Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:33

Is het echt je aller aller eerste les, of je eerste les met een nieuwe partner?

Als het je aller aller eerste les is, zou ik schoenen aan doen met een klein hakje, of platte schoenen met niet al te stroeve zolen.
Als je al eerder gedanst hebt, uiteraard lekker hakken aan!

Edit: en qua kleding iets waar je je lekker in voelt en goed in kunt bewegen. Meestal heb ik een topje aan met een vest erover. Dan kan ik als ik warm gedanst ben lekker een laagje uit doen!

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:46

@Chawi: Gefeliciteerd! :D Waar staat die 80- en 80+ voor? Heeft dat iets te maken met je score of stand?
@xdniesje: Dat lijkt me ontzettend gaaf, volgens mij ga je dan heel hard vooruit. Het is ook een nette prijs!
@Gino: Ik heb geen ervaring met hakken ( :') ), maar ik zou inderdaad platte schoenen met een gladde zool aantrekken. Veel plezier!

@LF_xx_D: Herkenbare situatie, al lag het bij mij misschien iets ingewikkelder. Een vorige vriendin kreeg ik niet mee naar stijldansen, maar ze zag me liever ook niet alleen gaan. Daar hebben we wat discussies over gehad en uiteindelijk heb ik mijn droom met alle liefde voor haar opgegeven. Alhoewel ik er nooit meer over ben begonnen, heb ik dat altijd verschrikkelijk jammer gevonden. Het is niet onaardig bedoeld(!), maar... volgens mij stond ik nog nèt niet op de stoep van de dansschool te springen op de dag dat ik besloot dat het beter was om uit elkaar te gaan. :o :)
Met de jaren wordt je ouder en wijzer en ik zou nu heel andere keuzes maken. Mijn leven, dromen en vrijheid(!) zijn ontzettend belangrijk en die zal ik nooit meer opgeven. Het lijkt me romantisch en geweldig om met een vriendin te dansen, maar anders ga ik net zo graag alleen. Achteraf is het ook een geluk geweest, omdat ik mijn danspartner anders niet had ontmoet met alle gevolgen van dien. ;) Het is een beetje overtrokken situatie, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Thanks "dancinggirl"! Extra motivatie heb ik nooit nodig en al helemaal niet voor latin! :):) Het is zo lekker los, swingend en zwoel. Alleen vind ik het nog lastig om in te schatten wat ik met mijn heupen aan moet. Te weinig en het wordt een rare combinatie met m'n danspartner, te veel en het wordt een beetje... eng. ;) Nou laat ik me daar niet teveel door leiden: ik gooi gewoon alles in de strijd en er zijn twee dames die me afremmen als het teveel is.

Mijn ouders gaan in ieder geval naar het NK Valkenburg om oude herinneringen op te halen, maar ik weet nog niet of ik ga.

P.S. Vraag me niet waar mijn ritmegevoel was tijdens de Engelse wals. :)) Haha. Het was weer een leerzame les.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:30

joyce2 schreef:
Is het echt je aller aller eerste les, of je eerste les met een nieuwe partner?

Als het je aller aller eerste les is, zou ik schoenen aan doen met een klein hakje, of platte schoenen met niet al te stroeve zolen.
Als je al eerder gedanst hebt, uiteraard lekker hakken aan!

Edit: en qua kleding iets waar je je lekker in voelt en goed in kunt bewegen. Meestal heb ik een topje aan met een vest erover. Dan kan ik als ik warm gedanst ben lekker een laagje uit doen!

Mijn aller aller eerste les =)
Dus ik doe hakken aan met een klein hakje & gewoon makkelijke kleding!
Is een spijkerbroek te doen?

xdniesje

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:56

Snader, ja, we hebben ook als doel internationale kampioenschappen! Dus ben benieuwd.. Morgen eerste les!
Zit 'm nu al te stressen wat ik aan zal doen..

En wat als je op hakken niet kan lopen?

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:19

Snader schreef:
@Chawi: Gefeliciteerd! :D Waar staat die 80- en 80+ voor? Heeft dat iets te maken met je score of stand?

