Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:11

Anne_GTI schreef:
Mo_86 schreef:
Anne_GTI schreef:
<3 ik had gisteren echt toppassagiers. 2 zussen die samen op pad waren en koffie en koekjes mee hadden en dit gezellig tijdens de korte onderbreking in Barneveld deelden met de buschauffeur. Het waren nog mijn favoriete koekjes ook. <3

Wel ook top dat ze dit mee mochten in de bus en het mochten drinken. Ik heb eens op een heel erg koude winterdag gehad dat ik koffie had gehaald waarmee ik dolgelukkig was. Wilde de bus instappen: moest ik mijn onaangeraakte koffie weggooien. Wilde met de kou ook echt niet op de volgende bus wachten. Snap het wel, het zijn de regels, maar voel nu nog de pijn en teleurstelling :')

Dekseltje erop en het mag mee.

Die regel van niet eten en drinken is er ivm overlast in de vorm van knoeien en stank.

Genoeg mensen die hun Starbucks ook moesten weggooien in Groningen. Zit ook een deksel op, of telt dat niet als deksel (omdat er een kleine opening in zit voor te drinken)?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:13

Soms ligt het ook aan de chauffeur. Van sommige mogen hele MacDonalds maaltijden mee, ZONDER zak dus wanneer mensen die aan het eten zijn..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:16

Dan heb je een hufter van een chauffeur gehad. Bij ons (Syntus Gelderland) mag koffie met een dekseltje gewoon mee.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:19

Was een breng chauffeur.
Sommige zijn ook poepjes nors hoor..
Als de bus te vroeg is en je ziet m aankomen (en je rent als een idioot naar die bus), stoppen sommige als je zwaait en sommige planken m juist even extra...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:24

Es_ther schreef:
Was een breng chauffeur.
Sommige zijn ook poepjes nors hoor..
Als de bus te vroeg is en je ziet m aankomen (en je rent als een idioot naar die bus), stoppen sommige als je zwaait en sommige planken m juist even extra...

Gewoon klagen. :D
Serieus, via de site van de vervoerder. Tijdstip en plaats erbij. Op die manier wordt de juiste chauffeur aangesproken.

:D complimenten zijn uiteraard ook welkom

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:37

Airco op standje vrieskist in de IC naar Heerlen, gelukkig zijn we er bijna. Heb een wolmix vest aan en heb het echt ijskoud :brr:

Ja, ik heb al een ander treindeel geprobeerd

Flying_Angel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:09

Hier laatst (Connexxion), moest ook op volgende bus wachten. Koffie met deksel mocht niet mee :\

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:28

Ik was afgelopen zaterdagavond ook een vervelende chauffeur, van mij mocht er in de bus van Kampen naar Zwolle ook geen drinken mee de bus in :o
Maar die jongens kwamen van ajax af en ik had echt geen zin in een smerige bus... Coördinator stond achter mij en die vond het terrecht :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 07:58

Oooh er reden natuurlijk toen ook touringscars. Ergens snap ik dat dan wel weer. Die zijn bijna volledig in stof uitgevoerd dus de grond schoonmaken is ook een klus.

Oké het is weer zo’n dag. Bus had 8 minuten vertraging. Rennen voor de trein, net gehaald. Kom ik op Zwolle aan, is er een storing op mijn traject naar Groningen. -O-

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:24

Ik ben een uur eerder op stage door OV.
Nu denk je "mooi toch?". Maar we hebben 2 locaties en ik was onderweg naar degene ver van mijn huis. Rijden de treinen die ik nodig heb niet door een aanrijding.. Omrijden kon maar daar kreeg je al waarschuwingen dat die treinen vol zouden zitten.

Toch maar terug naar de locatie dicht bij mij huis. De tijd dat ik hier aankwam is normaal de tijd dat ik opsta voor deze locatie :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:08

Bus vertraging, geen aansluiting op de trein dus nu half uur hier in de kou wachten. -O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:14

Een vrouw die het oké vond om haar kind een uur door de wagon te laten spelen en schreeuwen. Ik begrijp dat het vroeg is voor dat kind (maar dat is het voor ieder van ons), en het had voor iedereen aangenamer geweest als die kleine tenminste gewoon op zijn bankje bleef zitten en niet zo zou schreeuwen. Sigh -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:21

Oei juist zo vroeg in de ochtend zou ik dat inderdaad niet kunnen waarderen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:28

Ik kan in de ochtend bijna niks waarderen, alleen vriendelijke mensen :') ik kan al niet tegen gegiebel van meiden 's ochtends. Iets met ochtendhumeur en geen koffie lusten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:31

