Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 18:09

Ik zette toen ik nog huurtoeslag kreeg ook mijn inkomen te hoog. Deed ik overigens ook met energie, zette dat voorschot ook te hoog. Dan kreeg ik altijd wat terug.

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 18:18

Liever een spaarpotje dan terug of bijbetalen.

Knallende koppijn.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:14

Het gebeurt niet vaak meer dat ik echt wat te "zeuren" heb, maar dit van vandaag ging me echt even te ver.

Ik heb een collega die mij al eerder meerdere keren heeft gevraagd om buiten werktijd af te spreken. Ik voelde me er toen al niet fijn bij, zeker omdat ik verder niets met deze collega heb, hem alleen zie in de pauze of wanneer ik langs zijn kantoortje loop. Ik heb dit toen bij mijn leidinggevende aangegeven, dat ik me hier erg ongemakkelijk bij voel. Collega is daar op aangesproken, heeft excuses aangeboden en toen was het klaar.
Tot afgelopen zaterdag. Ik kreeg een appje met de vraag of ik donderdag na werk ook wil komen borrelen. Toen niet op gereageerd, had gewoon weekend en geen behoefte daaraan. Vandaag weer op werk advies gevraagd en toch aangegeven dat dit weer is voorgevallen (manager heeft toen ook specifiek aangegeven dat wanneer er weer zon voorval zou zijn, ik direct naar haar toe moest gaan, helaas is ze net op vakantie). Op aanraden van collegas gewoon een simpele "Nee." gestuurd. Hierop kwam de vraag of "alles ok" waarop ik heb geantwoord dat alles ok is, maar ik geen behoefte en interesse heb in verdere activiteiten enzo. Krijg ik zon gek bericht terug dat ik echt even sprakeloos was, waarom ik last heb van sociale angst.
Als er 1 persoon is die absoluut geen sociale angst heeft, ben ik het wel.
Uiteraard dit weer doorgekoppeld naar mijn leidinggevende en die vroeg het gesprek via de mail door te sturen.

Helaas is het niet de eerste keer dat deze collega op precies dit is aangesproken en nu ik aangeef hier echt geen behoefte aan te hebben (voor de 2e keer), zon bijzondere reactie terug te krijgen, brak mn klomp. Echt gewoon flabbergasted.
Thank god heeft hij nog een week vakantie en hoef ik niet langs hem heen te lopen (zijn kantoor zit naast de deur die naar de toiletten gaat) wanneer ik naar het toilet moet. Zou echt in staat zijn om dan ergens anders in het pand naar toe te gaan.

Ik voelde me er al verschrikkelijk ongemakkelijk bij en nu voelt het ook een soort van onveilig ofzo? Omdat hij zon gigantische plaat voor zn kop heeft en ik echt bang ben voor de stagiaires die misschien niet zo goed durven aan te geven dat hij gewoon ongepast reageert.

Nu dus afwachten tot manager terug is van vakantie zodat ik het ook met haar kan bespreken...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:28

Wat een manipulerende klootzak.
Fijn dat je manager het serieus oppakt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:32

Taartjee, terugsturen: ik vind je niet leuk, wat precies snap jij daar niet aan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:37

Bij de herplaatsingsgroep van kitten/katten op FB.

Ivm geloofsovertuiging kan ik helaas geen kat kopen maar ik kan wel voor de onkosten betalen. Inentingen etc.
Mijn enige eis is dat de kitten al zindelijk is, ingeënt, eventueel gechipt, ontvlooid en ontwormt..

En dat is al de zoveelste...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:38

purny schreef:

Ivm geloofsovertuiging kan ik helaas geen kat kopen maar ik kan wel voor de onkosten betalen. Inentingen etc.
Mijn enige eis is dat de kitten al zindelijk is, ingeënt, eventueel gechipt, ontvlooid en ontwormt..

pff weet iemand welk geloof dat is? Haar eigen?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:40

Berdien schreef:
Eindelijk koeler weer *\o/* Helaas door m’n rug gegaan dus ik strompel als een oud wijf door het huis -O- Nog niet paardrijden dus ;(

Aleve select 275 voor spit werkt als een tierelier.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:43

imaudy schreef:
purny schreef:

pff weet iemand welk geloof dat is? Haar eigen?

Islamitisch volgens mij

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:48

imaudy schreef:
Taartjee, terugsturen: ik vind je niet leuk, wat precies snap jij daar niet aan?

Of het stokpaardje van mijn leidinggevende: “wat heb je nodig om te begrijpen dat ik je niet leuk vindt en dat ik niet met je wil afspreken?”

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:50

Mijn vriend heeft vandaag de bokken bij de geiten weg gehaald. Hij is inmiddels al gedoucht, maar ik ruik nog steeds bok. :r

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:55

Taartje wat een enorm vervelende situatie zeg. Het is wel fijn dat je leidinggevende het serieus neemt. Tijd voor een officiële waarschuwing denk ik.

