Het Kleding Topic - Deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:22

Ben ik nou de enige die het erg vind dat je 2 accounts gaat maken om te kunnen shoppen? En dat je facturen bewust laat aanslepen? Heb ook wel eens een betaling die ik uitstel, maar alleen als dat ook kan ivm uiterste betaaldag. Maar voor kleding? Serieus?

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:22

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:23

Varekaj schreef:
Ben ik nou de enige die het erg vind dat je 2 accounts gaat maken om te kunnen shoppen? En dat je facturen bewust laat aanslepen? Heb ook wel eens een betaling die ik uitstel, maar alleen als dat ook kan ivm uiterste betaaldag. Maar voor kleding? Serieus?

Je kunt ook op alle slakken zout leggen wat hier gezegd wordt hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:23

Ik laat facturen heus niet bewust aanslepen.. Ik bestel amper wat bij de H&M en als ik dat wel doe betaal ik hem 9 van de 10 keer gewoon netjes op tijd. Het is wel eens voorgekomen dat ik hem ben vergeten en dat ik dan een aanmaning krijg. Dan betaal ik hem ook gewoon direct en accepteer ik ook de kosten die daarbij komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:29

Kwam heel anders over, sorry :o

Ik heb een heel leuk bruin nepleren jasje van only. Heeft me 20€ gekost vorige zomer in de koopjes. Zit super en past altijd wel :j

Anoniem

Re: Het Kleding Topic - Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:31

Haha nee ik ben slecht met geld maar wel intelligent genoeg om te zorgen dat er geen incassobureau's op m'n dak gestuurd worden. Zit er niet op te wachten en het kost zo veel extra :') Ik ga niet liegen, het is wel eens voorgekomen dat ik iets op factuur bestelde en het even opzij heb moeten leggen omdat ik geen geld had, maar doe dat heus niet bewust :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:37

Ach, ik kan niet sparen. Elke maand komt er wel wat onverwacht op mijn pad: ene keer schoolgeld en cursusgeld dat dubbel zo hoog is als verwacht, kosten aan auto, kosten aan camionette, belastingen, dan een hoop verjaardagen en feestdagen op een hoop, nu een zadel dat niet meer past en ook niet meer genoeg aangepast kan worden...
Ik spaar wel samen met vriend, maar niet voor mezelf.
Zo heeft iedereen wel wat :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:56

Ik heb hetzelfde als Emma inderdaad. Ik gebruik nu nog maar 1 account, als ik al bestel bij de H&M en betaal nu met acceptgiro meteen na ontvangen bestelling. Maar ik laat echt niet bewust een factuur verlopen hoor, geloof dat het 2 x is voorgekomen en dat kwam omdat ik hem dan gewoon kwijt was/vergeten.

Ik spaar overigens wel, rond de 350 euro per maand.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:58

Ik kan heel goed sparen en op mijn geld letten, ik werk veel en geef in verhouding weinig uit.

Maar ik krijg niet uitbetaald van mijn vorige baas, moet nog ontiegelijk veel geld krijgen. :+

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:08

Ik vind het heel belangrijk om te sparen, als ik ineens een onverwachtse rekening of iets krijg wil ik dat gewoon kunnen betalen. Dan maar even geen nieuwe kleding, heb een kast vol hangen. Soms is het wel verleidelijk om mijn spaarrekening te plunderen als ik iets écht heel leuk vind, maar ik doe het vrijwel nooit.

Ik kan niet wachten tot het weer mooier weer word, ben deze kou helemaal zat. Lekker t-shirtjes aan en vrolijke kleurtjes aanschaffen!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:15

Ik plunder ook weinig. Helaas kreeg ik een autorekening van 450 euro deze maand dus heb 100 euro van de spaarrekening moeten halen. Maar ik doe het niet voor kleding. Daar heb ik elke maand een budget voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:17

Ik heb geen spaarrekening, vind het nutteloos om te sparen voor mezelf. Als ik nou echt iets nodig heb vind ik het wat anders en dan kan ik ook best wat geld opzij zetten, maar ik vind het eigenlijk ook gewoon heel belangrijk dat ik geld kan uitgeven als ik daar behoefte aan heb. Denk dat iedereen daar heel anders in is, heb van m'n ouders meegekregen dat ik beter kan sparen met een envelop in m'n onderbroekenla en als ik cash geld over heb dan stop ik dat ook gewoon netjes in een potje.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:22

