Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:41

Cer schreef:
Loretta schreef:
Is het dan zo moeilijk voor veel mensen om zich thuis te vermaken?

Nope .. ik vermaak me prima thuis.
Ben in mijn hele leven ook nog niet heel veel op vakantie geweest
(dat stoort me dan ook soms, mensen die zelf 150x op vakantie zijn geweest en dan zeggen "blijf thuis".. :') ja jij kan makkelijk l*llen met je 4x de wereld rond geweest al )

Maar ik kan prima zonder vakantie in het buitenland. Voor Covid deden we al met regelmaat touristen in eigen land.. helemaal leuk.. :j Zelfs touristen in eigen stad .. ook superleuk om je eigen stad eens als een tourist te bekijken..

Ben jij tijdens de Covid-periode in Duitsland geweest, Fitzroy?

Ik heb ook weleens gezegd als ik geen paard had was ik ook vaker op vakantie geweest. En dat is natuurlijk ook zo. Een paard is duur en je moet ook geld hebben voor onvoorziene kosten. Dus elk jaar vakantie deed ik zo of zo al niet. Daarnaast. Wat heb ik aan een paard als ik steeds weg zou zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:44

Cultuur snuiven door verschillende nationaliteiten doe ik al bijna iedere dag. Op mijn werk werken meer dan 100 verschillende nationaliteiten. :)) Spreken ook de hele dag Engels, dat buitenlandse gevoel krijg ik dan toch wel mee. Vakantie is voor mij even uit de dagelijkse sleur weg. Als we thuis zijn hebben we toch de dagelijkse dingen die zo al zorgen dat je een dagdeel kwijt bent, zodat je niet meer de tijd neemt voor leuke dingen. Plus dat je altijd werk ziet liggen. 1 jaar thuis gebleven, maar we waren uitgeput na de vakantie van het werken in en rond huis, wat vooraf niet gepland was maar je toch maar gaat doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:45

Cer schreef:
Ben jij tijdens de Covid-periode in Duitsland geweest, Fitzroy?

Ja. In een periode dat er geen beperkingen waren opgelegd. En Duitsland geel was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:49

Fitzroy schreef:
Ja. In een periode dat er geen beperkingen waren opgelegd. En Duitsland geel was.

Snap ik.. want toen kon het inderdaad...
(was het toen ook niet iets met onnodige reizen ofzo, reisbewegingen etc? Of mocht toen inderdaad gewoon alles? ik heb dat niet zo bijgehouden)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:51

Ik wil echt heel graag weg, sowieso willen we over een aantal jaar emigreren. Nederland is niet zo mijn land en ik knap enorm op van de zon. We zijn een keer maar 5 dagen naar de zon geweest, maar zelfs van een paar dagen knap ik echt enorm op. Daarbij raak ik ook mijn baan kwijt en ben ik heel bang om geen baan te kunnen vinden in de richting waar ik op zou willen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:54

Als ik goedkoop cultuur op wil snuiven ga ik wel naar de Haagse markt. Als ik op vakantie wil dan wil ik lekker op Schiphol slenteren met mijn koffertje, 's morgens mijn hotel uitlopen en kijken wat ik wil zien...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:58

Ergens gedurende de zomer kon en wilde Bergmeisje met onze zoon naar familie in NL; kon/mocht toen.

Heb gevraagd of ze dat gezond verstand vond. Dat toeristen aan de kust een verhoogd risico waren en zij met een paar honderd daarvan 4 uur mee in een vliegende bus ging zitten.
Over haar heb ik niets te zeggen, over mijn zoon wel. Hij was het met me eens en wij samen hebben gezegd dat:
1. zij een risisco ging brengen naar opa en oma
2. zij bij terugkomst maar ergens níet bij ons in quarantaine moest omdat wíj dat vliegtuig-risico niet hoefden te lopen
Ze gaf ons gelijk.
Moraal van het verhaal; dat iest kan/mag maakt het nog niet slim/verstandig: Bij wat toegestaan is gelden grotere economische belangen welke op gespannen voet staan met jouw individuele gezondheidsbelang dus ook dat van jouw omgeving.

