Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:38

Alsof ze hun hersencellen er samen met het kind uitgepoept hebben ofzo. Oh en hun fatsoen, want alles draait alleen nog maar om dat kleine mormel.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:41

Wat heeft fatsoen daar nu eigenlijk mee te maken? Alsof elk ouder en kind even onfatsoenlijk is. Ik vind mensen die kinderen en ouders haten vaak net zo onfatsoenlijk hoor. En ja, er zijn zeker genoeg ouders zonder fatsoen. Maar wat dat betreft ook genoeg niet-ouders die geen fatsoen hebben. Dat heft zich wel op vind ik. Kijk eens naar de gemiddelde bejaarde bv :')

En ja, mijn leven als mama zijnde draait idd veel om mijn kind, maar het zou imo ook niet goed zijn als dat niet zo was. Ze zijn nu niet bepaald zelfstandig als ze nog jong zijn he en rekenen op jouw zorg. Niks vreemds aan. En dat betekent niet dat je meteen een onfatsoenlijk mens bent. Vind dat zo vreemd altijd, dat mensen kinderen en hun ouders alleen maar irritant kunnen vinden, en geen enkel begrip meer hebben vandaag de dag. Alsof ook elke ouder en elk kind een irritant mens en mormel is 8)7

Dus daar erger ik me wel aan ja; dat je je tegenwoordig als ouder zijnde het liefst nergens meer mag vertonen, omdat mensen alleen maar over je oordelen en je kinderen en over alles wel aanstoot nemen, zelfs het feit dat je ademt. Dat iedereen maar in een spiegel kijkt en eerst over zichzelf oordeelt. Genoeg irritante dingen wat ELK persoon wel aan zich heeft, of je nu ouder, niet-ouder of kind, tiener en jong volwassene bent. Als ouder zijnde heb je idd wel de verantwoording om je kind netjes op te voeden maar net als met puppies enz. gaat dat nu eenmaal niet altijd 100% perfect en ook niet binnen een maand, dat dit allemaal gefixt is.

Ik ben de laatste ook die kinderen en ouders de hemel in prijst want ik irriteer me zelf ook vaak genoeg kapot als ik dingen zie. Maar irriteer me ook genoeg aan andere mensen en vaak ook aan m'n eigen kind of mezelf, maar sommigen hebben echt 0,0 begrip en tolerantie en dat is wel erg jammer, dat dat de huidige generatie veelal is.

En ik erger me aan het feit dat ik niet vooruit te branden ben en veel moet doen vandaag {:)-:(
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 31-10-19 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:46

cursebreaker schreef:
Wat heeft fatsoen daar nu mee te maken en alle ouders over 1 kam scheren? Ik vind mensen die kinderen en ouders haten vaak net zo onfatsoenlijk hoor. En ja, er zijn zeker genoeg ouders zonder fatsoen. Maar wat dat betreft ook genoeg niet-ouders die geen fatsoen hebben. Dat heft zich wel op vind ik. Kijk eens naar de gemiddelde bejaarde bv :')

En ja, mijn leven als mama zijnde draait idd veel om mijn kind, maar het zou imo ook niet goed zijn als dat niet zo was. Ze zijn nu niet bepaald zelfstandig als ze nog jong zijn he en rekenen op jouw zorg. Niks vreemds aan. En dat betekent niet dat je meteen een onfatsoenlijk mens bent. Vind dat zo vreemd altijd, dat mensen kinderen en hun ouders alleen maar irritant kunnen vinden, en geen enkel begrip meer hebben vandaag de dag. Alsof ook elke ouder en elk kind een irritant mens en mormel is 8)7

Dus daar erger ik me wel aan ja; dat je je tegenwoordig als ouder zijnde het liefst nergens meer mag vertonen, omdat mensen alleen maar over je oordelen en je kinderen en over alles wel aanstoot nemen, zelfs het feit dat je ademt. Dat iedereen maar in een spiegel kijkt en eerst over zichzelf oordeelt. Genoeg irritante dingen wat ELK persoon wel aan zich heeft, of je nu ouder, niet-ouder of kind bent. Als ouder zijnde heb je idd wel de verantwoording om je kind netjes op te voeden maar net als met puppies enz. gaat dat nu eenmaal niet altijd 100% perfect en ook niet binnen een maand, dat dit allemaal gefixt is.

