Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:49

je krijgt toch geen boete als je niet naar school gaat, voor spijbelen moet de school zelf maatregelen nemen, neem ik aan ?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:50

ChantalSmook schreef:
je krijgt toch geen boete als je niet naar school gaat, voor spijbelen moet de school zelf maatregelen nemen, neem ik aan ?

Ik ben toch zeker niet van de overheid, hoe moet ik dat nou weer weten. Tong uitsteken Maar wij hadden dus echt wel een boete gekregen als we waren gaan staken. Lachen
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 26-11-07 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle__

MissJ schreef:
Michelle__ schreef:
Als er geen verandering is zal ik dat ook zeker doen ja.

Ik heb de vraag al een keer eerder gesteld, misschien kan jij hem wel beantwoorden want tot nu toe blijft het stil.
Wat gaat er concreet voor jou veranderen als die 1040 uren-norm losgelaten wordt?

Ik kan relaxed naar mn werk gaan, zonder veel gehaast.
Ik kan meer leren, waardoor mijn schoolprestatie's verbeteren.
Ik kan meer tijd besteden aan mn hobby's.
En ik heb meer tijd om sociale dingen te doen met ouders, vrienden enz.

Margoooo

Vandaag gingen ze bij ons ook weer staken. Vrijdag hadden ze ook al gestaakt, toen deed ik ook mee. Vandaag niet. Er zijn eieren gegooid en ruiten vernield, dat vind ik echt te ver gaan. Al vond ik het wel grappig toen ik hoorde dat onze burgemeester bekogeld was met eieren Tong uitsteken

MissJ

ChantalSmook schreef:
Kan staken trouwens verboden worden.. het blijft een democratisch land, en vrijheid van meningsuiting is er nog steeds..

Staken heeft weinig te maken met democratie. Vrijheid van meningsuiting is er inderdaad, maar dat is iets anders dan stakingsrecht. Als jij per se wil laten weten wat je ergens van vindt, kan dat ook in de vrije tijd. Je hebt namelijk ook nog zoiets als leerplicht. Lachen
Bovendien begint de vrijheid van meningsuiting in mijn ogen volledig door te slaan in Nederland. Iedereen meent overal maar een mening over te moeten hebben, in heel veel gevallen zonder ook maar te weten waar kwesties echt om draaien. En iedereen moet die ongenuanceerde, ongefundeerde meningen maar aanhoren. Kwets je daar iemand mee? F*ck it, het is toch jouw recht? Sigaar Maar dat geheel off topic Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:51

Michelle__ schreef:

Nou dat is dan mooi, dat je dat allemaal kunt als die norm ingaat. Ja

MissJ

ChantalSmook schreef:

Nope. Daar staan wel degelijk forse boetes op. Er bestaat namelijk zoiets als een leerplichtambtenaar. Knipoog

lesilla

ChantalSmook schreef:

Je kan wel degenlijk boete krijgen, je bent leerplichtig.

Michelle__

Citaat:
Politieagenten gaven deze kinderen flyers met daarop de rechten rondom stakingen. De eerste regel 'Iedereen heeft het recht om te staken' sprak blijkbaar erg aan, want vervolgens liep bijna de hele school leeg. Directrice Marion Beijer van het Novalis College zegt dat de politie door de flyers een staking heeft uitgelokt.

en zo ging het dus in Eindhoven Knipoog

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:52

Bij ons zijn alle afwezigen genoteerd, en daar volgen maatregelen op. Ik was echt bang vandaag.

Dit is geen staken, maar rellen

Steenbok12

Ilzjuh schreef:
ChantalSmook schreef:
Kan staken trouwens verboden worden.. het blijft een democratisch land, en vrijheid van meningsuiting is er nog steeds..

Wij hadden anders een behoorlijke boete kunnen krijgen als we vandaag gingen staken. Knipoog

Fijn, vrijheids van meningsuiting..
Die relletjes gaan soms wel wat ver. Ook vanuit de politie trouwens. Maar als je niet eens je mening mag en kan laten horen..
Zit overigens niet meer op het middelbaar maar heb afgelopen jaren heel wat nutteloos op school gezeten, helaas zal dat toch altijd blijven. dat merk je op het mbo maar ook op het hbo waar ik nu zit.

lesilla

Roosjesgat schreef:
Vandaag gingen ze bij ons ook weer staken. Vrijdag hadden ze ook al gestaakt, toen deed ik ook mee. Vandaag niet. Er zijn eieren gegooid en ruiten vernield, dat vind ik echt te ver gaan. Al vond ik het wel grappig toen ik hoorde dat onze burgemeester bekogeld was met eieren Tong uitsteken

Ja erg grappig Slapen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:53

Ik denk dat heel veel van die stakers het woord "staken" maar eens moeten gaan opzoeken in de dikke vanDale. Knipoog

MissJ

Michelle__ schreef:

Denk je nou echt dat je fors minder uren les gaat krijgen dan? Relaxed naar je werk gaan? Zolang je leerplichtig bent moet school je prioriteit zijn, niet een bijbaantje. Als je daar te weinig tijd voor hebt ga je maar in het weekend werken. Dan heb je ook meer tijd voor huiswerk, hobby's en sociale dingen. Knipoog

Michelle__

Wel verbazend dat er over deze staking zoveel te doen is, daar hoor ik niets van als de NS ofzo staakt..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:54

ChantalSmook schreef:
Die relletjes gaan soms wel wat ver. Ook vanuit de politie trouwens. Maar als je niet eens je mening mag en kan laten horen..

