Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 23:39

fjordjes

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 11:04

Ik zoek iemand die handgemaakte portemonnee's maakt. Mijn man is pas in november jarig dus alvast op zoek naar iemand die dat maakt. Liefst iemand waarbij ik ook kan kiezen hoeveel vakjes etc degene maakt en een afbeelding erop graveert (of hoe dat ook heet). Ik zoek een zwart leren portemonnee met veel plek voor pasjes en ik wil er een tractor op laten graveren. Wie weet iemand die zoiets doet? Kosten maken niet zoveel uit

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 13:15

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:27

Bedankt, ik heb haar een pb'tje gestuurd

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 19:45

Is er iemand die binnenkort nog naar Burgers Zoo gaat en iets wil meenemen uit de souvenierwinkel??

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 23:04

Ik heb mijn retro eiersnijder inmiddels ontvangen, moet m nog uitproberen, draadjes zijn stevig.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 08:49

cissy schreef:
Ik heb mijn retro eiersnijder inmiddels ontvangen, moet m nog uitproberen, draadjes zijn stevig.

Laat mij even weten hoe hij bevalt :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:42

Komt ie van jou dan? :D
Of zoek je er ook een?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 12:20

Oke, een hele gekke zoektocht, maar ik zoek ik wat de gordel op z'n plek houd bij grote borsten :+
Ik weet dat zoiets bestaat, maar wat is een goeie? Iemand daar ervaring mee?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 16:56

Ik heb echt geen idee wat je bedoelt :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:09

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar hij mijn weten zijn die dingen al een tijd niet meer toegestaan. Je bedoelt zo'n clip waarmee je het deel dat over je borst loopt, vast clipt aan het deel dat voor je heupen langs gaat, denk ik? Zodat het deel over je borst lager komt te zitten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:10

Prairy schreef:
Ik heb echt geen idee wat je bedoelt :')

Autocorrect blijkbaar ook niet _O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:23

Lalidan schreef:
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar hij mijn weten zijn die dingen al een tijd niet meer toegestaan. Je bedoelt zo'n clip waarmee je het deel dat over je borst loopt, vast clipt aan het deel dat voor je heupen langs gaat, denk ik? Zodat het deel over je borst lager komt te zitten?

Ja, ik denk het inderdaad.
Balen dat ze niet meer zijn toegestaan. De gordel zit nu steeds zo verrekte oncomfortabel en ik ben hem tig keer tijdens de rit terug aan het plaatsen op de juiste plek -O-

Haha ja sorry, het is lastig omschrijven _O- maar mijn gordel zit dus steeds zo tijdens het rijden:
Afbeelding

Dus ik hoopte dat er iets bestond om het deel wat over de borst gaat, daar wat meer op z'n plek te houden. Nu is het erg oncomfortabel in m'n nek en ben ik dus steeds bezig met het terug zetten van de gordel op de juiste plek over m'n borstel heen :=

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:27

Tigress schreef:
Oke, een hele gekke zoektocht, maar ik zoek ik wat de gordel op z'n plek houd bij grote borsten :+
Ik weet dat zoiets bestaat, maar wat is een goeie? Iemand daar ervaring mee?

Ik gebruik zoiets als dit: https://www.bol.com/nl/nl/p/auto-gordel ... 07EALw_wcB . Weliswaar niet omdat ik grote borsten heb, maar omdat anders de gordel in mijn hals snijdt. Ik vind het wel fijn werken.
Ze geven aan dat het voor een kind is, maar voor mij werkt het ook.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:43

Ik draai bij mijn buik de gordel een paar keer om dan blijft die over je borst iets losser zitten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:49

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:51

Ah, dat kan niet fijn zitten inderdaad, en echt veilig lijkt het mij ook niet.... Heb je al geprobeerd te spelen met de hoogte van de gordel in de zijstijl van de auto? Zit je verder goed rechtop, met de heupband echt goed onderaan aan je buik/onder je buik door voor je bekken langs? Veel mensen hebben de gordel niet correct om, met dit soort problemen tot gevolg. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat daar bij jou het geval is, maar zoals het eruit ziet doet mij wel vermoeden dat er iets niet klopt aan hoe hij loopt.

Zo'n ding voor zo'n kind is dus niet toegestaan, omdat ze niet veilig zijn. Politie kan (en zal, bij mijn weten) je ook bekeuren voor het gebruik ervan als ze je om wat voor reden dan ook staande houden. Maar ik begrijp ook dat je iets moet..... Lastig.

