Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 18:00

black_kelpie schreef:
Hond die zich belabberd voelt, 39,8 graden koorts, hop naar de dierenarts en terug naar huis met medicatie voor een luchtweginfectie.

Dat is niet de ergernis, maar wel dat ik dus niet kan horen dat ze last heeft met ademhalen en dat zoiets altijd gebeurt als ik alleen thuis ben. En ik kan de dierenarts niet bellen en tijdens de afspraak kan ik hem ook moeilijk verstaan. Gelukkig heb ik een heel lieve vriendin die wilde bellen en die mee kon naar de afspraak, maar man wat baal ik van zulke dingen. En ik had al een slechte dag |o

:knuffel:
Dit lijkt me echt verschrikkelijk.
Mijn schoonmoeder is doof geboren en zie dat bij haar ook. Nu weet zij niet anders en jij wel dus dat lijkt me nog zwaarder.

Mijn ergernis.
Wij eten op vrijdag altijd frietjes *\o/*
Thuis uit de eigen frietpan.
Deze moest echt zuiver gemaakt worden en waar ik vanmiddag nog dacht doe het niet dacht ach gaat ondertussen wel.
Restje van migraine nog aanwezig maar wel te doen. Fout.
Heleboel warm vet over de aanrecht, de kastjes, de vloer en mijn vest. Niet heet gelukkig maar wel alles zo'n vette zooi wat zich niet makkelijk weg wil laten poetsen.. Daar had ik de puf niet voor...

Maar goed uiteraard wel gedaan en wij eten dadelijk lekkere frietjes uit nieuw vet *\o/*

Tancreda4

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 18:10

Nu heb ik zin in frietjes! Maar ik denk niet dat ik mijn maag daar blij mee maak na een week fruit, beschuitjes en soep.....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 18:12

Tancreda4 schreef:
Nu heb ik zin in frietjes! Maar ik denk niet dat ik mijn maag daar blij mee maak na een week fruit, beschuitjes en soep.....

Friet is altijd goed :j

Beterschap

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 18:48

black_kelpie schreef:
Hond die zich belabberd voelt, 39,8 graden koorts, hop naar de dierenarts en terug naar huis met medicatie voor een luchtweginfectie.

Dat is niet de ergernis, maar wel dat ik dus niet kan horen dat ze last heeft met ademhalen en dat zoiets altijd gebeurt als ik alleen thuis ben. En ik kan de dierenarts niet bellen en tijdens de afspraak kan ik hem ook moeilijk verstaan. Gelukkig heb ik een heel lieve vriendin die wilde bellen en die mee kon naar de afspraak, maar man wat baal ik van zulke dingen. En ik had al een slechte dag |o

Is er misschien nog iemand die je zou kunnen inschakelen als backup als je zou twijfelen over de ademhaling van je hond? bijvoorbeeld met de spraak functie in whatsapp, dat je de ademhaling opneemt en doorstuurt naar iemand

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 19:11

black_kelpie schreef:

Vind het zo erg voor je :knuffel:
Inderdaad van die dingen waar wij helemaal niet bij stil staan.

Mocht je overdag twijfelen, kun je vast een mailtje sturen naar de dierenarts met filmpje. Sommige praktijken hebben ook een whatsapp nummer voor foto's ed. Daar wordt vaak sneller naar gekeken dan naar de mail (want heel veel mailtjes op een dag).
Misschien kun je afspreken dat jij via whatsapp contact kan opnemen? Of via mail als ze geen whatsapp nummer hebben. Zo kun je zelf communiceren met ze.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 19:18

Black-kelpie wat naar voor je.
Gelukkig heb je het kunnen oplossen. En staat de hond nu op medicatie.