Loretta

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:59

Ik denk vooral aan de mensen die eccht nooit op vakantie kunnen gaan en buiten dat ook geen andere dingen hebben waar ze naar toe kunnen leven. Bizar dat je die mensen vrijwel nooit hoort. die movhten van mij hun stem ook weleens verheffen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:06

Loretta schreef:
Ik heb ook weleens gezegd als ik geen paard had was ik ook vaker op vakantie geweest. En dat is natuurlijk ook zo. Een paard is duur en je moet ook geld hebben voor onvoorziene kosten. Dus elk jaar vakantie deed ik zo of zo al niet. Daarnaast. Wat heb ik aan een paard als ik steeds weg zou zijn.

Zo voel ik dat ook. Ik heb 4 paarden aan huis en eigenlijk altijd tijd te kort. Dus heerlijk om daar in vakanties dan wel echt de tijd voor te nemen (en vooral ook de energie voor te hebben) Daarbij is er eigenlijk ook altijd wel wat te klussen wat zowel tijd als geld kost.

Maar ik vind een paar dagen Portugal wel heerlijk! Daar is de laatste jaren weinig van gekomen. En laatst zag ik Parijs op de t.v. en toen kreeg ik ineens de behoefte aan city trips. Maar dat is altijd... Ik kan het hele weekend de auto niet gebruiken en als hij eens bij de garage staat dan wil ik ineens overal heen! :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:10

Loretta schreef:
Ik denk vooral aan de mensen die eccht nooit op vakantie kunnen gaan en buiten dat ook geen andere dingen hebben waar ze naar toe kunnen leven. Bizar dat je die mensen vrijwel nooit hoort. die movhten van mij hun stem ook weleens verheffen.

Sommigen hoor je toch echt wel.

Maar als je hier in een topic zegt, dat je graag op vakantie gaat, dan is dat toch geen stem verheffen?
Daarbij verandert je situatie soms.
Toen wij jong waren of de kinderen waren jong, gingen/konden wij ook niet ieder jaar naar het buitenland. Daarna kwam er een periode dat de kinderen het huis uit gaan, je huis vrij is, samen werkt en dan heb je behoefte en de mogelijkheid om wat vaker te gaan. Daar is niets mis mee, in mijn ogen.
Soms zijn dat keuzes die je kan maken. Anderen maken andere keuzes en sommigen kunnen inderdaad geen keuzes maken door bepaalde omstandigheden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:15

Ik ben ook al behoorlijk lang niet weg geweest. Een jaar of 4 terug naar Center Parcs, 1,5km over de Belgische grens. Meer buitenland dan dat is ruim 12 jaar geleden. Deze winter had ik het plan om eens naar de Efteling te gaan en dan ook in een hotel. Maart leek me wel wat, net na de schoolvakanties, lekker rustig....

Ik vind het soms wel lastig om me te vermaken thuis. Zolang Utrecht als stad er gewoon is en ik af en toe uitjes in de omgeving kan doen, en de bieb en allerlei theatertjes en de bioscoop is het wel leuk, maar nu ik daar ook niet kom is het wel karig. (Ook al omdat ik dat meestal met het OV deed en ik daar nu ook niet echt ontspannen gebruik van kan maken.)
Dan vind ik het soms wel heel saai en heel alleen.

Ik probeer wel een hobby te vinden, maar daarvoor mis ik geloof ik de passie.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:18

Tja ik ga gemiddeld 4 a 5 x per jaar op vakantie en ook geregeld een weekendje weg. Dit jaar nog nergens geweest. Heb ik ook geen problemen mee.
Het scheelt wel dat ik dit jaar naar een andere plaats verhuisd ben, heb toch een beetje vakantiegevoel. En nu ook een tuintje ipv 3 hoog met minibalkon.
Maar hoop wel dat we volgend jaar toch weer ergens heen kunnen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:22

Ik kan me voorstellen dat het saai en eenzaam is. Zeker nu de winter er aan komt. Dat was wel fijn tijdens de 1e golf, toen begon de lente.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:47

Ik ga vooral graag op reis vanwege het natuurschoon en de uitgestrekte eindeloze ruimte die wij hier niet kennen. En in de winter doet 'n weekje de warmte opzoeken altijd goed. Jammer dat dat nu niet kan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:06

Na Arie Slob nu ook Rob Jetten positief. Straks ligt de hele regering plat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:10

bigone schreef:

Vraag is of ze plat liggen of thuis werken.