Ik spaar ook! Voor mijn autorijbewijs op dit moment, die heb ik gelukkig al bij elkaar. Maar ik ga lekker door! Heb ook een pot met contant geld :+ Ik kan wel even vooruit :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:24

Ik spaar eigenlijk nergens voor.. Gewoon om iets achter de hand te hebben voor als paard ziek wordt, auto kuren heeft. En eigenlijk voor als ik straks op kamers ga. Maar krijg ook nog een flinke schep belastinggeld terug dus daar kan ik mooi de inrichting en 2 maanden huur van betalen.

En ik mag deze maand niet meer shoppen, iig niet tot de 25e want dan ga ik lekker een dagje naar Amsterdam met een vriendin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:29

Ik spaar eigenlijk niet, of alleen net als Emma, als ik wat nodig heb. Maar ik krijg mijn rijbewijs betaald en mijn opleiding en heb niet de verantwoordelijkheid over auto's of huisdieren.. dus. Ik heb alleen mezelf er mee dat ik niet spaar. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:31

Mijn ouders betalen inderdaad mijn opleiding (waar ik super veel geluk mee heb) en voor de rest heb ik geen verplichtingen waar ik voor moet sparen. Geen paard, geen auto, geen andere huisdieren.. Dan is er al een stuk minder noodzaak om veel spaargeld te hebben. Is alleen maar gevaarlijk voor mij :=

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:36

Ik heb ook een tijdje weinig spaargeld gehad (<1000) en toen baalde ik echt hoor haha. Het zit er al vanaf jongs af aan om te sparen. Geeft toch een stukje rust vind ik. Maar ik ben ook best wel zuinig, ga niet vaak stappen en als ik wel ga, kan ik met 20 euro per avond toe. Festivals en concerten vind ik wel leuk, maar vakanties interesseren me dan weer minder. Ga liever een stedentrip doen dan 10 dagen een strandvakantie. Ik koop geen onzin en probeer broodjes op het station te beperken. Geef wel veel uit aan sportkleding en supplementen maar dat is een bewuste keuze.

Ook mn 5 piece french wardrobe idee helpt een stuk bij het vermijden van onzin aankopen op het gebied van kleding en denk ik beter na over wat ik aantrek.

Ouders betalen mn studie gelukkig wel inderdaad! Ik krijg wel max aanvullend en verdien ook nog lekker bij. Ik heb het niet slecht als student _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:43

Ik zet elke maand een vast bedrag op onze gemeenschappelijke rekening, mijn vriend stort hetzelfde bedrag. Wat daar van over blijft, is ons gezamenlijke "spaargeld". Daarvan gaan we dan eens avondje uit eten, weekendje weg of op vakantie (hebben we amper samen) en dat soort dingen.

Eens de paarden vanaf maart-april van pension af zijn en weer op mijn eigen weiland staan HOOP ik maandelijks toch nog €250 à €300 te kunnen sparen. Momenteel verdwijnt er alleen maar geld van mijn spaarboekje ;(
Al staat mijn ene zadel te koop en moet ik van stage ook nog €400 onkosten terug krijgen. Mogen ze wel mee opschieten.

Bijverdienen, hangt er beetje van af. Sommige maanden weinig of niks (januari was maar €50) en andere maanden gaat het vlot (februari zal rond €200 à €250 zitten). Is op dit moment beetje lastig te combineren met school, vanaf september hoop ik dat dat weer wat vaker kan. 10 dagen beurs meedraaien kan al gauw tussen €800 en €1200 netto opleveren. Daar wil ik wel paar dagen vakantie voor opofferen :))

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:52

Jeetje wat verdienen jullie allemaal veel! Ik moet alles zelf betalen, zorgverzekering, rijbewijs etc. Dan gaat het er hard doorheen. Ik heb nu een bij baantje bij de pomp + stage waar ik wat bij verdien. Ik merk wel dat ik veel minder onzin koop wbt kleding sinds ik het 5 piece french wardrobe systeem volg. Van het zomer weer lekker veel werken, ik ga niet op vakantie dus geef dan vrij weinig uit. Het lijkt me wel leuk om een paar daagjes naar Londen ofzo te gaan! Lekker shoppen, dingetjes bekijken enzo. En uiteraard even langs de Nike store!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:59

Ik vond de Nike store dik tegenvallen toen ik er vorige maand was := Maar misschien had ik ook teveel verwacht na de geweldige verhalen van vriendlief.

