Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:13

Verpleegkundige, incomateriaal wordt niet mee gegeven met de was maar er uit gehaald.

Ik denk dat het een (vervelend) foutje is geweest.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:20

Oke, bedankt. Dan gaan we morgen even contact opnemen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:22

bigone schreef:
Wanneer ponylove niet haar best doet om expres met schrijffouten te gooien kan ze behoorlijk Nederlands . Heb ook getemd, zal wel een schaduwaccount zijn om de boel eens flink op te naaien.

Dit dus! Ze kan het prima en dat heb ik gezien.
Anders had ik er niks van gezegd.
Dus bij deze als mods daar over vallen: ja daar heb ik rekening mee gehouden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:37

lenaa_tje schreef:
moonfish13 schreef:
Ponylove, ga alsjeblieft iets aan je Nederlands doen, dit is écht om te huilen.
Cojona was voor de fun, gemotherapie ook?
Het is chemotherapie.
Verder is het top om te weten dat ik een stom virusje gehad heb begin mei.
Ik heb nog steeds mijn oude zuurstoflevel niet terug en heb nu permanent astmapuffers.
En nee ik hoefde niet opgenomen te worden ik was een milde klant voor Cojona om het in jou termen te houden.
Maar goed om te weten dat het allemaal onzin is, dat scheelt écht enorm!
Mijn huisarts hoorde vrijdag dat ik sinds dat avontuur dus van airco’s en erge emotionele stress, en weersveranderingen benauwd wordt.
Toen keek ze echt van ja die ken ik helaas.
Dat heb ik van alle verkoudheidjes en virusjes in mijn leven nooit gehad kan ik je vertellen.

Ze kan tenslotte dyslexie hebben of een andere beperking dus om daar op te spelen vind ik nogal vals en eigenlijk van het niveau waar zij op speelt. Begrijpelijk misschien maar er boven staan of inhoudelijk reageren lijkt mij beter. (Ik kan het zelf ook niet laten en reageer toch)

Wat vervelend van je puffers. Nu kan ik je helaas vertellen dat dit ook na een gemene griep had kunnen gebeuren. Ook die kan gemeen op de longen/luchtwegen spelen. Maakt het niet minder vervelend. Hopelijk kun je het onder controle krijgen.

Zoals Bigone zegt kan ze het best wel en strooit ze bewust met fouten.
Of ze typt te snel om dan op verzenden te drukken, maar met een onderwerp als dit vind ik dat dan wel erg kwalijk.
Dit doet mensen pijn, echt pijn.
En ik voel plaatsvervangende schaamte tov Rien en Tienus, en al anderen die nu iemand moeten missen.
En tov de zwager van Rien vindt ik dit écht respectloos ten top, die man was hartstikke fit zoals ik begreep.

Volgens Ponylove is het maar een griepje.
Nou inderdaad alles op je luchtwegen qua griep is rot, maar zo mild als ik ziek ben geweest is de schade echt flink aanwezig.
En dat is zorgwekkend vind ik.
Niet te hard zeggen dat het wel meevalt.
Ik baal ook echt enorm en hoop dat als het hooikoortsseizoen over is ik misschien er nog vanaf kom.
Dat het gewoon nog tijd nodig heeft.
Maar ondanks dírect fiks aan het infuus wat super hielp zit ik toch mooi met Ventolin en een ontstekingsremmende puffer omdat dingen nu ineens triggeren, wat nooit zo was.
Gelukkig doe ik het op de puffers erg goed en kan het veel erger, maar ik gun mensen die het onzin vinden wel corona.
En dat ze maar goed ziek worden, -niet té, maar goed laten schrikken- en nog lang longklachten houden.
Dat mag je niet zeggen eigenlijk, maar als dat de manier is waarop het eurostuk moet vallen zij dat maar zo.
En ik heb er toch geen invloed op, en afstand is onzin, dus ze zien maar en ik hoop dat ze enkel zichzelf ermee hebben.
Jammere is alleen dat naasten of ziekenhuispersoneel onnodig gevaar moeten lopen voor zulke patiënten.
Want ja met vet koorts en benauwd komt er hopelijk iemand voor diegene zorgen, en dat omdat het toch onzin was?
En als dat zijn/haar moeder is of iemand in de risicogroep, ach ja ze gaan toch alleen dood aan onderliggende ziektes toch?
Dan kun je je moeder er best aan blootstellen omdat je vertikt te geloven dat de IC’s ontploften en het virus echt wel een dingetje is.