Dit gaat véél verder dan "je mening laten horen". Ik vind het zeer terecht dat er vandaag een boete op stond. Het zou toch wat worden zeg, zometeen wordt het nog hip, "kom! We gaan staken wantteee, dan missen we school vandaag!"
Mensen wat een feest. Knipoog
En het is precies wat er staat. Je mist school terwijl je leerplichtig bent. Daar staat een boete op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:54

MissJ schreef:
Michelle__ schreef:
Als er geen verandering is zal ik dat ook zeker doen ja.

Ik heb de vraag al een keer eerder gesteld, misschien kan jij hem wel beantwoorden want tot nu toe blijft het stil.
Wat gaat er concreet voor jou veranderen als die 1040 uren-norm losgelaten wordt?

Bij ons zou er nog heel veel veranderen.
Voor mij en alle leerlingen minder stress, dit omdat wij met een studiepunten systeem werken wat dit jaar flink is opgeschroeft
en voor ons gewoon werkelijkwaar onhaalbaar is,
maar dat probleem ligt voor mij niet bij de regering, maar om het besluit van school om met dit aparte systeem te werken.
Dat is ook éen van mijn redenen, dat ik niet meedoe aan de staking Ja

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:55

MissJ schreef:
Michelle__ schreef:

Denk je nou echt dat je fors minder uren les gaat krijgen dan? Relaxed naar je werk gaan? Zolang je leerplichtig bent moet school je prioriteit zijn, niet een bijbaantje. Als je daar te weinig tijd voor hebt ga je maar in het weekend werken. Dan heb je ook meer tijd voor huiswerk, hobby's en sociale dingen. Knipoog

Al heb ik maar 2 uur minder in de week, dan nog zou al het bovenstaande kunnen Knipoog
En school is dat ook ja, en ik werk ook in het weekend ja, maar ik heb keuzes gemaakt en die kan ik nu dus niet meer terugdraaien.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:56

Michelle__ schreef:
Wel verbazend dat er over deze staking zoveel te doen is, daar hoor ik niets van als de NS ofzo staakt..

Dat is een vergelijking die kant noch wal raakt. Bovendien wordt er wel degelijk gemekkerd als de NS staakt, omdat daar mensen door gedupeerd raken. Net als door dit soort achterlijke acties waarbij de spullen van onschuldige mensen gesloopt worden. Bovendien, heb jij wel eens NSers rellend door de straten zien trekken?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:56

Michelle__ schreef:

Die staken niet op zo een schandvolle manier, en zijn ook geen pubers waar ze tot in andere landen geschokeerd raken van dat gedrag.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:57

mel_shet schreef:
Bij ons zijn alle afwezigen genoteerd, en daar volgen maatregelen op. Ik was echt bang vandaag.

Dit is geen staken, maar rellen

Hee Mel,
ik wist eens niet dat t zo erg was in zoetermeer Koe
echt erg zeg! wist alleen over die hekken enzo, maar dat er ook dat de ME nitraatbommen en traangassen etc hebben gegooid omdat er ruiten werden ingeslagen en concierges in elkaar geslagen?! pff...!! Boos!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:57

Michelle__ schreef:
Al heb ik maar 2 uur minder in de week, dan nog zou al het bovenstaande kunnen Knipoog
En school is dat ook ja, en ik werk ook in het weekend ja, maar ik heb keuzes gemaakt en die kan ik nu dus niet meer terugdraaien.

Dan sta je 2x in de week een uur eerder op Pling JIJ hebt de keuzes gemaakt om bepaalde dingen op een bepaalde manier te doen. Dan moet je de consequenties ook dragen. Of ga je straks ook nog tegen jezelf staken? Haha!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:58

vandaag in dordrecht was een gekkenhuis.
Bushokjes gesloopt,stadhuis bekogeld met eieren, allerlei scholen in gelopen, eieren in winkels gegooid, ruiten ingeslagen, het nieuwe leerpark in gegaan en zo nog een stukkie verder!
Gekkenhuis!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:58

Ik snap best dat ze hier in andere landen ook geschokt van raken. Dat was ik zelf ook, zou me bijna schamen dat ik tot de "Nederlandse jeugd" behoor. Knipoog
Op de school van een goede vriendin van me waren ze vorige keer ook gewoon tegen elkaar losgeslagen. Niet normaal meer, vind het nu ook best eng, want ik heb nog niks van haar gehoord en vorige keer werden ze al knettergek en met dingen naar elkaar gooien, met messen in de weer en dergelijke. Rolleyes

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:59

Zo en welke bokkers zijn er wel zo dom geweest en hebben gestaakt?