Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 10:21

@sasja: mooi opgelost.

@bridgetF: een tijdje terug ben ik eens in meegegaan in die scam. Was best leuk, tot ze gingen vragen om een mail te sturen naar een 'raar' adres (duidelijk niet van de transporteur). Toen was ik er wel klaar mee.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:42

Ik zocht een spel voor de Nintendo, voor de kerst.
Prijs overeen gekomen, kreeg een rekeningnummer en binnen 2 minuten "is het gelukt?" En direct erachteraan mijn naam met 2 ??
Dit was voor het weekend, dag later maar gevraagd of ze het geld binnen had maar radiostilte.
Vandaag gevraagd of/wanneer ze het op gaat sturen, wel lezen, geen reactie -:(-
Heel irritant, wel pushen om je geld en dan niks laten weten.
Ze heeft vrij veel advertenties staan, dus even wachten nog maar.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:16

different1 schreef:
Ik zocht een spel voor de Nintendo, voor de kerst.
Prijs overeen gekomen, kreeg een rekeningnummer en binnen 2 minuten "is het gelukt?" En direct erachteraan mijn naam met 2 ??
Dit was voor het weekend, dag later maar gevraagd of ze het geld binnen had maar radiostilte.
Vandaag gevraagd of/wanneer ze het op gaat sturen, wel lezen, geen reactie -:(-
Heel irritant, wel pushen om je geld en dan niks laten weten.
Ze heeft vrij veel advertenties staan, dus even wachten nog maar.

Hopelijk krijg je het alsnog. Ik heb weinig betrouwbare advertenties gezien met nintendo spelletjes, echt bizar. Haken altijd af als ik het op wil halen. Vaak met gehackte accounts, met goede recensies. Blijkbaar is dat in die categorie erg lucratief.

Ik ga er vanuit dat dit bij jou niet het geval is hoor. :-)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:20

Helaas helaas, ik heb wat research gedaan en er komen meerdere berichten van dezelfde strekking bovendrijven.
-:(-

Haar eigen profiel is volledig afgeschermd, maar op haar achtergrondfoto staan verschillende paarden, misschien kan ik daar nog wat mee...

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:29

different1 schreef:
Helaas helaas, ik heb wat research gedaan en er komen meerdere berichten van dezelfde strekking bovendrijven.
-:(-

Haar eigen profiel is volledig afgeschermd, maar op haar achtergrondfoto staan verschillende paarden, misschien kan ik daar nog wat mee...

Succes… gegevens zijn vaak ook niet van hunzelf maar ergens vandaan geplukt.
Echt balen!! -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:32

Dat is oliebol zeg. Balen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:12

Hopelijk heb je niet veel betaald voor het Nintendo spelletje. Echt zuur.

Ik had ook weer een "leuke". Een artikel te koop gezet splinternieuw maar kon het niet meer ruilen helaas en andere maten waren sowieso op. Krijg ik van iemand een bericht waarom ik ze weg doe en waarom ik ze niet gewoon terug stuur naar de winkel? Ehh.. snap nooit zo goed waarom mensen zich daar mee bemoeien.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:32

Al meer dan een week 'in gesprek' met een potentiële koper.
Begin van de week aangegeven dat nu dit weekend voormiddag ophalen pastte.
Bericht werd onmiddellijk gelezen maar geen reactie.
Gisterenavond plots antwoord.Hij zou vandaag voormiddag langskomen.Ondertussen had ik mijn planning gewijzigd omdat ik dacht niks meer te vernemen van hem.
Er achteraan gestuurd dat het zondag kon,nog steeds geen reactie.
Ik ben er een beetje klaar mee.
Had graag een tijdstip afgesproken omdat ik het sowieso al razend druk heb.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:36

Mensen lijken soms echt te denken dat je niets anders te doen hebt dan wachten tot zij langskomen. Ik merk dat ook met m'n etsy store; als mensen iets komen ophalen dan is het vaak "oh, we komen toch iets later" als ze er eigenlijk 15 minuten geleden al hadden moeten zijn.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:39

Daarom vind ik het ook bijzonder als mensen beginnen met van ik kom het zaterdag wel ophalen. Ja een tijd graag want ik heb meer te doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:43

Ik antwoord altijd "dat kan, ik ben thuis tussen 13.00 en 15.00" of "dat is goed, zullen we om 14.00 afspreken?"

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:51

Het is een zitmaaier die gebruikt werd als minitrekkertje.Hij staat niet aan huis.Ik moet hem dus eerst van een afgelegen weide tot aan het huis van mijn ouders rijden.Zij wonen dichterbij de weide dan ik.

Edit:Net bericht ontvangen hoe laat het past.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:40

Vjestagirl schreef:
Mensen lijken soms echt te denken dat je niets anders te doen hebt dan wachten tot zij langskomen. Ik merk dat ook met m'n etsy store; als mensen iets komen ophalen dan is het vaak "oh, we komen toch iets later" als ze er eigenlijk 15 minuten geleden al hadden moeten zijn.

