Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:57

Nayomie schreef:
Dat ik op een enigszins luchtige manier duidelijk wilde maken dat het niet goed met mij gaat, ik vervolgens een ' :') ' emoji terug krijg. Ja super fun om elke nacht niet tot weinig te slapen, elke dag hoofdpijn, spierpijn, benauwd, jankend op de bank liggen. Echt lachen.

:(:)
Heb je het met je dokter over gesproken? Wellicht kan die iets voor je betekenen.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:01

Dat ik m’n kont niet kan keren hier in huis of een van m’n ouders staat alweer in m’n nek te hijgen om te kijken wat ik aan het doen ben. :roll: Ik pak gewoon wat te eten, flikker op.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:07

Kairos schreef:
Dat heeft met onze grondwet te maken, lijkt me dat veel mensen d
Maar de grondwet kon wel aangepast worden voor de mondkapjesplicht, terwijl daar ook best wat mensen het niet mee eens waren. Ik zou in dit geval ook zeggen jammer, organiseer maar een mis via ZOOM (en ja, ik ben Atheïst dus ik kan me wellicht niet goed verplaatsen in wat gelovigen voelen, maar ik begrijp niet zo goed waarom alles online kan, maar een kerkmis oid niet online geregeld zou kunnen worden)

Ik ben het er ook zeker niet mee eens hoor, als onderwijs online kan lijkt mij dat een kerkdienst dat helemaal kan.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:09

denisesilver schreef:
Nayomie schreef:
Dat ik op een enigszins luchtige manier duidelijk wilde maken dat het niet goed met mij gaat, ik vervolgens een ' :') ' emoji terug krijg. Ja super fun om elke nacht niet tot weinig te slapen, elke dag hoofdpijn, spierpijn, benauwd, jankend op de bank liggen. Echt lachen.

:(:)
Heb je het met je dokter over gesproken? Wellicht kan die iets voor je betekenen.

Ja, ik krijg op dit moment medicatie om te slapen om hopelijk die cirkel te doorbreken. Daarnaast slik ik nu elke dag vitamine D, gebruik ik zakjes tegen de buikpijn elke keer. Dat lijkt wat te helpen. Ik mis voornamelijk de support om mij heen. Op dit moment doe ik de strijd in mijn eentje en zodra ik mensen van mijn situatie vertel, zijn ze er opeens niet meer voor me. Of ik dit nog voor ze kan doen, of ik dat nog voor ze kan doen. Ik voel me behoorlijk eenzaam en onbegrepen in deze situatie. -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:26

Heel verstandig wat je al doet Nayomie, jammer dat je omgeving het niet oppikt en dat je daar geen steun krijgt. Pas goed op jezelf, als het niet goed voelt dan is het ook prima om 'nee' te zeggen op zulke verzoeken van anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:41

Wat vervelend dat je je zo ongehoord voelt, Nayomie. :knuffel: Ik weet niet of je dat al doet, maar vaak helpt het om een concrete hulpvraag bij iemand neer te leggen. Veel mensen hebben dingen vaak oprecht niet door, of weten gewoon niet zo goed hoe ze erop moeten reageren, dus je moet dan echt heel erg duidelijk en concreet zijn in wat je van ze nodig hebt.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:45

Zertab schreef:
Niet echt een ergernis.. maar wel een beetje de uitzichtloosheid van dit alles...

Oh en dat de sportscholen weer dicht moeten.

Hier ook een. Ben er echt ff een beetje klaar mee.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:08

Dank jullie wel :knuffel: Ik weet dat in de vorm van hulpvraag dat niet mijn sterkste kant is en dat kan ik ze ook zeker niet kwalijk nemen. Wat me wel zeer doet, is dat ik een aantal mensen vertel dat het niet goed gaat, ik vervolgens nooit een vraag krijg hoe het met me gaat. Ik zie om mij heen anderen die zo veel steun krijgen, en ik zie zowaar iedereen langs me voorbij gaan. En dat doet best wel heel zeer. Want buiten deze situatie om, ben ik er altijd voor anderen. En misschien vraag of verwacht ik te veel hoor, maar op dit moment nav van dat berichtje die ik ontving, doet het gewoon echt even pijn. ;( nu helpt het ook niet dat ik vandaag ook nog mijn cavia kwijt ben geraakt.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:55

Dat de manege niks nog communiceert. Nou qua mondkapjes vielen we onder openbare binnenruimte, dan zullen we nu onder binnensportactiviteit vallen. Zeg dan wat het plan is, privélessen of een restitutie van de leskaart. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk... :\ Pff ik ga hier zo graag weg als slaag voor mijn rijbewijs, maar ja... Of er moeten verzorgpaarden op fietsafstand komen. Ik vermoed dat het februari wordt weer voor ik eens kan afrijden :roll:

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:00

Dat lijkt mij niet raar, de persconferentie was om 7 uur. Zij krijgen niks eerder te horen dan wij.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:05

_San87_ schreef:
CynthiaV schreef:

Dat heeft met onze grondwet te maken, lijkt me dat veel mensen daar wat over te zeggen hebben als dat aangepast wordt.

Dat weet ik. Alsnog vind ik het bizar. Brandhaarden zijn het.

Ik ben christelijk, mijn kerk is al maanden dicht en zo is het bij het grootste deel van de kerken. Als je als kerkgemeente een beetje verantwoordelijkheid wilt dragen doe je dat. Helaas doet een deel dat niet, en dat is ook mijn ergernis

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:09

lenaa_tje schreef:
Dat lijkt mij niet raar, de persconferentie was om 7 uur. Zij krijgen niks eerder te horen dan wij.

