[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:46

idinn schreef:
Een vriendin is bevallen... ik negeer de app groep. Het begon met verhalen over hechtingen (jippie het valt best mee, dit keer geen totaal ruptuur) en gaat nu over kotsende babies die elk uur wakker worden. Ok, ik weet genoeg. Laat maar! In combinatie met de hier eerdere kreun en schetenconcerten erbij.. zijn mijn eierstokken van ellende compleet uitgedroogd geloof ik _O-

Groep verwijderen, daar was ik zo klaar mee.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:54

Jesito nou dat dus! Mensen die zonder nadenken aan kinderen beginnen. Of ‘lijmkinderen’ nemen. Relatie is broos dus nemen dan een kind want dan komt alles goed -O-

Mijn zwager bijvoorbeeld :=
Die wil enorm graag een 2e.
Schoonzusje is nu al bijna altijd alleen met nr 1.
Hij gaf aan dat als nr 2 dan geboren is nr 1 loopt en wat zelfstandiger is dus mee naar werk kan af en toe( eigen zaak). En nr 2 dan dus weer bij schoonzus is. Volledig afhankelijk.
Schoonzus heeft duidelijk aangegeven dat t gewoon geen optie is. Laat hem eerst maar ook voor nr 1 zorgen. ( zwager heeft naast een eigen zaak ook nog hobby’s die hij nu in elk vrije moment pakt, waardoor schoonzus voor 95% alles alleen doet qua opvoeding).
Gelukkig is schoonzus een pittige meid en zegt ze gewoon gebeurd niet!.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:58

quera schreef:
Jesito nou dat dus! Mensen die zonder nadenken aan kinderen beginnen. Of ‘lijmkinderen’ nemen. Relatie is broos dus nemen dan een kind want dan komt alles goed -O-

Hij gaf aan dat als nr 2 dan geboren is nr 1 loopt en wat zelfstandiger is dus mee naar werk kan af en toe( eigen zaak). En nr 2 dan dus weer bij schoonzus is. Volledig afhankelijk.
Schoonzus heeft duidelijk aangegeven dat t gewoon geen optie is. Laat hem eerst maar ook voor nr 1 zorgen. ( zwager heeft naast een eigen zaak ook nog hobby’s die hij nu in elk vrije moment pakt, waardoor schoonzus voor 95% alles alleen doet qua opvoeding).

Slim!
Je leest zo vaak van 'maar hij beloofde dat hij zijn levenswijze zou aanpassen zodra er een kind zou komen'. Als ze zo al niet in elkaar steken voor er een kind is, dan kun je het gevoegelijk vergeten! :D

Qimm

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:58

Wow wat een klojo :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:06

Maar ondertussen wel bijna continu met nr 1 opgescheept zitten. Lekker dan :roll:

Ach ja.. appgroep bevat ook de zus van diegene en een andere vriendin met 2 kinderen. Dus ach, ik negeer het en onderwerp gaat vanzelf terug over op wat anders. Of ik lees het voor aan mijn vriend .. "gatver nee ik wil ze dus echt niet" :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:10

Qimm schreef:
Wow wat een klojo :=

Note
Het is al niet mijn beste vriend :')

Sterker nog mn schoonzus heeft dus nooit tijd voor haarzelf.
Dus zo af en toe dan zeg ik op de familieapp tegen mn schoonzus dat we bijv. Vrijdag gaan winkelen zonder kinderen }:) dan regelt hij maar zijn werk er omheen of zoekt oppas.
Maar dan komen dus vaak de: maar dat kan niet want.... ik moet kantoorwerk doen. Jammer vriend dan doe je dat op zaterdag maar ipv aan de auto sleutelen.
( ik check eerst bij schoonzus of er dingen op de zaak gepland staan natuurlijk)

Kan hij niet waarderen :+

Meneer is gewend met zn grote mond alles voor elkaar te krijgen. Laat ik daar nou net ongevoelig voor zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:11

Echt sommige mannen.. Kameraad van mijn ex ook, kregen een tweeling. Hij was altijd bij ieder feestje, altijd aan het werk en dan ook nog lekker met auto's sleutelen.. En zij maar klagen dat hij er nooit was en niks deed met de kinderen. Wij zeiden ook altijd, moet je met hem bespreken, niet met ons.. Maar in al die jaren veranderde het niet :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:12

quera schreef:

En zo zijn de meeste, wel willen fokken maar dan mogen de liefste kinderen naar opa en oma.
Die van mijn zusje hadden ze ook beter in kunnen schrijven bij opa en oma, daar was die immers meer dan thuis, ongelogen.
En dan lopen zeiken als de opvoeding anders loopt doordat opa of oma m iets verkeerds leert.
Voed m dan zelf op, gek.