Ja, of je geeft duidelijk aan dat ophalen mogelijk is vanaf 1800u....en dan op de dag zelf bericht krijgen dat ze er al om 1730 zullen zijn want dan kunnen ze het direct ophalen na hun werk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:04

Dat heb ik ook wel eens gehad. Toen heb ik toch echt geantwoord dat dat helemaal prima was… Mits ze een half uur geduld zouden hebben, want ik ben niet eerder dan 18 uur thuis op die dag :')

Ze besloten toen toch maar om 18 uur langs te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:05

Nou, ik vrees dat ik ben opgelicht -O- Zeer speciale zaden besteld. Ik gok dat ze met brievenbuspost van Nederland naar België zijn gestuurd. Heb namelijk geen T&T en verzendkosten waren €3,20. Ondertussen zijn ze al 2 weken onderweg. Koper houd vol dat het komt door de vertraging van PostNL. Ik heb er een hard hoofd in dat ik nog iets zie :( Bijna €20 kwijt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:10

Dat is ook wel een hoop geld om per envelop te laten versturen. Maar de post tussen Nederland en België kán idd nu voor de kerst wat vertraagd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:15

Was helaas de enigste verzendoptie die werd aangeboden en wou de zaden echt heel erg graag. Ik dacht dat het een soort brievenbuspost met t&t ging zijn maar dat was blijkbaar wat naïef :')

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:15

en zeker zonder priority zegel kan dat wel dikke 2 weken duren voor het er is.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:32

Koper voor het minitrekkertje is langs geweest,een half uur te laat.
Maar waar ik dacht dat hij zijn aanhangwagen mee zou brengen,kwam hij enkel kijken.
Hij gaat het geld overmaken en later in de week ophalen.
Ben benieuwd want hij reageert weer niet op sms of chat.Chat is wel gelezen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:12

Ik heb ook een frappante.
Een week geleden heb ik iets gekocht en gevraagd of ze het naar een DHL punt kan versturen. Dat was geen probleem maar ze kwam er niet uit met het maken van het verzendlabel. Dat heb ik voor haar gedaan, zowel bij ontvanger als verzender mijn eigen adres ingevuld. Dit is even van belang om te weten. :+ Enige wat zij nog hoefde te doen was de QR code laten scannen bij het DHL punt.

Ze gaf toen aan dat ze het die dag zou proberen te versturen of anders de dag daarna. Ik heb toen gereageerd dat het geen haast heeft, als ze zou laten weten wanneer het gelukt was vond ik het prima.

In een week moest ik er 3 keer achteraan, elke keer kreeg ik een smoesje waarom ze de track en trace code niet kon sturen.. Man heeft hem weggebracht, zit op de vrachtwagen etc, zou zondagavond terug zijn en dan kon ze de code doorsturen. Gisteren had ik nog een berichtje gestuurd of ze de code nog voor me had. Toen kreeg ik de reactie dat het pakket op haar adres was bezorgd en dat ze het vandaag opnieuw zelf zou verzenden.

Wat echt wel heel bijzonder is, want ik heb nooit een aanmelding in mijn DHL app gezien van het pakket bij het pakketpunt én haar adres staat helemaal nergens op het verzendlabel. :')

Ik vraag me dan echt af.. Waarom..? Ik heb aangegeven dat het geen haast heeft. Wees dan liever eerlijk, in deze drukke maand heb ik er alle begrip voor.. Maar dit...? :')
Bang dat ze me oplicht ben ik ook niet, ik heb haar adresgegevens en email.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:16

Als jij het verzendlabel zelf hebt aangemaakt krijg jij ook de traceercode in de bevestigingsmail en kun je via de site dus precies volgen of het pakje al is weggebracht en zo ja waar het in het proces zit.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:28

Ja. Maar hij is dus nooit weggebracht volgens mijn DHL app en zij beweert van wel. :+ En dat hij dus bij haar terug bezorgd zou zijn maar dat is niet mogelijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:31

Én dat had ook uit de historie moeten blijken.
Ze is dus gewoon niet eerlijk en daar mag je haar best op aanspreken !!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:33

Ja, ik ga even afwachten tot mijn pakket binnen is en daarna aangeven dat ik het niet sjiek vond. Wil eerst hetgene wat ik gekocht binnen hebben voor ik haar aanspreek, anders krijg ik dat straks ook niet meer. :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:37

Ik heb dit als verkoper een keer gehad toen ik een oude barcode niet van de (hergebruikte) doos had gehaald. :7 Verstuurd via PostNL, voor verzending betaald, krijg ik ineens het pakket thuisbezorgd op een barcode die nog aan de onderkant zat... Heb ik wel van geleerd. Maar in dit geval lijkt het inderdaad alsof ze niet helemaal eerlijk is.