[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:59

Ceffyl

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:12

Sorry, late reactie! Was indd dat filmpje wat Juut heeft geplaatst. Echt vreselijke beelden %)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:29

Noisy schreef:
Juut schreef:
Ondertussen levert google ook prima plaatjes om de binnenkant van zulke handen te zien...of röntgen zoals in onderstaande link.
Alway's look at the bright side of life: de duim is nog heel. :j
https://www.reddit.com/r/WTF/comments/s9zf6/firecracker_vs_hand/

Dat droge commentaar eronder ook :')

Pfff, je hand zou er zo uitzien zeg :+ maargoed, dan moet je ook maar niet zo dom zijn hoor :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:09

The_Cat schreef:
Gisteren via reddit op een verslag gekomen over het klimmen en sterven op Mount Everest en hoe sommige dan proberen een jaar later om alsnog een lijk te gaan halen. Er is niets schokkends te zien in de link, het eerste deel van het verslag is hoe de man een poging deed om naar de top te geraken en daar zie je hem levend in beeld. Het 2de deel gaat over de poging om het lichaam van de man naar beneden te halen. Daarin zie je wel beelden van de operatie, maar zijn lijk is zo verpakt in zijn pak, dat je alleen maar kleding ziet. Maar ontzettend toch om te lezen wat voor een slag dat is de Everest, en hoe harteloos je daar moet zijn. Want iemand in nood daar helpen is je eigen leven meteen op het spel zetten, dus het is doorgaan en andere zien sterven.. Brrr

Spoiler:
https://www.nytimes.com/interactive/2017/12/18/sports/everest-deaths.html

Boeiend dit. ME boeit mij altijd, hoe je als mens zoiets kan gaan doen... ik weet het niet. Zou jij 'm willen beklimmen?

Leuk om te lezen dat een aantal mensen mijn post over de Chimpansee luguber vonden, twijfelde beetje of het hier paste :o

Dat vuurwerk ga ik niet kijken. Is niet mijn ding haha :+

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:11

The_Cat schreef:
Gisteren via reddit op een verslag gekomen over het klimmen en sterven op Mount Everest en hoe sommige dan proberen een jaar later om alsnog een lijk te gaan halen. Er is niets schokkends te zien in de link, het eerste deel van het verslag is hoe de man een poging deed om naar de top te geraken en daar zie je hem levend in beeld. Het 2de deel gaat over de poging om het lichaam van de man naar beneden te halen. Daarin zie je wel beelden van de operatie, maar zijn lijk is zo verpakt in zijn pak, dat je alleen maar kleding ziet. Maar ontzettend toch om te lezen wat voor een slag dat is de Everest, en hoe harteloos je daar moet zijn. Want iemand in nood daar helpen is je eigen leven meteen op het spel zetten, dus het is doorgaan en andere zien sterven.. Brrr

Spoiler:
https://www.nytimes.com/interactive/2017/12/18/sports/everest-deaths.html

Ik vond deze reportage erg indrukwekkend! Er liggen veel meer lichamen op de Mount Everest. Zo te lezen kost het ruimen van een lijkt behoorlijk wat werk en energie. Je zou de lijken trouwens maar tegenkomen tijdens je wandeling naar de top... Brr...

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:51

Een van die lijken is geloof ik zelfs een herkenningspunt oid. Green boots als ik het mij goed herinner.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:18

Daarstraks in het Capitool in DC een vrouw neergeschoten, op Twitter staat een filmpje. Zij was een van de Donald Trump aanhangers die het Capitool bestormden.

Let op, filmpje kan als schokkend worden ervaren, zeer grafische beelden! Je hoort een schot en ziet de vrouw die neergeschoten is. Haar ogen zijn open en er loopt bloed uit haar mond, haar lichaam schokt nog.

https://twitter.com/FlorioGina/status/1 ... 81543?s=09

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:36

Toch bizar ook om te lezen dat sommigen wel stoppen om iemand te redden en anderen niet. Ben dan benieuwd wat ik zou doen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:16

ruitje schreef:
Toch bizar ook om te lezen dat sommigen wel stoppen om iemand te redden en anderen niet. Ben dan benieuwd wat ik zou doen

Op de ME is dat nagenoeg onmogelijk.
Een ander proberen te redden is vaak de dood van jullie beiden.

En idd green boots is een herkenningspunt op de route.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:47

Neef van een uit onze vriendengroep is ooit in een gletsjer gevallen. Tot de dag van vandaag zit ie er nog ergens.

Er wordt niet veel over gesproken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:07

ruitje schreef:

Ik ben blij dat ik nog nooit die keuze moet maken, maar inderdaad. Eens je in de 'death zone' komt, is iemand anders helpen een doodvonnis voor je beiden. Vaak heb je niet veel extra zuurstof mee en iemand mee sleuren is extra energie. Er zijn wel verhalen van mensen die hun poging opgeven om andere te helpen. Maar dan mis je dus de kans.