Daarom doe ik s ochtends oortjes in, kan ook niet zo veel hebben. Zeker niet als de treinen etc ook niet mee zitten. :')

Edit: en een oortje van mij is natuurlijk dat rubbertje weg. Veelbelovende dag :+
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 03-10-19 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:43

Ochtenden zijn zo moeilijk.. Mijn grootste ochtendergenis zijn altijd de mensen die zo dicht bij je komen staan dat ze je tas of jezelf aanraken. Man man man, het is niet alsof ik sneller de trein uit kan als jij m'n tas kom knuffelen. Ik schud dan ook altijd met m'n tas zodat ze weer een stukje terug gaan, of als ik al loop dan houd ik even tempo in zodat ze schrikken en iets meer afstand houden. Echt geef mensen gewoon de minimale ruimte die ze hebben in de trein..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:55

Ik heb dat met mensen die duwen als ze naar binnen willen als ik naast ze ga staan en de deur voor mijn neus stopt. Sorry dat jij er al langer stond maar ik toevallig precies weet waar ik moet gaan staan als de trein aan komt rijden :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:01

Nu een ergernis aan mijn buschauffeur die overal op aan het schelden en mopperen is. Het duurde net eventjes voordat het stoplicht op groen ging (was net op rood gegaan, druk kruispunt) en daardoor wat vertraging opgelopen. “poedersuiker” “Jezus schiet op”. Komt net een vrouw met een op het oog verstandelijk beperkt (volwassen) kind (?) de bus in “gvd heb ik dat ook nog”. Die heeft geen beste dag

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:00

Dat ik sta te roken, bij een rokerszone..
‘ ughe ughe kun je ergens anders staan? Ughe, erg veel last van ughe’
Nee ga jij maar ergens anders staan *wijst naar bordje*

Blijft al kuchend stug staan :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:06

SindyKaya schreef:
Dat ik sta te roken, bij een rokerszone..
‘ ughe ughe kun je ergens anders staan? Ughe, erg veel last van ughe’
Nee ga jij maar ergens anders staan *wijst naar bordje*

Dat is inderdaad irritant. Ik rook zelf niet, maar ik ga dus ook niet bij een rokerszone staan. Dan moet diegen idd maar zelf verplaatsen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:16

Dat is niet helemaal logisch nee. Als jij je verplaatst heb je een boete aan je broek ook. :=

Buschauffeuse reed behoorlijk verkeerd vanochtend. Ik vermoedde het al en normaliter zeg ik er ook wat van maar gezien er een omleiding is, veranderd er haast wekelijks wat aan die route. Arm vrouwtje wist niet meer hoe ze moest rijde, dacht dat de kade was afgesloten etc :(:) Heb haar even geholpen en gezegd hoe de route nu is. Wel een leuke toeristisch route door de binnenstad gekregen _O-
Om vervolgens aan te komen op station en dat mijn sprinter niet reed. Ze hadden geen beschikbare sprinter zegmaar. :+ En ondertussen is mijn drinkfles ook leeggekiept in mijn tas dus heb een natte tas vandaag. -O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 09:08

NS reisplanner geeft 5 minuten voor vertrek aan: 07:44 Bergen op zoom- Roosendaal- s' Hertogenbosch - Houten, daar zou ik een ov fiets pakken en dan om 09:50 bij de Expo hal zijn.

Rijden we Breda binnen: Beste reizigers, ivm een seinstoring reist u naar S' Hertogenbosch en Utrecht via Rotterdam Centraal....

Dus "even" een ommetje gemaakt naar Breda

De IC van Bergen op Zoom naar Roosendaal en Amsterdam Centraal stopt ook op Rotterdam Centraal dus de reis naar Breda was echt totaal onnodig!

Ben nu 3 kwartier later op mn bestemming en de opening gemist -:(-

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:23

Als die seinstoring er al was voor vertrek uit Roosendaal is het in Roosendaal op het station omgeroepen en had je het in de reisplanner kunnen zien. Het kan dus zijn dat die storing pas is begonnen na vertrek uit Roosendaal en dan was doorreizen naar Breda toch de snelste optie. Maar wel jammer dat je de opening hebt gemist :(:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 07:24

Lijkt een wekelijks dingetje te worden, sprinter naar Groningen om 7.24 rijdt alweer niet. :=

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 07:41

Vannacht een plofkraak geweest om de hoek... Ik vind het zo vreselijk voor de mensen die boven: om de parkeerautomaat wonen, zij zijn zich rot geschrokken en ze konden vannacht hun huis niet meer in... Mijn bus rijdt door die raddraaiers om, ben ik ook not amused over, ik moet nu met hielspoor 10 minuten verder lopen.