[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:20

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:25

divided

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:51

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 16:36

Oh, ik heb me nooit gerealiseerd dat dit topic bestaat, mag ik me aansluiten? Ik heb nooit een kinderwens gehad, en ik merk dat dat soms toch wel als vreemd wordt aangezien. Het lijkt me fijn om mee te kletsen met andere mensen die er net zo in staan :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 16:47

Een collega vroeg me zojuist of het niet eens tijd werd(ging over kinderen)
tijd voor wat exact? SHOTS?!!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 16:49

Welkom vjesta

En dan met betraand gezicht zeggen het lukt niet.
Want hebben die dat vragen niet in de gaten dat dat ook kan? Hoe kwetsend het zou kunnen zijn.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 16:54

Ja precies.
Zo had was de vrouw van een collega van mij in verwachting en een andere oudere collega begon toen steeds vaker iets ze zeggen van waar tie op moest letten.
Ik had m toen al een keer gewaarschuwd dat t van haar uit juist heel goed bedoeld was en dat ze ooit aan mij had aangegeven dat het hun nooit gegund was.
En ja hor. Toen was tie geïrriteerd en zei op een keer ineens van: "als je t zelf zo goed weet had je er zelf moeten nemen".
Ik ben enorm bot, maar ik ben toch achter dr aan gelopen toen ze weg liep. En hij kreeg me ervan langs daarna. Dat kon tie gewoon niet maken. Zeker niet nadat ik m al had gewaarschuwd.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 16:55

Gewoon heel sip gaan kijken
'ik.. uhhhmm... Ik kan geen kinderen krijgen...'

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 17:15

Welkom Vjesta!

DuoPenotti schreef:
En dan met betraand gezicht zeggen het lukt niet.
Want hebben die dat vragen niet in de gaten dat dat ook kan? Hoe kwetsend het zou kunnen zijn.

Dit indd, ik snap niet dat mensen daar niet bij stil staan

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:54

Vaak hebben ze het al gezegd en bedenken het dan opeens van owh ..

Ik zei altijd mijn schoonouders kunnen geen kinderen krijgen.

Maar dat zeg ik niet overal meer.

KmbrlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 01:55

Oh zo had ik op de luchthaven eens een man die reisde met zijn zoontje.
Kind zal al een jaar of 7-8 zijn geweest.
Meneer was al de hele tijd aan het proberen voor te kruipen.
En er waren er al zoveel voor gekropen dat ik het zat was. En mijn koffer gewoon voor hem heb ingeschoven. Maar deze bleef hij weg duwen … tot we aan de lijn kwamen.
Hij zo ik was wel eerst! Nee je was niet eerst.
Jawel ik was eerst ! En ik heb mijn zoontje bij, kinderen hebben prior!
Nee kinderen hebben geen prior. Toen kreeg ik te horen hoe een slecht persoon dat ik wel niet was.

Toen dacht ik ook bij mezelf, stel dat ik geen kinderen kan krijgen , ben ik altijd in mijn nadeel want kinderen hebben prior. 8)7

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:10

Ik antwoord nu eigenlijk gewoon dat ik geen goede reden kan bedenken om ze wel te nemen. Maar ik krijg die vraag eigenlijk niet zo veel, scheelt misschien dat ik geen vaste relatie heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:25

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:33

idinn schreef:
Ik snap dat hele voortplanten al niet, maar helemaal niet middenin een pandemie..

Geboortegolf.. waaaarom?
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~acb98cba/

In je bericht staat letterlijk dat die golf er jaarlijks is rond augustus/september, heeft met die pandemie niks te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:05

Tja ik heb geen premium, dus die alinea zie ik niet.

