Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:56

runningkawa schreef:
Water en brood is niet zo duur Haha!
En kabel Tv een fitness kamer enz is ook niet nodig

nee das waar.. Mag die in scheveningen zitten, dat schijnt de slechtste gevangenis van europa ofzo te zijn.. De muren klinken door.. aahhhh wat zielig, kunnen ze de tv niet goed horen.. Misselijk

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:57

Sorane schreef:
Een vergelijking trekken naar een laffe moord met een reactie als deze is hoogst ongepast. Misschien zijn de meningen van Sorane momenteel hard en extreem maar hier verdient Sorane nog niet om vergeleken te worden met een niet nader te noemen marokaan die uit, al dan niet geloofovertuigingen, een man in koele bloede vermoord. Dat hier een gelijk waardige straf tegenoverstaat is niet meer dan normaal in een land waar vrijheid van meningsuiting wordt vermoord door een kleine minderheid.

Gelukkig is het niet normaal om daar een gelijkwaardige straf tegenover te zetten. Die barbaarse praktijken zijn wij ver vooruit godzijdank.

Citaat:
Toen Pim Fortuin vermoord werdt stond heel Nederland vooraan met mening in de mond en strop in de hand om Volkert van der G op te knopen. Nu soortgelijke meningen boven komen is dit niet meer "gepast"?? Dat is in mijn ogen een hypocriet standpunt. Een opmerking als deze had een andere "gewone" gebruiker op de spot geband, maar als het om een moderator gaat gelden schijnbaar andere regels.

Een opmerking als welke? Overigens een opmerking als; 'doodschieten die mongool' vind ik ook wel waarschuwing-waardig. Weet Sorane eigenlijk wel wat een mongool is?
Laatst bijgewerkt door lies op 02-11-04 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Met moordenaars de doodstraf geven, ben je zelf ook een moordenaar.
Geen enkel mens heeft het recht om over het leven van een ander te beslissen.
Wel vind ik dat een moordenaar nooit meer in de maatschappij mag terugkeren, met zo'n daad bewijs je dat je er niet in thuishoort.
Levenslang opsluiten inderdaad en dan niet zo'n luxe cel met tv, internet en roomservice. Water en brood gaat misschien wat te ver, maar veel luxer hoeft het niet om in leven te blijven en een moordenaar verdient geen luxe.

Kusia

Ik betaal liever dan dat er zo een gek op straat rond loopt!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:58

Sorane:
Die agressie, is dat nou juist niet wat we uit de samenleving willen bannen? Zodra jij roept dat ze hem op mogen knopen, zal er wel weer een ander opstaan die roept dat je het recht niet hebt; dat ze jou maar moeten omleggen, en vervolgens is het einde zoek.

In mijn ogen is het juist die agressie die verdwijnen moet. En mij dan voor theemuts uitmaken is ook niet echt een nuttige reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:00

Weet je wat jullie hebben allemaal gelijk.
Je gaat niet met de massa mee dus hoor je er niet bij... Misselijk

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:01

Sorry? Verward

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:01

Misser schreef:
Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar aan de andere kant, waarom mag deze man niet aangedaan worden, wat hij een ander wel aandoet?

Het bericht dat je dan geeft is duidelijk: je mag iemand dood maken als hij je iets aandoet.

Het is nog een stapje erger: hij heeft jou niet vermoord, zou Theo willen dat je hem vermoordt?

Wat de strafmaat betreft blijft het verder heel interessant dat de moordenaar van John Lennon al 24 jaar vastzit. John Lennon was een voorvechter van de vrede. Toch vecht zijn weduwe er nu nog steeds voor dat zijn moordenaar blijft zitten.

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:02

Sorane schreef:

Ik heb anders mooi mn eigen mening.. en ik vind dat die eikel mooi mag uithongeren.. dit is een DEMOCRATIE weetjewel!?
D-E-M-O-C-R-A-T-I-E.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:04

gewoon alle allochtonen met een strafblad eruitgooien, hupsakee, zijn we daar ook vanaf

lies

Sorane schreef:

Hmm, ja das ook een oplossing.
Misschien moet je eens wat kritischer naar jezelf kijken?

Kieffertje

Dus? Laat je mensen uithongeren? Je vergeet één ding: In een democratie hebben mensen (ook gevangenen) rechten Knipoog . Misschien toch beter ergens anders gaan wonen, daar worden deze straffen namelijk wel toegepast en mag je het nog zeggen ook, omdat het normaal is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:05

Dior schreef:
Ik heb anders mooi mn eigen mening.. en ik vind dat die eikel mooi mag uithongeren.. dit is een DEMOCRATIE weetjewel!?
D-E-M-O-C-R-A-T-I-E.

Wel erg kort doorde bocht. Jij mag een eigen mening hebben en jij mag iets vinden, maar dat betekend echt niet dat het dan ook nog daadwerkelijk mag!
Lesje grondwet nodig?

Pinootje

Ja zo gaan wij op de goede kant hoor...

Anoniem

Citaat:
Wat de strafmaat betreft blijft het verder heel interessant dat de moordenaar van John Lennon al 24 jaar vastzit. John Lennon was een voorvechter van de vrede. Toch vecht zijn weduwe er nu nog steeds voor dat zijn moordenaar blijft zitten.

