Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:50

Ik had gisteren een zeer teleurgestelde fransoos. Ze gaf aan dat mijn trui geen trui was maar een sweatshirt :o?
Heeft nog niet goedgekeurd, krijg je meteen melding van Vinted als er een probleem gemeld wordt? Ik heb het idee dat ze gewoon niks gedaan heeft, niet als ontvangen gemarkeerd.
Keek eens in haar reviews en zag daar een soortgelijk issue met een Nederlandse verkoopster: proberen korting / gratis te krijgen en toen dat niet lukte een slechte review geven. Dus daar zal het wel op uitdraaien, trui (excuses: sweatshirt) was perfect in orde dus ik geef geen cent korting meer

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:52

IKbenEllen schreef:
Ik had gisteren een zeer teleurgestelde fransoos. Ze gaf aan dat mijn trui geen trui was maar een sweatshirt :o?
Heeft nog niet goedgekeurd, krijg je meteen melding van Vinted als er een probleem gemeld wordt? Ik heb het idee dat ze gewoon niks gedaan heeft, niet als ontvangen gemarkeerd.
Keek eens in haar reviews en zag daar een soortgelijk issue met een Nederlandse verkoopster: proberen korting / gratis te krijgen en toen dat niet lukte een slechte review geven. Dus daar zal het wel op uitdraaien, trui (excuses: sweatshirt) was perfect in orde dus ik geef geen cent korting meer

Wat heb je toch stomme mensen… Krijg je toch <ERROR> van, van zo iemand.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 23:17

IKbenEllen schreef:

Huh maar je hebt toch foto's gemaakt en op basis daarvan is de trui toch verkocht?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 06:50

:D Ja die foto’s waren gewoon duidelijk.
Sweatshirt he :D

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:22

Wat is het verschil....? Is een sweatshirt dunner ofzo.... :?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:11

Een sweatshirt is normaliter ook met capuchon onder andere (hoeft niet, vaak wel dus geen idee of dat bij die van TS het geval was). Maar het model is vaak idd wel iets anders als veel andere truien. Maar ik snap het ook niet zo goed, want de verkoper kan dit toch prima zien/beoordelen op de foto’s voor ze het koopt? En als je twijfelt stel je de koper even wat vragen erover. Als je het dan toch koopt, vind ik het echt een bizarre reactie van de koper om dit zo te zeggen nu, maar als die idd al meer van dit soort vergelijkbare reviews heeft is het gewoon een typerend persoontje :=

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:18

pmarena schreef:
Wat is het verschil....? Is een sweatshirt dunner ofzo.... :?

Ja geen idee, maar ze ziet de foto’s (van voor en achter, geen capuchon) toch gewoon. Gewoon smoesje omdat het blijkbaar tegenviel

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:22

Ik had een festival shortje erop gezet. Nu vroeg iemand of ik er topjes bij had, nou niet persee maar wat shirtjes uitgezocht en fotos van gestuurd. Nu vraagt ze of ik alles bij elkaar aan wil doen en fotos wil maken. Ik vind dat echt een hoop werk voor een paar euro, doen jullie dat?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:32

:Wat ik er op zet past me over het algemeen niet meer :')
De vraag 1x gehad en dus gezegd dat ik er helaas niet meer in pas.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:13

Nee daar begin ik niet aan :n

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:14

Daar zou ik ook niet aan beginnen voor een paar euro. :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:36

_Lorette_ schreef:
Daar zou ik ook niet aan beginnen voor een paar euro. :o

Zelfde als alles opmeten voor een euro :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:20

Ik heb zojuist mijn bestelling opgehaald bij een afhaalpunt en eenmaal thuis bleek 1 van de 5 artikelen geopend te zijn en miste een pakje (pokemon kaarten, de duurste ook nog eens). Dus ik stuur foto naar verkoper en die begint mij gewoon voor oplichter uit te maken en dat ik het zelf heb gedaan. Ik dus maar probleem gemeld en dat ik enkel dat artikel terug wil sturen. Zegt hij dat ik alles moet terug sturen. }:0

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:34

Jester_ schreef:
Ik had een festival shortje erop gezet. Nu vroeg iemand of ik er topjes bij had, nou niet persee maar wat shirtjes uitgezocht en fotos van gestuurd. Nu vraagt ze of ik alles bij elkaar aan wil doen en fotos wil maken. Ik vind dat echt een hoop werk voor een paar euro, doen jullie dat?

Nee.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:42

Hier ligt het ook stil, inderdaad ook vaak opgeslagen als favoriet en had er laatst een die lager bood dan Vinted toelaat, die had me een bericht gestuurd. Antwoord was uiteraard nee.

Wat flauw van bovenstaande (ver)kopers, die heb je er helaas ook regelmatig tussen zitten.

Aantrekken doe ik ook niet, zeg dan ook altijd dat ik het niet meer pas.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:49

Ik zet ook steeds minder vaak kleren op Vinted, om inderdaad onder andere wat hierboven voorbij komt. Gebruik het ondertussen vooral voor de verkoop van boeken, merchandise e.d.

