Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:05

Chanen: ik eet sowieso nooit vlees, welk dier dan ook… dus ook niet buiten de deur… het zit m bij mij vooral in de zuivel en/of eieren :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:05

Ik vind puzzelen wel leuk. Met name Wasgij puzzels dan. Doe het alleen niet vaak.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:56

@Banjer: Wat goed! Ooit was het mijn streven om volledig plantaardig te eten. Vlees kan ik prima laten staan. Zuivel mis ik ook niet echt. Een eitje op zijn tijd vind ik nog wel erg lekker. Een enkele keer gun ik mezelf nog een stukje vis of een portie schaaldieren, want dat mis ik bij vlagen wel.
Verder is het buiten de deur vooral omdat ik van vrienden en familie niet wil verwachten dat ze alleen voor mij volledig veganistisch koken. Een foutje is zo gemaakt en dan wil ik niet die moeilijke veganist zijn die het eten laat staan omdat die vleesvervanger toch ei blijkt te bevatten.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:20

Ik vind puzzelen wel leuk maar ze nemen zo’n ruimte in wat ik dan weer zonde vind. Heb wel een prachtige puzzel met eenhoorns ingelijst. Ook sudoku puzzels vind ik leuk om te maken maar daarvoor download ik meestal eens in de zoveel tijd een app.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:33

De laatste twee weekvragen vind ik lastige vragen... Beetje in de categorie 'waar zie je jezelf over 5 jaar'. Ik merk dat ik daarom niet echt de drang had om snel te reageren :o

Citaat:
Weekvraag week 37
Wat zou je graag nog willen leren of welke hobby/sport zou je weer op willen pakken?

Ik heb niet iets waarvan ik denk 'dat wil ik heel graag weer doen'. Als ik iets wil doen, dan ga ik het doen. Dit voorjaar ben ik bijvoorbeeld gestart met het maken van een fotoboek voor m'n dochter op de scrapbook manier.

Citaat:
Weekvraag week 38
Als je één ding mee mocht nemen naar een onbewoond eiland, wat zou dat dan zijn? Smartphone is uitgesloten.

Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb druk nodig om dit soort beslissingen te kunnen nemen (ik schreef vroeger mijn werkstukken ook altijd de ochtend van inleveren :Y) )

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:43

marleen_88 schreef:
Beterschap AB.
Ik als juf zeg: "Houd aub je zieke kind thuis." :=

Wat een beestenboel Jolien. Hilarische namen. :')

Thanks allemaal!

Ja? Veel slechte ervaringen mee?
Ik heb gelukkig een back up mocht t nodig zijn...
Dan mag ik mn schoonouders uit hun bed bellen :)[/quote]

Ja, meerdere gevalletjes: "hij/zij voelt zich niet zo lekker, maar wilde zo graag naar school..." of "ik heb er een paracetemol ingestopt, hij/zij probeert het maar, ik moet werken."
Die vervolgens alleen maar huilen, je lokaal en of zichzelf onderspugen en echt thuis hadden moeten blijven.[/quote]

Ja, precies! Dan snap ik je helemaal!
Hij is uiteindelijk koortsvrij en vrolijk naar de opvang gebracht vanochtend. Wel een lange middagdut appten ze net.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:05

Ik hou van legpuzzels en ook van puzzelboekjes. Wel van alles en nog wat boekjes. Ik koop zo af en toe die van de Quest voor mijzelf, en puzzel dan zo af en toe wat tussendoor :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

Puzzels houd ik ook van, maar meestal op mijn telefoon. Legpuzzels ben ik al een aantal jaar niet meer aan begonnen en heb nog best veel ongelegde (Wasgij) puzzels liggen.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:19

Spelletjes vind ik erg leuk. Maar onze kast puilt inmiddels uit van alle spellen.

