Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Tot een jaar of 2, hooguit 3 is het gewoon duidelijker voor het kind.
Maar als een 2 jarige zijn moeder kwijt is in een winkel gaat er voor mij echt iets heel anders mis.
MarcoBorsato schreef:WILT GIJ NU IMPLICEREN DAT IK EEN DEFECT MODELLETJE HEB AFGELEVERD?
Sizzle schreef:MarcoBorsato schreef:Wat niemand je vertelt over premature baby's: die kreunen als de ziekte. .
Normaal geboren vond ik al schokkend in de nacht met dat kreunen en daarbovenop scheten laten. Dat verteld niemand je van te voren![]()
Een vriendin van mij is na 3 dagen midden in de nacht uit haar bed geklommen en heeft het babybed naar een andere kamer versleept vanwege de herrie
MarcoBorsato schreef:Haha nee, het is serieus goed voor de taalontwikkeling en ontwikkeling van eigen individu maar dat is allemaal droge stof en niet interessant.
Dus ja ik praat ook in de 3e persoon. Maar zonder piepstem en verkleinwoordjes of woef woef toet toet.
MarcoBorsato schreef:Het heeft ook wel iets naars, iets wreeds. Maar het is nog veel wreder om een ongewenst kind op de wereld te zetten. Het is voor mij het allerleukste maar ook het aller, allermoeilijkste. Het is heel hard werken om een relatie leuk te houden in tijden van luiers, niks is meer volledig van jezelf, -je lijf, -je tijd, dat moet je allemaal delen.
Een beetje een baby krijgen of een beetje moederen is geen optie. Kies je voor de zwangerschap, dan moet je veel offers brengen en zullen er dagen zijn dat je je afvraagt waar de fúck je was met je hoofd. Je kunt niet meer terug.
Meer volgt:
Een baby is niet zaligmakend. Ik vind mijn kinderen geweldig, zeker de peuter is echt een afspiegeling van mijn slechte karaktereigenschappen en ik lach me 50 keer per dag een liesbreuk om hem. Maar er zijn ook spijtmoeders met kinderen met wie het niet klikt. Het is een gok die je neemt als je de zwangerschap laat.
Als je het wil afbreken: jouw lijf, jouw keus. Het is niet gek of inhumaan. Het is een keuze. Jouw geluk staat helemaal voorop in deze.