Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:44

Nyaleti schreef:
Hoe zit het tegenwoordig met de incubatietijd van corona?
Festival gehad en veel mensen testen positief, ik nu net ook.
Maar het was eerst 3-5 dagen na de besmetting toch? Ik heb gisteren met een groep gezeten die nu ook allemaal positief testen maar ik moet het toch al ergens anders, al eerder hebben opgelopen?

Geen idee of de testen nog accuraat zijn trouwens. Maakt verder ook niet zoveel uit of het Covid is of gewoon verkouden maar ben gewoon benieuwd.

Ik weet het alleen nog van Omikron, toen was het nog maar 2-3 dagen. Huidige incubatietijd zou ik op moeten zoeken, maar vermoed dat het nog altijd rond de 2-3 dagen ligt

pmarena

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 11:52

Wat ik me afvraag.... hoe werkt het eigenlijk op een kinderopvang, als er een etterbak bij zit die maar dermate vervelend blijft doen dat de rest van de groep er zoveel last van heeft dat ze eigenlijk niet meer willen gaan omdat ze zich niet veilig voelen?

Ik snap dat je wilt proberen om zo'n kind op te knappen. Maar als het maanden later nog steeds een etterbak is die anderen pijn doet en alles vernielt enzo, echt een vervelende stoorzender.... kan een opvang dan niet gewoon zachtjes aan de toegang weigeren? Of zitten zij weer aan allerlei verplichtingen vast.....

Ik vind het maar raar dat er op scholen en opvang en hobbies enzo, etters rond kunnen lopen die het voor iedereen verpesten en dat hen dan de hand boven het hoofd gehouden wordt. Je hoort het net iets te vaak dat een gepeste / andere kinderen dan uiteindelijk maar weggaan omdat er niks aan gedaan wordt. Of nouja, ze zijn dan vaak wel met allerlei dingen bezig maar die veranderen dan net niks zeg maar....

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 11:56

pmarena schreef:
Wat ik me afvraag.... hoe werkt het eigenlijk op een kinderopvang, als er een etterbak bij zit die maar dermate vervelend blijft doen dat de rest van de groep er zoveel last van heeft dat ze eigenlijk niet meer willen gaan omdat ze zich niet veilig voelen?

Ik snap dat je wilt proberen om zo'n kind op te knappen. Maar als het maanden later nog steeds een etterbak is die anderen pijn doet en alles vernielt enzo, echt een vervelende stoorzender.... kan een opvang dan niet gewoon zachtjes aan de toegang weigeren? Of zitten zij weer aan allerlei verplichtingen vast.....

Ik vind het maar raar dat er op scholen en opvang en hobbies enzo, etters rond kunnen lopen die het voor iedereen verpesten en dat hen dan de hand boven het hoofd gehouden wordt. Je hoort het net iets te vaak dat een gepeste / andere kinderen dan uiteindelijk maar weggaan omdat er niks aan gedaan wordt. Of nouja, ze zijn dan vaak wel met allerlei dingen bezig maar die veranderen dan net niks zeg maar....

https://www.klachtenloket-kinderopvang. ... t-mag-dat/

Het mag dus wel.
Waarom het dan niet gedaan wordt, geen idee.

Weet wel dat zulke kinderen voor mij de reden waren om te stoppen met de opleiding pedagogisch medewerker. Die halen echt het bloed onder je nagels vandaag en dan is een werkdag lang..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:03

Ik kan me dat helemaal voorstellen :j

Ellende zal ook wel zijn dat een school / opvangjuf ook maar gewoon er mee zal moeten dealen, wat er door het hoofdkantoor geplaatst wordt. En er wellicht ook iets mee speelt van een soort gène ofzo, van toegeven dat je een kind niet aan kan....?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:23

c_alsemgeest schreef:
Wij hebben hier in de buurt veel carspotters onder de jongeren. Staan uren met camera's langs de weg om bijzondere auto's te spotten. Ik denk altijd maar, het is beter dan binnen achter de computer hangen :+
Mijn man heeft een paar bijzondere auto's. Dus die wordt vaak op de foto gezet. Ze hebben ook hand gebaren of je even gas wil geven voor het geluid, een soort van alsof je op een denkbeeldig motor stuur gas geeft :')

Maar dat vind ik anders. Mijn vriend heeft ook een Amerikaan, trekt dus veel bekijks als ie daarmee rijdt.
Maar dit waren gewone motoren. Het waren er alleen heel veel :Y)

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 14:59

Wie weet een fijne app om to do lijstjes mee te maken?

