Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:De tegenstanders doen net of je met naam en foto bekend bent via die app. Het gaat om locatie van telefoon, je nummer hoeft zelfs niet bekend te worden. Als een persoon Corona blijkt te hebben en die heeft de app op de telefoon kan er automatisch een bericht uitgaan naar alle telefoons met app die de periode daarvoor binnen een bepaalde afstand van het besmette geval zijn geweest.
AnnexUdith schreef:Precies dit ze weten toch alles al van je.... Snap wel dat mensen dat heel eng vinden of denken dat dat niet gebeurd, maar alles wat op je op internet zet is te zien of terug te vinden. Denk eigenlijk dat ze toch al weten waar je wel niet bent geweest. Als je echt privacy wil is het geen gebruik van internet en je telefoon , laptop , tv of alles wat digitaal werkt weg te doen. Alleen dan kun je het beter uitsluiten. Ik snap aan de andere kant het gezeur erom niet als je alles al op Facebook zet maar wel gaat klagen dat ze weten waar je bent.... Wat is het verschil daar dan tussen denk ik dan.
rien10 schreef:ruitje schreef:Nee, gewoon nee. Het bespreken van een app, die mogelijk verplicht gebruikt moet worden om bij te houden waar je bent geweest en met wie.
In zo'n land heb ik nooit gedacht te hoeven wonen....
Ik zou dat dus weigeren.
Had je gedacht ziek te kunnen worden dan?
Geef mij die app maar.
bigone schreef:De tegenstanders doen net of je met naam en foto bekend bent via die app.
Citaat:Het gaat om locatie van telefoon, je nummer hoeft zelfs niet bekend te worden. Als een persoon Corona blijkt te hebben en die heeft de app op de telefoon kan er automatisch een bericht uitgaan naar alle telefoons met app die de periode daarvoor binnen een bepaalde afstand van het besmette geval zijn geweest.
ruitje schreef:Ik heb geschiedenis gestudeerd en net iets teveel gelezen over hoe bepaalde systemen die daar nooit voor bedoeld waren vreselijk misbruikt werden in de verkeerde handen.
ruitje schreef:Nee, gewoon nee. Het bespreken van een app, die mogelijk verplicht gebruikt moet worden om bij te houden waar je bent geweest en met wie.
Ik zou dat dus weigeren.
Janneke2 schreef:ruitje schreef:Nee, gewoon nee. Het bespreken van een app, die mogelijk verplicht gebruikt moet worden om bij te houden waar je bent geweest en met wie.
Ik zou dat dus weigeren.
Ja, ik bedank ook vriendelijk voor de eer.
(Ik heb wel de leeftijd dat mensen sterven aan het corona virus, maar er zijn toch echt grenzen.)
Shadow0 schreef:De foto voegt weinig toe. De naam is niet zo'n uitdaging. Heb je het werk van privacyonderzoekers niet meegekregen? Alleen al op basis van tracking gegevens van trainings apps (die je gebruikt om te kijken hoeveel km je hebt gelopen en waar) konden journalisten achterhalen waar iemand woont, waar iemand werkte (in 1 geval op een geheime locatie) en wie de huisgenoten waren.
Citaat:Ja. En ik doe alvast een voorspelling: over een paar jaar gaat er iemand onterecht verdacht en veroordeeld worden van een misdrijf omdat er, door toeval of een technische fout, iemand gezien wordt op een plaats delict ook al heeft het niks met elkaar te maken.
Citaat:Dat is namelijk niet nieuw: dat misbruik van locatiedata en gemakzucht in de opsporing speelt vaker. Maar hoe meer van dit soort dingen, des te meer mensen lopen risico om een keer gewoon het verkeerde lot te trekken.
Janneke2 schreef:... ik heb een app dat manlief kan zien waar ik uithang - en soms blijk ik drie dorpen verderop te zijn geweest.
"Zo leer je nog eens wat over jezelf..."
Zolang ik op stal getuigen heb loopt het wel los, maar als er die dag drie dorpen van mij vandaan een moord wordt gepleegd ben ik toch heus verdachte....