Dankjewel Snader :)
80- en 80+ staat voor de gecombineerde leeftijd van de paren. Bij 80 - moet je dus als je de leeftijd van jou en jouw partner bij elkaar opteld niet boven de 80 uitkomen :P . Mijn partner en ik vallen daaronder.

Nu is het bij ballroom zo, dat de vaak iets oudere paren, ook iets beter zijn. Meer ervaring. Lichaamscontrole etc. Dus vandaar dat ik zeg dat als de dat de volgende wedstrijd weer allemaal bij elkaar zit, er dan wel eens een andere uitslag kan komen :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:02

@Ginootje: ik heb ook veel in spijkerbroek gedanst, dat kan prima hoor! Vooral als het je eerste les in, dan ga je toch geen hele gekke dingen doen ;)

@XDniesje: Kun je niet op hakken dansen? Moet wel he, als je internationale wedstrijden in het verschiet hebt ;) En anders heb je gelukkig nog dansschoenen met een inie minie hakje!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:18

Net terug van mijn eerste les! =)

Het ging voor mijn gevoel al best wel goed!
Ik heb de quick step & de cha-cha gedaan!

Mijn danspartner kon al aardig de cha-cha omdat die op salsa heeft gezeten!

Ik vond het erg leuk :D

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:55

xdniesje schreef:
Snader, ja, we hebben ook als doel internationale kampioenschappen! Dus ben benieuwd.. Morgen eerste les!
Zit 'm nu al te stressen wat ik aan zal doen..

En wat als je op hakken niet kan lopen?

Hoe kom je in vredesnaam aan zo'n doel nog voor je je eerst les hebt gehad? :wow:

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:00

Omdat het een bepaalde cursus is, waar ze veel meer uit beginners halen dan normaal! Ik heb het niet zelf verzonnen hoor, die dansmannetje kwam ermee. Ik vraag mezelf ook hoe het kan, maar goed :P
Joyce : Ik kan op hakken lopen, maar ik dans natuurlijk liever zonder :). Dus ik vroeg me af wat vrouwen doen als ze het niet kunnen..

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:03

Ginootje schreef:
Net terug van mijn eerste les! =)

Het ging voor mijn gevoel al best wel goed!
Ik heb de quick step & de cha-cha gedaan!

Mijn danspartner kon al aardig de cha-cha omdat die op salsa heeft gezeten!

Ik vond het erg leuk :D

Leuk joh! :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:12

OOhw ik dacht dat XDniesje al lessen had gehad en dat ze nu een soort van extra bijspijker cursus kreeg. Wat dat betreft zeg ik, ga eerst eens lekker dansen en ga daarna kijken welke doelen haalbaar zijn en leer op hakken dansen!

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:43

@Gino: Leuk! :D Hier kom ik veel te vroeg mee aanzetten, maar houd het in je achterhoofd tot je wat verder bent. Probeer de kromme salsa-knieën van je danspartner niet over te nemen met de chacha en rumba. :) Afleren is moeilijker dan aanleren.

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:01

Goedemorgen!
Vandaag ziek thuis, dus hou het kort }:0

Echt leuk om te lezen over de eerste danslessen!
Op hakken dansen leer je vanzelf ;) Ik vind op platte schoenen nu dansen zelfs vreselijk!

Wat Latin betreft : het is niet dat ik het niet leuk vind, absoluut niet! maar ik doe houding & Techniek les waarbij echt let op wat je met je benen doet, je heupen, je armen...en dat lukt gewoon niet!!! Ik ga niet meer vooruit het afgelopen jaar en dat is mega super frustrerend! en daar had ik even motivatie voor nodig ;)

Verder heb ik wel bijgelezen maar weet het allemaal niet meer zo goed :o :o

Dansse allemaal deze week :D

En Snader : was zeker een leuke les! bedankt voor de assistentie, ging wel lekker hoor!

