Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Ook van die mensen op de IC is het belangrijk om te weten, liggen ze er met, of door corona. Dat maakt het niet minder erg voor de direct betrokkenen. Maar wel om te kunnen bepalen wat de ernst van de pandemie nu werkelijk is op dit moment. Gezien de hoge graad van besmette/positief geteste personen en het feit dat dit slechts het topje van de ijsberg is (en wij weten niet hoe groot de ijsberg is) is de groep die daadwerkelijk door corona in het ziekenhuis komt naar verhouding waarschijnlijk heel erg klein, veel kleiner dan eerder in deze pandemie het geval was.
Evamarie schreef:Hoe gaat het met de mensen die zojuist Corona gehad hebben? Zijn er nog restklachten? Ik heb het over de Omikoron variant.
Kun je hier geen persoonlijke ervaring delen op mijn vraag, graag niet reageren.
SusanH schreef:Ook van die mensen op de IC is het belangrijk om te weten, liggen ze er met, of door corona. Dat maakt het niet minder erg voor de direct betrokkenen. Maar wel om te kunnen bepalen wat de ernst van de pandemie nu werkelijk is op dit moment. Gezien de hoge graad van besmette/positief geteste personen en het feit dat dit slechts het topje van de ijsberg is (en wij weten niet hoe groot de ijsberg is) is de groep die daadwerkelijk door corona in het ziekenhuis komt naar verhouding waarschijnlijk heel erg klein, veel kleiner dan eerder in deze pandemie het geval was.
IMANDRA schreef:996981 schreef:Kuipers wil nog een onderzoek naar het effect van 2G….
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd2d0970/
Waarom in godsnaam? Uit eerder onderzoekt blijkt dat het niet werkt. Dat blijkt ook uit de praktijk in andere landen. Hoeveel geld moet er nog worden uitgegeven?Citaat:“Naar aanleiding van het TU Delft-rapport wil Kuipers nader onderzoek laten doen ‘in welke specifieke omstandigheden een coronatoegangsbewijs dat gebaseerd is op 2G ingezet kan worden'. Hij vraagt de Kamer dat onderzoek eerst af te wachten.”
Dus in plaats van algeheel 2G gaan ze kijken in welke situaties het wel nu goed zou kunnen helpen, begrijp ik hieruit. Op zich niet verkeerd lijkt me, zeker als blijkt dat het in specifieke situaties flink verschil zou maken.
Evamarie schreef:Hoe gaat het met de mensen die zojuist Corona gehad hebben? Zijn er nog restklachten? Ik heb het over de Omikoron variant.
Kun je hier geen persoonlijke ervaring delen op mijn vraag, graag niet reageren.
Christiane Druml - hoofd Oostenrijkse bio-ethische commissie schreef:The Covid-19 vaccination requirement could be the starting signal for a new attempt to better protect people against unnecessary diseases such as measles, whooping cough or influenza – also by means of vaccination requirements.
Huertecilla schreef:enzino schreef:
Rare post. Kan er niet meer van maken.
Dat is een onderonsje mbt het willen blijven gijzelen van iedereen tbv de kwetsbaren en de structureel onderbemeten zorg.
Ben het er mee eens trouwens. Isoleer de ´kwestbaren´ maar Imandra/Shadow/Elektra/Bigone/Nikkel/BigBen et al. Een groot deel daarvan kan bovendien afvallen en is dan ook vrij![]()
Dit schrijf ik als zelf bejaarde
enzino schreef:Huertecilla schreef:@Enzino Hoe onverwachtIemand hier schreef dat eind 2020 al
Dat moet dan wel een wappie zijn geweest met een alu hoedje op.
purny schreef:Jessix schreef:Ik vind het zo'n gedoe rondom die vaccinaties. Neem dan gewoon een besluit en stel het verplicht. Nu is het gewoon dwang, maar dan toch net niet... Elk jaar in oktober een spuit halen, voor mij apart na een half jaar nog een booster als dat nodig is, maar blijf niet zo dwalen met die rare regels.
Nou ja ik denk dat we aardig hard op weg zijn naar een verplichting aangezien vrijdag de groene vinkjes komen te vervallen voor mensen die de booster nog niet gehaald hebben.
bigone schreef:Och Olejon, de gevaccineerden zouden ook allemaal dood neervallen, maanden geleden al. Maar kan er me iets bij voorstellen, vooral wanneer Willem Engel op twitter even vermeld dat het doodschieten van twee duitse politie agenten komt door het beleid van afgelopen twee jaar.
Dat is pas om te kotsen, vind je niet?