet betalen. Maar ging mij om de beurs.
Laatste vraagje.
Dit was een bol opleiding, stel ik ga bbl doen en haal daar een niveau 3 diploma, is dat ook goed? Of moet ik dan alsnog beurs terug betalen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:35

Is ook goed, als je die niveau 3 of 4 maar haalt. Dan maakt bol of bbl niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 23:23

Oké, super bedankt!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 01:09

Schrijven er in Arabische landen meer mensen met links? Anders veeg je toch constant over je eigen letters heen...

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 05:51

Krijg je dat echt terug bij bbl? Weet dat mijn broertje nergens recht op heeft met zijjn bbl namelijk. Omdat je door bbl zelf al fulltime werkt en dus verdiend.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 06:11

Je krijgt niks terug. Met bbl heb je idd geen recht op stufi, maar als je daarmee wel je diploma haalt vervalt je eerdere studieschuld. Als je binnen 10 jaar maar dat diploma hebt, dan zal het de duo een worst wezen of je bol of bbl gedaan hebt. Je krijgt alleen geen nieuwe beurs als je bbl doet.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:09

Sheran schreef:
Schrijven er in Arabische landen meer mensen met links? Anders veeg je toch constant over je eigen letters heen...

Geloof me als ik je vertel dat je dat in 't Latijns schrift ook doet :') Wordt er niet van rechts naar links geschreven? Dan is linkshandig zijn juist ideaal!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:29

Piekosjj schreef:
Sheran schreef:

Geloof me als ik je vertel dat je dat in 't Latijns schrift ook doet :') Wordt er niet van rechts naar links geschreven? Dan is linkshandig zijn juist ideaal!

Dat is precies wat ze bedoelt. Als je bij 'ons' schrift linkshandig schrijft, veeg je over de pasgeschreven tekst heen. In een schrift dat je in tegengestelde richting schrijft, doet datzelfde probleem zich voor bij het schrijven met de rechterhand.

De vraag was dus of er in de Arabische wereld meer mensen linkshandig zijn dan hier, omdat linkshandig zijn daar eerder een voordeel dan een nadeel is.