Sorry maar ik ga uit principe niet naar winkels zonder goed mondkapje.
Mijn ouders zijn risicogroep, wat ze zelf doen is hun keuze maar ik doe het niet.
En nee daar ga ik niet dood aan, ik ben met geluk een half uur in die supermarkt.

En echt een goéd mondkapje met fijne filters, en goed afgesteld, zit niet in de weg.
(uitzonderingen daargelaten.)
Mijne heb ik wasbaar met filters, en ik heb alle elastiekjes strak op maat gemaakt en de neusbeugels goed aansluitend.
Gister heb ik met mijn mondkapje dus op een hooizolder gewerkt waar van 5 jaar stof en oud stro op lag, het stof moest losgekrabt.
En dan nog poep van ongedierte.
Ik kreeg meer lucht ipv minder tijdens het werk en heb nergens last van gehad.
Ook totaal geen erg in meer dat ik ze draag.
Maar het zat wel echt 100% aangesloten.
Degene die me vroeg even te helpen vroeg proestend of ik er voor hem ook een had want hij stikte zowat.
Ik heb dus dubbel katoen met hepa filter en neusbeugel, en het was écht zweten op die zolder en ik heb zoals ik zei die puffers.
Mondkapjes is even wennen, maar ik ben écht vreselijk met kleren/schoenen/sokken etc.
Alles wat iéts fout zit wordt ik gek van en hier loop ik mee rond of het niks is.
Na de huisarts vergat ik hem af te doen zelfs.
Morgen krijg ik mogelijk ammoniakdampen, dus er liggen al schone kapjes klaar mocht dat zo zijn.
Ik vind het onnodig om mijn longen onnodig te pesten, sinds ik dit zo ervaren heb.
Dus ach als het nieuwe normaal in winkels een mondkapje is, mij prima.
Depressieve designs zijn ook onnodig.
Afbeelding

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 00:40

moonfish13 schreef:
Ponylove, ga alsjeblieft iets aan je Nederlands doen, dit is écht om te huilen.
Cojona was voor de fun, gemotherapie ook?
Het is chemotherapie.
Verder is het top om te weten dat ik een stom virusje gehad heb begin mei.
Ik heb nog steeds mijn oude zuurstoflevel niet terug en heb nu permanent astmapuffers.
En nee ik hoefde niet opgenomen te worden ik was een milde klant voor Cojona om het in jou termen te houden.
Maar goed om te weten dat het allemaal onzin is, dat scheelt écht enorm!
Mijn huisarts hoorde vrijdag dat ik sinds dat avontuur dus van airco’s en erge emotionele stress, en weersveranderingen benauwd wordt.
Toen keek ze echt van ja die ken ik helaas.
Dat heb ik van alle verkoudheidjes en virusjes in mijn leven nooit gehad kan ik je vertellen.