Arg koorts.
Maar even afwachten en anders ziekenhuis bellen. Ivm nieuwe heup zijn huisarts en HAP geen optie.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 19:38

De kat die haar broer á la Scar van de Lion King van de krabpaal afschuift. Ik bedoel, good for her want hij was ook echt heel vervelend maar ik zag mezelf al bij spoeddienst zitten _O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 19:48

Mam belde verdrietig op dat haar katje is overleden vlak voor het consult met de DA. Wss vergiftigd :(
En mijn man bleef zo lang weg dat ie me een etentje door de neus heeft geboord. Keuken sluit om 20:00 uur. Nu chaggerijnig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 19:54

Hutcherson schreef:
Mam belde verdrietig op dat haar katje is overleden vlak voor het consult met de DA. Wss vergiftigd :(
En mijn man bleef zo lang weg dat ie me een etentje door de neus heeft geboord. Keuken sluit om 20:00 uur. Nu chaggerijnig.

Wat sneu. Sterkte. En balen dat je etentje niet doorging.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:37

Foaly schreef:
De kat die haar broer á la Scar van de Lion King van de krabpaal afschuift. Ik bedoel, good for her want hij was ook echt heel vervelend maar ik zag mezelf al bij spoeddienst zitten _O-

Film dit de volgende keer aub _O-

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 23:10

mysa schreef:
Herkenbaar, ik heb gisteren mijn zus weer eens in moeten schakelen voor een dringend telefoontje. Maar mijn dierenarts/veearts mag ik altijd rechtstreeks mailen of appen, heb ik via de app ook nog redelijk snel antwoord meestal. Dierenarts voor de honden/katten lukt niet op die manier, dus dan moet er iemand ingeschakeld worden.

Wel fijn dat je in ieder geval je veearts op die manier kunt bereiken, maar het is echt waardeloos. Ook de keren dat ik ergens aan heb gegeven dat ik niet telefonisch bereikbaar ben en dat er gemaild of geappt moet worden, en dan alsnog gebeld word zijn niet op 2 handen te tellen. En dan ben ik pas 11 maanden doof ^)

DuoPenotti schreef:
:knuffel:
Dit lijkt me echt verschrikkelijk.
Mijn schoonmoeder is doof geboren en zie dat bij haar ook. Nu weet zij niet anders en jij wel dus dat lijkt me nog zwaarder.

Misschien is het wel anders, maar nog steeds niet makkelijk. Ik haat het om zo afhankelijk te zijn, veel dingen gaan gewoon niet als je niet kunt horen.

Telpeva schreef:
Is er misschien nog iemand die je zou kunnen inschakelen als backup als je zou twijfelen over de ademhaling van je hond? bijvoorbeeld met de spraak functie in whatsapp, dat je de ademhaling opneemt en doorstuurt naar iemand

Ik ben bang dat dit niet te horen was geweest via WhatsApp, maar ik weet zeker dat ik het eerder wel had kunnen horen. Ik was er nu alsnog wel vlot bij gelukkig, toen ze jonger was keek ik het nog wel eens een dagje aan als ze niet lekker was (echt ziek was ze nooit) maar nu niet meer. Desnoods rij ik er naartoe zonder te bellen.

Nyaleti schreef:
Vind het zo erg voor je :knuffel:
Inderdaad van die dingen waar wij helemaal niet bij stil staan.

Mocht je overdag twijfelen, kun je vast een mailtje sturen naar de dierenarts met filmpje. Sommige praktijken hebben ook een whatsapp nummer voor foto's ed. Daar wordt vaak sneller naar gekeken dan naar de mail (want heel veel mailtjes op een dag).
Misschien kun je afspreken dat jij via whatsapp contact kan opnemen? Of via mail als ze geen whatsapp nummer hebben. Zo kun je zelf communiceren met ze.

Volgens mij hebben ze niet zo'n nummer hier, maar ik zal er eens naar vragen, dat is wel een goed idee.

Je loopt inderdaad tegen zoveel dingen aan als je doof bent, daar had ik eerder ook echt nooit bij stilgestaan. In feite kan ik alles, maar ik kan niks en niks is meer leuk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 23:23

Uwv die er rotzooi van maakt. Krijg nu nog een nabetaling toeslag van juli. Die waren ze maar even vergeten voor het gemak. Het is ook maar ruim 400 euro bruto.