Ik heb onlangs mijn eerste Sellpy tas gevuld - ik ben daar terecht gekomen via een vriendin. Zij hebben ook wel een interessant concept. Je stuurt dan een tas (welke je via hen gestuurd krijgt) met kleren op en zij verkopen het voor je en dan krijg je een bepaald % van de verkoop (en je krijgt een hoger aandeel als je de inkomsten weer gebruikt om tweedehands kleren te shoppen bij hen voor jezelf weer bv). Zijn ook geen grote bedragen perse, maar telt wel op afhankelijk van hoeveel het is natuurlijk en wat ze verkocht krijgen, maar al het werk word voor je gedaan dus dat is wel aantrekkelijk vind ik. Gaat wel enige tijd overheen ook. Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen. Bij m’n vriendin werkt het tot dusverre altijd wel goed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 16:11

Ja ik heb het probleem gemeld over dit ene artikel en dat ik dat wil retourneren. Kan dat ook niet meer aanpassen dus Vinted moet hier zelf maar naar kijken, volgens het Vinted beleid stuur je enkel de beschadigde artikelen terug. Verkoper is zo zeker dat zij het juiste doosje erin heeft gezet }:0 zeker in transitie gegaan naar een geopend doosje met minder inhoud tijdens transport :Y)

Blijkbaar worden retour kosten niet meer op de koper verhaald , dat is veranderd. Iig bij beschadigde artikelen.

Ik zei tegen koper dat ze mij evt de helft kon terug betalen van enkel dat doosje dat het voor mij goed is en ze dan een positieve review krijgt (hiervoor werd ik al als oplichter bestempeld met de zin “hier trap ik niet in” dus vond mezelf nog coulant gezien ik helemaal niet dat ene pakje wou maar juist die ontbrak en dat nog na die manier van communiceren). Maar nee, ik dreigde met een negatieve review als zij niet zou doen wat ik zei , nooit gezegd maar oké, dus ik zeg dat het nogal logisch is dat er een negatieve review zou komen als je gewoon uitgemaakt word voor oplichter nadat verkoper een (menselijke) fout heeft gemaakt en er niet onderling uit wil komen op een manier waar beide partijen tevreden mee zijn. Zij begin meteen met alles retourneren maar dat wil ik niet omdat ik tevreden ben met de rest. Echt joh.,. Pfff

Dus maar afwachten wat Vinted zegt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 21:56

De Fransoos heeft het blijkbaar op z’n beloop gelaten en betaald.

Nu afgelopen zondag wat weggedaan via DPD (binnen Nederland) en koper geeft nu aan dat het niet verstuurd is. App geeft inderdaad niks aan, ben naar afleverpunt geweest en daar zeggen ze dat alles 100% zeker weggegaan is. T&t levert niks op. Nu maar vraag bij DPD gelegd, was al geen fan van deze koerier.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 22:50

Ik vraag soms ook weleens om een aan foto omdat het soms echt niet in te schatten is hoe iets valt.
Ik ben best veel aan het shoppen op Vinted, tot nu geen miskopen :))

Dat sellpy klinkt ook interessant :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 07:48

Ik vind Sellpy als koper wel fijn. Verkopen heb ik nog niet aangedurfd want je bent alle zeggenschap natuurlijk kwijt.... ik koop vaak een vracht goede broeken voor 3-6 euro per stuk, die staan er dan al te lang op en dan wordt de prijs super laag :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 12:42

IKbenEllen schreef:
De Fransoos heeft het blijkbaar op z’n beloop gelaten en betaald.

Nu afgelopen zondag wat weggedaan via DPD (binnen Nederland) en koper geeft nu aan dat het niet verstuurd is. App geeft inderdaad niks aan, ben naar afleverpunt geweest en daar zeggen ze dat alles 100% zeker weggegaan is. T&t levert niks op. Nu maar vraag bij DPD gelegd, was al geen fan van deze koerier.

Hier ook weer twee pakketten die dit hebben, van DPD.
Ik heb DPD inmiddels ook maar uit staan, ben er zo klaar mee.
Al zijn hun wel degene die de zendingen het hoogst verzekeren, maar iedere keer gedoe.

Krijg nu ook van de twee kopers de vraag of het wel weg is.. Ja, ik heb ze de pakketten zien scannen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 14:02

Heb van DPD reactie dat ik het met Vinted op moet nemen…. Afschuifsysteem.... en bij Vinted heeft helpdesk storing :roll:

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 15:43

Ik heb een uur geleden in Vinted de melding gekregen dat de pakketten onderweg zijn.
Echt dagen geleden dat ze zijn afgegeven, in het weekend namelijk al.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 15:49

Dit is de reden waarom ik DPD echt maanden terug al stop gezet heb. Echt keer op keer dezelfde ellende, en ook bij mijn man z’n account. Dan maar minder verkopen maar omg wat een verschrikkelijke bedoeling is de combinatie Vinted/DPD. DPD van zichzelf vind ik al 3x niks, maar met vinted werd ik echt gillend gek. Is echt elke keer wat geweest en ik moest bij elke verkoop constant de T&T checken bij DPD zelf omdat het in de app niet bijgewerkt werd, waardoor ook kopers niet wisten dat pakketjes al bij het ophaalpunt lagen en ga zo maar door.

En als je een pakket ingeleverd hebt en dit word niet bijgewerkt in de vinted app, gaat vinted na een X aantal dagen dus je verkoop annuleren omdat ze denken dat je je pakket niet hebt ingeleverd (want dit gaat allemaal automatisch) en krijgt koper het geld terug en jij bent je pakket en geld in principe kwijt - ook al gehad. Echt geen DPD meer bij ons :')

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:49

_Nancy schreef:
Ik heb een uur geleden in Vinted de melding gekregen dat de pakketten onderweg zijn.
Echt dagen geleden dat ze zijn afgegeven, in het weekend namelijk al.

Hier precies hetzelfde! Ook een uurtje geleden: je pakket is onderweg, met als afleverdatum vandaag (zondag ingeleverd)

@cursebreaker: ik zit er ook hard over te denken