Daarbij zou het mij niks verbazen als die golf dit jaar hoger is. "We mogen niks, kom we duiken het bed maar in"

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:20

Ja lichaamsbeweging tussen echtparen of stellen is vast toegenomen.. zeker in lockdown.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:24

idinn schreef:

Daarbij zou het mij niks verbazen als die golf dit jaar hoger is. "We mogen niks, kom we duiken het bed maar in"

Aah okay :D. Het artikel gaat meer in op een groot tekort aan zorgpersoneel, veel zwangeren worden geweigerd. Snap ik wel, iemand met een open beenbreuk gaat voor.

Maar goed, blijkbaar is het nog iets om rekening mee te houden wanneer je van plan bent wat uit te poepen, kun je in een ziekenhuis terecht :)).

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:35

_San87_ schreef:
idinn schreef:

Aah okay :D. Het artikel gaat meer in op een groot tekort aan zorgpersoneel, veel zwangeren worden geweigerd. Snap ik wel, iemand met een open beenbreuk gaat voor.

Maar goed, blijkbaar is het nog iets om rekening mee te houden wanneer je van plan bent wat uit te poepen, kun je in een ziekenhuis terecht :)).

Laatste keer dat ik dat probeerde in te brengen in een gesprek (zomer vorig jaar) werd ik terechtgewezen want "ik laat mijn kinderwens toch niet in de weg staan door een personeelstekort?"

Nou meid, dan hoop ik ook oprecht voor je dat er geen plek voor je is als je er zo in staat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:39

HopeMyDay schreef:
_San87_ schreef:

Laatste keer dat ik dat probeerde in te brengen in een gesprek (zomer vorig jaar) werd ik terechtgewezen want "ik laat mijn kinderwens toch niet in de weg staan door een personeelstekort?"

Nou meid, dan hoop ik ook oprecht voor je dat er geen plek voor je is als je er zo in staat.

In de weg laten staan zou ik ook niet doen, maar ik zou er wel rekening mee houden, helemaal wanneer bekend is dat er personeelstekorten zijn.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:50

Nouja buiten het feit dat ik best wel veel bezig ben met het vraagstuk "hoe gaan we de wereld voeden in 2050?". Kan ik er met mijn gedachte niet bij dat je mensen op de wereld wil zetten, laat staan middenin een pandemie. Ik ben misschien wel een doemdenker maar ik snap niet dat mensen daar niet stil bij staan terwijl hele sectoren niet anders doen dan draaien om het oplossen van het eerder genoemde vraagstuk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 14:03

Ik ken iemand die bewust zwanger werd tijdens corona terwijl ze wist dat ze in het ziekenhuis met complicaties moest bevallen door een ziekte die ze heeft. Vind ik ook wat van. :o

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 14:18

Ik ken iemand die tijdens de pandemie zwanger is geworden en echt bang was toen haar partner positief werd getest terwijl ze ca 7 maanden zwanger was.
Ja, daar had je van te voren ook aan kunnen denken...

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 14:58

Een kennis van me is vlak na het begin van de eerste lockdown zwanger geraakt.
Ze heeft de hele zwangerschap geklaagd dat het zoooo oneerlijk was dat haar partner niet mee mocht naar alle check-ups in het ziekenhuis :roll:
Terwijl er dus ondertussen mensen waren die niet eens afscheid konden nemen van hun stervende famillielid.
Verder is ze zeer verontwaardigd dat niemand een babyshower voor haar heeft georganiseerd en dat er bijna geen mensen op kraamvisite zijn geweest.
Ik begrijp echt wel dat het niet zo gaat zoals je altijd voor je hebt gezien, maar damn dan heb je echt wel een beetje een bord voor je kop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:03

Als je daar allemaal zoooooveel waarde aan hecht, moet je geen koter uitpoepen middenin een pandemie. Voor je die laatste hersencellen eruit perste, had je dat nog kunnen bedenken :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:04

idinn schreef:
Als je daar allemaal zoooooveel waarde aan hecht, moet je geen koter uitpoepen middenin een pandemie. Voor je die laatste hersencellen eruit perste, had je dat nog kunnen bedenken :')

Dit vat het wel mooi samen, inderdaad :D.