Hou mijn hart vast als er betreffende wia weer wat gaat veranderen. :+

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 00:22

Plafonddienst... Vergeten om het schrikdraad volledig te sluiten (het onderste draad hangt als t ware aan de bovenste). Maar ja 20 minuten door het bos heen lopen voel ik nu ook niets voor.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 01:44

Pleuris herrie omdat ze hebben opgebouwd voor een evenement. Echt waarom moet dat nu nog op dit tijdstip ik wil slapen.

En een controle led lampje van de nieuwe stekker van het kpn kastje. Dingt geeft keiveel licht en ik mag er geen tape op plakken van m'n man want die denkt dat het brandgevaar oplevert. Dus heb van ellende de stekker eruit getrokken.
Nu alleen die klote herrie nog...

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 07:33

Alweer klaar wakker terwijl het weekend is, en de Kids zijn nog in diepe slaap

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 07:59

Froukje_J schreef:
Alweer klaar wakker terwijl het weekend is, en de Kids zijn nog in diepe slaap

+1. Ik ga m'n soep alvast maar klaarmaken, want ik besef me net dat mijn weekend weer eens is ingevuld door anderen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:18

Hoe oud zijn jullie kinderen?Vanaf dat de jongste 12/13 was heb ik niet meer gekookt in het weekend.Iedereen zorgt voor zichzelf.Ik zorg dat er genoeg in huis is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:20

Verkouden wakker worden stond niet op mijn lijstje :(

En altijd als ik 4 dagen weekend heb. Ik ben voor werk een hele fijne werknemer wat dat betreft :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:45

Britta31 schreef:
Hoe oud zijn jullie kinderen?Vanaf dat de jongste 12/13 was heb ik niet meer gekookt in het weekend.Iedereen zorgt voor zichzelf.Ik zorg dat er genoeg in huis is.

Nu voel ik me verwend met 23 en nog steeds 7 dagen per week eten voorgezet krijgen :+
Oké nu mn broer uit huis is moet ik af en toe voor mijzelf koken als mijn ouders iets eten waarvan ze weten dat ik het niet lekker vind, maar in het weekend eten we toch vaak wat makkelijker dan door de weeks

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:46

Britta31 schreef:

In principe ben je als ouder verantwoordelijk voor het eten van je kinderen op die leeftijd (overigens niets mis met zelfstandigheid aanleren).

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:47

Sinds vorige week officieel weer vrijgezel, eigen keuze. Maar alsnog wel met een rot gevoel wakker geworden dat ik dit weekend niks te doen heb. Ergens is het goed voor me, ik moet er toch echt zelf doorheen. Maar had ook heel graag wel even met een vriendin afgesproken ter afleiding.
Iedereen heeft al plannen, of zijn ziek.. En ik voel me zwaar genegeerd door de enige vriendin die ik al jaren ken, wil haar wel appen maar ze is niet zo van het appen en reageert zomaar ineens niet meer. Vorige week leuk nieuws verteld en het is nog steeds stil :x

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:57

Raya, misschien kun je haar bellen?

Goed plan Britta, dat is hier ook een van mijn dagelijks terugkerende ergernissen, eten koken, en dan kinderen die het niet willen opeten wat ze 'lusten het niet'. Ze zijn nu 10 en 11. De oudste kan al wel een aantal dingen zelf, macaroni, ei bakken, pizza in de oven... het komt vast wel een keer goed.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:08

Juval onze zoon was een drama met groente eten.
Inmiddels is hij 23, woont zo’n beetje samen en kookt erg goed.
Met vooral extra groenten in het eten, want hij en vriendin sporten veel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:13

Ik vind persoonlijk 12/13 nog wel jong.
Tenminste hier moesten wij op die leeftijd met avondeten aan tafel zitten, ook in het weekend.
Dan stond er wel wat gemakkelijks op tafel zoals macaroni.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:15

Britta31 schreef:
Het nog thuis wonende kind (over n maand de deur uit) is 25 en werkt onregelmatig. Zij kookt 50% van de tijd voor zichzelf. Ik kook al jaren niet op vrijdagen. Dan gooien we er n pizza in of bakken patat of zo.
Juist op zaterdagen en zondagen lekker met z’n allen eten, kletsen, natafelen.