MarlindeRooz schreef:Loretta schreef:Is het dan zo moeilijk voor veel mensen om zich thuis te vermaken?
Ja ik heb heel veel energie. Ik heb geen huisgenoten, hond en geen paard. Geen echte hobby’s buitenshuis. Tevens ook geen tuin en geen directe mogelijkheden om rust en natuur op te zoeken. Kan wel naar mijn ouders maar dat is niet altijd verstandig ivm botsende karakters. Ik heb één ruimte waar ik in leef (en een badkamer). Ik studeer zo’n 30 uur per week thuis enen leef ook in die ruimte. Werkuren zijn flink geminderd en die sociale afleiding is ook minder, net als het inkomen wat wegvalt. Heb nu 1,5 week vrij. Omdat ik zaterdag niet MAG werken. Heb vooruitgewerkt en alles is afgerond van mijn studie. Was anders zeker een weekend of een paar dagen weggegaan. Nu heb ik wel vrienden, een vriend en andere sociale contacten. Maar dan nog komen de muren soms aardig op je af, ik word heel naar bij het idee om nog vele maanden thuis te zitten. Mijn huis wordt steeds minder “mijn fijne plek om me terug te trekken”. Maar het wordt ook de verplichte plek, de collegezaal...
Met mij vele andere alleenwonende en studenten. Zeker in grote steden.
Dat is ook wel een hele andere situatie. 1 kamertje met niks en dat echt al maanden lang.