Nou, dan komt nu mijn voorstelpost
Hallo
Ik ben inmiddels 50 jaar oud (merk je niets van, ik doe al jaren alsof ik 27 ben, dat gaat heel goed). Ik hou veel van lezen, maar heb daar helaas niet zo heel veel tijd voor. Ik lees gemiddeld 12 boeken per jaar (en dat gaat alle kanten op qua genre) hoewel ik in de coronajaren 15 boeken per jaar haalde. Ik heb mijzelf als 'regel' gesteld dat er niet meer boeken per jaar bij komen als dat ik gelezen heb (niet dat ik mij aan die regel hou, maar ik kan het altijd proberen).
Dat is ook gelijk de reden dat ik nog nooit eerder aan SS boeken edities heb meegedaan. Het idee dat er dan plots veel boeken verschijnen (die ik dan ook nog 'moet' lezen) is psychisch een te grote drempel

. Krijg ik gelijk keuzestress van

. Met een seizoenseditie (en dus 1 boek dat er verschijnt) is dat allemaal een stuk overzichtelijker (volgens mij heb ik daarnet in een post al iets geroepen dat mijn lootje twee boeken krijgt, maar goed, je eigen regels zijn er om zelf te overtreden denk ik dan

) .
Genres die ik lees. Nou ja, alles dus

. Niet helemaal waar, YA (ondanks mijn 27 jaar oud) trekt mij niet zo. Fictional crime (Karen Slaughter, M.J. Arlidge, Tess Gerritsen), Seven Sisters (nooit gedacht dat ik dat leuk zou vinden), thrillers en horrors (ik heb recentelijk Stephen King weer herondekt hoewel ik van mening ben dat zijn nieuwere werk toch wat achter blijft bij zijn oudere werk), classics, non-fictie (zo ongemerkt heb ik een hele collectie opgebouwd met poolexpedities (Scott, Franklin), Everest, Schepen (Titanic, Bounty, Erebus, Essex) ) en nog meer non-fictie (bij voorkeur wat non-fictie met flink wat drama er in

een mislukte expeditie is over het algemeen interessanter dan eentje die gestroomlijnd verliep) .
Alles wat ik lees hou ik bij in mijn Goodreads account dus ik zal voor mijn lootje behalve mijn adres ook mijn goodreadsaccount achter laten.
Ik lees overigens vooral in het Engels tenzij een boek van oorsprong al in het Nederlands is geschreven.