Puzzelen heb ik geen geduld voor :')
Soms maak ik nog wel eens een diamond painting af van de kinderen. Maar dat is meestal maanden later na aankoop pas :=

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:51

Citaat:
Weekvraag week 39
Waaraan zou jij als vrijwilliger een steentje bij willen dragen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:07

Ik zou graag willen helpen bij een wilde dieren opvang, of in ieder geval een steentje eraan bij willen dragen, iets meer dan de donaties die we nu doen. Helaas zit de opvang niet bij de deur, en ontbreekt het aan tijd met het werken in ploegen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

Als ik met pensioen ben wil ik honden opvangen tot ze een huisje gevonden hebben.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

Voedselbossen dat vind ik wel interessant.

Ik dacht altijd met dieren maar ik ben daar veel te soft voor en hecht mij dan aan de dieren.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:38

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 39

Via mijn werk kwam ik in een contact met een meneer die blind was geworden op latere leeftijd. De kwetsbaarheid vond ik erg confronterend en de meerwaarde om met zo'n meneer te kunnen fietsen en wat dingen ondernemen lijkt mij echt een meerwaarde :) mijn hart ligt bij de gehandicaptenzorg. Daar 15 jaar gewerkt en daar echt cliënten gehad waarvan ik dacht. Als ik ooit nog eens vrijwilligerswerk zou willen doen.. maar daarin creëer je een bepaalde structurele verwachting en dat kan en wil ik op dit moment niet bieden.

In ieder geval iets laagdrempeligs voor de medemens. Wandelen met mensen in het bejaardentehuis etc. lijkt me ook fijn omdat ze individueel niet afhankelijk worden :)

Ik ben echt graag buiten, dus als je dat op die manier kunt combineren.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:49

Ook weer een lastige vraag die ik eigenlijk niet zo kan beantwoorden. :')

Met dieren hecht ik me teveel aan en met mensen heb ik te weinig geduld. :+

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:00

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 39

Ik help regelmatig bij de rijvereniging als schrijver of achter de bar. En binnenkort neem ik ook het beheer van de bar over dus dat wordt nog meer.
Altijd gezellig met wedstrijden.

Ik was eerder ook Kletsmaatje, dat wil ik eigenlijk ook weer terug op gaan pakken want was hartstikke leuk. Je belt/Skyped dan wekelijks een uurtje met iemand die de Nederlandse taal aan het leren is en kletst gewoon een uurtje vol samen. Voor hem/haar goed om meer Nederlands te horen als enkel tijdens de les, maar ook een veilige plek om het meer te oefenen, want zomaar op straat is best eng! En je hebt ook een heel traject met dezelfde persoon dus ze proberen ook te matchen op gezamenlijke interesses, dus dat uurtje is echt zo vol :) en sowieso erg leuk om wat van over andere landen en gebruiken te leren.
Mocht ik mensen aanspreken, zoek het dan vooral op want de wachtlijst van mensen die een maatje zoeken is echt veel langer als de maatjes zelf helaas. En het kan gewoon vanuit huis dus het kost ook niet veel tijd.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:06

Weekvraag week 39

Oeh, deze vind ik leuk - want I'm doing it! :D
Ik werk als vrijwilliger bij het Fort van Breendonk als tweetalige gids, waarbij ik kan doen wat ik graag doe: zorgen dat de kennis over en de verhalen van de helden van WOII niet verloren gaan :)
Ik word wel betaald - telt het dan nog als "vrijwilliger"? Ik werk wel onder het statuur van vrijwilliger iig :D en I kid you not - ik zou het nog gratis doen ook. Doe ik soms ook echt :')

Ik zou héél graag iets met en voor dieren doen, maar ik ben het type dat alle dagen met dieren thuis zou komen..
En zelfs als ik dat zou kunnen laten, denk ik dat mijn hartje echt heel vaak pijn zou doen.