En ik erger me aan het feit dat ik niet vooruit te branden ben en veel moet doen vandaag {:)-:(

Ik snap je reactie, ik doelde niet op iedere ouder. Wel op ouders die bewust het leven van een kind in gevaar brengen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:47

Ho ho, kalm aan. Ik zeg ook niet dat mensen zonder kinderen niet onfatsoenlijk kunnen zijn. Daar erger ik me net zo goed aan, maar het ging nu even over mensen met kinderen.

Wat ik bedoel met onfatsoenlijk en dat alles om hun kind draait is dus de voorbeelden die hier werden gegeven. Al fietsend de weg op knallen terwijl je selfies maakt met je kind vind ik echt behoorlijk onfatsoenlijk. Valt imo ook juist niet onder goed zorgen voor je kind, want je brengt deze juist in gevaar met zulke acties.

Je hoeft je niet aangesproken te voelen hé.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:48

Ja dat snap ik ook Nayomie en ben ik ook helemaal met je eens. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd 8)7
No way ook dat ik op de fiets stap met zo'n jong kind achterop. Met m'n zoontje nooit gedaan. Nu heb ik wel altijd de luxe van een auto gehad dus dat is misschien ook makkelijk praten. Maar ik was altijd veel te bang om een ongeluk te krijgen of veroorzaken aangezien ik zelfs zonder extra passagier op de fiets niet de meest uitgebalanceerde fietser ben :') . Dat ze het vroeger veel deden, ok. Maar toen was er veel minder verkeer. En natuurlijk is de fiets voor velen gewoon het enige vervoersmiddel, maar ik vraag me ook af hoe ouders zo'n risico durven nemen in het verkeer met een kleintje achterop. Daar gaan je de nekharen toch recht overeind van staan ja.

En @Sanne,
ik voelde me idd wel aangesproken net, omdat het overkomt alsof je het gros van de ouders idd onfatsoenlijke en hersenloze mensen vind die alleen nog maar leven voor hun kind. Dus dat schoot gewoon even m'n verkeerde keelgat in dus sorry als ik het verkeerd begrepen heb. Het is nog vroeg en ik heb m'n koffie nog niet op, zullen we maar zeggen :j :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 31-10-19 09:51, in het totaal 5 keer bewerkt

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:49

Dat ik voor 1,5 uur naar school moet. Normaal niet zo erg, zo ver weg woon ik ook niet. Maar mijn andere les valt dus uit en ik heb heel veel vragen over dat vak :')

Oh, en dat ik nog steeds last van mijn enkel heb. Heb 4 oktober een botsing gehad en toen heel veel pijn aan mijn enkel, kan ondertussen normaal lopen maar bepaalde bewegingen kan ik gewoon niet, sndere bewegingen doen zo ontzettend veel pijn. Maar met gewoon lopen heb ik ee geen last van, maar op mijn knieën zitten met enkels play kan niet, traplopen doet nog pijn, en mij enkel naar buiten of binnen kantelen is onmogelijk en doet veel pijn. Ben er wel weer klagen mee

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:53

theadora99 schreef:
Dat ik voor 1,5 uur naar school moet. Normaal niet zo erg, zo ver weg woon ik ook niet. Maar mijn andere les valt dus uit en ik heb heel veel vragen over dat vak :')

