fokfanaat schreef:ik zou hem gewoon lekker met vliegendeken op laten staan, koud is het niet
Het gaat hier regenen en onweren. Dan vind ik vliegendeken niet geschikt, dat wordt juist zeiknat. Wij gooien er een regen vliegendeken op, die is precies voor dit soort weer met buien en wel te warm voor regendeken. Deze merrie wordt enorm stijf van regen op de rug en hier in het westen is het maximaal 20 graden. Met paard middenin de revalidatie ben ik graag voorzichtig en zorg sowieso graag dat ze comfortabel zijn. De paarden waar ik voor zorg vanwege vakantie hebben niks op, want die kunnen er tegen en zijn gezond.
Weet wrl dat het een goede reden is, maar ik haat het vragen. Juist omdat er veel mensen zijn die zulke dingen continu vragen en je dus voordat je buiten kan zetten al bijna 20 minuten bezig bent. Officieel is de regel dat er geen dekens gewisseld worden. Alleen vliegenkappen op en springschoenen. Het was een tijdje zo gek dat je bij driekwart van de paarden dekens aan het wisselen of op/af doen was dat het nu helemaal niet meer gedaan wordt of je moet het onderling regelen. Maar wij doen het eigenlijk altijd zelf omdat ik me te bezwaard voel