Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie_Wind

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:57

Ik heb laatst 2 dingen gekocht op marktplaats. Beide keren opgehaald, ging heel goed!
Nu ik jullie zo hoor over die beoordelingen voel ik me wel schuldig dat ik hun niet heb beoordeeld :o
Ik wil het wel alsnog doen, maar hoe moet dat := :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:19

Ik geef letterlijk helemaal niks om die beoordeling, zit al jaaaaren op mp en enkele weken geleden 1e beoordeling gehad en maar terug beoordeeld maar uit mezelf zal ik het nooit doen...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:28

Maureen_M schreef:
Volgensmij kan nu alleen een kopende partij beoordelen en mag jij als verkoper nu alleen terug beoordelen. Andersom als jij nu op producten zal reageren kan jij na enkele berichten een beoordeling geven

Ik heb gisteren nog als verkopende partij een beoordeling kunnen geven aan de koper, dus bovenstaande lijkt niet zo te zijn.

Ik snap overigens niets van dat hele sterren systeem :') wanneer je wel/niet kan beoordelen etc.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:35

PureSG schreef:
Maureen_M schreef:
Volgensmij kan nu alleen een kopende partij beoordelen en mag jij als verkoper nu alleen terug beoordelen. Andersom als jij nu op producten zal reageren kan jij na enkele berichten een beoordeling geven

Ik heb gisteren nog als verkopende partij een beoordeling kunnen geven aan de koper, dus bovenstaande lijkt niet zo te zijn.

Ik snap overigens niets van dat hele sterren systeem :') wanneer je wel/niet kan beoordelen etc.

Oh wat gek, volgensmij heeft Marktplaats het allemaal niet meer op een rijtje :')

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:22

Vaak verkoop ik op mp maar nu zag ik rituals bonnen die een waarde hebben van 20,- te koop worden aangeboden voor 15,-

Beste man had er 3 dus ik stuur een bericht of ze alle 3 nog beschikbaar zijn en dat ik serieuze belangstelling heb.
Even wat berichten uitgewisseld,vriendelijk en leuk en ik heb de vraagprijs geboden.

Gezegd dat ik de volgende ochtend weer zou reageren ivm bedtijd en dat ik die dag ook kon komen ophalen.

Volgende ochtend 7 berichten van de verkoper,allemaal vriendelijk hoor.
Hij had een printscreen bijgevoegd waarin stond dat ik ze voor de vraagprijs over zou nemen,hij had de advertentie eraf gehaald zodat ik niet overboden zou worden en dat de 3 bonnen voor mij zijn.

JIPPIE. Ik blij,gepast geld mee en adres gevraagd zodat ik na werktijd het kan komen ophalen.

Krijg ik later die ochtend bericht... Bonnen zijn gisteravond al opgehaald.

-:(- E*kel.
Had mij erop verheugd,duidelijke afspraak en dan toch zo eindigen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:27

Nouuuuuuuuu dat is bizar!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:42

Dat is gewoon schofterig.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:16

ochjee dat slaat echt nergens op

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:46

Net wat verkocht
Gelijk akkoord gegaan met haar bod, ga het ook zo nog verzenden
En dan vier sterren, snap dat echt niet terwijl het binnen 30 min geregeld was
Had een zakje hondensnoepjes erbij gedaan maar die er weer uitgehaald, bij 4 sterren ook geen extraatje :+

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:28

_O- _O-

Humor! Nu heeft de hond ook nog pech.

Deze verkoper had allemaal 5 sterren dus ik dacht dat ik wel ok zat net als hoe fijn het contact ook was.

Kan helaas geen beoordeling geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:50

Ik vraag me af wat er zo slecht is aan 4 sterren. Het is toch een prima beoordeling? 2 of 3 is minder maar 4 lijkt mij niets mis mee. Ik heb nog niemand beoordeeld en ben dat ook nog niet, ik vraag me gewoon af waar de mensen die er moeite mee hebben zich druk om maken..

