[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:07

Tot een jaar of 2, hooguit 3 is het gewoon duidelijker voor het kind.
Maar als een 2 jarige zijn moeder kwijt is in een winkel gaat er voor mij echt iets heel anders mis.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:10

MarcoBorsato schreef:
WILT GIJ NU IMPLICEREN DAT IK EEN DEFECT MODELLETJE HEB AFGELEVERD?

Ik zie ze allemaal een beetje defect eigenlijk, tot een jaar of 15 :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:17

Nou,na 15 ook nog hoor.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:21

Sizzle schreef:
Tot een jaar of 2, hooguit 3 is het gewoon duidelijker voor het kind.
Maar als een 2 jarige zijn moeder kwijt is in een winkel gaat er voor mij echt iets heel anders mis.

Kan niet heel goed schatten, maar hij was denk ik 4 of 5. Zat bij AH achter zo'n beeldscherm te roepen (wat is dat eigenlijk?).
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 06-08-19 19:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:21

Britta31 schreef:
Nou,na 15 ook nog hoor.

_O- :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:22

MarcoBorsato schreef:
WILT GIJ NU IMPLICEREN DAT IK EEN DEFECT MODELLETJE HEB AFGELEVERD?

Vraag het het modelletje (de modelletjes) zelf en kijk wat er voor reactie terugkomt. Ik vermoed dat je dan je antwoord hebt ;)

En wat Steeph zegt. Eerst zijn ze incompleet en met alle kinderziektes er nog op, dan stopt de stuurbekrachtiging er steeds meer mee en voeren ze steeds meer updates door die jij niet had aangevraagd, en vervolgens beginnen ze langzaam te verslijten en te verouderen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:40

Sizzle schreef:
MarcoBorsato schreef:
Wat niemand je vertelt over premature baby's: die kreunen als de ziekte. .

Normaal geboren vond ik al schokkend in de nacht met dat kreunen en daarbovenop scheten laten. Dat verteld niemand je van te voren :+
Een vriendin van mij is na 3 dagen midden in de nacht uit haar bed geklommen en heeft het babybed naar een andere kamer versleept vanwege de herrie :D

Ik hoor de mamabrigade al over onveilige hechting -O-

Mandy 89: ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Ik wil geen kinderen, maar gek genoeg zou ik niet weten wat ik zou doen als ik toch zwanger raak. Ik weet niet of ik het zou kunnen laten weghalen, omdat je daar toch een beginnend leven mee stopt. Maar ik ben in het algemeen helemaal niet tegen abortus.
Het is een gevoel, ik kan het niet uitleggen (om Hans Teeuwen maar even te citeren).
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 06-08-19 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:42

Haha, ja ik ook.
Een kind dat vanaf het begin de nacht doorslaapt zonder 100x wakker te worden om te sabbelen is natuurlijk sowieso gedoemd, hoe moet het dan ooit een band opbouwen? Dat kan toch alleen snachts en aan de tiet?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:43

Onze jongste dochter was al na 2 weken met wieg en al verbannen naar haar kamer en ook met 2 weken oud aan de flesvoeding.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:47

MarcoBorsato schreef:
Haha nee, het is serieus goed voor de taalontwikkeling en ontwikkeling van eigen individu maar dat is allemaal droge stof en niet interessant.

Dus ja ik praat ook in de 3e persoon. Maar zonder piepstem en verkleinwoordjes of woef woef toet toet.

Zeg me alsjeblieft dat jij nooit zegt 'mama moet even centjes betalen'.
Het is een kind, geen pantoffeldiertje!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:48

Tiggs, Ik herken dat gevoel ook. Alles in mij weert zich tegen een tweede. Ik denk dat ik er ook echt aan onderdoor zou gaan en ik heb ook regelmatig angstige dromen dat het per ongeluk toch zo is.
Daarnaast heb ik een leeftijd dat ik het ook niet meer verstandig vind. Ook heb ik niets tegen abortus en mijn eerste ingeving is ook dat ik er meteen mee zou stoppen. Maar kan ik dat dan ook?..........
Mijn man zou mentaal niet goed met een aborturtus terecht komen, dat weet ik zeker. Ik zou ook overwegen tot stiekum, maar kun je dat verborgen houden?
Wat als het niet volgens plan gaat en naar het ziekenhuis moet?
Ik zou ook gek worden %)

Doet me beseffen dat ik nodig eens een knoop moet gaan laten leggen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:52

Tiggs schreef:
Ik hoor de mamabrigade al over onveilige hechting -O-

Ik weet niet of het qua hechtingen na drie dagen nog onveilig is om zelfstandig op te staan. Vermoed eigenlijk dat een deel van het genezingsproces dan al wel op gang is gekomen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:55

You made my day _O-

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:03

Ja dat is inderdaad het moeilijke. Eerst denk je weg ermee als mij het overkomt. Maar een abortus houd toch wel in dat je een nieuw leven dood gaat maken.

Hoezeer je dan ook aan kinderen maar weinig aan vind en ze eigenlijk niet gehad zou willen hebben.

Ik hoop eigenlijk dat het zichzelf nog op gaat lossen en het niet doorzet zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:15

Ik vind het in dit stadium nog niet iets doodmaken, want volgens mij is het nog niet iets.. Maar dat is een hele lastige discussie denk ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:15

Het heeft ook wel iets naars, iets wreeds. Maar het is nog veel wreder om een ongewenst kind op de wereld te zetten. Het is voor mij het allerleukste maar ook het aller, allermoeilijkste. Het is heel hard werken om een relatie leuk te houden in tijden van luiers, niks is meer volledig van jezelf, -je lijf, -je tijd, dat moet je allemaal delen.

