Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elnienjo schreef:Er is weinig complottheorie aan de hetze tegen de boeren natuurlijk.
prompter schreef:Urbanus schreef:Ik denk wel dat steeds meer mensen gevoelig zijn voor complottheorieën en andere gekke dingen.
Waar zou dat vandaan komen? Heeft Corona daar de voedingsbodem voor gelegd? Of ontevredenheid in het algemeen? Ik vind het een vreemde ontwikkeling.
fokfanaat schreef:Ik kan echt niet tegen " hij wilT"
elnienjo schreef:Daarom zou ik dus graag de landelijke rustdag op zondag weer zien terugkeren. Geen winkels open op die dag. Horeca houdt doorgaans ook 1 a 2 dagen de tent gesloten door de week, dat moet voor winkels ook gangbaar worden. En dat kan alleen door verboden om grote ketens hun voorsprong te ontnemen.
Roodvos schreef:elnienjo schreef:Daarom zou ik dus graag de landelijke rustdag op zondag weer zien terugkeren. Geen winkels open op die dag. Horeca houdt doorgaans ook 1 a 2 dagen de tent gesloten door de week, dat moet voor winkels ook gangbaar worden. En dat kan alleen door verboden om grote ketens hun voorsprong te ontnemen.
1951 belde, ze willen hun Winkeltijdenwet terug
Roodvos schreef:elnienjo schreef:Daarom zou ik dus graag de landelijke rustdag op zondag weer zien terugkeren. Geen winkels open op die dag. Horeca houdt doorgaans ook 1 a 2 dagen de tent gesloten door de week, dat moet voor winkels ook gangbaar worden. En dat kan alleen door verboden om grote ketens hun voorsprong te ontnemen.
1951 belde, ze willen hun Winkeltijdenwet terug
Shenavallie schreef:fokfanaat schreef:Ik kan echt niet tegen " hij wilT"
Het is ook hij wil en niet wilt.
Ik erger mij aan 'Je kan' in plaats van 'je kunt'. Je zegt toch ook niet 'Je loop'? En hetzelfde heb ik met 'U hebt'. Kriebels krijg ik daarvan, omdat het er vroeger bij ons op school nog net niet letterlijk uitgeslagen werd. Het is 'U heeft'. Het is namelijk ook niet 'Je heeft'. Zo is het ons vroeger geleerd in ieder geval
prompter schreef:Ja, ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat! Angst voor verandering, voor het onbekende, voor minder welvaart, het kan allemaal.
Flying_Angel schreef:Ik wou dat het weer herfst was
Shenavallie schreef:fokfanaat schreef:Ik kan echt niet tegen " hij wilT"
Het is ook hij wil en niet wilt.
Ik erger mij aan 'Je kan' in plaats van 'je kunt'. Je zegt toch ook niet 'Je loop'? En hetzelfde heb ik met 'U hebt'. Kriebels krijg ik daarvan, omdat het er vroeger bij ons op school nog net niet letterlijk uitgeslagen werd. Het is 'U heeft'. Het is namelijk ook niet 'Je heeft'. Zo is het ons vroeger geleerd in ieder geval
verootjoo schreef:Shenavallie schreef:Het is ook hij wil en niet wilt.
Het is allebei correct Nederlands
Telpeva schreef:Shenavallie schreef:Het is ook hij wil en niet wilt.
Bij mij is dat er in geslopen door Engelstalige scheldwoordenfilters, het woord kunt komt daar niet doorheen
verootjoo schreef:Hij wilt is niet correct, maar u hebt/heeft en je kan/kunt allebei wel.
https://onzetaal.nl/taalloket/hij-wil-hij-wilt
Sanet schreef:Ik vind het stom dat taal aangepast wordt als we met “z’n allen” maar lang genoeg en vaak genoeg fout blijven zeggen, dat het dan ineens goed is….
Dat zou voor mij hetzelfde zijn als je maar vaak genoeg zegt 1+1=3, dan we dan maar afspreken dat dat ook goed is…