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:08

vaaleriee schreef:
Vasthi schreef:
Rare mensen.........Zadel gekocht per post. Zag er prima uit op foto’s, werd verkocht als zgan en net nagekeken door een zadelmaker, maar toen we de boom wisselden bleek het volgens mijn zadelmaker onbruikbaar en alleen voor veel geld op te knappen. Verkoper heeft het over “stoepgarantie” en wil nergens in tegemoet komen. Ben nu aan het uitzoeken wat er juridisch mogelijk is.

Maar wist de verkoper dit? Vind zoiets eerlijk gezegd wel het risico van tweedehands en zeker als je het dan ook nog via de post verzend. Snap dat het heel erg balen is maar of je het op de verkoper kunt verhalen vraag ik me af.

Als jij een zadel verkoopt als zgan en net nagekeken door een zadelmaker klopt dit toch niet? Heb inmiddels op advies van een jurist van mijn verzekeraar een in gebreke stelling gestuurd. Ben benieuwd.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:16

DatBenIkNou schreef:
Vasthi schreef:
Rare mensen.........Zadel gekocht per post. Zag er prima uit op foto’s, werd verkocht als zgan en net nagekeken door een zadelmaker, maar toen we de boom wisselden bleek het volgens mijn zadelmaker onbruikbaar en alleen voor veel geld op te knappen. Verkoper heeft het over “stoepgarantie” en wil nergens in tegemoet komen. Ben nu aan het uitzoeken wat er juridisch mogelijk is.

Ik heb zoiets gehad. Als je er een bedrag voor hebt betaald waarvan je mag verwachten dat het bruikbaar is voor het doel, heb je wel rechten. Ook bij een consument. Heb je er echt weinig voor betaald, dus minder dan je zou verwachten bij dit product, dan zou het ook alleen als decoratie geschikt kunnen zijn. Zo legde mijn rechtsbijstand het ongeveer uit. Ik heb het zadel zelf terug gebracht en het bedrag terug gekregen. verkoopster negeerde mijn berichten en telefoon en heb gezegd dat ik dan en dan langs zou komen, dat hielp.

Dit dus. In tegenstelling tot wat ik hier lees heb je ook echt wel rechten als je iets 2e hands of via Marktplaats van een particulier koopt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:58

Wat kunnen mensen toch altijd opgefokt reageren als net iemand anders eerder en sneller een deal met mij heeft weten te sluiten. Ik negeer diegene nu maar. :n.

Achtergrond: twee mensen reageren tegelijkertijd, een met ik heb interesse kun je iets aan de prijs doen en de andere dit bied ik. Nouwja persoon 2 bood meteen wat ik wilde hebben. Dan ga je akkoord toch? Nouwja het zij zo.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:09

Ah pff niet leuk.

Nou ik heb een laptop op MP gegooid, benieuwd wat voor een gekkies ik nu weer tref; dat is wel mijn ervaring met electronica. Heb duidelijk aangegeven 'alleen ophalen', ik ga echt niks met versturen of overmaken doen haha.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:15

hooi! ik heb gisteren verkocht via gelijk oversteken. ze heeft gisyeren toen ik de track and trace code stuurde gelijk op "uitbetalen"gedrukt en ik heb het nog niet binnen. heeft iemand een idee hoe lang dit gaat duren

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:17

Ik wil alles wel versturen maar zeg er dan wel bij vooraf betalen en verzonden is eigen risico voor de koper . Ik neem niets terug wat verzonden is.
(Ik ken iets teveel pakketbezorgers en heel voorzichtig zijn ze niet )

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:05

Francieen schreef:
hooi! ik heb gisteren verkocht via gelijk oversteken. ze heeft gisyeren toen ik de track and trace code stuurde gelijk op "uitbetalen"gedrukt en ik heb het nog niet binnen. heeft iemand een idee hoe lang dit gaat duren

Meestal gaat er een werkdag overheen en krijg je het aan het eind van de volgende dag.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:10

upendo schreef:
Francieen schreef:

Meestal gaat er een werkdag overheen en krijg je het aan het eind van de volgende dag.