Oh, en dat ik nog steeds last van mijn enkel heb. Heb 4 oktober een botsing gehad en toen heel veel pijn aan mijn enkel, kan ondertussen normaal lopen maar bepaalde bewegingen kan ik gewoon niet, sndere bewegingen doen zo ontzettend veel pijn. Maar met gewoon lopen heb ik ee geen last van, maar op mijn knieën zitten met enkels play kan niet, traplopen doet nog pijn, en mij enkel naar buiten of binnen kantelen is onmogelijk en doet veel pijn. Ben er wel weer klagen mee

Ik moet 3x per week 3 uur reizen voor 1,5 uur les straks. :n

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:58

cursebreaker schreef:
Ja dat snap ik ook Nayomie en ben ik ook helemaal met je eens. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd 8)7
No way ook dat ik op de fiets stap met zo'n jong kind achterop. Met m'n zoontje nooit gedaan. Nu heb ik wel altijd de luxe van een auto gehad dus dat is misschien ook makkelijk praten. Maar ik was altijd veel te bang om een ongeluk te krijgen of veroorzaken aangezien ik zelfs zonder extra passagier op de fiets niet de meest uitgebalanceerde fietser ben :') . Dat ze het vroeger veel deden, ok. Maar toen was er veel minder verkeer. En natuurlijk is de fiets voor velen gewoon het enige vervoersmiddel, maar ik vraag me ook af hoe ouders zo'n risico durven nemen in het verkeer met een kleintje achterop. Daar gaan je de nekharen toch recht overeind van staan ja.

En @Sanne,
ik voelde me idd wel aangesproken net, omdat het overkomt alsof je het gros van de ouders idd onfatsoenlijke en hersenloze mensen vind die alleen nog maar leven voor hun kind. Dus dat schoot gewoon even m'n verkeerde keelgat in dus sorry als ik het verkeerd begrepen heb. Het is nog vroeg en ik heb m'n koffie nog niet op, zullen we maar zeggen :j :')

Ik moet ook wat meer gaan quoten ipv los te reageren, helpt weer met de context :))

Nog even door op het fietsen met kinderen: ik woon in een belachelijk drukke studentenstad met duizenden fietsers per dag en drukke kruispunten waar niemand de verkeersregels meer lijkt te snappen en het gros aan ouders wat zichzelf en hun kinders er maar gewoon voir gooit met de fiets is echt schrikbarend. Gaat altijd nog maar net goed. Of van die ouders met kinders die nog net niet zelf kunnen fietsen, maar de ouders ze niet meer naast zich vast houden maar gewoon los laten fietsen. Kwam laatst zo'n gevaarlijke combinatie tegen op een smal fietspad en het kleine meisje fietste half op de verkeerde weghelft waar een stuk of 16 fietsers tegemoet kwamen. Maar ingrijpen? Ho maar. Moeders was veel te druk met bellen.. 8)7 Ging bijna onderuit toen ik dat kleine meisje probeerde te ontwijken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:00

O, dan heb ik ook altijd het hart in m'n keel zitten als ik dat soort dingen zie. Ik snap dat ouders willen oefenen met fietsen op straat/openbare weg, maar dat doe je imo pas als ze echt goed in balans zijn. Tot die tijd, oefenen je maar in hele rustige, stapvoetsrijdende wijken en fietspaden. No way dat ik met m'n 6 jarige nu de openbare weg op zou durven waar ze met minimaal 50 voorbij komen razen. Daar is hij nog veel te onstabiel voor. Moet je toch niet aan denken ook als automobilist zijnde, dat zo'n kindje dadelijk tegen je auto aan valt als je erlangs rijdt. Hier zijn in principe wel genoeg opties om fietspaden te gebruiken die niet op de openbare weg liggen, maar apart van de straat waar de auto's rijden zeg maar, dus dat is al iets gelukkig - maar dan moeten ze idd wel alsnog aan de goede kant vh fietspad blijven ja :') Genoeg bromfietsen e.d. wat je ook nog tegemoet kunnen komen.

