Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariannee

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:40

het is wel erg toevallig, precies in het midden. Geloof je het zelf? :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:42

Ariannee schreef:
het is wel erg toevallig, precies in het midden. Geloof je het zelf? :')

Het apparaat scheurt daar de brief waar de verdikking zit en het niet 'door' kan. Als de lipstick daar vast zit en de brief wordt doorgesleurd dan kan dit inderdaad. :+

Hoe dan ook de traceren valt het helaas niet. Je kan best bellen met de vraag of ergens een lipstick is gevonden, maar heel eerlijk.. Ik geef het weinig kans :(
Laatst bijgewerkt door Sammie op 29-07-15 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:43

Ik heb net even een mailtje gestuurd of de envelop nog dicht was of de scheur er al in zat ik kreeg terug:
Hij was dicht maar helemaal plat ik zag al dat er niks in zat. Alleen ik denk omdat u hem alleen aan de onderkant had dicht geplakt denk ik dat die aan de zijkant er uit is gevallen bij de post!

Ik had hem dichtgeplakt aan de voorkant, ik weet niet wat ze dan bedoelt me de 'onderkant', hij kan er toch niet uitvallen als hij dicht is?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:44

onderkant van het V'tje denk ik dat ze bedoelt. Hij is in het midden open en door de speling in de envelop dan aan de zijkant (waar hij niet dicht zat geplakt, maar speling had door de scheur en de natuurlijke ruimte van de envelop zelf) eruit is gevallen. Dit kan in het sorteercentrum gebeurd zijn, maar net zo goed in de tas van de postbode.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:46

Zo'n scheur kan dus echt wel van de machine komen. Ik ben postbode (in Belgie) en zulke poststukken krijgen we regelmatig.
Zulke enveloppen dienen ook niet om spullen in te steken, maar enkel om brieven. Waarom denk je dat er speciale doosjes en dikke enveloppen zijn voor pakketjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:48

Sammie schreef:
onderkant van het V'tje denk ik dat ze bedoelt. Hij is in het midden open en door de speling in de envelop dan aan de zijkant (waar hij niet dicht zat geplakt, maar speling had door de scheur en de natuurlijke ruimte van de envelop zelf) eruit is gevallen. Dit kan in het sorteercentrum gebeurd zijn, maar net zo goed in de tas van de postbode.

Ze zegt dat de hele brief nog heel was, dus kan het dan ook zijn dat hij gewoon via de zijkant eruit is gevallen? Dat lijkt me sterk aangezien dat niet zoveel ruimte is voor een heel doosje als er voor de rest geen scheur inzit o.i.d. Die scheuren heeft ze dus zelf gemaakt toen ze hem open maakte om te kijken of er iets in zat.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:49

en toch geloof ik niet dat het door dat apparaat komt, maar ieder zijn mening ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:52

Ariannee schreef:
en toch geloof ik niet dat het door dat apparaat komt, maar ieder zijn mening ;)

Heb jij ooit wel eens op de post gewerkt? Je wilt niet weten hoe veel enveloppen en zelfs zakken met pakketjes erin binnen komen

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:53

nee maar precies in het midden? Erg toevallig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:55

Als deze scheur door de ontvanger is gemaakt, bedoelt ze dus dat te zeggen dat de envelop compleet heel was en dichtgeplakt met twee plakkertjes (een aan de onderkant van het V'tje en een dwars daarop?) en dat dan de ronde lipstick of de lipstick in een klein rechthoekig doosje door zo'n zijkantje eruit moet zijn geglipt? Vat ik het zo goed samen? Dat lijkt mij wat sterk, eigenlijk. Maar dat is dan wel op basis van de envelop zat goed dicht gelikt met extra plakbandje erover. Dan zitten die flapjes er in de hoeken er net goed op en de V-flap goed vast zat lijkt mij dat wat onwaarschijnlijk.

"t wordt een vaag verhaal zo :D

Ariannee schreef:
nee maar precies in het midden? Erg toevallig.

Lieverd.. Is al uitgelegd. Dit kan dus gewoon. Het kan overal, het is maar net waar de verdikking te dik is voor het sorteerapparaat. Ik heb enveloppen binnen gehad met alleen een halve brief en envelop, zat geen enkele verdikking in! Alleen een verkeerde manier van door de machine heen komen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 29-07-15 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:58

Sammie schreef:
Als deze scheur door de ontvanger is gemaakt, bedoelt ze dus dat te zeggen dat de envelop compleet heel was en dichtgeplakt met twee plakkertjes (een aan de onderkant van het V'tje en een dwars daarop?) en dat dan de ronde lipstick of de lipstick in een klein rechthoekig doosjes door zo'n zijkantje eruit moet zijn geglipt? Vat ik het zo goed samen? Dat lijkt mij wat sterk, eigenlijk. Maar dat is dan wel op basis van de envelop zat goed dicht gelikt met extra plakbandje erover. Dan zitten die flapjes er in de hoeken er net goed open en de V-flap goed vast zat lijkt mij dat wat onwaarschijnlijk.