Aah thanks! Dus aan het eind van de tweede werkdag bedoel je?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:20

Volgens mij wel. Als mensen het bij mij betalen doordeweeks heb ik het meestal de volgende werkdah aan het eind van de middag binnen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:11

4 sterren is volgens mij niet slecht bedoeld, hoor.
Er wordt bijv. ook weleens op cursussen gevraagd een beoordeling te geven...ook als ik de cursus helemaal leuk vindt geef ik nooit een 10...er is altijd wel wat voor verbetering vatbaar, ik zou me kunnen voorstellen dat mensen zo ook redeneren bij het geven van sterren.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:59

Gisteren afgesproken om een ski broek op te halen. Bij aankomst deed er een jongen van 12 open, hij wist van niks en moest zijn moeder bellen. Daarna op zoek naar de tas met skikleding.

Hij liet me ook gewoon binnen en liep zelf door naar de woonkamer. Ik ben met mijn zoontje in de hal gebleven en heb de broek daar gepast.

Ik snap niet dat je een online verkoop door je kinderen laat afhandelen, voor hetzelfde geldt was ik een heel ander persoon geweest...

Het kan altijd zijn dan er iets tussen komt, maar dan heb ik liever dat de afspraak wordt verplaatst

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:22

Ik word ook echt niet goed van dat beoordelingssysteem hoor. Ik had een speentje erop staan, nieuwe uiteraard. Krijg een geinteresseerde met een bod, dus ik zeg prima wanneer wil je het komen halen. Nee dat was niet de bedoeling, het kon wel voor 1 postzegel in een gewone envelop. Nou, sorry maar dat doe ik niet, op die manier kan ik niet garanderen dat iets netjes aankomt áls het al zou kunnen voor dat geld versturen, excuses aangeboden dat ik er vanuit ging dat ze het op had willen halen maar dat ik niet op die manier wil verzenden. Nou dat vond ze niet leuk want ze had er al tientallen op die manier laten komen maar als ik het niet wilde dan hield het op.
Tijdje later reageert ze weer, had duidelijk niet in de gaten dat we al contact gehad hadden dus ik geef aan van joh ik denk dat je je vergist, wij hadden al contact gehad en kwamen er niet uit samen. Oh ja.

Krijg ik nu, WEKEN later ineens een beoordeling van 2 sterren met 'reageert snel' en verbeterpunt 'betere service verlenen' en ik word daar zó pissig van!! Ik weiger haar iets omdat ik vind dat ik op die manier niet de kwaliteit kan garanderen die ik wil leveren. En vervolgens krijg je een 2 sterren beoordeling waardoor het voor potentiële kopers lijkt alsof er iets mis is gegaan en ik geen service wil verlenen. Van iemand die niet eens een koper is!!

Ik hoop van harte dat ze het systeem gaan aanpassen zodat je alleen nog kan beoordelen als er daadwerkelijk een verkoop heeft plaatsgevonden. Nu komen mijn mega positieve recensies van mijn kopers, en de slechte komen van mensen die pissig zijn dat ik niet akkoord ga met hun prijs of wensen -O-

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:45

oef ja dat is heel vervelend. ik heb van de week iemand om die reden geblokkeerd, (tip van hier uit het topic :P ) als je twijfelt over iemand en het contact is niet prettig oid, dan direct erna blokkeren. heel flauw maargoed...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:48

Het stomme is dat het contact wel prettig was, ze was vriendelijk, leek begrip te hebben voor mijn weigering, hebben elkaar nog een Fijne dag verder gewenst etc. Mensen kunnen zo stom gaan doen als ze hun zin niet krijgen. Overigens wilde ik haar nu alsnog blokkeren om te voorkomen dat ze zich in de toekomst alsnog bij mij kan melden als potentiële koper maar kan die optie niet vinden? Alleen een optie om haar als verkoper te volgen?
Helaas heeft ze van mij dus wel gewoon een 5 sterren beoordeling op zak, want ik was super wantrouwig maar ga ook geen lage beoordeling geven als er in mijn ogen niets aan de hand is. :=