Ik volg Roosch ook wel haha - ik werk nu ruim 9 maanden als consulente en ik hou zoooo veel van mijn werk - maar als het ooit zou stoppen, solliciteer ik bij een dierentuin om daar poep te gaan scheppen; ik heb steeds minder geduld met mensen :') Hoewel ik dat on the job nooit zal laten merken hoor, maar jeetje, ik kom wel één en ander tegen hoor :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:38

Citaat:
Weekvraag week 39

Hier zat ik toevallig gisteren naar te kijken maar een antwoord heb ik niet. Veel dingen vind ik ontzettend spannend om te doen zoals hulp bij iemand die ik niet ken aan huis. Maar koffie serveren en babbelen/spelletje doen met mensen die dat kunnen gebruiken in een buurthuis of zorginstelling setting zou ik wel overwegen. Kwam ook pakketten samenstellen voor baby’s geboren in armoede tegen. Dit zou ik ook met veel liefde doen. Voedselbank of sportverenigingen (vroeger draaide ik regelmatig kantine diensten of kon ingezet worden als scheidsrechter) ondersteunen vind ik ook helemaal prima om te doen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:54

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 39

Werken in een dierenasiel :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:06

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 39

Leuke weer!
Ik ben al regelmatig vrijwilliger bij de rijvereniging, voornamelijk ringmeester of schrijver.
Ben ook een tijdje vrijwilliger geweest in Wildlands, was vooral mensen de weg wijzen of dingen vertellen over de dieren.

Maar mocht ik nou alle keus hebben lijkt het mij leuk om iets in een dierenasiel of bij een dierenarts o.i.d. te doen.
Vanuit mijn werk gezien lijkt het mij mooi om iets te doen met (kans arme) kinderen. Ik zie hoe waardevol dat voor ze kan zijn. :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Wat goed dat een aantal van jullie al vrijwilligerswerk doet. Kletsmaatje klinkt eerlijk gezegd wel erg interessant. Je helpt iemand met de taal, maar het biedt vast ook de gelegenheid om zelf iets over een andere taal en cultuur te leren.

Zelf heb ik in het verleden jarenlang als vrijwilliger op een manege voor mensen met een beperking gewerkt. Zorgen dat de paarden gepoetst en gezadeld klaarstonden voor de lessen, maar ook meelopen. Het is zo mooi om te zien wat voor uitwerking paarden op die doelgroep kunnen hebben, maar ook hoe de grootste etterbakken opeens heel voorzichtig zijn met hun ruiter.

Ik heb laatst wel weer naar vrijwilligerswerk gekeken, met name bij musea zoals Naturalis en Boerhaave. Het lijkt me prachtig mensen enthousiast te maken voor wetenschap en natuur. Maar zoals hierboven al genoemd is vrijwillig niet vrijblijvend en heb ik niet het idee dat het op dit moment structureel in mijn leven past.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:21

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 39

Ik ben jaren vrijwilliger bij natuurmonumenten geweest, nu bij het Groninger Landschap

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:37

Ik ben ook bestuurslid (penningmeester) van een nationale paardensportvereniging, daar gaat ook veel tijd in zitten, maar dat is voornamelijk vanuit huis, behalve de bestuursvergaderingen die 150 km verderop zijn. :')

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

Ik zat van de week toevallig bij de Stichting Leeuw te kijken, zij hebben via een overkoepelende stichting grote katten in Zuid-Afrika die daar gehuisvest zijn omdat ze in gevangenschap geleefd hebben en niet meer terug kunnen, daar kun je als vrijwilliger heen en dat lijkt me erg gaaf. Maar goed, daar hangt een kostenplaatje aan ook en met een kind nog thuis vind ik zo lang van huis niet zo fijn.
In het verleden ben ik wel vrijwilliger geweest bij de Stichting Elisabeth Ruiterkampen. Nu heb ik eigenlijk de tijd niet om iets op te pakken…

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 39

Leuke vraag :) Ik heb een tijdje in een dierenasiel gevrijwilligd en dat vond ik erg leuk en waardevol, ondanks dat ik me erg aan de dieren ging hechten. Een andere wilde dieren opvang zou ik ook vet vinden.