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:08

dancinggirl schreef:
Vandaag ziek thuis, dus hou het kort }:0

Aaah, beterschap! :(:) Ben er ook vandoor, ik ga me eens door de kou wagen.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:33

Shiloh,

Dansen jullie de techniekdansen ook echt als de basis of doen jullie dan gewoon jullie progamma ?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:56

De techniek dans mag je alleen die figuren doen die op de website staan... Super irritant als je het mij vraagt.

Dus niet ons hele programma, want dat mag niet.

Maar wij zijn er morgen alsnog niet bij... Ik zit behoorlijk ziek thuis...

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:41

Ja ik weet dat je alleen de figuren van de site mag doet ..

Ik vind het ook super irritant en verwarrend allemaal..

Oh jammer dat je 'r niet bij bent morgen ! beterschap nog :(:)

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:56

Dat is wel appart ..

Wij hebben houding en Techniek les en dan dansen we basis en basisprogrammatjes. Zo leer je echt de basis onder de knie te krijgen en dan wordt het evt verder uitgebreid.
De wedstrijdparen hebben weer hun eigen houding & techniek les en dan worden er gewoon delen programma gedanst..

Wel balen dat je niet mee kunt doen omdat je ziek bent zeg!
Ik voel me gelukkig al beter dus ga vanavond zeker wel dansen!
Als het niet te gevaarlijk wordt op de weg,...

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:12

Nou we zijn alweer thuis,
er hadden een heleboel paren afgezegt :oo .

Dus allemaal finales in de debutanten :P ..

Er zaten aardig goede tussen :j
Ballroom zaten we met z'n 6en in de finale, waren we 5de :P .
En latin zaten we met z'n 4en in de finale, waren we 3de :P .

Wel met een lekker gevoel gedanst ging erg goed :) .

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:28

Fijn dat het goed ging en dat je lekker hebt gedanst! Je moet niet zeggen hoeveel paren er mee hebben gedaan, gewoon zeggen dat je 3e bent geworden ;)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:35

xdniesje schreef:
Het is 2 dagen, maar je danst 1x een uur en een kwartier, en 1x 2 uur.
Mijn vriend houdt echt van dansen, hij heeft ook lekkere losse heupen! Ken je geen andere jongen, die je kan overhalen?

Ik wil liever niet met een andere jongen dansen, omdat ik het juist iets leuks vond voor m'n vriend en mij samen. :P
Maar als hij niet wil moet ik het toch maar bij zumba houden, haha. :D

Iedereen nog succes met stijldansen! :D

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:23

Hallo,

Mijn nieuwe danspartner heeft nu al afgehaakt, hij vond het toch maar niks al dat strakken dansen.. Hij houdt meer van het Salsa dansen!
Dusja dan maar verder zonder danspartner

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:02

Wat balen Ginootje! Geen zin om zelf dan ook maar salsa te gaan dansen?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:23

joyce2 schreef:
Wat balen Ginootje! Geen zin om zelf dan ook maar salsa te gaan dansen?

Hmm dat is denk ik iets te losjes voor mij,, Ik hou meer van 't strakken dansen..
Misschien dat ik er nog over na ga denken..?

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 01:33

Jammer! Je kan met hem naar salsa gaan voor een proefles? Als je het niet probeert, dan weet je ook niet hoe het is. ;)

Als mijn geheugen me niet in de steek laat dan ben je in Hoogvliet terecht gekomen? Tegenwoordig hebben ze ook een klein beetje salsa opgenomen in het programma. Al heb je er verder niet veel aan, want het blijft natuurlijk om stijldansen draaien. ;)

Hebben ze genoeg heren in jouw les? Als je nog een proefles wilt of verder wilt met de cursus, dan kan ik eventueel wel een paar keer voor je assisteren (als de dag en tijd niet ongunstig zijn). Het is alleen geen permanente oplossing! Het lijkt me voor allebei beter en leuker als je op zoek gaat naar een danspartner van je eigen leeftijd. :) Kijk maar!
Laatst bijgewerkt door Nadia op 16-02-10 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast