Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:27

Ook dat!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:32

Ben zo opgelucht! Ben negatief (had niet anders verwacht maar had een positief persoon in de klas, vandaar getest) dus ik kan woensdag gewoon gevaccineerd worden!!!

Het proces was trouwens echt ongelooflijk. Ik belde het contacten-nummer en ze hadden in de prio-teststraat morgen een plek. Ik zei: doe dan maar een gewone. Medewerker zei: er is een plek over 10 minuten. Dus ik meteen vertrokken met de medewerker nog aan de telefoon. Kom ik daar, zeggen ze: je krijgt een sneltest! Heel fijn voor mij, want ik haat die keel. Na afloop reed ik rustig naar huis en bij thuiskomst zag ik al een SMS dat ik negatief ben :')
11:30 GGD gebeld, 11:56 uiteindelijk getest en 12:19 de uitslag :')

Dit ging echt nergens over :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:40

Sheran schreef:
Ben zo opgelucht! Ben negatief (had niet anders verwacht maar had een positief persoon in de klas, vandaar getest) dus ik kan woensdag gewoon gevaccineerd worden!!!

:o?

Je hebt nergens last van.
Dan is juist positief toch *\%/*

Dan heb je zélfgemaakte antistoffen. Beter dan welk vaccin danook, waarschijnlijk een bonuseffect in de toekomskt én je krijgt gewoon je certificaat.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:41

bigone schreef:
En paniek is iets wat je zelf toelaat, de een springt een meter hoog bij een mini muisje en de ander vangt rustig de ratten in de schuur.

Dus dat. Ik zoek toch ook de huidige stand van zaken op en concludeer op basis daarvan dat het allemaal wel meevalt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:44

Huertecilla schreef:
Sheran schreef:

:o?

Je hebt nergens last van.
Dan is juist positief toch *\%/*

Dan heb je zélfgemaakte antistoffen. Beter dan welk vaccin danook, waarschijnlijk een bonuseffect in de toekomskt én je krijgt gewoon je certificaat.

Ik weet niet zeker of je nou een grapje maakt of niet :')
Ik ben negatief getest, geen antistoffen dus.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:45

Volgens mij bedoelt ie dat je blij had moeten zijn als je het wel had, zonder klachten.

Echt gewoon een kunst om zo onduidelijk en vaag te typen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:48

Mijn hemel; of het raketwetenschap is :roll:

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:49

Je bent gewoon niet altijd even duidelijk, HC :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:53

@Sheran; dat is net als met paniek :)*

Maar goed, ik heb het certificaat op het eerste scherm van mijn mobiel staan.
Moet het ding nu echter wel meenemen -:(-

Eens kijken wat ik met afdrukken en pastificeren kan....

Nu nog een positief scoren en dat ook laten registreren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:59

Ze is getest op het virus en jij begint over antistoffen.. Je weet toch niet of ze die nu heeft? Hoe kom je daarbij?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:01

Ik geef het op, ik snap het echt niet _O- en ik ben nog wel een erg talig persoon :').

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:12

Sheran schreef:
Ik geef het op, ik snap het echt niet _O- en ik ben nog wel een erg talig persoon :').

Het is ook een kunst om gewoon niet te snappen dat je eigen communicatie waardeloos is.. Ongeacht dat zoveel mensen 'm erop wijzen. Ligt dus niet aan jou.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:18

Bovendien begrijpt Huertecilla niet dat je ook na vaccinatie zélfgemaakte antistoffen hebt. Maar dat terzijde.

Huertecilla schreef:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:22

bigone schreef:
En paniek is iets wat je zelf toelaat, de een springt een meter hoog bij een mini muisje en de ander vangt rustig de ratten in de schuur.

De pest is alleen dat de maatregelen op die paniek gebaseerd zijn dus zelfs al wil je je er verre van houden krijg je er alsnog mee van doen.

Ik denk altijd 10 stappen verder. Vanaf 30 juni evenementen mogelijk mits negatieve test of gevaccineerd. Dan ook geen afstand meer. Dan denk ik verder. Wat mij betreft kun je die 1,5 meter dan ook prima loslaten voor de mensen die gevaccineerd zijn. Mondkapjes ook, lijken me dan niet meer nodig. Want als het op een festival zonder mag, waarom dan niet elders ook?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:27

Idd Susan. Ik vind dat dan ook de mondkapjes weg mogen.
In eerste instantie was de plicht tot 1 maart. Ondertussen is ie stilzwijgend verlengd.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:06

Huertecilla schreef:
Mijn hemel; of het raketwetenschap is :roll:

Nou nee, was het maar 'raketwetenschap. Dat kun je nog laten uitleggen.
Het kleurrijke taalgebruik maakt het niet duidelijker, maar nodigt wel uit tot twee keer lezen. En dan ontdekken: snap ik of snap ik niet.

Dus HC, ga door op deze weg, het houdt de geest scherp.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 16:27

Dorna en FIM maken bekend dat de twee opeenvolgende MotoGp races in Oostenrijk, de eerste 6-8 aug, tot maximale capaciteit open gaan voor publiek: Voorwaarde geldige Covid vaccinatie of hersteld van.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 16:47

SusanH schreef:
bigone schreef:

De pest is alleen dat de maatregelen op die paniek gebaseerd zijn dus zelfs al wil je je er verre van houden krijg je er alsnog mee van doen.

Ik denk altijd 10 stappen verder. Vanaf 30 juni evenementen mogelijk mits negatieve test of gevaccineerd. Dan ook geen afstand meer. Dan denk ik verder. Wat mij betreft kun je die 1,5 meter dan ook prima loslaten voor de mensen die gevaccineerd zijn. Mondkapjes ook, lijken me dan niet meer nodig. Want als het op een festival zonder mag, waarom dan niet elders ook?

Inderdaad. Daarom blijf ik het zo gek vinden dat als ik volledig gevaccineerde zelfs bij volledig gevaccineerde cliënten nog steeds een mondmasker moet dragen. Het is echt geen pretje met dit weer als je daarmee best intensieve werkzaamheden moet verrichten.

Privé met mijn eigen familie en vrienden kijk ik niet meer naar afstand of max. aantal mensen. Veel zijn al gevaccineerd, of hebben corona gehad en niemand valt onder de kwetsbare groep. Ik ben zelf al volledig gevaccineerd.

Eind april zei het ECDC (Europees RIVM) dit ook al. Alleen doet Nederland niets met dit advies. Zelfs als één persoon volledig gevaccineerd is en de ander niet (en niet onder kwetsbaar valt) kunnen vaak (bepaalde) maatregelen al overboord.

´Als twee mensen of huishoudens die volledig zijn gevaccineerd elkaar ontmoeten, hoeven zij zich niet aan de coronamaatregelen te houden. Dat adviseert de Europese ziektepreventie-organisatie ECDC in een nieuwe richtlijn. Het agentschap - de Europese evenknie van het RIVM - stelt daarin dat lidstaten "kunnen overwegen" om bepaalde coronamaatregelen los te laten.

Gevaccineerden onder elkaar hoeven wat het agentschap betreft geen mondkapjes te dragen of onderling afstand te houden. Dat geldt in veel gevallen ook als bij een contact maar één van de twee personen gevaccineerd is. De kans dat iemand die volledig gevaccineerd is besmet raakt, is volgens het agentschap doorgaans heel klein.´

https://nos.nl/artikel/2377701-gevaccin ... nduidelijk

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 17:12

Vayo schreef:
SusanH schreef:
bigone schreef:

Inderdaad. Daarom blijf ik het zo gek vinden dat als ik volledig gevaccineerde zelfs bij volledig gevaccineerde cliënten nog steeds een mondmasker moet dragen. Het is echt geen pretje met dit weer als je daarmee best intensieve werkzaamheden moet verrichten.

Privé met mijn eigen familie en vrienden kijk ik niet meer naar afstand of max. aantal mensen. Veel zijn al gevaccineerd, of hebben corona gehad en niemand valt onder de kwetsbare groep. Ik ben zelf al volledig gevaccineerd.

Eind april zei het ECDC (Europees RIVM) dit ook al. Alleen doet Nederland niets met dit advies. Zelfs als één persoon volledig gevaccineerd is en de ander niet (en niet onder kwetsbaar valt) kunnen vaak (bepaalde) maatregelen al overboord.

´Als twee mensen of huishoudens die volledig zijn gevaccineerd elkaar ontmoeten, hoeven zij zich niet aan de coronamaatregelen te houden. Dat adviseert de Europese ziektepreventie-organisatie ECDC in een nieuwe richtlijn. Het agentschap - de Europese evenknie van het RIVM - stelt daarin dat lidstaten "kunnen overwegen" om bepaalde coronamaatregelen los te laten.

Gevaccineerden onder elkaar hoeven wat het agentschap betreft geen mondkapjes te dragen of onderling afstand te houden. Dat geldt in veel gevallen ook als bij een contact maar één van de twee personen gevaccineerd is. De kans dat iemand die volledig gevaccineerd is besmet raakt, is volgens het agentschap doorgaans heel klein.´

https://nos.nl/artikel/2377701-gevaccin ... nduidelijk

Ik had zover nog niet eens gezocht. Dank voor de link ook. Mijn gevoel zegt al dat het van geen kanten klopt. Ik ben burgerlijk ongehoorzaam en draag hem nog amper op het werk, tenzij ik met een collega ben die er heel strikt in is. Ik vind dat het eigen keus moet zijn. Ik voel me er prima bij om zonder te werken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 17:16

SusanH schreef:
bigone schreef:

:)* :)*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 17:57

Die maatregelen zijn niet op basis van paniek of angst. Mijn mening en er zijn er zeker wat bij die onzinnig zijn en de lange lijst aan reisregels is absurd. Een lijn trekken en wanneer iedereen de kans op een prik heeft gehad kunnen wat mij betreft in ieder geval de binnenlandse regels op een hoop. Dat ze nu ook nog voor gevaccineerden gelden is toch heel logisch, er is nog geen app en aan iemands neus kun je niet zien of die gevaccineerd is. Zodra de app werkt zal dat ook verdwijnen voor gevaccineerden en mensen die aantoonbaar immuun zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:27

Als je na 5 dagen van de quarantaine geen klachten hebt, moet je dan alsnog testen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:31

purny schreef:
Als je na 5 dagen van de quarantaine geen klachten hebt, moet je dan alsnog testen?

Ja en als die negatief is hoef je niet meer in quarantaine te blijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:36

Relaxed schreef:
purny schreef:

Ja en als die negatief is hoef je niet meer in quarantaine te blijven.

Dank je

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:58

Over mondkapjes gesproken, ik zie steeds meer vooral jonge mensen zonder in supermarkt en bij de pomp stations binnen lopen. Geen haan die er naar kraait overigens..