"t wordt een vaag verhaal zo :D

Ja, ik begon ook aan mezelf te twijfelen, heb net nog in mijn laatje gekeken of er echt niks in lag, maar ik weet gewoon zeker dat hij erin zat, ik weet zelfs nog dat ik hem naar de brievenbus bracht toen ik met mijn hond wandelde.. Het kan gewoon niet zo zijn dat ik hem er niet in heb gedaan, en ik snap ook niet hoe hij eruit kan zijn gevallen/gehaald zonder scheuren in de envelop.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:01

Sammie schreef:
Lieverd.. Is al uitgelegd.

Lieverd? :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:01

:+ mag dat ook al niet meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:02

In het vervolg ga ik in ieder geval nooit meer zulke envelopes opsturen, of alleen met een laag tape eromheen.. En nu nog maar even kijken hoe we hieruit kunnen komen, ik vind het wel een beetje raar..

Edit: ze gaat morgen de post bellen zegt ze, anders wil ze dat we de schade delen, en dat ik dus de helft terug betaal.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:08

Het is erg vervelend idd, het is wel erg achterdochtig als het zó zou zijn gebeurd. Maar het kan wel in theorie, zeker als je de envelop niet hebt gelikt (klinkt ook weer lekker zo := )

Ik had laatst dus gewoon een mooi schoon shceurtje aan de zijkant van een envelophoek, met een klein haakje. Dat is dus gewoon iemand die dacht een creditkaart of geld te kunnen scoren. maar ja brievenbuspost dus doen ze niks.

Voor 3,95 heb je al een brievenbuspakketje, met track en trace. Dan is het iig te traceren waar hij is geweest. En ik denk dat je voor dit soort spullen idd beetje een bubbelenvelop kan gebruiken. Dan heb je eigenlijk nog een extra stevigheid.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:49

Ik had net wel iets aparts :+ Ik moest even snel wat ophalen hier in de buurt bij iemand. Afijn, zo geregeld. Woonde echt om de hoek dus ik kwam daar aan en zette m’n fiets even tegen de muur aan (heb geen standaard) en bel aan. Deur word open gedaan en ik zeg vriendelijk dat ik iets op kwam halen. Vervolgens geen ‘boe’ of ‘bah’, nou ja okee. Ik maakte nog de opmerking dat het echt om de hoek was, nogmaals geen reactie, enkel een soort van staar waar ik me een beetje ongemakkelijk bij voelde :7 Geld gegeven, zag dat ze aan ’t eten was (tijd was wel overlegd dus niet mijn ‘fout’) dus zei nog vriendelijk ‘Eet smakelijk’ maar toen werd de deur alweer dicht gedaan ... Nou eh, jij ook fijne avond :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:51

Courses schreef:
Ik had net wel iets aparts :+ Ik moest even snel wat ophalen hier in de buurt bij iemand. Afijn, zo geregeld. Woonde echt om de hoek dus ik kwam daar aan en zette m’n fiets even tegen de muur aan (heb geen standaard) en bel aan. Deur word open gedaan en ik zeg vriendelijk dat ik iets op kwam halen. Vervolgens geen ‘boe’ of ‘bah’, nou ja okee. Ik maakte nog de opmerking dat het echt om de hoek was, nogmaals geen reactie, enkel een soort van staar waar ik me een beetje ongemakkelijk bij voelde :7 Geld gegeven, zag dat ze aan ’t eten was (tijd was wel overlegd dus niet mijn ‘fout’) dus zei nog vriendelijk ‘Eet smakelijk’ maar toen werd de deur alweer dicht gedaan ... Nou eh, jij ook fijne avond :Y)

Tsjaa, misschien had diegene last van de keel o.i.d. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-07-15 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:51

Inderdaad zeg Courses, "met de hartelijke groeten van..." ;)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:04

Apart zeg Courses :')

Ik had een shirtje verkocht gister, ze zou hem gistermiddag gelijk komen halen (zelfde dag dus). Is er gewoon niemand komen opdagen, geen berichtje niks! Zo raar, je gaat mij niet vertellen dat je binnen een paar uur vergeet dat je had afgesproken :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:07

Wtf Courses _O- Echt raaarrre mensen heb je op deze wereld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:11

Vind die enveloppe veel te dun en kwetsbaar voor een lipstick met verpakking er nog omheen. Zou 'm volgende keer in een bubbeltjes enveloppe versturen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:12

Het brievenbus pakketje van post.nl is ook geldklopperij hoor -:(-
Onlangs ook op deze manier iets verzonden. T&T code zegt dat het is afgeleverd maar de ontvanger heeft niks ontvangen.
Contact opgenomen met post.nl en die zeiden het volgende:
Het pakket word op het sorteercentrum ingescant als afgeleverd. Daarna gaat het pas met de rest van de post mee met de postbode. Het word niet ter plekke (dus voordat het door de brievenbus gaat bij de ontvanger) ingescant. Ze zijn ervan op de hoogte dat het dus geen garantie kan geven op correcte aflevering.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:19

Dan is die postbezorger toch een dief? :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:30

of de postbode verliest het?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:31

Dat zou kunnen hihi, maar het kan ook in het sorteercentrum nog fout gaan. Of verkeerd bezorgd worden.....
Maar het waardeloze vind ik, dat post.nl het anders doet voorkomen dan dat het is