Het gaat om het idee, de meeste niet essentiële winkels hebben inmiddels al kort gepost van ‘helaas zijn wij dicht. Wel bieden wij deze service.’ Al hadden ze gewoon twee zinnetjes gezet en verder ‘morgen meer’ erachter, dat geeft mij het gevoel dat ze ermee bezig zijn.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:17

Kairos schreef:
lenaa_tje schreef:

Het gaat om het idee, de meeste niet essentiële winkels hebben inmiddels al kort gepost van ‘helaas zijn wij dicht. Wel bieden wij deze service.’ Al hadden ze gewoon twee zinnetjes gezet en verder ‘morgen meer’ erachter, dat geeft mij het gevoel dat ze ermee bezig zijn.

Maar voor maneges is het allemaal nog niet zo duidelijk.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:18

lenaa_tje schreef:

Doet me denken aan de eerste lockdown. Werkte destijds in een hotel. Er werd toen om 18:00 aangekondigd dat de Horeca etc. dicht moesten, en om 18:12 had ik de eerste 3 mensen aan de telefoon gehad die zich afvroegen of hun reservering voor 2 maanden later wel door kon gaan. Uhh..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:18

Ik heb van mijn Manege en mijn dans vereniging niks gehoord nog. Logisch ze moeten kijken wat er haalbaar is en ze moeten wachten op wat hun organisatie weer zegt. Knhs heeft pas net wat geplaatst. Maar goed ik snap je ergernis als je, je al stoort aan meer dingen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:55

lenaa_tje schreef:
Flying_Angel schreef:
Iemand die twee weken geleden nog lekker op vakantie ging en nu opeens mensen wil steunen die het moeilijk hebben.

Influencer? :D

Ik vind dat trouwens prima, als je op vakantie mag gaan dan mag dat.
Voor veel dingen moest je ook getest worden.

Het is super asociaal. Op het vliegtuig besmet je mogelijk anderen waaronder personeel. Op je luxe resort loopt ook het personeel weer extra risico, in een land waar de ziekenzorg het al niet redt. Echt nee, het is gewoon super egoïstisch.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 02:13

Dan moet je het verbieden er was zelfs gezegd dat vakantie op Curaçao mocht dat was geen oranje gebied. :+

Mijn ergernis: niet kunnen slapen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 04:06

Sowieso een ergernis hier: Influencers :')
En dat die dan ook bekende Nederlanders worden genoemd :+

Net ook weer eentje die ondanks Corona gewoon het ene na het andere leuke uitstapje maakt en daarbij ook geen 1.5 meter afstand houdt.
Je bent als influencer toch een soort voorbeeldfunctie voor jongeren en dan zo met de huidige maatregelen omgaan vind ik echt not done en heel teleurstellend.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 07:06

Ik moet zo 8 ton verdelen in silo 23 en 21.
In Silo 23 gaan maar 4 Ton. En ik kan niet zien wanneer hij vol is omdat die achter een deur zit.

En dan moet ik nog zoeken naar silo 21.....die hij niet heeft -O-
Ik denk dat het een typfout is en dat het 31 moet zijn. Maarja 't is vroeg en niemand bereikbaar....
Sowieso bestel gewoon 4 Ton voor elk silo ipv 8 voor 2 silo's

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:45

lenaa_tje schreef:
Dan moet je het verbieden er was zelfs gezegd dat vakantie op Curaçao mocht dat was geen oranje gebied. :+

Oja we kunnen ook een politie staat beginnen die ontzettend veel verbiedt omdat we te dom zijn om zelf eens een keer verstandige keuzes te maken. Goed idee.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:55

poes schreef:
lenaa_tje schreef:

Oja we kunnen ook een politie staat beginnen die ontzettend veel verbiedt omdat we te dom zijn om zelf eens een keer verstandige keuzes te maken. Goed idee.

:')
Nu was het ook gewoon dom om zowat te zeggen dat iedereen lekker gewoon naar Curaçao op vakantie moest gaan. Maar nee sorry, noodzakelijke reizen zijn voor mij alleen reizen voor werk en bij ziekte/overlijden van een familielid. Vakantie omdat je het zo zwaar hebt gehad, valt daar echt niet onder. Dat is ook wat ik bedoelde met dat ik me erger aan mensen die nooit geleerd hebben het eens een keer met wat minders te moeten doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:09

Of als je dieren heb op een andere plek is ook noodzakelijk reizen vind ik. En ja ga straks naar de moestuin om voor de kippen te zorgen. Met gelijk mijn spinazie, sla en andijvie te controleren/water geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:11

Marcella schreef:
Of als je dieren heb op een andere plek is ook noodzakelijk reizen vind ik. En ja ga straks naar de moestuin om voor de kippen te zorgen. Met gelijk mijn spinazie, sla en andijvie te controleren/water geven.

Dat mag toch ook gewoon?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:31

Pas vroeg in de morgen in slaap gevallen en net wakker gebeld worden dat ook een andere collega besmet is met Corona.

De ironie is wel dat de enige twee die religieus hun mondkapje dragen en zich volledig aan de protocollen houden als eerste van ons team besmet zijn geraakt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:44

Longfunctie mag niet meer doorgaan....

Kwalitatief
Uitermate
Teleurgesteld