Ze kan tenslotte dyslexie hebben of een andere beperking dus om daar op te spelen vind ik nogal vals en eigenlijk van het niveau waar zij op speelt. Begrijpelijk misschien maar er boven staan of inhoudelijk reageren lijkt mij beter. (Ik kan het zelf ook niet laten en reageer toch)

Wat vervelend van je puffers. Nu kan ik je helaas vertellen dat dit ook na een gemene griep had kunnen gebeuren. Ook die kan gemeen op de longen/luchtwegen spelen. Maakt het niet minder vervelend. Hopelijk kun je het onder controle krijgen.[/quote]
Zoals Bigone zegt kan ze het best wel en strooit ze bewust met fouten.
Of ze typt te snel om dan op verzenden te drukken, maar met een onderwerp als dit vind ik dat dan wel erg kwalijk.
Dit doet mensen pijn, echt pijn.
En ik voel plaatsvervangende schaamte tov Rien en Tienus, en al anderen die nu iemand moeten missen.
En tov de zwager van Rien vindt ik dit écht respectloos ten top, die man was hartstikke fit zoals ik begreep.

Volgens Ponylove is het maar een griepje.
Nou inderdaad alles op je luchtwegen qua griep is rot, maar zo mild als ik ziek ben geweest is de schade echt flink aanwezig.
En dat is zorgwekkend vind ik.
Niet te hard zeggen dat het wel meevalt.
Ik baal ook echt enorm en hoop dat als het hooikoortsseizoen over is ik misschien er nog vanaf kom.
Dat het gewoon nog tijd nodig heeft.
Maar ondanks dírect fiks aan het infuus wat super hielp zit ik toch mooi met Ventolin en een ontstekingsremmende puffer omdat dingen nu ineens triggeren, wat nooit zo was.
Gelukkig doe ik het op de puffers erg goed en kan het veel erger, maar ik gun mensen die het onzin vinden wel corona.
En dat ze maar goed ziek worden, -niet té, maar goed laten schrikken- en nog lang longklachten houden.
Dat mag je niet zeggen eigenlijk, maar als dat de manier is waarop het eurostuk moet vallen zij dat maar zo.
En ik heb er toch geen invloed op, en afstand is onzin, dus ze zien maar en ik hoop dat ze enkel zichzelf ermee hebben.
Jammere is alleen dat naasten of ziekenhuispersoneel onnodig gevaar moeten lopen voor zulke patiënten.
Want ja met vet koorts en benauwd komt er hopelijk iemand voor diegene zorgen, en dat omdat het toch onzin was?
En als dat zijn/haar moeder is of iemand in de risicogroep, ach ja ze gaan toch alleen dood aan onderliggende ziektes toch?
Dan kun je je moeder er best aan blootstellen omdat je vertikt te geloven dat de IC’s ontploften en het virus echt wel een dingetje is.

Sorry maar ik ga uit principe niet naar winkels zonder goed mondkapje.
Mijn ouders zijn risicogroep, wat ze zelf doen is hun keuze maar ik doe het niet.
En nee daar ga ik niet dood aan, ik ben met geluk een half uur in die supermarkt.

En echt een goéd mondkapje met fijne filters, en goed afgesteld, zit niet in de weg.
(uitzonderingen daargelaten.)
Mijne heb ik wasbaar met filters, en ik heb alle elastiekjes strak op maat gemaakt en de neusbeugels goed aansluitend.
Gister heb ik met mijn mondkapje dus op een hooizolder gewerkt waar van 5 jaar stof en oud stro op lag, het stof moest losgekrabt.
En dan nog poep van ongedierte.
Ik kreeg meer lucht ipv minder tijdens het werk en heb nergens last van gehad.
Ook totaal geen erg in meer dat ik ze draag.
Maar het zat wel echt 100% aangesloten.
Degene die me vroeg even te helpen vroeg proestend of ik er voor hem ook een had want hij stikte zowat.
Ik heb dus dubbel katoen met hepa filter en neusbeugel, en het was écht zweten op die zolder en ik heb zoals ik zei die puffers.
Mondkapjes is even wennen, maar ik ben écht vreselijk met kleren/schoenen/sokken etc.
Alles wat iéts fout zit wordt ik gek van en hier loop ik mee rond of het niks is.
Na de huisarts vergat ik hem af te doen zelfs.
Morgen krijg ik mogelijk ammoniakdampen, dus er liggen al schone kapjes klaar mocht dat zo zijn.
Ik vind het onnodig om mijn longen onnodig te pesten, sinds ik dit zo ervaren heb.
Dus ach als het nieuwe normaal in winkels een mondkapje is, mij prima.
Depressieve designs zijn ook onnodig.
Afbeelding[/quote]

Waar heb je die vandaan?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 01:21

Dat zijn leuke mondkapjes Moonfish13. Waar heb je die vandaan?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 01:37

tienus63 schreef:
Duim voor je moeder purny.