Veel verdienen, bwoah. Ik verdien gemiddeld denk ik, maar ik ben wel Belg. Daar zit dacht ik toch een aardig verschil in met NL, of dat zeggen ze toch. Normaal ben ik voltijds in dienst dus 37,5u/week met een middelbaar diploma en doe een administratieve job. MAAR momenteel ben ik werkstudent: ik heb toestemming gehad om 3 jaar lang een HBO-opleiding Verpleegkunde (bachelor) te doen, waarvan ik nu in mijn laatste jaar zit. Mijn baas betaald nog steeds mijn volledige loon uit elke maand, heb recht op jaarlijkse vakantie naast de gewone schoolvakanties om (hoera!) en ik breng mijn dagen voltijds door op de schoolbanken. Enige voorwaarden zijn dat ik ook echt aan de slag ga als verpleegkundige en dat ik geen enkel jaar moet dubbelen. Ik hoop dan ook tegen ten laatste augustus dit jaar afgestudeerd te zijn als Bachelor verpleegkundige- optie sociale verpleegkunde.

Maw, ik ben een voltijds betaalde student :+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:01

Varekaj, dat heb ik echt nog nooit gehoord! Maar die baan is al wel in een ziekenhuis of zo'n soort instelling? Grappig zeg. Ik heb wel 4 dagen pw gewerkt en 1 dag school, maar kreeg ook maar 32 uur uitbetaald..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:07

Ik werkte al in een ziekenhuis inderdaad, deed baliewerk voor de dagconsulten en spoedopnames en heb ook paar jaar op radiologie als secretaresse gewerkt. Er zijn heel lang te weinig studenten geweest die zich inschreven voor veerpleegkunde, met dus enorme tekorten op de werkvloer. Werklozen konden vrijgesteld worden van stempelcontrole als ze zo'n opleiding in een knelpuntberoep gingen volgen, maar dan moesten ze ook verplicht in dat beroep aan de slag. Tijdens de opleiding moesten ze niet solliciteren, kregen tegemoetkomingen voor kinderopvang, verhoogde werklozenuitkering etc.

De belgische staat heeft toen iets soortgelijk uitgewerkt: wie in een zorginstelling aan de slag was, kon via toelatingsproeven zich inschrijven voor de opleiding tot verpleegkundige. De werkgever laat de werknemer dan 3 jaar voltijds studeren, betaald het loon volledig uit + alle voordelen (anciënniteit loopt door, recht op vakantiedagen blijft, loonopslag blijft etc etc) en krijgt van de staat dan een subsidie om iemand anders aan te werven ter vervanging van persoon die is gaan studeren. Maw, het kost de werkgever eigenlijk weinig, en tegelijk krijgen die er wel een volwaardige verpleegkundige bij.
Intussen zijn er weer genoeg spontane inschrijvingen in de hogescholen en zijn die projecten stopgezet. Ik ben 1 van de laatste die daarmee nog kan afstuderen.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:20

Wauw, wat is België een mooi land :')

Leuk om nog een verpleegkundige tegen te komen! Ik ben derde jaars technisch verpleegkunde student :D ben volgend jaar hopelijk klaar -:)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:22

Varekaj mag ik vragen aan welke school jij dan studeert? Wij hebben namelijk ook een aantal studenten die zo studeren! Studeer ook verpleegkunde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:28

In Nederland kan dat ook wel hoor, maar het is lastiger. Mijn vader werkte in het ziekenhuis als kok en die wou de anesthesie in, die hebben hem toen ook door een vierjarige studie heen geloodst als hij daarna een contract bij ze zou tekenen voor minimaal 5 jaar geloof ik. Als je er dan 5 jaar blijft werken heb je in principe je studie terug verdiend, daarna mag je weer weg. Als je eerder ontslag neemt of ontslagen wordt moet je het terug betalen. Moet je wel een hele lieve baas hebben :=