Methoden om je gordel losser te laten zitten zijn nou ook niet per definitie veilig := die gordel werkt alleen als hij goed aangesloten tegen je lichaam aan zit, anders doet hij met een beetje pech meer kwaad dan goed..... Iedereen moet doen wat hij of zij wil, maar wees je er wel van bewust dat het serieuze gevaren met zich meedraagt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 18:01

Afgaand op de foto zit de hoogte wel ongeveer goed. Ideaal zou je de gordel tussen de borsten door laten lopen maar als je wat royaler geschapen bent, is dat op z’n minst niet comfortabel.

Wat misschien werkt voor je is de gordel lager instellen en dan de gordel onder je borsten door laten gaan.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 18:15

Zou je niet geholpen zijn met een heupgordel?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 18:20

ikke schreef:
Afgaand op de foto zit de hoogte wel ongeveer goed. Ideaal zou je de gordel tussen de borsten door laten lopen maar als je wat royaler geschapen bent, is dat op z’n minst niet comfortabel.

Wat misschien werkt voor je is de gordel lager instellen en dan de gordel onder je borsten door laten gaan.

Nee nooit doen. Dan snij je ze eraf als je een ongeluk krijgt.
Enige wat je kan doen is zo’n zacht kussentje voor je hals erom doen. En kijken of je zelf iets hoger kan gaan zitten of de gordel iets lager kan doen. Bij mij kan dat niet helaas, ik heb een kussen op de stoel gelegd zodat ik iets hoger zit.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:53

Ah nu snap ik je probleem... Dat is inderdaad wel heel lastig. Ik zou ook kijken om met de hoogte van de stoel en de hoogte van de gordel te spelen, verder kom ik ook niet echt. Misschien nog kijken of je het ding waar hij in klikt wat meer naar beneden kunt duwen (dus richting de bodem van de auto) zodat hij wat verder van je heup af komt?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:16

Lalidan schreef:
Zo'n ding voor zo'n kind is dus niet toegestaan, omdat ze niet veilig zijn. Politie kan (en zal, bij mijn weten) je ook bekeuren voor het gebruik ervan als ze je om wat voor reden dan ook staande houden. Maar ik begrijp ook dat je iets moet..... Lastig.

Ik kan me niet goed voorstellen waarom dat ding niet veilig zou zijn, die drukkers laten best snel los en als de gordel in je hals snijdt, is dat ook niet bepaald veilig te noemen.
Ooit had ik dat ding nog niet en reed ik zonder gordel, waar ik terecht een bekeuring voor kreeg. Ik kreeg toen het advies om de schuine kant van de gordel maar onder mijn oksel te doen. Dat lijkt me nog onveiliger dan met die gordelversmaller die ik gebruik.
Ik ben trouwens wel eens aangehouden voor te snel rijden en toen had ik dat ding ook in gebruik en is er niets over gezegd, maar misschien zijn de regels veranderd in de tussentijd.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:57

Is een kussentje op de stoel dan wel toegestaan?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 08:56

thanks voor het meedenken!

ikke schreef:

Ja, dat zou ideaal zijn en ik denk dat dat ook voor de meeste mensen hetgeen is wat het aardig op z'n plek houd :j Het probleem is ook dat ik alleen sportbh's draag, dus de mogelijkheid om deze tussen mijn borsten door te laten gaan in combinatie met het model bh welke ik draag heb ik niet :=

Mijn gordel staat al op het laagste ingesteld. En hoger dan dit kan ik niet zitten. Ik zit al rechtop in de stoel, dus qua instellingen heb ik alles geprobeerd. Hij blijft over de boobs heen schuiven omdat ik natuurlijk tijdens het sturen beweeg, en daarmee zet ik het stukje bij beetje in beweging tot hij er helemaal naast floept en ik dus weer met de gordel in m'n nek zit op die manier. Gordel zit onderin ook goed :j Gordel losser doen doe ik liever ook niet ivm veiligheid idd. Maar dat vind ik nu dus ergens ook spannend met hoe hij nu steeds gaat zitten tijdens het rijden, want ook dat lijkt me niet veilig :+ Beter dan onder de arm door etc, maar ik zie toch echt liever dat 'ie op de juiste manier strak gaat in geval van nood :))

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 10:42

Ik had uit ellende zelfs een latex handschoentje eromheen geknoopt... Rot gordels altijd!

Die hebben ze dr bij de apk vanaf geknipt :')