Die ponylove heeft te dichtbij de molen gestaan.
Tik had wel harder aan mogen komen.....

_O- _O- :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:23

@moonfish13 ik zie in al haar eigen berichten vreemde spelfouten maar zoals ik zei misschien ben ik te eerlijk dat weet ik niet.

Als het mondkapje dit effect bij jou heeft vraag ik mij wel af of jij niet heel veel last hebt van je allergieën. Als dit voor jou werkt prima. Verder is met jou achtergrond de keuze voor een puffer met prednison niet heel gek, daar grijpt de huisarts als eerst naar. Ik vind jou opmerking gewoon wel wat ‘gevaarlijk’ jij bent niet getest op Corona, je had geen antistoffen maar je gaat er wel vanuit dat dit het effect is van Corona. Het kan best verwijtbaar zijn aan een ‘gewoon griepje’ daarmee wil ik de gevolgen van Corona helemaal niet onderuit halen maar als ik mij niet vergis hebben wij samen ook in een Lyme topic gezeten en weet jij net zo goed als ik hoe belangrijk gedegen onderzoek is. Zeker vanwege het draagvlak.
Juist vanwege de mensen die rest klachten houden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:56

lenaa_tje schreef:
@moonfish13 ik zie in al haar eigen berichten vreemde spelfouten maar zoals ik zei misschien ben ik te eerlijk dat weet ik niet.

Als het mondkapje dit effect bij jou heeft vraag ik mij wel af of jij niet heel veel last hebt van je allergieën. Als dit voor jou werkt prima. Verder is met jou achtergrond de keuze voor een puffer met prednison niet heel gek, daar grijpt de huisarts als eerst naar. Ik vind jou opmerking gewoon wel wat ‘gevaarlijk’ jij bent niet getest op Corona, je had geen antistoffen maar je gaat er wel vanuit dat dit het effect is van Corona. Het kan best verwijtbaar zijn aan een ‘gewoon griepje’ daarmee wil ik de gevolgen van Corona helemaal niet onderuit halen maar als ik mij niet vergis hebben wij samen ook in een Lyme topic gezeten en weet jij net zo goed als ik hoe belangrijk gedegen onderzoek is. Zeker vanwege het draagvlak.
Juist vanwege de mensen die rest klachten houden.

Geen antistoffen is geen corona.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:57

Nee dat hoeft niet eens. Kan ook corona zijn zonder de aanmaak van antistoffen. Of de antistoffen zijn al weer verdwenen. Helaas ligt het niet zo eenvoudig -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:10

karuna schreef:
Nee dat hoeft niet eens. Kan ook corona zijn zonder de aanmaak van antistoffen. Of de antistoffen zijn al weer verdwenen. Helaas ligt het niet zo eenvoudig -O-

Dat hoeft inderdaad niet. Al heb ik wel gelezen dat er nu een test is wat het goed meetbaar maakt.
Maar dan nog ga je zo geen draagvlak creëren. Laten ze maar goed onderzoek doen naar de rest klachten van mensen die getest zijn.
Het is gewoon een hele reële optie dat haar rest klachten gevolgen zijn van iets anders. Hoe vervelend ook. Maakt het niet meer of minder vervelend. Alles wat op je luchtwegen slaat kan in meer of mindere mate effect hebben op je luchtwegen nadat je het kwijt bent.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:23