Een beetje een baby krijgen of een beetje moederen is geen optie. Kies je voor de zwangerschap, dan moet je veel offers brengen en zullen er dagen zijn dat je je afvraagt waar de fúck je was met je hoofd. Je kunt niet meer terug.

Meer volgt:

Een baby is niet zaligmakend. Ik vind mijn kinderen geweldig, zeker de peuter is echt een afspiegeling van mijn slechte karaktereigenschappen en ik lach me 50 keer per dag een liesbreuk om hem. Maar er zijn ook spijtmoeders met kinderen met wie het niet klikt. Het is een gok die je neemt als je de zwangerschap laat.

Als je het wil afbreken: jouw lijf, jouw keus. Het is niet gek of inhumaan. Het is een keuze. Jouw geluk staat helemaal voorop in deze.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:22

Ik zou in dit geval mezelf de vraag stellen: zou ik ook doorzetten als mijn partner morgen een ander heeft.
Als het puur en enkel is om de relatie heel te houden dan is dat een ontzettend groot offer dat ook nog eens een grote kans heeft om te mislukken omdat werkelijk bijna niets meer hetzelfde is erna.
En ja, hormonen zijn soms ontzettend gemeen en verradelijk, dat mag je je best realiseren ookal zegt elnienjo dat wat kort door de bocht misschien.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:28

MB, dat vind ik nu een heerlijke en eerlijke reactie.

Het is gewoon een zware keuze mandy met veel wat als er achteraan. Enkel jij kan de juiste keuze maken en het vervelende is dat er nog wat tijdsdruk achter zit. Ga zeker met de huisarts of nog beter een psycholoog praten. Zij kunnen je begeleiden in beide keuzes.

En euh Sizzle, ik las vorige week in de krant dat er 13 vrouwen per jaar zijn in België die een kind krijgen als ze ouder zijn dan 50. Je kan nog wel ff door denk ik

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:33

Ik VIND dat niet verantwoord voor mijzelf. Of het technisch haalbaar is zal me de reet vagina roesten ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:34

Ik heb denk ik meer kans om oma te worden met mijn 51.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:15

Tsja wat marco zegt...
je kan niet even voor een kind zorgen dat is ook samen 24/7. Ook als je moe bent/ziek bent enz..

Waar je nu vrijheid hebt om zomaar een weekendje weg te gaan zal je ze of mee moeten nemen met alle zooi, of oppas regelen en ze daae droppen met alle zooi.

Spontaan stappen/ergens laat eten. Gaat niet...

Met een beetje geluk slaapt je kind snel door.. mijn 1e sliep tot 2 jaar niet door..
maar mijn werk ging wel door.

Dus kies je voor zwangerschap doorzetten dan vergt dat veel van jou en ook van je relatie.
En wat andere zeggen stel je relatie gaat uit.. wat dan.

En ja ik hou enorm van mijn 2 rooie( met bijbehorend karaker *kuch*). Maar pittig is het zeker. En nu helemaal nu ik ziek ben. Ook dan gaat het opvoeden gewoon door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:28

Een vriendin is bevallen... ik negeer de app groep. Het begon met verhalen over hechtingen (jippie het valt best mee, dit keer geen totaal ruptuur) en gaat nu over kotsende babies die elk uur wakker worden. Ok, ik weet genoeg. Laat maar! In combinatie met de hier eerdere kreun en schetenconcerten erbij.. zijn mijn eierstokken van ellende compleet uitgedroogd geloof ik _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:32

Fijn dat een appgroep daarvoor wordt misbruikt :n

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:44

Relaxed schreef:
Fijn dat een appgroep daarvoor wordt misbruikt :n

Onder het motto: "Wij een slechte nacht? Dan doet de rest ook geen oog dicht!"

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:45

MarcoBorsato schreef:
Het heeft ook wel iets naars, iets wreeds. Maar het is nog veel wreder om een ongewenst kind op de wereld te zetten. Het is voor mij het allerleukste maar ook het aller, allermoeilijkste. Het is heel hard werken om een relatie leuk te houden in tijden van luiers, niks is meer volledig van jezelf, -je lijf, -je tijd, dat moet je allemaal delen.

Een beetje een baby krijgen of een beetje moederen is geen optie. Kies je voor de zwangerschap, dan moet je veel offers brengen en zullen er dagen zijn dat je je afvraagt waar de fúck je was met je hoofd. Je kunt niet meer terug.

Meer volgt:

Een baby is niet zaligmakend. Ik vind mijn kinderen geweldig, zeker de peuter is echt een afspiegeling van mijn slechte karaktereigenschappen en ik lach me 50 keer per dag een liesbreuk om hem. Maar er zijn ook spijtmoeders met kinderen met wie het niet klikt. Het is een gok die je neemt als je de zwangerschap laat.

Als je het wil afbreken: jouw lijf, jouw keus. Het is niet gek of inhumaan. Het is een keuze. Jouw geluk staat helemaal voorop in deze.

Mensen zoals als jij zijn heerlijk realistisch en zoals jij het omschrijft is het ook. Weg roze bubbel.
Ik denk oprecht dat als je kiest voor kinderen je er ook best mooie dingen voor terug krijgt maar ook minder leuke dingen en die worden vaak weg gestopt.
Veel relaties stranden want idd je moet alles delen, zelfs spontaan rollebollen kan niet eens meer.
Mij maak je niet wijs dat dat geen impact heeft.

Waar ik me aan stoor is dat veel mensen kinderen nemen omdat het erbij hoort en om met de vrienden mee te kunnen praten.
Ik ben altijd blij dat ik bij mijn standpunt ben gebleven.