_Karlijn schreef:Ik vind het stom wanneer mensen iets lezen of een video zien waarin iemand wat minder intelligent overkomt of zich gewoon wat debieler gedraagt, gelijk roeptoeteren: "en dat heeft gewoon stemrecht hè!". Soms zelfs al als het gaat om de mening die niet gedeeld wordt door de roeptoeteraar. Echt hoe vaak ik die reactie wel niet tegen kom...
En ik vind het ook stom wanneer er in nieuwsartikelen expliciet genoemd wordt: "onder de slachtoffers bevinden zich ook vrouwen en kinderen" of wanneer er genoemd wordt in een artikel met buitenlands nieuws "onder de slachtoffers bevinden zich 3 Nederlanders".
Ik vind het minder benoemenswaardig als er mannelijke slachtoffers vallen bij een tragische gebeurtenis, en wanneer er bij een ongeluk in het buitenland nou Nederlanders, Belgen, Chinezen, Syriërs, of Amerikanen slachtoffer zijn, is allemaal even erg naar mijn mening.
Wat ik nog stommer vind is dat er tegenwoordig al snel wordt gezegd maar in Gaza dit of in dat land dat. Het is geen wedstrijd over wie er het zieligst is, het is allemaal sneu