Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:https://nos.nl/artikel/2415269-coronapas-van-half-miljoen-ongeboosterden-vervalt-vrijdag
De geldigheid van het CTB wordt beperkt tot 180 dagen na besmetting en 270 dagen na vaccinatie. Mensen die vóór 1 mei hun laatste prik hebben gehad (één prik van Janssen of twee van een ander goedgekeurd vaccin) hebben dus een booster nodig om nog zonder extra voorwaarden op reis te kunnen. De geldigheid van de booster is vooralsnog onbeperkt.
purny schreef:En aangezien de vakanties er aan komen...
Sizzle schreef:purny schreef:En aangezien de vakanties er aan komen...
Gewoon naar landen gaan die de vinkverplichting afschaffen.
Italie heeft net versoepeld, nu hoef je als ongevaccineerde toerist enkel nog een negatieve test te hebben bij inreizen.
Finland overweegt afschaffen
Zwitserland overweegt afschaffen
Spanje overweegt afschaffen
Matheno schreef:purny schreef:https://nos.nl/artikel/2415269-coronapas-van-half-miljoen-ongeboosterden-vervalt-vrijdag
De geldigheid van het CTB wordt beperkt tot 180 dagen na besmetting en 270 dagen na vaccinatie. Mensen die vóór 1 mei hun laatste prik hebben gehad (één prik van Janssen of twee van een ander goedgekeurd vaccin) hebben dus een booster nodig om nog zonder extra voorwaarden op reis te kunnen. De geldigheid van de booster is vooralsnog onbeperkt.
Mijn moeder heeft 1 maand geleden haar 2e prik gehad en dus is haar code nog lang geldig.
Nu is ze afgelopen week (toevallig, geen klachten verder) positief getest en ze wilde het herstelbewijs ophalen, maar daardoor zou haar hele code nog maar 180 dagen geldig zijn (en binnenkort misschien nog maar 3 maanden?).
Dat vond ik een beetje raar.
enzino schreef:Dat is een absolute toename van slechts 3 mensen op de IC, terwijl er 112.000 positieve tests zijn.
Jouwkan beter vervangen worden met een
Huertecilla schreef:....en ik krijg maar geen positief dus geen ´hersteld´vinkje![]()
Zou eengeest opmerken dat dit, degenene die er gewoon níet meetbaar vatbaar voor zijn, extra aandacht zouden krijgen. Dát is tenslotte gewenst toch?! Maar nee, verplicht herhervaccineren.
Shadow0 schreef:enzino schreef:Dat is een absolute toename van slechts 3 mensen op de IC, terwijl er 112.000 positieve tests zijn.
Nee 11. Het zijn 11 nieuwe mensen die zo ziek zijn dat de verschrikkingen van de IC aan moeten, 11 families die weten dan hun familielid / partner een grote kans heeft op overlijden.
purny schreef:Gewoon naar landen gaan die de vinkverplichting afschaffen.
Italie heeft net versoepeld, nu hoef je als ongevaccineerde toerist enkel nog een negatieve test te hebben bij inreizen.
Shadow0 schreef:enzino schreef:Dat is een absolute toename van slechts 3 mensen op de IC, terwijl er 112.000 positieve tests zijn.
Nee 11. Het zijn 11 nieuwe mensen die zo ziek zijn dat de verschrikkingen van de IC aan moeten, 11 families die weten dan hun familielid / partner een grote kans heeft op overlijden.
purny schreef:Sizzle schreef:
Gewoon naar landen gaan die de vinkverplichting afschaffen.
Zal moeilijk gaan aangezien dit een besluit is vanuit Brussel
purny schreef:Sizzle schreef:Gewoon naar landen gaan die de vinkverplichting afschaffen.
purny schreef:De geldigheid van de booster is vooralsnog onbeperkt.
Sizzle schreef:purny schreef:
Uhm nee?
Als een land geen certifikaat verplichting meer heeft dan heeft het dat gewoon niet meer.
Hier wordt het eind van de maand afgeschaft is de bedoeling.
Brussel verplicht niet het certifikaat, ze regelen enkel de geldigheid mits het gebruikt wordt.
Huertecilla schreef:purny schreef:De geldigheid van de booster is vooralsnog onbeperkt.
Mwah. Dat is meer een jojo-geldigheid. Hier was het eerst 6 toen 3 toen 4 maanden en nu ´nog nader te bepalen´. Op EU niveau idem.
Ik wil daarom een groen vinkje van hersteld maar dat lúkt tot nu toe nietNa de volgende besmetting tóch de zorg maar belasten ook al geeft de zelftest negatief.
Hier in het dorp wíllen ze niet eens meer testen. Je moet echt zeggen dat je zelftest positief gaf. Heb ik helemaalgeen goed gevoel over: Dat we als bevolking gemanlpuleerd worden is geen argument om zelf ook maar te liegen.
Zebrastreep schreef:Huertecilla schreef:
Mwah. Dat is meer een jojo-geldigheid. Hier was het eerst 6 toen 3 toen 4 maanden en nu ´nog nader te bepalen´. Op EU niveau idem.
Ik wil daarom een groen vinkje van hersteld maar dat lúkt tot nu toe nietNa de volgende besmetting tóch de zorg maar belasten ook al geeft de zelftest negatief.
Hier in het dorp wíllen ze niet eens meer testen. Je moet echt zeggen dat je zelftest positief gaf. Heb ik helemaalgeen goed gevoel over: Dat we als bevolking gemanlpuleerd worden is geen argument om zelf ook maar te liegen.
Voor de booster is nu nog geen einddatum dus laten we daar ook nog maar even van genietenal verwacht ik het binnenkort zeker wel.
996981 schreef:Kuipers wil nog een onderzoek naar het effect van 2G….
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd2d0970/
Waarom in godsnaam? Uit eerder onderzoekt blijkt dat het niet werkt. Dat blijkt ook uit de praktijk in andere landen. Hoeveel geld moet er nog worden uitgegeven?
Citaat:“Naar aanleiding van het TU Delft-rapport wil Kuipers nader onderzoek laten doen ‘in welke specifieke omstandigheden een coronatoegangsbewijs dat gebaseerd is op 2G ingezet kan worden'. Hij vraagt de Kamer dat onderzoek eerst af te wachten.”