Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:31

Wat een braverd is Percy, dat ie zo goed blijft zitten voor de foto :D
Mooi gelegen zeg! Daar zit je voorlopig heerlijk denk ik :j

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:36

Bellatrix schreef:
Oja, dat was ik even vergeten. -O-
Wat komt er dan? Meer woningen?

Jup, nieuwbouw, en ten minste 50 (nu 39) mogelijk meer.

Waarschijnlijk de hoogte in maar plannen zijn nog niet definitief.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:39

En jij zou geen aanspraak kunnen maken op zo'n woning? Of wil je dat ook niet?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:46

Bellatrix schreef:
En jij zou geen aanspraak kunnen maken op zo'n woning? Of wil je dat ook niet?

Geen idee.

Maar van sloop tot opleveren nieuwbouw is natuurlijk sowieso ook minimaal een jaar waarin je daar dan al weg bent.

Ik heb nog geen idee of ik weer kan aarden op een vaste woonplek,
En heel eerlijk ook geen idee of ik het financieel rond kan breien. Gaat súper lastig worden.

Dus dat wordt uitproberen komende maanden.

Daarna weet ik wat beter wat ik wil en kan.

Soort testcase dus.

Het huisje zèlf vind ik echt leuk.
Badkamer is niet veel, rest echt prima

En badkamer is goed genoeg om fatsoenlijk te kunnen douchen, en das natuurlijk de belangrijkste basis. ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:49

Nou best fijn dat dit dan kan zo toch? :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 17:10

Joepieeee Percy in the picture!
Wat een mooie omgeving en wat een rustig gelegen huisje zeg!
Ziet er helemaal super uit maar favoriet blijft toch PERCY!!! *\o/*

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 17:17

Bellatrix schreef:
Nou best fijn dat dit dan kan zo toch? :)

Yes, ben er ook blij mee :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 17:39

Bijna jammer dat het tijdelijk is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 17:46

Wat een fijn huisje zeg. Mooie groene omgeving. Wat jammer dat het maar tijdelijk is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 22:15

Wat een leuke woning zeg! inderdaad jammer dat het tijdelijk is.

Sorry voor mijn radiostilte, wat een hele leuke week had moeten worden en waar ik al een lange tijd naar uit keek is in een nachtmerrie veranderd. Ik wil niet teveel delen hierover op het forum omdat ik niet wil dat er verhalen gaan ontstaan die niet waar zijn.

Er is iemand heel plots in mijn omgeving overleden. Het is zo onwerkelijk en niet te bevatten dat ik echt een beetje van de kaart ben. Ik snap er helemaal niks van. Het is geen familie, maar de plek waarmee het te maken heeft is echt wel een beetje een tweede thuis.

Morgen krijg ik de sleutel, maar tegelijk voel ik mij verdrietig en ben ik eigenlijk nog in shock van het nieuws. Het is heel dubbel... Ik kan er niet echt van genieten al wil ik dat heel graag wel.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:21

Wat heftig, ZS. Gecondoleerd met het verlies. :(:)
Dat je even niet enthousiast kunt worden van je aanstaande verhuizing, hoe graag je het ook wilt en hoe lang je er ook naar uit hebt gekeken is begrijpelijk.

Als je huidige woonsituatie het toelaat, kun je dan de tijd nemen om dit verlies te laten bezinken voor je gaat verhuizen? Anders komt het later misschien wel dubbel zo hard binnen, en dan zit je alleen en verdrietig op je nieuwe plekje, dat zou enorm naar zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 22:37

De planning gaat inderdaad ook wat anders worden. Vrijdag zou een dag worden dat iedereen kwam kijken, maar omdat toch al veel mensen niet konden heb ik dit afgezegd. Nu moet ik in de ochtend ook op die andere plek helpen maar dat helpen zal de komende tijd blijven.

Plan voor vrijdag is om in ieder geval wel met mijn beste vriendin naar het huis te gaan. Mijn beste vriendin kent de persoon ook die is overleden (alleen van gezicht en naam) dus met haar daarheen gaan vind ik wel oké. Misschien dat we nog even gaan schilderen.

In de avond naar de Ikea is de planning. Zaterdag en zondag pakken mijn ouders het verven op. Ik zou na mijn werk komen helpen. Maar ook dan ben ik nodig op die andere plek om te helpen.

Mijn ouders zijn het ermee eens ( zij kennen de persoon ook) dat ik daar meer nodig ben om te helpen nu. Zij gaan schilderen dit weekend. Volgende week ben ik 6 dagen vrij en is alles ook wat meer achter de rug. Dan vind ik het wel een heel fijn idee dat ik daarna wat te doen heb. Maar deze week heb ik de boel wel wat meer on hold gezet.