Uiteraard vecht ze daar voor

1 zo'n zot meer op straat betekend minder kans op vrede, want zo'n gestoorde knalt toch gewoon zo weer iemand dood.
Lekker laten zitten.

En die dader had pech niet in nederland een moord te hebben gepleegd, dan was hij allang weer vrij

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:06

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:06

Kieffertje schreef:
Dus? Laat je mensen uithongeren? Je vergeet één ding: In een democratie hebben mensen (ook gevangenen) rechten Knipoog . Misschien toch beter ergens anders gaan wonen, daar worden deze straffen namelijk wel toegepast en mag je het nog zeggen ook, omdat het normaal is.

Ik heb er niks over te zeggen wat er met hem gaat gebeuren Tong uitsteken
Dus ik kan het hier gewoon wel zeggen vind ik.. eigen mening --> democratie Vork Natuurlijk doen ze dat niet Lips are sealed
[edit] alsof dit nog lang eendemocratie is Lips are sealed ik kan nu nog zeggen wat ik wil.. en dat duurt niet lang meer.
Laatst bijgewerkt door Vivande op 02-11-04 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:07

Sammie schreef:
Wel erg kort doorde bocht. Jij mag een eigen mening hebben en jij mag iets vinden, maar dat betekend echt niet dat het dan ook nog daadwerkelijk mag!
Lesje grondwet nodig?
Ik zeg toch ook niet dat ze het gaan doen ofzo Lips are sealed
en nee, geen lesje nodig ajb Schijnheilig

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:10

het is ook wel heel jammer dat je hier op bokt zelfs je mening niet meer mag uiten.(ik bedoel dus,dat sommige reacties gewoon worden weggehaald)

ik zal het dus maar netjes zeggen,nederland gaat zwaar naar de kl*te,je kan iemand neerschieten en nog zijn er verzachtende voor zo'n banketstaaflige persoon.................

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:11

Anique_Vaandrig schreef:
gewoon alle allochtonen met een strafblad eruitgooien, hupsakee, zijn we daar ook vanaf

En de autochonen met strafblad? Waar moeten die dan naartoe?

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:11

Kusia schreef:
En de autochonen met strafblad? Waar moeten die dan naartoe?

Naar de gevangenis

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:12

Snoevie schreef:
het is ook wel heel jammer dat je hier op bokt zelfs je mening niet meer mag uiten.(ik bedoel dus,dat sommige reacties gewoon worden weggehaald)

ik zal het dus maar netjes zeggen,nederland gaat zwaar naar de kl*te,je kan iemand neerschieten en nog zijn er verzachtende voor zo'n banketstaaflige persoon.................

Ze worden niet alleen weggehaald.. je wordt ook gewoon uitgebokt
En nee, discuseren is echt niet verkeerd. maar sommigen gaan echt té ver.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:13

Snoevie schreef:

Ja mee eens!! Of dat mensen een bepaalde mening geeft en die dan meteen overvallen wordt door allé bokkers (naja, niet allé bokkers he... Knipoog ) Waar gaat dat heen met Democratie Scheve mond

Desiree

Heleen van Royen is vrees ik de volgende. Ze deed namelijk een zeer gewaagde uitspraak daarstraks op tv. Ze zei iets van (weet het niet letterlijk meer) maar dat hij maar terug moet naar waar hij vandaan komt. MAar ja, dat mag niet he, dus eens kijken wat haar te wachten staat.

c_alsemgeest

aan geloven verbieden oid heb je niets... maar ik vind wel dat allochtonen die zich hier niet aan de regels houden eruit moeten, maarja daar had je dan bij dit persoon zeer weinig aan aangezien hij OOK de Nederlandse nationaliteit had.

en over de doodstraf geven... hoeft van mij niet, dat is die debiel er veel te makkelijk vanaf! gewoon levenslang maar dan niet in de luxe hotel-gevangenisjes die we hier hebben.
Gewoon hoe de gevangenissen er bij hun uitzien... en op water en brood, net genoeg om in leven te blijven.

Maar ik vind het echt erg dat dit weer is gebeurt kijk Theo vond ik zelf altijd een beetje een engerd, maar ik vond het fantastisch hoe hij zijn mening kon en durfde te uiten.
En wat deze moord/aanslag voor ons Nederlanders betekend...
Dat het recht wat wij volgens onze wet en cultuur op vrije meningsuiting hebben, toch maar weer teniet word gedaan door een 'buitenlander' die schijnbaar geen hol van ONZE cultuur snapt.

Theo heeft ook genoeg gezegd over Christenen en Joden... maar daardoor werd die toch ook niet vermoord? En die islamitische vrouwen snap ik ook niet helemaal... eindelijk een man die het voor hun rechten opneemt, nu staan ze bij ons op het spui samen met hun gestoorde mannen te roepen dat Theo hun 'zijn' heeft aangetast...
Om vervolgens naar huis te gaan, geslagen te worden en gedwongen worden om de wil van hun man op te volgen... hoe krom is het?