In Knokke zijn ze het helemaal beu dat de ziekenhuizen nu veel dronken mensen moeten opnemen.
De regels worden niet nageleefd en de hulpverleners worden gewoon uitgelachen.
Hoe hersenloos kunnen mensen worden :x

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:24

Overal in Europa schieten ook de illegale feesten als paddestoelen uit de grond.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:29

Ik kan de energie niet opbrengen om alles bij te lezen na een aantal dagen zonder Bokt (jawel, het kan!). We zijn veilig in Nederland aangekomen en hebben onderweg eigenlijk alleen maar goede ervaringen gehad. Spuitbus met 70% alcohol in mijn speciale onderweg-naar-de-wc-tas, met vochtig toiletpapier, wc-rol en flesje handgel. Die hou ik erin! Ik heb sowieso een hekel aan toiletbrillen (of erger nog, zonder, in Frankrijk) dus zo´n spuitbus vind ik heel fijn. Hotel keurig, heel erg streng met maatregelen, restaurant met mondkapjes en pas aan tafel af.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in Nederland mijn ogen uit keek, iedereen zonder mondkapje bij de Jumbo gisteren, maar daar staat tegenover dat men wel veel meer afstand houdt dan ik in Spanje inmiddels gewend ben! De mondkapjes daar lijken mensen te laten vergeten dat afstand ook een factor is in winkels. Dus ik ben zonder gegaan en heb gewoon keurig afstand gehouden van iedereen, karretjes nog steeds netjes schoongemaakt, prima. Bij ons in Spanje was het de afgelopen week al 38 graden, dan wordt het heel benauwd met een kapje!

En nu de uitdaging om vrienden en kennissen te gaan zien, maar ook op veilige afstand. Er zijn er steeds meer die dat maar onzin vinden en ik wil het dus gewoon volhouden.

N.B.: voor die feestgangers heb ik 0 begrip!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:35

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:47

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen hier Monique. Het zal wel even wennen zijn met de andere maatregelen die we hier hebben.

Die feesten snap ik ook niet, je weet toch dat juist dat soort dingen een grote bron is om het op te lopen. Die tennissers zijn ook maar een stel droeftoeters. Stelletje leugenaars.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:20

Fijn dat jullie zonder problemen thuis zijn gekomen Monique. Met je man ook goed gegaan?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:23

Geniet van jullie verblijf in Nederland Monique! Hoop dat de reis jullie en vooral Albert is meegevallen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:25

Kinke schreef:
ik had ook al een vraag gesteld hierover. Kenmerkend van dit soort accounts is dat je nooit een onderbouwd antwoord krijgt

En wat leer je daar van? NIET op reageren, laat doodbloeden, is de lol eraf. Maar voorlopig springt menigeen in de gordijnen, niet doen. Gewoon overheen scrollen.
En ja, ik herken het gevoel bij dit soort bijdragen maar heb ervaren dat niet lezen/reageren(na enige 'training') wel het prettigst werkt voor mij.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:41

Helaas is het issue juist dat veel te weinig corona gevallen antistoffen aanmaken of ze zijn snel weg, na een week of 3-4 al.
En ik zat op 4 weken, plus ernstige gevallen maken eerder antistoffen, en zelfs die soms niet.
Ik ben net overgestapt van huisarts, en ook zij vindt het hele verloop iets wat te toevallig.

Verder qua mondkapjes, tuurlijk heb ik mede hooikoorts, maar dat heb ik al extreem lang.
Maar nooit heb ik de fratsen gehad die ik nu heb en de eerste weken wilde je helemaal niet zien wat mijn hart en longen soms deden.
Mijn vaste fysio is longfysio, hij zegt dit zie ik ook bij mensen die opgenomen zijn geweest met longontsteking.
Wat mijn lijf deed ga ik niet over uitwijden, maar wás het maar hooikoorts.
Mijn huisarts herkent het ook waar ik mee loop.
We hebben het afgedaan met het is nog niet zo lang geleden, misschien trekt het nog weg.
En anders is onze conclusie dat het veel erger had kunnen zijn.
Daarin zijn we nuchter genoeg, maar ze wil me wel doorsturen voor een longfunctie onderzoek.
Ik heb al gezegd daar geen zin in te hebben trouwens, die laatste.
Maar nu mag het toch niet, en ze hebben wel wat beters te doen dan iemand die goed is met medicatie onderzoeken.
Dus als ze me doorstuurt vraag ik eerst of ze de grote eerste golf patiënten afwacht, zodat de urgentere gevallen eerst kunnen.