Gelukkig worden we allemaal heel fijn opgevangen met elkaar op die plek. Ik ben daar gisteren en vandaag ook veel geweest.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 11:00

maitestar23 schreef:
Bellatrix schreef:
Ga jij met je kinderen om de zoveel dagen van de één naar de ander? Dat lijkt mij mega zwaar!`

1 van de adressen is bij mijn ex, hij is dan op het schip, daar blijf ik 3 dagen. Zo is er gelijk opvang voor de hond en ben ik bij de oudste, 21 jaar.
Daarna ga ik 2 dagen naar mijn moeder en dan gaat de jongste, 13 jaar, mee. Na die 2 dagen gaat zij weer lekker terug naar huis en papa en ga ik door naar de volgende :+

Kun je niet tijdelijk naar de Vossenburght of die chalets in Havelte? (ik ben de naam kwijt)
Meppel is inderdaad heel lastig, ondanks het bijbouwen. De nieuwe wetgeving omtrent woningverhuur helpt ook niet mee, massaal komen er woningen in de verkoop zo gauw de huurder eruit gaat. Dat is dan wel particulier maar goed.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-25 16:16

Heel dubbel allemaal maar ik heb de sleutel.

Afbeelding

Ene kant heel blij en aan de andere kant verdrietig. Het is een gekke tijd waarin van alles gebeurd

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 16:26

Ik hoop in ieder geval dat je er heel erg naar je zin zal gaan wonen, en sterkte in deze tijd!

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:23

Wou even gauw laten weten dat ik gisteren te horen heb gekregen dat ik vanaf maandag urgentie heb *\o/*
Zit nu op telefoon dus verder op iedereen reageren is lastig, kom ik op terug!

Maar Zebrastreep alvast heel veel sterkte met alles, jammer dat er dan een donkere sluier over iets komt wat zo mooi had moeten zijn.
Hopelijk kun je straks lekker op je plekje genieten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:38

Wat fijn dat je urgentie hebt gekregen! Hoe snel zou je dan nu een huis kunnen krijgen?

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:03

Bellatrix schreef:
Wat fijn dat je urgentie hebt gekregen! Hoe snel zou je dan nu een huis kunnen krijgen?

Ik heb helaas geen idee -O- Ligt er aan hoeveel urgenten er nog voor mij zijn...
Daar kom ik de komende tijd wel achter met reageren, ik weet dat er in mijn voorkeurswijk een fantastisch huisje binnenkort wordt aangeboden. Dus ik hoop dat er of weinig urgenten zijn of dat die iets anders of in een andere wijk zoeken :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:16

Dat hoop ik dan ook voor je. :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:24

heel fijn dat je urgentie krijgt Wendy! Nu duimen dat er snel een passende woning voor je vrij komt.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:11

maitestar23 schreef:
Wou even gauw laten weten dat ik gisteren te horen heb gekregen dat ik vanaf maandag urgentie heb *\o/*
Zit nu op telefoon dus verder op iedereen reageren is lastig, kom ik op terug!

Maar Zebrastreep alvast heel veel sterkte met alles, jammer dat er dan een donkere sluier over iets komt wat zo mooi had moeten zijn.
Hopelijk kun je straks lekker op je plekje genieten.

Wauw dat is fijn! Hopelijk ben je gauw aan de beurt.

Sterkte Zebrastreep

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:16

Spannend maitestar, veel succes!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 23:10

Na even wat flinke radiostilte en een hele emotionele rollercoaster en heftige week en een moeilijk maar mooi afscheid vandaag , ga ik morgen beginnen in mijn huisje.

Mijn ouders zijn al fanatiek bezig geweest afgelopen weekend , maar ik kon mij er niet toe zetten. Ik ben wel even wezen kijken maar dat deed mij ook zo weinig dat ik ook niet heb geholpen.

Vanaf morgen kan ik lekker even alleen bezig met verven ( daar zijn we tot nu toe gebleven). Ik zal proberen nog even zoveel mogelijk foto's te maken morgen want er is echt al verschil te zien.

Ik begin nu ook wel een beetje zin te krijgen om wat te gaan doen morgen. Het zal ook zeker helpen in het verwerkingsproces en om even te resetten en flink aan de bak te gaan.

En begrijp mij niet verkeerd, ik ben er heel blij mee, ik wil niet ondankbaar zijn , zeker niet in een tijd waarin een huis krijgen niet vanzelfsprekend is. Maar het is heel dubbel en natuurlijk had ik het mij heel anders voorgesteld. Maar het heeft ook weer een realiteit gegeven dat ik er denk ik straks heel extra van kan gaan genieten als ik eenmaal bezig ben en officieel ben verhuist. Want dat genieten dat wil ik echt meer gaan doen!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:18

Ach nee ZS, ik vind niet dat je ondankbaar over komt.
Je hebt nogal wat voor je kiezen gehad, het in spanning wachten op uitsluitsel over het huis, de blijdschap toen je het eindelijk wist, het verlies van je dierbare, dat is veel voor een mens.

Ik wens je veel sterkte bij het een plaatsje geven van het verlies en dat je nog maar veel kansen krijgt om te genieten, want dat vind ik een heel mooi voornemen van je :*

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:31

Sterkte zs met de verwerking van jouw grote verlies.
Nu even je focus verleggen naar een kwast en een pot verf kan erg helend zijn. Door zelf te doen ga je wel in je huisje groeien, het eigen maken.

Hoewel ik wat rustiger aan wilde doen met mijn zoektocht sta ik nu opeens 2e voor een heel leuk huisje. Verkeerd moment en als nummer 1 hem neemt scheelt dat een hoop gedoe, maar neemt nummer 1 hem niet is weigeren ook zonde.