Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ChantalSmook schreef:je krijgt toch geen boete als je niet naar school gaat, voor spijbelen moet de school zelf maatregelen nemen, neem ik aan ?
MissJ schreef:Michelle__ schreef:Als er geen verandering is zal ik dat ook zeker doen ja.
Ik heb de vraag al een keer eerder gesteld, misschien kan jij hem wel beantwoorden want tot nu toe blijft het stil.
Wat gaat er concreet voor jou veranderen als die 1040 uren-norm losgelaten wordt?
ChantalSmook schreef:Kan staken trouwens verboden worden.. het blijft een democratisch land, en vrijheid van meningsuiting is er nog steeds..
Michelle__ schreef:Ik kan relaxed naar mn werk gaan, zonder veel gehaast.
Ik kan meer leren, waardoor mijn schoolprestatie's verbeteren.
Ik kan meer tijd besteden aan mn hobby's.
En ik heb meer tijd om sociale dingen te doen met ouders, vrienden enz.
ChantalSmook schreef:je krijgt toch geen boete als je niet naar school gaat, voor spijbelen moet de school zelf maatregelen nemen, neem ik aan ?
Citaat:Politieagenten gaven deze kinderen flyers met daarop de rechten rondom stakingen. De eerste regel 'Iedereen heeft het recht om te staken' sprak blijkbaar erg aan, want vervolgens liep bijna de hele school leeg. Directrice Marion Beijer van het Novalis College zegt dat de politie door de flyers een staking heeft uitgelokt.
Ilzjuh schreef:ChantalSmook schreef:Kan staken trouwens verboden worden.. het blijft een democratisch land, en vrijheid van meningsuiting is er nog steeds..
Wij hadden anders een behoorlijke boete kunnen krijgen als we vandaag gingen staken.
Roosjesgat schreef:Vandaag gingen ze bij ons ook weer staken. Vrijdag hadden ze ook al gestaakt, toen deed ik ook mee. Vandaag niet. Er zijn eieren gegooid en ruiten vernield, dat vind ik echt te ver gaan. Al vond ik het wel grappig toen ik hoorde dat onze burgemeester bekogeld was met eieren
Michelle__ schreef:Ik kan relaxed naar mn werk gaan, zonder veel gehaast.
ChantalSmook schreef:Die relletjes gaan soms wel wat ver. Ook vanuit de politie trouwens. Maar als je niet eens je mening mag en kan laten horen..
MissJ schreef:Michelle__ schreef:Als er geen verandering is zal ik dat ook zeker doen ja.
Ik heb de vraag al een keer eerder gesteld, misschien kan jij hem wel beantwoorden want tot nu toe blijft het stil.
Wat gaat er concreet voor jou veranderen als die 1040 uren-norm losgelaten wordt?
MissJ schreef:Michelle__ schreef:Ik kan relaxed naar mn werk gaan, zonder veel gehaast.
Denk je nou echt dat je fors minder uren les gaat krijgen dan?Relaxed naar je werk gaan? Zolang je leerplichtig bent moet school je prioriteit zijn, niet een bijbaantje. Als je daar te weinig tijd voor hebt ga je maar in het weekend werken. Dan heb je ook meer tijd voor huiswerk, hobby's en sociale dingen.
Michelle__ schreef:Wel verbazend dat er over deze staking zoveel te doen is, daar hoor ik niets van als de NS ofzo staakt..
Michelle__ schreef:Wel verbazend dat er over deze staking zoveel te doen is, daar hoor ik niets van als de NS ofzo staakt..
mel_shet schreef:Bij ons zijn alle afwezigen genoteerd, en daar volgen maatregelen op. Ik was echt bang vandaag.
Dit is geen staken, maar rellen
Michelle__ schreef:Al heb ik maar 2 uur minder in de week, dan nog zou al het bovenstaande kunnen
En school is dat ook ja, en ik werk ook in het weekend ja, maar ik heb keuzes gemaakt en die kan ik nu dus niet meer terugdraaien.