Ik gebruik nu steeds Samsung Notes maar dat wordt wat rommelig

Ik zoek een app waarin ik de taken makkelijk kleurtjes kan geven en het liefst ook terugkerende taken in kan zetten. Dat bijvoorbeeld stofzuigen elke week weer opnieuw op mijn lijstje komt.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 16:51

Independence schreef:

Ik zoek een app waarin ik de taken makkelijk kleurtjes kan geven en het liefst ook terugkerende taken in kan zetten. Dat bijvoorbeeld stofzuigen elke week weer opnieuw op mijn lijstje komt.

Absoluut Notion!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:26

Waar zijn de buitenboordbeugels gebleven? Ik werk in het VO maar heb er nooit meer één gezien sinds mijn eigen middelbare school. Waar zijn ze heen? Hebben ze een opvolger? Heeft iemand ze allemaal gestolen en een huis ermee gebouwd? Zijn ze naar een geheim buitenboordbeugelgenootschap?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:29

Sheran schreef:
Waar zijn de buitenboordbeugels gebleven? Ik werk in het VO maar heb er nooit meer één gezien sinds mijn eigen middelbare school. Waar zijn ze heen? Hebben ze een opvolger? Heeft iemand ze allemaal gestolen en een huis ermee gebouwd? Zijn ze naar een geheim buitenboordbeugelgenootschap?

Ik denk dat de techniek zich verder heeft ontwikkeld en ze niet meer nodig zijn. Je hebt inmiddels andere beugels en technieken om hetzelfde te bereiken. Die hele grote blokbeugels zie ik ook nooit meer.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:30

Suzanne F. schreef:
Sheran schreef:

Ik denk dat de techniek zich verder heeft ontwikkeld en ze niet meer nodig zijn. Je hebt inmiddels andere beugels en technieken om hetzelfde te bereiken. Die hele grote blokbeugels zie ik ook nooit meer.

Die blokbeugel had mijn nichtje van 15 vorig jaar nog, dus die bestaan zeker nog!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:34

Die bestaan zeker nog wel, maar worden voornamelijk 's nachts gedragen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:36

Macs schreef:

Ja ik droeg hem ook ‘s nachts. Was voor de overbeet. Daarna kreeg ik een slotjesbeugel.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:36

Macs schreef:

Ja, en dat was vroegah ook al wel toch? Ik hoefde mijn petje ook niet op naar school, en mijn blokbeugel ook niet (al was het maar omdat het slurpende geluid dat ik elke tien tellen moest maken echt niet uit te staan was voor anderen)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:38

Net gegoogled maar buitenboordbeugels bestaan nog wel zag ik!
Maar er zijn wel meer alternatieven tegenwoordig.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 20:33

ik werk in de kinderopvang (2-4 jarigen en vanaf 4 jaar) en het is soms inderdaad een lange adem hebben

Stel er komt een kindje nieuw op je 2-4 jarigen groep en binnen 5 minuten weten wij al dat het geen "gewoon" kind is. Dan mogen we bij het ophalen (en vergeef mij mijn uitdrukking) niet zeggen sorry uw kind is zo autischtisch als iets. Want wij hebben daar niet voor gestudeerd

Dan wacht je natuurlijk een poosje af wat zien we nou precies en wat zien mijn collega's. Dit overleggen we dan weer op kantoor. Ondertussen vertellen we wel aan ouders wat voor bijzondere dingen we zien
Maar dan loop je tegen het eerste grote probleem aan; ouders er van bewust maken dat er een probleem is en je daar iets mee wil. Want er zijn maar weinig ouders die meteen zeggen ja je hebt gelijk hier moeten we wat mee
Maar ja je hebt toestemming nodig van de ouders om een extern iemand te laten komen om te observeren
Dat observeren duurt dan weer een tijd, terugkoppelen naar ouders duurt een tijd, kijken wat je dan kunt doen duurt een tijd en van ons naar een andere, speciale, plek gaan duurt een poos. Helaas duurt het op die manier dus een behoorlijke tijd

