Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:36

Pff kwamen er niet uit met Onderhandelen, aangegeven dat x bedrag mijn max was. Nou prima hij wenste me dan nog succes. Maar vervolgens krijg ik wel 1 ster. Terwijl we echt gewoon netjes onderhandelde en afsloten -:(-

Zo jammer dat je niet van te voren kunt zien wat hun jou gegeven hebben aan sterren, hem gewoon 4 sterren gegeven.... daar baal ik nu wel van!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:39

Ik ken het. :(:)

Ik heb een product te koop aangeboden met vraagprijs op €50 maar bieden vanaf €40. Krijg ik een berichtje: 'ik wil hem wel voor €30'. Ik moet dan echt op mijn handen zitten om niet terug te sturen 'dat zouden we allemaal wel willen'. Of om überhaupt haar bod af te wijzen want het kon me zomaar een 1-ster beoordeling kunnen opleveren.

Suzanne F.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:49

Ik vind het sterren systeem niet echt een succes eigenlijk.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:49

Vind dat sterren beoordelingssysteem niet echt een aanwinst.

Wat Suzanne zegt...

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:17

Verschijnen er bij jullie ook steeds links van Marktplaats bij verzonden chatberichten?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:24

Iedereen die een onzin bod uit brengt en na tegen reactie van mij een onzin antwoord terug geeft blokkeer ik meteen. Jammer want ook die mensen kunnen evt later nog over de brug komen met een serieus bod maar ik heb geen zin meer in 1 sterren waarderingen.

Ook mensen die nogal gefrustreerd ( :') ) overkomen worden meteen geblokkeerd.

Heel jammer dat Marktplaats dit doet. Voorheen kon je nog wel eens een beetje dollen of wat brutaler bieden zonder direct gestraft te worden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 07:12

Als je iemand blokkeert, kan diegene geen waardering meer geven, bedoel je dat?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:43

Ik heb nu iemand die zijn adres niet wil geven. Gaat om veel geld dus heb gezegd dat ik het volledige adres wil als een soort zekerheid tegen oplichting. Dat mag ze niet van haar ouders zegt ze.
Dus ik heb gezegd dat het dan over gaat. Ze heeft mijn adres ook en normaal is er geen reden om het niet te geven. Dus het gaat niet door. Ik durf dat niet aan voor zoveel geld. Voor 50 euro had ik nog durven gokken maar nu niet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:47

Is het ver uit de buurt Suzanne?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:51

Dat is dan zeker ook zo’n persoon die het alleen wilt opsturen, waarbij je het niet mag ophalen? Anders zou je (in het vervolg) het adres kunnen vragen om het op te halen. Dan doen mensen daar minder moeilijk over, en als je het niet mag ophalen weet je genoeg ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:18

Iets verkocht voor een paar euro. Zit nu al 3 dagen te wachten op betaling en een paar keer gevraagd of ze iets kan laten weten want ze was al overboden..

Krijg ik nu terug: jaja ik heb meer te doen hoor. Ik doe het deze week.

Excuuuuuuse me? Hoeveel werk is het om 8 euro te betalen met zo'n betaallink?!?!

Als ik dit had geweten had ik die hogere bieder gezegd dat ze het mocht hebben.... Zucht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:35

Daarom reserveer ik niks, pas als de betaling binnen is is het verkocht. Heb ik een afspraak met iemand die wilt komen kijken zeg ik dat keurig tegen beide partijen en laat ik dezelfde dag nog weten of het product al dan niet verkocht is. Is de kijker niet echt geinteresseert dan hoor ik dat meestal ook vlot :Y)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:55

upendo schreef:
Iets verkocht voor een paar euro. Zit nu al 3 dagen te wachten op betaling en een paar keer gevraagd of ze iets kan laten weten want ze was al overboden..

Krijg ik nu terug: jaja ik heb meer te doen hoor. Ik doe het deze week.

Excuuuuuuse me? Hoeveel werk is het om 8 euro te betalen met zo'n betaallink?!?!

Als ik dit had geweten had ik die hogere bieder gezegd dat ze het mocht hebben.... Zucht..

Ik had tegen deze persoon gezegd dat ze het dan wel kan vergeten. Beetje op normale toon terugpraten mag wel hoor, anders heb je pech. Ik zou het dus lekker alsnog aan die andere bieder verkopen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:26

magda_90 schreef:

Precies :j

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:47

Maureen_M schreef:
magda_90 schreef:

Precies :j

Dat klopt niet, want ik heb laatst een waardering gekregen van iemand die ik heb geblokkeerd.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:51

Heeft deze persoon dan de waardering kunnen geven voor je hem geblokkeerd hebt en dat deze pas na 14 dagen zichtbaar werd?

Heb het met mijn vriend zijn Marktplaats acc geprobeerd en ik heb geen beoordeling binnen gekregen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:56

Ik had juist het idee dat het beoordelingssysteem even uit de lucht was. Heb de afgelopen week 5 producten verkocht maar geen uitnodiging om te beoordelen gezien.......

Heb zelf nu voor het eerst iemand geblokkeerd. Ze kwam steeds met veel te lage biedingen en rare vragen. Vorige week duidelijk aangegeven dat wij haar biedingen te weinig vinden dus er niet op in gaan. Krijg allemaal berichtjes met vragen van Wie is wij??? Met wie moet je overleggen dan? Mag je niet alleen over de prijs beslissen???? enzovoort....... Persoon is denk ik meer geinteresseert in een eindeloze discussie dan in een product........

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:59

Volgensmij kan nu alleen een kopende partij beoordelen en mag jij als verkoper nu alleen terug beoordelen. Andersom als jij nu op producten zal reageren kan jij na enkele berichten een beoordeling geven

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:28

Liezel1 schreef:

Ja heel ver. Akkrum?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:23

Suzanne F. schreef:
Liezel1 schreef:

Ja heel ver. Akkrum?

Oh en ze plaatst elke dag een nieuwe advertentie, dat is ook al raar. En ze heeft nu haar naam veranderd. Al met al voor mij geen fijn gevoel om daar geld aan over te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:24

Nee zou ik idd ook niet doen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:27

Relaxed schreef:
Nee zou ik idd ook niet doen..

Ik vind dat je iemand gewoon om zijn volledige naam en adres moet kunnen vragen, zeker als het om grote bedragen gaat. Maar goed, jammer dan, kijken we verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:32

Ja ik zou daar ook achterdochtig van worden :j

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:34

Zeker Suzanne, en bij twijfel je gevoel volgen.

Het beoordelingssysteem werkt sowieso echt heel random. Soms krijg je na het uitwisselen van twee berichten een verzoek, en soms na een verkoop niet inderdaad. Het werkt echt niet..

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:28

Ik woon in Akkrum , als je me de gegevens pb’t kan ik even voor je checken