Omdat jullie mijn ergernissen over de shockwave behandelingen onder andere hebben meegekregen. Hier wat goed nieuws :)

Vandaag zei de fysiotherapeut van het zwemmen dat ik echt flink vooruitgegaan ben. Met de manier hoe ik zwem. Door de shockwave kan ik de zwembeweging ( kikker beweging) veel beter maken. Ik moet erop letten dat ik niet uit automatisme mijn knieën buig. Zo moest ik voorheen wel zwemmen, anders ging het gewoon niet. Jammer genoeg zijn er geen foto’s of filmpjes gemaakt hoe het eerst was en nu.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:58

Goed nieuws Ineke!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:21

Wat fijn dat het aanslaat Ineke!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:30

Ineke wat fijn! Doe je het tenminste niet voor niks en is het beter vol te houden als het resultaat brengt.

Bah taartje wat een droeftoeter.
Denk dat hij even in de spiegel keek bij zijn rare opmerking.
Fijn dat ze je wel steunen.

Berdien beterschap.

Nicole. Dat word watten in je neus :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:32

Fijn dat het aanslaat Ineke 2!

Taartjee wat een vervelende situatie! Fijn dat het wel goed opgepakt word.

Bijzondere (respectloze) telefoon gesprekken.. %)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:41

Mando schreef:
Berdien schreef:
Eindelijk koeler weer *\o/* Helaas door m’n rug gegaan dus ik strompel als een oud wijf door het huis -O- Nog niet paardrijden dus ;(

Aleve select 275 voor spit werkt als een tierelier.

Thanks! Ga ik morgen halen als het nog niet beter gaat.

Mijn vriend zou om 8 uur thuis zijn… ^)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:43

Een collega , ik weet dat je vakantie hebt maar zou je volgende week kunnen ruilen.

Ik heb maar vriendelijk gezegd dat ik vakantie heb en als het goed is ik er maandag op terugkom.

Kreeg ik een oei ja dan heb ik wel een probleem

Ja nou en? Dan regel je dat maar met de manager. Nogmaals benoemd dat ik in mijn vakantie niet bezig ga met werk en of het rooster.

Denk even na en vraag een andere collega maar ga mij niet appen in mijn vakantie. Ben er gelijk weer lang geïrriteerd over geweest echt zonde van mijn tijd.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:53

Jij hebt vakantie dus waarom sws jou bellen?
Hun probleem en niet de jouwe en dat ook goed duidelijk maken.
Niet over je heen laten lopen, want iemand in de vakantie bellen vind ik hondsbrutaal.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:59

Zebrastreep schreef:
Een collega , ik weet dat je vakantie hebt maar zou je volgende week kunnen ruilen.

Ik heb maar vriendelijk gezegd dat ik vakantie heb en als het goed is ik er maandag op terugkom.

Kreeg ik een oei ja dan heb ik wel een probleem

Ja nou en? Dan regel je dat maar met de manager. Nogmaals benoemd dat ik in mijn vakantie niet bezig ga met werk en of het rooster.

Denk even na en vraag een andere collega maar ga mij niet appen in mijn vakantie. Ben er gelijk weer lang geïrriteerd over geweest echt zonde van mijn tijd.

Ik krijg daar echt enorme jeuk van.

Zo naar... jij valt ze ook niet lastig in hun vakantie.

"Oeii, dan heb ik een probleem".
Ja... ook nog lekker van haar/zijn probleem de jouwe maken.
Neeeee gewoon nee.

Het is dat ik te netjes ben. Maar het liefst zou ik dan terug sturen.
"Dat klopt en dat is de mijne niet."

Sterkte. Want het is zo rot.
Als je goed staat met je leidinggevende. Aankaarten natuurlijk.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:00

Aanhangwagen van buurman die weer deels over de erfgrens vooraan staat.Ik durf net voor mijn voorgevel geen auto of aanhanger meer te plaatsen want ik ben bang dat hij hem er gewoon tegenaan duwt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:03

Het was appen trouwen sorry :+

Maar alsnog not done natuurlijk.

Gelukkig lig ik goed in het team en bij mijn leidinggevende dus ik weet al dat zij mij ook gelijk geeft om mijn reactie.

Maar ik heb ook wel van goed als je mij niet mag of daarom minder leuk vindt lig ik niet wakker van :=

Alleen dat ik dan weer zo lang geïrriteerd blijf baal ik van. En dan net als ik mijn jonge paard even wil rijden.

En ik heb nog wel een werktelefoon voor dat soort zaken. Alleen twee collega's waarmee ik meer een vriendschap heb mogen mij nog appen op mijn privé telefoon maar dan hebben we ook andere gesprekken dan over werk.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:07

Zebrastreep schreef:
Het was appen trouwen sorry :+

Maar alsnog not done natuurlijk.

Gelukkig lig ik goed in het team en bij mijn leidinggevende dus ik weet al dat zij mij ook gelijk geeft om mijn reactie.

Maar ik heb ook wel van goed als je mij niet mag of daarom minder leuk vindt lig ik niet wakker van :=

Alleen dat ik dan weer zo lang geïrriteerd blijf baal ik van. En dan net als ik mijn jonge paard even wil rijden.

En ik heb nog wel een werktelefoon voor dat soort zaken. Alleen twee collega's waarmee ik meer een vriendschap heb mogen mij nog appen op mijn privé telefoon maar dan hebben we ook andere gesprekken dan over werk.

Knuffel.
Je geïrriteerde gevoel is meer dan terecht hoor. Kom op. Vakantie is vakantie.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:07

Onweer en een hond die er bang voor is..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:08

Was dit een van die twee collega's of keek je zelf op je werktelefoon dan?