Als ik buiten met m'n kind bezig ben met zoiets of met m'n pup wandel (want ook dat zie je constant; mensen die totaal niet bezig zijn met hun hond buiten. Zo ergerlijk ook), blijft de telefoon weg - totdat ik echt een moment zou hebben om te zitten als een van de twee de mogelijkheid heeft om ergens te spelen waar geen dingen kunnen gebeuren.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:08

Ik erger mij aan dat ik moest krabben vanmorgen :')

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:28

mijn oog ontsteking

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:43

Gewoon aan alles, ik ben echt he le maal klaar met deze kûtweek |( _-:(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:52

RoosDeG schreef:
Ik erger mij aan dat ik moest krabben vanmorgen :')

Same, had jeuk -O-

Grapje, maar wel zuur dat het weer het seizoen ervoor is. Betekent eerder uit bed.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:52

Dat ik mijn winkelwagentje zit te vullen en aan het rondneuzen ben. Ineens een melding krijg (na iets toevoegen) 'dat het er niet is'. Vervolgens klik ik nog een keer en zit het er ineens in. Kom ik in mijn winkelwagen is het geen wat ik juist als enige echt nodig had uit mijn winkelwagen en ineens niet meer leverbaar.

Serieus …

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:59

Dat ik afgelopen periode niet genoeg heb gedaan voor school, terwijl ik toch echt niet verkeerd bezig ben geweest ofzo. Nu flink aanpoten voor de tentamens. Elke dag 8 tot 10 uur met school bezig is echt niet grappig + de stress. Schiet mij maar neer.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:45

Mijn zere pols die al een week vervelend doet.
Aan de hond die weer andere brokken nodig heeft want dat geknaag |o
En ik niet weet wat ik nu moet proberen >;)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:46

De intense maag en buikpijn waardoor ik vannacht wakker werd. De maagpijn is er nog steeds, gelukkig wel een heeel stuk minder. Dacht vannacht echt dat ik dood ging :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:51

Dat er weer een rechtzaak moet komen om mijn geld te krijgen. _-:( 8)7

UWV dat gisteren tussen 11.00/12.00 uur zou bellen en dus gewoon niet gebeld.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:51

Aan mensen die doen alsof ze fysiek gehandicapt zijn, maar in werkelijkheid is er helemaal niks van waar.

Wat.bezielt.die.lui.toch ????
Is het enkel voor de aandacht en de paar financiële voordelen ?
Wat zou ik graag eens in het hoofd van die mensen kunnen kijken :+

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:11

Een collega die mijn hoofdtaak al gedaan heb, waar ik normaal ongeveer 3 uur mee bezig ben. Nu zit ik me dus te vervelen en zijn er verder alleen maar poedersuiker klusjes over :+

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:51

MarlindeRooz schreef:
theadora99 schreef:

Ik moet 3x per week 3 uur reizen voor 1,5 uur les straks. :n

Ja die reis is niet per se het probleem maar vooral dat de laatste les voor de tentamenweek uitvalt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:55

Aan vermoeidheid, doe al anderhalf uur moeite om m’n ogen open te houden, val vaak gewoon ‘weg’ en zie niet helder.
Ik ben zo belachelijk moe, ik kan niet meer :\

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:03

Dat de afwas die ik vanmorgen had moeten doen, er nog steeds staat. Kan iemand me een schop onder m'n hol geven? Niet dat het zal helpen, maar voor het idee dan :')

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:04

cursebreaker schreef:
Dat de afwas die ik vanmorgen had moeten doen, er nog steeds staat. Kan iemand me een schop onder m'n hol geven? Niet dat het zal helpen, maar voor het idee dan :')

Die van mij mag je ook best doen als je toch ooit bezig gaat. Staat er al sinds gisteren. :+ O:)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:14

Dat ik het zo sneu vind voor kittens / pups als ze naar een nieuw huisje gaan -O- ineens weg van mama, zusjes en bekende omgeving. Tuurlijk, het hoort erbij en krijgen als het goed is een mooi leven maar alsnog