Arie Slob was quarantaine toch? Vanwege besmette medewerker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:13

Jetten gaf aan dat ie zich goed voelt en gewoon thuis werkt :j

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:17

Gelukkig zit Rob Jetten dan weer niet in de regering ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:18

bigone schreef:

Lijkt wel of jullie altijd een week of 2 achter lopen op ons in Belgie :D

Hier zijn de voorbije weken een groot deel van de ministers al positief getest en de vice-premier ligt nog steeds op de IC.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:30

Pandora2 schreef:
bigone schreef:

Lijkt wel of jullie altijd een week of 2 achter lopen op ons in Belgie :D

Hier zijn de voorbije weken een groot deel van de ministers al positief getest en de vice-premier ligt nog steeds op de IC.

Rob jetten is geen minister.
Arie Slob is voor nu niet positief

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:30

Karl66 schreef:
Gelukkig zit Rob Jetten dan weer niet in de regering ;)

Zijn ze op zich nog wel belangrijk voor de politiek :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:39

Loretta schreef:
Is het dan zo moeilijk voor veel mensen om zich thuis te vermaken?

Ja ik heb heel veel energie. Ik heb geen huisgenoten, hond en geen paard. Geen echte hobby’s buitenshuis. Tevens ook geen tuin en geen directe mogelijkheden om rust en natuur op te zoeken. Kan wel naar mijn ouders maar dat is niet altijd verstandig ivm botsende karakters. Ik heb één ruimte waar ik in leef (en een badkamer). Ik studeer zo’n 30 uur per week thuis enen leef ook in die ruimte. Werkuren zijn flink geminderd en die sociale afleiding is ook minder, net als het inkomen wat wegvalt. Heb nu 1,5 week vrij. Omdat ik zaterdag niet MAG werken. Heb vooruitgewerkt en alles is afgerond van mijn studie. Was anders zeker een weekend of een paar dagen weggegaan. Nu heb ik wel vrienden, een vriend en andere sociale contacten. Maar dan nog komen de muren soms aardig op je af, ik word heel naar bij het idee om nog vele maanden thuis te zitten. Mijn huis wordt steeds minder “mijn fijne plek om me terug te trekken”. Maar het wordt ook de verplichte plek, de collegezaal...

Met mij vele andere alleenwonende en studenten. Zeker in grote steden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:12

Ik ben zojuist bijna van mijn stoel gevallen van verbazing, hoe dom zijn ‚we‘ eigenlijk als mensheid.
Midden oktober is een Schlagerboot (volksmuziek met klederdracht feestje) een week lang onderweg geweest op de Mains en Donau.
Van de 92 feestende gasten zijn er 60 besmet en ze zijn serieus oprecht verbaast omdat ze toch allemaal maskers gedragen hebben en het concept blijkbaar goedgekeurd was :x 8)7

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:20

Sizzle schreef:
Ik ben zojuist bijna van mijn stoel gevallen van verbazing, hoe dom zijn ‚we‘ eigenlijk als mensheid.
Midden oktober is een Schlagerboot (volksmuziek met klederdracht feestje) een week lang onderweg geweest op de Mains en Donau.
Van de 92 feestende gasten zijn er 60 besmet en ze zijn serieus oprecht verbaast omdat ze toch allemaal maskers gedragen hebben en het concept blijkbaar goedgekeurd was :x 8)7

OMG! 8)7

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:29

Echt net als je denkt dat het niet dommer kon, komt er een Schlagerboot voorbij. :')