Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Die maatregelen zijn niet op basis van paniek of angst. Mijn mening en er zijn er zeker wat bij die onzinnig zijn en de lange lijst aan reisregels is absurd. Een lijn trekken en wanneer iedereen de kans op een prik heeft gehad kunnen wat mij betreft in ieder geval de binnenlandse regels op een hoop. Dat ze nu ook nog voor gevaccineerden gelden is toch heel logisch, er is nog geen app en aan iemands neus kun je niet zien of die gevaccineerd is. Zodra de app werkt zal dat ook verdwijnen voor gevaccineerden en mensen die aantoonbaar immuun zijn.
Huertecilla schreef:bigone schreef:Die maatregelen zijn niet op basis van paniek of angst. Mijn mening en er zijn er zeker wat bij die onzinnig zijn en de lange lijst aan reisregels is absurd. Een lijn trekken en wanneer iedereen de kans op een prik heeft gehad kunnen wat mij betreft in ieder geval de binnenlandse regels op een hoop. Dat ze nu ook nog voor gevaccineerden gelden is toch heel logisch, er is nog geen app en aan iemands neus kun je niet zien of die gevaccineerd is. Zodra de app werkt zal dat ook verdwijnen voor gevaccineerden en mensen die aantoonbaar immuun zijn.
Dat is jouw mening op basis van ... wat jou verteld is door de resultante van economische belangen, farma lobbies en geopolitiek.
Laten we het eens zijn dat we van mening verschillen.
Ik pas me zó aan dat ik er het minste last van heb en verder ligt het buiten mijn invloedssfeer. Dat echter nog niet dat de voorlichting geloof of ik er mee eens ben.
Inmiddels het certificaat zó dat de QR ´leesbaar´op de ene kant staat en de data op de andere van het verkleinde kaartje. Pastificeren kan ik ook zelf![]()
Hoéft de mobiel niet mee
nynke55 schreef:Ik vind die angst-theorie zo'n onzin, alsof we allemaal doodsbenauwd zijn voor corona. Dat ik naar links en rechts kijk voor ik de straat oversteek is toch ook niet omdat ik bang ben dat ik aangereden word? Dat is gewoon gezond verstand gebruiken. Dat de mondkapjes niet 100% coronaproof zijn, weten we allemaal, maar het helpt allicht een beetje.
Sheran schreef:Ik hoop dat het verlengd wordt tot iedereen beschermd kan zijn. Ik zie en hoor te vaak dat (volledig) gevaccineerde mensen geen idee meer geven dat er nog een hoop kwetsbaren op een prik zitten te wachten.
purny schreef:Sheran schreef:Ik hoop dat het verlengd wordt tot iedereen beschermd kan zijn. Ik zie en hoor te vaak dat (volledig) gevaccineerde mensen geen idee meer geven dat er nog een hoop kwetsbaren op een prik zitten te wachten.
Niemand is beschermd tegen corona. Corona zal altijd blijven...
Mijn zus is volledig gevaccineerd en toch positief...
En net wat Susan al eerder aangaf. Op een festival met 10.000en op elkaar hoef je geen mondkapje op. Waarom zou ik dan in het dagelijks leven wel een mondkapje moeten dragen?
nynke55 schreef:Ik vind die angst-theorie zo'n onzin, alsof we allemaal doodsbenauwd zijn voor corona. Dat ik naar links en rechts kijk voor ik de straat oversteek is toch ook niet omdat ik bang ben dat ik aangereden word? Dat is gewoon gezond verstand gebruiken. Dat de mondkapjes niet 100% coronaproof zijn, weten we allemaal, maar het helpt allicht een beetje.
Sizzle schreef:In Italie is een 18 jarig meisje overleden door de gevolgen van Astrazenica. Wat heftig om zo je kind te verliezen, dan kun je nog zo vaak zeggen dat het echt heel zeldzaam is, maar daar heeft dit meisje niets aan. De kans dat een 18 jarige sterft aan covid is ook echt verschrikkelijk klein.
Ik dacht eigenlijk dat overal in de EU enkel nog 60+ in aanmerking kwam, maar dat had ik duidelijk verkeerd fedacht.
SusanH schreef:nynke55 schreef:Ik vind die angst-theorie zo'n onzin, alsof we allemaal doodsbenauwd zijn voor corona. Dat ik naar links en rechts kijk voor ik de straat oversteek is toch ook niet omdat ik bang ben dat ik aangereden word? Dat is gewoon gezond verstand gebruiken. Dat de mondkapjes niet 100% coronaproof zijn, weten we allemaal, maar het helpt allicht een beetje.
Het is niet dat iedereen doodsbang is voor corona. Maar de hele communicatie vanuit de overheid is gebaseerd op angst aanpraten. Dat is gewoon terug te vinden ook, in de stukken van de overheid hoe het volk toegesproken moet worden als er sprake is van een grote crisis, zoals nu een pandemie. Als je wil dat mensen braaf de uitgezette lijntjes volgen is angst een hele goede methode om de neuzen in 1e instantie dezelfde kant op te krijgen.
SusanH schreef:Het is niet dat iedereen doodsbang is voor corona. Maar de hele communicatie vanuit de overheid is gebaseerd op angst aanpraten.
purny schreef:en dan te bedenken van het code zwart scenario... alsof je echt hier in NL wordt onthouden van zorg...