Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 21:05

theadora99 schreef:
Thanks, zoiets zocht ik inderdaad maar vond alleen dat Spanje wel bij EU hoorde. Waren sowieso van plan als niemand het wist om ut te gaan van de app, maar kon geen eenduidig antwoord vinden. Bedankt!

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _nederland
Hier staat nog meer.
Fijne vakantie vast!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 00:05

Of ik morgen naar Saint-Tropez moet gaan of met een vriend moet afspreken in Nice :')

(ik ben hier twee weken en vind het leuk om mensen te leren kennen, maar ook om veel van de omgeving te zien. Ik vertrek volgende week zondag vanuit Nice en doordeweeks heb ik geen tijd voor Saint Tropez, alleen nog volgende week zaterdag. En ik wil Cannes en Antibes ook nog doen, maar die kunnen eventueel ook in een middag.)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:01

Hebben wij in Nederland dit? Of is het dichtstbijzijnde rugby?

Afbeelding

Tivoli

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:11

Dat is toch rugby? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:15

Sheran schreef:
Of ik morgen naar Saint-Tropez moet gaan of met een vriend moet afspreken in Nice :')

(ik ben hier twee weken en vind het leuk om mensen te leren kennen, maar ook om veel van de omgeving te zien. Ik vertrek volgende week zondag vanuit Nice en doordeweeks heb ik geen tijd voor Saint Tropez, alleen nog volgende week zaterdag. En ik wil Cannes en Antibes ook nog doen, maar die kunnen eventueel ook in een middag.)

StnTropez is leuk! :+:

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:52

Dat noemen ze hier american footbal. We hebben oa de amsterdam admirals.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:17

Dank

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:33

Hanafubuki schreef:
Sheran schreef:

StnTropez is leuk! :+:

Het is Saint-Paul de Vence geworden. St-Tropez duurde te lang met de treinen gisteren, helaas. Hopelijk volgende week!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:53

Mijn Levi jeans heeft te kleine broekzakken aan de voorkant, past geen mobiel in.
In kontzak van Levi wel. Ik zit op een scootmobiel dus niemand die er dan bij kan.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:07

Wanneer kies je ervoor om een reisverzekering af te sluiten, en wat verzeker je dan allemaal?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:43

badeendje schreef:
Wanneer kies je ervoor om een reisverzekering af te sluiten, en wat verzeker je dan allemaal?

Dat is geheel afhankelijk van de verzekering. Lees goed de voorwaarden door, al zijn de lettertjes klein :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:04

Ik heb een doorlopende reisverzekering en voor die paar euro per maand kan ik dat in ieder geval wel aanraden. Mijn reisverzekering dekt in ieder geval dingen als repatriatie bij ernstige ziekte of overlijden en alleen daarom zou ik hem al afsluiten. Paar jaar geleden had onze auto panne op weg naar de boot naar Corsica, we hebben toen onverwachts een extra nacht in een hotel en nieuwe boottickets moeten boeken en dit konden we ook verhalen op de reisverzekering. Als je elk jaar naar het buitenland gaat zou ik hem iig gewoon afsluiten. Een doorlopende reisverzekering is onderaan de streep veel en veel goedkoper dan de verzekering pas afsluiten als je op vakantie gaat, vaak mag je de eerste maand oid ook niets declareren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:24

Veulen84 schreef:
Dat noemen ze hier american footbal. We hebben oa de amsterdam admirals.

HADDEN de Admirals. Inmiddels al weer 11 jaar niet meer. NFL Europe is gestopt in 2007.

Bijgevoegd een opsomming van de teams in NL. De Hilversum Hurricanes zijn regerend landskampioen. Kan je uit eigen ervaring vertellen dat het niveau van american football in NL een stuk lager ligt dan in de VS, UK of Duitsland, maar het kan nog steeds leuk zijn om eens een wedstrijd mee te pikken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/American_ ... _Nederland

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:06

Ik wordt oud :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:26

Veulen84 schreef:
Ik wordt oud :+

Je leven gaat sneller bedoel je. :D :D :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:31

Goed punt :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:25

Ik heb filmpjes met mijn laptop-webcam gemaakt met geluid. Nu heb ik via een externe harde schijf alles opnieuw op mijn laptop gezet en nu is het geluid heel kl*te. Een soort ruis/robotgeluiden op de achtergrond. De stemmen zijn slecht te verstaan en het volume staat vrij zacht. Dit was niet zo toen ze voor het overzetten op mijn laptop stonden.
Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen of hoe ik het geluid kan verbeteren? Openen met VLC/andere programma's helpt niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:27

Na een fragment zojuist op radio 2... Ben ik me gaan afvragen: Bestond smetvrees ook al in de middeleeuwen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:32

Ik kom er met google niet uit... normaal slik ik de pil 2 strippen en dan een stopweek. Maar kan ik bij de 2e strip ook m'n stopweek een week eerder inlassen (komt beter uit met op vakantie gaan)?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:33

Vast wel, ik slik soms ook een week langer/korter dan normaal. Week zal echt niks uitmaken

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:42

Eske_B schreef:
Ik kom er met google niet uit... normaal slik ik de pil 2 strippen en dan een stopweek. Maar kan ik bij de 2e strip ook m'n stopweek een week eerder inlassen (komt beter uit met op vakantie gaan)?

Lijkt mij wel. Normaal kun je ook na 1 strip stoppen, of na 3. Die ene week lijkt me niet uit te maken. Anders even de huisarts vragen he.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:52

Ja, want elke extra pil ná je eerste strip zonder stopweek is in de 'derde week'.
Na die derde week kun je stoppen wanneer je wilt. Je stopweek kun je trouwens ook altijd inkorten, maar nooit verlengen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:58

Kent iemand recreatiegebied de Bijland in Tolkamer? Weet iemand of je er ook een gedeelte hebt waar je met honden los kunt lopen?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:59

Janine1990 schreef:
Na een fragment zojuist op radio 2... Ben ik me gaan afvragen: Bestond smetvrees ook al in de middeleeuwen?

Ik denk wel. Alles is relatief natuurlijk, aangezien men toen niet wist dat bijv alcohol ontsmet. Maar er zal vast een vrouw/man zijn geweest die zijn huis voor die maatstaven heeeeeel erg schoon hield en alleen handschoenen droeg oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:48

Google geeft weinig info, iig weinig begrijpbare info...

Het volgende, ik heb vanochtend een ongelukje gehad op m'n ene werkplek, zodanig dat ik niet naar m'n werkplek van vanavond kan. Heb dit direct gemeld en vervanging is geregeld. Ik heb een 0 urencontract via het uitzendbureau.

Ik ga hierna sowieso 2weken op vakantie, dit zou mijn laatste x voor de vakantie zijn. Het valt mee, ik weet zeker dat ik na de vakantie weer aan het werk kan, het is een kneuzing.

Toch heeft het bedrijf het gemeld aan het uitzendbureau. Wat is daar de reden van? Hij belde mij om dit te vertellen. Heb het uitzendbureau nog niet aan de lijn kunnen krijgen.