Laatst met een collega van mijn man gaan varen met de boot, is si ds een jaartje papa.
Vroegen hoe het bevalt. Ja hij had eigenlijk papadag en zijn vriendin was ook de hort op, kind maar weer weg gebracht naar opa en oma incl de nacht.
Dat doen zij heel vaak, dan denk ik, waarom ben je er aan begonnen.
Ze willen en hordes kinderen maar ook hun vrijheid niet opgeven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:20

O ja zo 1 ken ik er ook..
Werken beide meer dan fulltime.
Kind gaat 5 dagen van 7 tot 7 naar de opvang. Word tussen half 8 en 8 in bed geknikkerd.
En de weekenden willen ze ook nog allebei iets aan hobby’s doen.

Mijn man werkt 3 dagen regelmatig( nu 4 ivm vakanties op t werk tijdelijk). En ik 32 uur onregelmatig voordat ik ziek werd. Vond ik meer dan genoeg...

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:01

Ik heb een afspraak gemaakt met de huisarts, kan morgen ochtend terecht. Zo kan ik er in ieder geval een goed gesprek over hebben en ook nu heb ik nog steeds een sterke mening dat ik het echt niet hebben wil. En ook nooit niet..
Verder weinig symptomen nog gelukkig. Alleen meer moe en buikpijn.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:14

Waar je ook voor kiest, heel veel succes Mandy!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:19

Mandy_89 schreef:
Ik heb een afspraak gemaakt met de huisarts, kan morgen ochtend terecht. Zo kan ik er in ieder geval een goed gesprek over hebben en ook nu heb ik nog steeds een sterke mening dat ik het echt niet hebben wil. En ook nooit niet..

Lijkt me verstandig.
Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:26

Meest verstandige wat je nu kunt doen! Hopelijk kan je ha je helpen hierin en is hij gewoon neutraal. Sterkte!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:28

Succes/sterkte morgen, Mandy.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:13

Idd sterkte morgen
En hopelijk gewoon een fijn gesprek en meer rust en duidelijkheid voor jezelf, ook om uiteindelijk te doen waar jij zelf achter staat

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:27

Mandy_89 schreef:

Heel goed van je, fijn om even een neutrale partij te spreken die je wellicht kan helpen in je keuze.
Succes morgen!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:42

Succes en sterkte mandy. Ik vind het dapper! Ik denk dat beide keuzes moeilijk zijn.. hopelijk heb je een goed gesprek en helpt het even relativeren

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:53

Veel sterkte en wijsheid gewenst Mandy, ik hoop dat je er uit gaat komen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:07

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers hierboven.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:37

Succes Mandy...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:20

Mandy_89 schreef:

Succes, ik hoop dat je een fijne arts hebt en het goed met hem/haar kunt bespreken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:26

Heel veel sterkte en succes morgen Mandy!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:33

Ik wens je veel wijsheid, Mandy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 06:17

Weer gezellig naar huis vliegen. Dit keer mag ik vooraan en vriend achteraan. Nog maar 1 krijsje gespot, die gelukkig de deur achter nam. Zit het pal voor mijn vriend. Mocht er wat beginnen wapperen bij hem, zal dat straks wel weer stoppen _O-

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:51

Mandy_89 schreef:

Ik zit op een pagina op facebook en daar was ook een meid ongewenst zwanger, zij heeft het inmiddels weg laten halen.
Goed dat je een afspraak met de dokter hebt gemaakt.

Ik heb niet alles gelzen maar hoe staat de vader er tegenover??
Heel veel sterkte met je beslissing.