[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:30

Ik vind de psychologie daar achter wel heel interessant.

Bij mij kwam vandaag een ‘herinnering’ voorbij op fb van die shetlandpony met extreem lange hoeven. Was een paar jaar terug. Voor mij geen lugubere beelden maar wel van: wat bezielde de eigenaar om het zo ver te laten komen?

Spoiler:
Kleine pony met hoeven zo lang dat ze omkrullen. Heb hem even op YT opgezocht omdat niet iedereen FB heeft.
https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... ex=20&t=0s

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:31

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:30

Duke schreef:
Ik snap de kick ook niet zo goed, maar voor een fanatieke bergbeklimmer is het beklimmen van de ME nu eenmaal de heilige graal, het ultieme doel. Ikzelf ben het ook niet van plan. Zeker niet na deze verhalen.

Ik snaphet ook niet, maar mijn familie snapt ook niets van mijn drang op een paard te willen zitten :')
Hoe commercieel het is geworden vind ik ook bizar...file naar de top, en idd de oliebol aan afval...

Jolliegirl

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:33

Ik weet even niet meer waar ik het las, maar je moet 8 kilo afval mee terugnemen.
per kilo minder krijg je een boete.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:02

Jolliegirl schreef:
Ik weet even niet meer waar ik het las, maar je moet 8 kilo afval mee terugnemen.
per kilo minder krijg je een boete.

Ja het is daar ook echt een vuilnisbelt door alle toerisme..

Ik vind de film Everest heel aangrijpend, kan die nooit kijken zonder zweethandjes en betraande oogjes. Safe to say dat je mij nooit een berg zult zien beklimmen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:27

Wij gaan normaal eind 2021 naar Nepal. Echter laten wij basecamp aan ons voorbij gaan en gaan we richting Annapurna.
We twijfelden tussen Afrika en Nepal vorig jaar (eigenlijk gingen we dit jaar al maarja, Corona) maar net omwille van het losgeslagen toerisme wat ginds alles zo begint te vervullen en opwarming van de aarde, hebben we dat als eerste op onze bucketlist gezet. Het gaat er sowieso al toeristisch zijn, maar we willen er graag gewoon al geweest zijn voor je daar écht over de koppen moet lopen. Zoals je in IJsland al begint te zien.

Om die reden staat Lapland en Noordkaap in de winter ook hoog op onze lijst, dat wordt ook steeds meer geliefd.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:14

Ik ben naar de malediven geweest. Daar is het ook echt erg. Complete eilanden vol afval van zowel bevolking als hotels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:37

Misschien niet luguber, wel bizar. Op Noordkaap staan, 300m de diepte in kunnen kijken, voor en rondom je niks dan water/zee. En geen zuchtje wind... Dat voelde echt zo absurd!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:09

Varekaj schreef:
Misschien niet luguber, wel bizar. Op Noordkaap staan, 300m de diepte in kunnen kijken, voor en rondom je niks dan water/zee. En geen zuchtje wind... Dat voelde echt zo absurd!

Dat had ik bovenaan de grand canyon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:05

Daar stond ik in 2007, met ex-schoonfamilie. Tussen de andere massa toeristen die de zonsondergang wilden zien. Horror :))
Wat me daar de kriebels gaf was het aantal mensen wat gewoon over de hekken aan de rand kroop, of op niet afgezette stukken even ging afdalen voor toch maar die ene bijzondere foto. Zelfs kleine kinderen trouwens, en de ouders maar enthousiast over "that beautifull picture". 1 verkeerde pas en ze gingen zo de dieperik in.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:25

Daar heb ik geen enkele moeite mee :') als ik eraf val had ik in ieder geval een mooi uitzicht op een mooie plek. Ik mag ook graag hiken op plekken met wat risico, daar is het vaak rustig en het uitzicht is er mooi.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:50

Gelukkig was het bij ons erg rustig..en zochten wij ook rustige plekken op en niet de standaard spots..
Kwestie van research doen :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 01:41

Ik krijg al rillingen bij het idee van op een afgrond staan, ik heb best wel hoogtevrees. Niet in een vliegtuig of op een hoog gebouw met hekken, maar zitten op een randje van een cliff ofzo durf ik niet, dan weer ik spontaan niet meer hoe ik opsta. Of als iemand tegen een balkon rand aan leunt denk ik zo aan hoe die erop gaat zitten en achterover kukelt :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:41

Ik krijg het al benauwd als ik iemandvtegen een leuning zie leunen.. ga er zwlf niet eens naast staan.

Er valt geregeld wel een van een berg voor een foto ook bij de gran canion, Niagara waterval ook wel eens foto van gezien.

In Portugal waren er zelfs doden onderaan een cliff omdat er een rots afbrak op het strand belande waar ze lagen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:47

sureido schreef:
Ik krijg al rillingen bij het idee van op een afgrond staan, ik heb best wel hoogtevrees. Niet in een vliegtuig of op een hoog gebouw met hekken, maar zitten op een randje van een cliff ofzo durf ik niet, dan weer ik spontaan niet meer hoe ik opsta. Of als iemand tegen een balkon rand aan leunt denk ik zo aan hoe die erop gaat zitten en achterover kukelt :+

Ik ook. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een foto bij een klif te maken. Ik word al duizelig bij het idee.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:54

Christiene schreef:
Ik krijg het al benauwd als ik iemandvtegen een leuning zie leunen.. ga er zwlf niet eens naast staan.

Er valt geregeld wel een van een berg voor een foto ook bij de gran canion, Niagara waterval ook wel eens foto van gezien.

In Portugal waren er zelfs doden onderaan een cliff omdat er een rots afbrak op het strand belande waar ze lagen...

Dat zou ik dan wel weer jammer vinden, dan heb je het avontuur eigenlijk niet zelf opgezocht. Lig je gewoon onbezorgd te chillen valt er een rots op je.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:00

Dus dit zou niks voor jullie zijn? Je weet niet wat je mist :') twee kiekjes van mij,niks lugubers in mijn ogen.

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:01

Nope

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:18

Afbeelding

Dit was ook best wel een puntje :+ scheet in m’n broek, maar moest dit plaatje hebben :=

Edit:
Afbeelding

Dit was vanaf de achterkant dan!
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 08-01-21 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:20

Jammer dat je zo niet ziet hoe je erbij stond :') wel mooi uitzicht

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:24

moonsparkle schreef:
Jammer dat je zo niet ziet hoe je erbij stond :') wel mooi uitzicht

Bijgevoegd :P

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:24

Ik ben blij dat er mensen zoals jullie zijn die dit doen, zodat ik lekker plaatjes kan kijken :)) Mooie foto's hoor!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:28

Nou je angst is niet te zien zo dreamy, ik dacht je staat nog 5 meter van de rand, haha

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:32

Afbeelding

Zoals je ziet op een rand maar wel voorzichtig iets naar achter want ik durf niet helemaal erover heen met mijn benen :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:54

Ik had in Portugal ook zo'n soort foto alleen zat er nog een richel onder keek dus alsof ik bij de rand zat.

Gave foto's draait

Je heb je ik geloof in Noorwegen ook zo'n ronde rotsblok die ergens tussen 2 bergen/afgrobden hangt .. kilometer hoog ofzo [img]
Afbeelding
[/img] gave foto maar nee ik ben zo onhandig dat ik eraf donder of van angst bevries

Die punt die zo uitsteekt heb je vaker in de bergen?.. Ik gok voor de foto dat ik dat ook wel zou proberen.. is wel heel gaaf namelijk die foto.

Dat touw hangt dat daar bij die punt of hadden jullie dat mee