Bij de oudere kinderen werkt het eigenlijk precies zo, maar als het heel ernstig is zul je met je meerdere moeten overleggen dat er per accuut een oplossing moet komen en die moet dan in gesprek met de ouders

En ja ook ik zou wel eens gillend weg willen rennen. Want wij hebben een periode gehad dat er teveel rugzakkindjes in onze peutergroep zaten. Kinderen op zijn kop in de wc, dat je geslagen/gebeten/geknepen wordt enz
Dan ben ik ook wel boos op het consultatie bureau dat ze niet zien dat die kinderen bij ons niet op hun plek zijn en ze eigenlijk meteen door moeten naar een medisch KDV. Want eenmaal bij ons moeten wij die langdurige procedure is

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 22:31

Independence schreef:

Ik gebruik Hometasker

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:03

Parfums ruiken bij iedereen altijd net iets anders. Nu heb ik een parfum die ik vanuit de fles zooooo lekker vind, maar als de topnoten vervliegen is het bij mij echt geen lekkere geur meer :( is er iets van een truukje om ervoor te zorgen dat een parfum ook goed pakt als de geur niet matcht met jouw huid?

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:00

Snippergroen schreef:
Parfums ruiken bij iedereen altijd net iets anders. Nu heb ik een parfum die ik vanuit de fles zooooo lekker vind, maar als de topnoten vervliegen is het bij mij echt geen lekkere geur meer :( is er iets van een truukje om ervoor te zorgen dat een parfum ook goed pakt als de geur niet matcht met jouw huid?

Geuren pakken vaak wat beter als je je huid van tevoren insmeert met een dikke bodylotion of zelfs een dun laagje vaseline. Het kan zijn dat hij dan niet vervliegt!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 07:15

Stel je voor... je hebt je iPhone laten vallen en sindsdien reageert het scherm niet meer goed op aanraking. Het geeft wel beeldscherm (dus beeldscherm doet het nog), maar er komen blokjes over je achtergrond heen, je kunt geen toegangscode meer intoetsen en de iPhone registreert elke aanraking alsof je een totaal andere aanraking doet. Je hebt niets in de Cloud staan, alles op die mobiel... Hoe groot is dan de kans dat je alles kwijt bent? := Of zou dit nog te repareren zijn?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:07

Hhilde schreef:
Stel je voor... je hebt je iPhone laten vallen en sindsdien reageert het scherm niet meer goed op aanraking. Het geeft wel beeldscherm (dus beeldscherm doet het nog), maar er komen blokjes over je achtergrond heen, je kunt geen toegangscode meer intoetsen en de iPhone registreert elke aanraking alsof je een totaal andere aanraking doet. Je hebt niets in de Cloud staan, alles op die mobiel... Hoe groot is dan de kans dat je alles kwijt bent? := Of zou dit nog te repareren zijn?

Ik zou gewoon contact opnemen met een reparatiebedrijf. Ja heb je, nee kan je krijgen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:15

Hhilde schreef:

Kan je hem nog aan je pc leggen? Zo ja dan kan je er nog wel dingen afhalen hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:23

Hhilde schreef:

En je hebt geen reservekopie? Die maakt hij automatisch als je dat instelt. Dan maakt het niet uit dat hij stuk is, dan zet je zo alles op een nieuwe.
Edit: ik lees net dat je niks in de cloud hebt. Waarom niet? Dat is juist je bescherming tegen dit soort dingen.
Ik zou hem aan een laptop leggen en proberen via iTunes een reservekopie te maken.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 21:20

Het is via een telecomwinkel gelukt met een nieuw scherm := Had nooit iCloud omdat dat instellen moeilijk is :'), omdat hij een betaalmethode niet accepteert. Na een halve keer proberen dat opgegeven, maar dat ga ik nu echt wel fixen :=

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:00

Is er een actief topic waar mensen helpen om een paard te vinden? Ik kan het niet echt vinden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 20:05