Relaxed schreef:Ooh dat kan ik me zo goed voorstellen

Wat hadden ze?

De ene die zo acuut in de problemen kwam was al een soort bommetje waarvan het een kwestie was van afwachten tot die zou barsten helaas. Hij had kwaadaardige tumoren, waaronder eentje die gevaarlijk dicht bij zijn plasbuis zat, hij kreeg daar zeer pijnlijke verstoppingen van. Ook zijn ademhaling werd steeds moeizamer, de DA vermoedde dat het ook was uitgezaaid naar zijn longen. Hij had gisteren erg veel last beide issues, hij kom niet plassen (=pijn, zichzelf vergiftigen) en zijn ademhaling ging tekeer... En hij zou hier uiteindelijk alleen maar meer last van krijgen, hem heb ik laten inslapen om nog erger leed te voorkomen. Zo veel pijn als gisteren had ik nog niet eerder bij hem gezien, dat was voor mij de grens in zijn geval (niet meer spelen terwijl hij altijd speels is, niet aangeraakt willen worden terwijl het een grote knuffel is, zielig in een hoekje zitten, hij zag er vreselijk uit).
Zijn maatje is begin dit jaar hard ergens vanaf gevallen, waarbij hij zijn boventanden door de klap heeft verloren. Bij hem gaat spelen en eten heel wisselen, dan weer wel, dan weer niet goed. 3 maanden geleden heb ik hem nog afgegeven bij de dierenarts om zijn gebit na te laten kijken, dat was al spannend omdat hij toen al aanzienlijk risico liep om niet meer wakker te worden uit een verdoving. Zijn ondergebit is toen geslepen (bij knaagdieren blijft dat doorgroeien) en hij ontwaakte ook weer, hij was een paar weken van de leg en kon alleen nog maar vloeibaar voedsel eten in het begin, maar al met al heeft dit zijn leven een paar maanden gerekt. Echter, dit was nu dus opnieuw het geval, zijn gebit is zo slecht dat hij dan om de 3 maanden knockout moet om zijn gebit te laten slijpen. Met het risico dat hij daar niet uit ontwaakt, plus zijn algehele conditie en leeftijd, het overlijden van zijn maatje en alle stress overal omheen maakten dat euthanasie vriendelijker was.
Zijn bovengebit was niet meer, zijn ondergebit was in die 3 maanden al zo ver gegroeid dat het tegen zijn tandvlees boven aan drukte, en die tanden die hij nog had zaten ook nog eens los... De kans dat hij ooit weer normaal had kunnen spelen, knagen en vast voedsel had kunnen eten was eigenlijk niet aanwezig. Dat het slecht was dat wist ik, maar zo slecht dat had ik niet kunnen raden, daarvoor moeten ze echt onder narcose om zo ver in het bekje te kunnen kijken. Dat bleek erger als gedacht