Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:robert45 schreef:Voor de mensen die denken dat een QRcode een jaar geldig is..
Bron Telegraaf.nl
Ook andere gevaccineerden moeten vrezen voor problemen, aldus de Oostenrijkse overheid. De geldigheid van hun QR-code gaat van 360 naar 270 dagen vanaf 6 december. Dat betekent dat tijdens de voorjaarsvakantie, eind februari, nog eens 2,5 miljoen Nederlanders geen toegang meer hebben tot de pistes en bijbehorende horeca. Tenzij ze een boosterprik hebben gehad.
Volgens deze regels verloopt die van mij dan volgende week. Maar stel ik moet/wil naar Oostenrijk, hoe en waar haal ik die 3e dan om te voldoen aan de eisen?
Vayo schreef:Nu ga ik niet naar Oostenrijk (durf niet naar het buitenland te boeken zolang er overal nog maatregelen zijn), maar wel bijzonder dat ze eisen stellen waaraan je gewoonweg niet kunt voldoen.
Ik hoop wel dat ze straks in Nederland niet aankomen dat de booster 6 maanden na, maar 12 maanden voor je tweede vaccinatie gezet moet worden. Ik heb 24 jan. mijn eerste prik gehad. Ik hoop maar dat hij nog voldoende werkt. Ik neem aan dat ze hier wel naar kijken wanneer ze eenmaal boosters gaan geven.
robert45 schreef:Het grote probleem wat betreft de opnames zijn juist de oudere mensen vanaf 60 die in het ziekenhuis komen. 75 procent van de opnames in de afgelopen weken zijn van 60 tot 90 plus. Waarvan de groep 80 plus hard toeneemt.
Cer schreef:Dus vaccins zijn korter geldig binnenkort, maar genezen langer ?
Electra63 schreef:Peter van der Voort, Hoofd IC UMG, gaf net bij Jinek aan, dat in Nederland altijd aan de Gezondheidsraad advies wordt gevraagd. De Gezondheidsraad baseert zich op wetenschappelijk bewijs en dat duurt nu eenmaal wat langer.
Vandaar dat het zo lang duurde dat besloten werd om over te gaan op die boosterprik.
In feite kan je het dan De Jonge niet kwalijk nemen.
Die moest gewoon wachten tot het wetenschappelijk onderzoek was afgerond.
Sizzle schreef:Denemarken voert de covid pas weer in ondanks 88% vaccinatie. Ik vraag ne af in hoeverre dat dan echt nog nuttig is. De pas zelf houdt geen besmettingen tegen, dan lijkt het me zinvoller om weer bepaalde maatregelen in te voeren.
996981 schreef:Electra63 schreef:Peter van der Voort, Hoofd IC UMG, gaf net bij Jinek aan, dat in Nederland altijd aan de Gezondheidsraad advies wordt gevraagd. De Gezondheidsraad baseert zich op wetenschappelijk bewijs en dat duurt nu eenmaal wat langer.
Vandaar dat het zo lang duurde dat besloten werd om over te gaan op die boosterprik.
In feite kan je het dan De Jonge niet kwalijk nemen.
Die moest gewoon wachten tot het wetenschappelijk onderzoek was afgerond.
Denk je dat Nederland het enige (Europese) land is waar dat zo werkt?
Cer schreef:996981 schreef:
Denk je dat Nederland het enige (Europese) land is waar dat zo werkt?
Wat bedoel je daarmee?
moeten we doen wat andere landen doen? (vaccinatieplicht bijvoorbeeld..?)
En Denemarken was dacht ik het voorbeeld dat regels los konden...
Volgens mij wijzen mensen gewoon naar wat voor hun het beste uitkomt..