Qua mondkapjes, via een kennis komen deze.
Ze maakt ze niet meer en deed het voor de zorg en voor gunfactortjes om haar heen.
Maar er zijn vrolijke opties genoeg.
Dat werd wel mijn eis haha, dat het gezellig moest zijn zodat de reactie anders werd.
Nou dat is geslaagd. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:49

lenaa_tje schreef:
karuna schreef:

Dat hoeft inderdaad niet. Al heb ik wel gelezen dat er nu een test is wat het goed meetbaar maakt.
Maar dan nog ga je zo geen draagvlak creëren. Laten ze maar goed onderzoek doen naar de rest klachten van mensen die getest zijn.
Het is gewoon een hele reële optie dat haar rest klachten gevolgen zijn van iets anders. Hoe vervelend ook. Maakt het niet meer of minder vervelend. Alles wat op je luchtwegen slaat kan in meer of mindere mate effect hebben op je luchtwegen nadat je het kwijt bent.

Welke test?
Ik ben dus van mening dat de testen die we nu hebben/hadden niet waterdicht zijn.
Hopelijk is er snel een écht goede test die dingen aan kan tonen.
Maar verder vind ik het ook prima, mijn artsen weten wat er gebeurt is.
En voor iemand die nooit wat geks had qua longen plus het hele beeld, is érg verdacht.
Maar als je elk niet getest coronageval wegstreept als was er niet, heb je er stukken minder dan daadwerkelijk het geval is.
Hier zijn ze ook nog steeds verschrikkelijk traag met testen, echt niet normaal gewoon.
Iig mijn vorige huisarts wel, dráma!
Ze hebben in elk geval nog wat werk voordat er een goed plan is met goede testen en behandeling. -O-

Ik hoop zó dat de versoepelingen niet een tweede golf geven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:52

De meest recente test (net op de markt) van Roche is betrouwbaar mits je uiteraard antistoffen hebt.
De vorige waar de bloedbank gebruik van maakt was niet erg betrouwbaar.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:55

Sizzle schreef:
De meest recente test (net op de markt) van Roche is betrouwbaar mits je uiteraard antistoffen hebt.
De vorige waar de bloedbank gebruik van maakt was niet erg betrouwbaar.

Ik had gehoopt afgelopen donderdag getest te kunnen worden.
Arts (poli systeemziekten) wilde de test ook aanvragen.
Helaas niet bekend bij hem in het systeem. Dus hij kon het niet aanvragen.
De PCR kon hij wel aanvragen. Maar die is bij zinloos om te doen als ik geen klachten heb.

Welke test va Roche is het?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:02

Elecsys® Anti-SARS-CoV-2

Based on the measurement of a total of 5272 samples, the Elecsys® Anti-SARS-CoV-2 assay has 99.8% specificity and shows no cross-reactivity to the common cold, HIV and other coronaviruses. This means it can lower the chance of false positives due to the detection of similar antibodies that may be present in an individual. Elecsys® Anti-SARS-CoV-2 detected antibodies with 100% sensitivity in samples taken 14 days after a PCR-confirmed infection.

Het is natuurlijk niet gezegd dat alle landen hem gekocht hebben. Hij werkt in combinatie met bepaalde apparatuur die in veel ziekenhuizen aanwezig is maar per land kan dit erg verschillend zijn. Het is in de EU nog maar een maandje toegelaten.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 29-06-20 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:03

Thx!!!