Dankjewel allemaal

Ik had het er gisteren ontzettend moeilijk mee, vooral omdat sommige mensen zó invasief zijn (mijn FB gaan zitten stalken enzo) of me een dom blond huppeltrutje noemen die alleen maar aandacht wil trekken. Het is erg heftig als je zoveel moeite doet om een erg persoonlijk stuk te schrijven, en vervolgens honderden mensen je vertellen dat je mening fout, nietszeggend, of aandachtsbelust is.
Maar ik kan nu wel met de kritiek omgaan, want ik werd vanochtend wakker met 8 mails en 5 Facebookberichten van volstrekt vreemde vrouwen (én mannen) die me bedankten, blij waren dat iemand dit eindelijk aankaartte en dat ik trots mocht zijn op mezelf. Dat is zo ontzettend waardevol en geeft me het gevoel dat ik écht iets goeds heb gedaan. Die positieve berichten en mensen die de moeite nemen om een hart onder de riem te steken geven echt moed om alles in perspectief te zetten. En eerlijk gezegd, van al die negatieve reacties krijg ik alleen maar meer zin om door te gaan met dit soort artikels. Dus ik ga echt niet stoppen maar zie het als alleen maar meer motivatie.

Ik kreeg vanmiddag trouwens telefoon van de nieuwschef van deze krant, dat hij het ontzettend goed vond dat er zoveel reactie was gekomen. Ze gaan morgen in de krant zelf een reactie op mijn artikel publiceren!