Er is ook een reportage over het klimseizoen van 2019 te vinden, het jaar met de meeste doden op de Everest. Omdat het vanaf nu een lucratieve business is. Voor 70k per persoon mag iedereen naar de Everest *\o/* ! Klimervaring van grote bergen nuttig, maar geen vereiste

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:37

En kun je dan dus nagaan, dat die sherpa's vaak alles al naar boven slepen voor het kamp...
Erg bizar. Logisch ook dat je er zo kneiter veel voor moet betalen.

Zonde ook van de Everest.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:42

The_Cat schreef:
ruitje schreef:

Ik ben blij dat ik nog nooit die keuze moet maken, maar inderdaad. Eens je in de 'death zone' komt, is iemand anders helpen een doodvonnis voor je beiden. Vaak heb je niet veel extra zuurstof mee en iemand mee sleuren is extra energie. Er zijn wel verhalen van mensen die hun poging opgeven om andere te helpen. Maar dan mis je dus de kans.

Er is ook een reportage over het klimseizoen van 2019 te vinden, het jaar met de meeste doden op de Everest. Omdat het vanaf nu een lucratieve business is. Voor 70k per persoon mag iedereen naar de Everest *\o/* ! Klimervaring van grote bergen nuttig, maar geen vereiste

Zeg je nou hiermee dat mensen anderen dood laten gaan zodat ze nog naar de top kunnen komen of vul ik het verkeerd in?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:45

Goh Ja, in se wel eigenlijk of als ze terugkomen van de top. Op het laatste stuk, vertrekkende van het kamp heb je altijd maar een beperkt tijdsframe waar je je in kan bewegen zonder je doodsvonnis te tekenen. Het gaat altijd heel traag ook. Iemand extra meesleuren kan je eigen dood betekenen omdat je nog eens vertraagd ben, of je kan niet genoeg zuurstof hebben of zelf verdwalen etc.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:50

The_Cat schreef:
Goh Ja, in se wel eigenlijk of als ze terugkomen van de top. Op het laatste stuk, vertrekkende van het kamp heb je altijd maar een beperkt tijdsframe waar je je in kan bewegen zonder je doodsvonnis te tekenen. Het gaat altijd heel traag ook. Iemand extra meesleuren kan je eigen dood betekenen omdat je nog eens vertraagd ben, of je kan niet genoeg zuurstof hebben of zelf verdwalen etc.

Oh zo, oké, dat snap ik wel natuurlijk. Dankje voor de toelichting!
Ik las het even alsof ze zo graag dan naar de top willen en dan maar iemand dood laten gaan, sorry _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:50

Niobe schreef:
Zeg je nou hiermee dat mensen anderen dood laten gaan zodat ze nog naar de top kunnen komen of vul ik het verkeerd in?

OP de ME betekend het helpen van een ander dat je beiden zult sterfen.

Je hebt geen zuurstof mee om iemand te helpen, laat staan mee te zeulen.

Dus ja.. Als je iemand in problemen tegen komt, kan je diegene niet helpen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:53

Jolliegirl schreef:
Niobe schreef:

OP de ME betekend het helpen van een ander dat je beiden zult sterfen.

Je hebt geen zuurstof mee om iemand te helpen, laat staan mee te zeulen.

Dus ja.. Als je iemand in problemen tegen komt, kan je diegene niet helpen.

Ja excuus, ik vulde een andere motivatie ervoor in.

Lijkt me heftig wel om in die situatie te staan, maar de keuze lijkt me dan inderdaad duidelijk

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:54

Er zijn er op de ME inderdaad voldoende die langs een nog levend persoon in nood lopen om richting de top te kunnen gaan. Dat is hun doel. Het alternatief is iemand helpen en grote kans lopen dat je dan zelf ook niet meer beneden komt. Dus op het moment dat je in nood komt onderweg, weet je al dat de kans vrij groot is dat je niet meer beneden komt. Dat besef lijkt me echt vreselijk....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:01

Het lijkt me sowieso vreselijk dat ding te beklimmen. Waarom zou je dat willen, als je weet dat de kans op ongelukken zo groot is. :') Waarschijnlijk ben ik gewoon te lui.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:05

Niobe geen excuus. Ik was te snel, zag niet dat iemand boven me gereageerd had.

Bizarre gewaarwording wel he.. Weten dat als je in nood komt, je gewoon verloren zal zijn.

Heftig!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:11

Je zal maar met een maatje die berg beklimmen en breekt zijn been in de death zone...
Hey toedeloe :evaw: %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:32

*note to self: Mount Everest niet beklimmen met iemand waar je om geeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:39

Anoniem schreef:

Note to self: Sowieso de Mount Everest nooit beklimmen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:41

Suzanne F. schreef:
Anoniem schreef:

Note to self: Sowieso de Mount Everest nooit beklimmen.

Poe idd zeg.

Ik bekijk het wel op Google Earth

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:06

Ik snap de kick ook niet zo goed, maar voor een fanatieke bergbeklimmer is het beklimmen van de ME nu eenmaal de heilige graal, het ultieme doel. Ikzelf ben het ook niet van plan. Zeker niet na deze verhalen.