Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:53

Ik moet weer eens met de tram. :( vanmorgen zat ik in een tram die de verwarming op strandje tropisch strand zonder briesje had staan en nu voel ik me net Elsa en moet ik de neiging om let it goooooo te gaan zingen onderdrukken.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 07:29

ik heb vandaag geen stem en ik hoorde achter mij gewoon gesmoes ‘ja ik stond voor dr op toen ze eruit moest en ze zei niet eens dankjewel’ :’)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:29

Stomme studenten die op het station andere jongeren een baan proberen aan te smeren. ^) En dit gebeurt dagelijks.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:48

Oooh daar loop ik altijd met een grote boog omheen. Geef vaak niet eens antwoord als ze me proberen aan te spreken. Heel asociaal maar daar ben ik gewoon echt allergisch voor

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:51

Ik negeer ze intussen ook, of zoals nu dat ik ze groet en vervolgens doorloop. Krijg je soms alleen wel wat asociale antwoorden op terug. :+
Op stations zouden dit soort praktijken verboden moeten worden. Ik ben verplicht om met OV te reizen, dan zit ik niet op die aandringende studenten te wachten.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:18

Ze vroegen mij laatst ook op het station of ik ook geld wilde winnen, want dat wilde toch iedereen? Maar afgewimpeld door te zeggen dat geld niet gelukkig maakt.. vind het erg vervelend inderdaad

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:37

Nayomie schreef:
Stomme studenten die op het station andere jongeren een baan proberen aan te smeren. ^) En dit gebeurt dagelijks.

Dit inderdaad. := In Groningen is het ook raak de laatste paar weken. En dan het liefst nog terwijl ze ook een sigaret in hun mond hebben }:0

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:40

Ja, mag dat uberhaupt? Hier in Utrecht stonden de aansmeerders juist vaak net buiten HC omdat het binnen niet mag. Volgens mij mag het op een station ook niet zomaar. Dus misschien eens navragen bij de NS (ProRail? Gemeente? Wie gaat er eigenlijk over stations?)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:53

Nja het is net niet op het hoofdstation van NS. Ze staan precies bij de overgang van busstation naar treinstation. := Zwaar irritant.

En ik ben zojuist keihard naar beneden gedonderd van de trap in de trein omdat die besloot ineens nog harder op de rem te gaan. Doet flink pijn en thuis nog maar kijken of de laptop het doet en de headset.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:26

MarJon schreef:
Nayomie schreef:

Dit inderdaad. := In Groningen is het ook raak de laatste paar weken. En dan het liefst nog terwijl ze ook een sigaret in hun mond hebben }:0

Dat klinkt echt irritant. Wat voor banen bieden ze aan? Volgens mij heb ik zoiets nog nooit gezien zelf, gelukkig.

Van die verkopers of mensen van loterijen enzo bij station vind ik ook zo irritant. Ga lekker niet op een plek staan waar mensen haast hebben :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:27

zelfde als die verkopers. maar ze zoeken dus mensen die dat als baan willen doen, dat verkopen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:29

Ben om 17.15 in Zoetermeer op de Randstadrail gestapt. Normaal ben ik dan met een half uur thuis.

We staan nu voor Den Haag Centraal. In theorie zou ik over twintig minuten thuis kunnen zijn, maar ik waag het te betwijfelen :=

En ik heb HONGER ^)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:31

Danielleeee_ schreef:
MarJon schreef:
Nayomie schreef:

Dat klinkt echt irritant. Wat voor banen bieden ze aan? Volgens mij heb ik zoiets nog nooit gezien zelf, gelukkig.

Van die verkopers of mensen van loterijen enzo bij station vind ik ook zo irritant. Ga lekker niet op een plek staan waar mensen haast hebben :')

Ze bieden het werk aan wat ze zelf doen, dus mensen aanspreken voor werk. Soort piramide ding is dat wat ik begreep.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:26

Oh vreselijk :+ Gelukkig heb ik die nog nooit gezien, en dat hoop ik ook zo te houden.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:52

Mensen die schijt hebben en in de spits met hun fiets de volle metro in rammen.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:35

Dat moment dat je optijd bij de bushalte staat. Netjes begroet bij het inchecken. En vervolgens na 5 minuten je buschauffeur uitstapt en wegrijdt met zijn eigen auto. We staat momenteel al een kwartier stil en zitten wachten.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:33

Hier ook, eerst een lege Zernike bus die de halte op Groningen centrum voorbij rijdt en nu komt er geen bus?

Oh toch wel, opeens een spookbus 15 die niet op de borden staat :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:35

Jorex schreef:
Hier ook, eerst een lege Zernike bus die de halte op Groningen centrum voorbij rijdt en nu komt er geen bus?

Oh toch wel, opeens een spookbus 15 die niet op de borden staat :P

Die borden van lijn 15 heb ik al links laten liggen. Toen ik er dagelijks mee ging, klopten die al van geen kant. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:48

Ik heb een Gaston in de trein hoor bij de oproep. “Goeeeeeeeeeeeedemiddag! Het is alweer 16.47, wat gaat de tijd snel he?” _O-

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:06

Ik heb dinsdag zelf als stopbus gereden tussen Arnhem en Oss. Nou had mijn 2de station, liep voor op tijd dus moest wachten, 2de station voor optijd. En ben mn toch een potje uitgescholden en voor vanalles uitgemaakt. Uiteindelijk tegen meneer gezegd als hij het er niet mee eens was, dat hij mocht uitstappen en de klacht mocht neerleggen bij NS. Daarna was hij redelijk stil.
Later die dag vol in de ankers gemoeten met een leuke groep passagiers omdat de bus al anderhalf uur niet kwam opdagen :+ Maar die auto stak even over voor de bus :o

Gisteren snelbus gereden tussen Arnhem en Oss, daar geen problemen gehad en leuke mensen gehad in de bus :D

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:23

Waarom rijdt een trein weg bij een station om een paar honderd meter later vol op de rem te gaan, een paar seconden stil te staan en dan weer door te rijden?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:28

Bowo schreef:
Waarom rijdt een trein weg bij een station om een paar honderd meter later vol op de rem te gaan, een paar seconden stil te staan en dan weer door te rijden?

Misschien een rood sein? Of iemand die nog even gauw ging oversteken of zo?
Ik heb ook wel eens gehad dat we abrupt stil gingen staan door een technische storing, maar we konden vrij snel alweer doorrijden.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:29

Bowo schreef:

Dat kan vele oorzaken hebben. In de herfst zou het wel eens vierkante wielen kunnen zijn. :+

Maar ook: iets of iemand op het spoor wat door de verkeersleiding is door gegeven aan de machinist. Of een defect aan de trein, of de trein trok te snel op waardoor er ingegrepen werd, echt veel mogelijkheden.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:32

Een overgang zit daar in ieder geval niet en het sein was die volgens mij al voorbij (dan had die wel bij het station gewacht)
Maar een gaat trein echt zo makkelijk (bijna) kapot?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:36

Bowo schreef:
Een overgang zit daar in ieder geval niet en het sein was die volgens mij al voorbij (dan had die wel bij het station gewacht)
Maar een gaat trein echt zo makkelijk (bijna) kapot?

Nee hoor, maar er kon een defect al zijn. Of een van de vele andere redenen. Als het ernstig was geweest, was het wel omgeroepen.