Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:00

Avalanche schreef:
Bij een aantal werkgevers kan dat al. Ik vind het een goed ding. Het valt voor mij onder vrijheid van religie.

Ik vind dat ook veel beter :j

Ik heb niets met kerst, laat mij die dagen maar werken.

Avalanche

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:04

Eens, Ik heb sowieso weinig met verplichte gezelligheid :+

Mijn ex kon er vreselijk chagrijnig om worden dat ik niets met koningsdag had.

Wat me tot de volgeden UO brengt:
Mensen die vinden dat een ander iets ook leuk moet vinden omdat zij dat zelf vinden zijn stom :+

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 22:53

Avalanche schreef:

Mensen die vinden dat een ander iets ook leuk moet vinden omdat zij dat zelf vinden zijn stom :+

Hmm, ik ben ambivalent hierin. In de basis met je eens, maar ik vind ook dat je een middenweg moet kunnen zoeken als het heel veel voor de ander betekent :x groetjes iemand wiens kerst de afgelopen jaren een drama was omdat mijn ex het haatte maar het voor mij één van de weinige positieve jeugdherinneringen was die ik graag nog wat langer in ere had gehouden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 23:13

Dat vind ik echt heel naar om te lezen, Vuurvleugels. Dat is toch niet zoals het zou moeten zijn.

Het is geven en nemen. Ik hoef echt niet elke feestdag met mijn partner op boevenpad, maar met Koningsdag vind ik dat gewoon heel leuk.

En na een paar bier, hij ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 23:16

Sizzle schreef:
Avalanche schreef:
Bij een aantal werkgevers kan dat al. Ik vind het een goed ding. Het valt voor mij onder vrijheid van religie.

Ik probeer meestal naar een ver buitenland te vluchten. :') Voor dit jaar zoek ik nog ideeën. Misschien dat ik ergens op Shetland ga zitten in een croft waar ze geen wifi of telefoonbereik hebben. Lijkt me heerlijk. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 23:28

Het is voor mij gewoon een vreetfeestje met cadeaus. Heb er niks op tegen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 23:47

_San87_ schreef:
rien10 schreef:
En die doen dat gratis? Nee. Het vertegenwoordigen van een land kost hoe dan ook veel geld.
Bovendien kan de koning met een erfopvolging een zeer groot "old boys" netwerk aanspreken.
Hou me te goede; ik ben geen diehard voorstander van het koningshuis. Maar we hebben ze nu eenmaal, dus laat het maar zo.

Alleszins goedkoper dan een heel koningshuis plus nazaten onderhouden, me dunkt.

Ik ben niet pro- of anti-koningshuis, verder. Het is alleen dat je ze niet voor t kiezen hebt, dat is wel jammer.

In je eigen link staat nota bene dat wij de duurste monarchie hebben en dat een republiek goedkoper is :)).

Daar heb je ook gelijk in. En ik bedoel ook niet te zeggen dat ons (of enig ander) koningshuis goedkoper of duurder is dan een republiek. Ik bedoel alleen te zeggen dat een staatshoofd kosten met zich mee brengt. Het is naïef om te denken dat als wij het koningshuis afschaffen, er geen kosten meer zijn die met een staatshoofd t maken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 00:03

Urbanus schreef:
Ik op zich ook niet, maar van een uur met m'n zusje doorbrengen voel ik me meteen weer drie dagen compleet waardeloos, dus die mijd ik als de builenpest. :=

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 00:09

VuurVleugels schreef:
Avalanche schreef:

Hmm, ik ben ambivalent hierin. In de basis met je eens, maar ik vind ook dat je een middenweg moet kunnen zoeken als het heel veel voor de ander betekent :x groetjes iemand wiens kerst de afgelopen jaren een drama was omdat mijn ex het haatte maar het voor mij één van de weinige positieve jeugdherinneringen was die ik graag nog wat langer in ere had gehouden.

On dat geval, als het zoveel voor je betekent, zou ik er iets leuks van maken voor je :+: ik vind ook echt rot voor je dat het zo ging.

Mkango schreef:
Urbanus schreef:
Ik op zich ook niet, maar van een uur met m'n zusje doorbrengen voel ik me meteen weer drie dagen compleet waardeloos, dus die mijd ik als de builenpest. :=

Oh dat is echt rot..... wat klote dat ze maakt dat je je zo voelt :(:)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 00:56

Lief van jullie, dank jullie wel! Het is sinds een maandje mijn ex, dus hopelijk wordt komende kerst weer leuk! Als ik alleen ben maak ik er ultieme chilldagen van en koop ik cadeautjes voor mezelf denk ik, en als ik dan met iemand samen ben hoop ik dat het is met iemand die het óf ook leuk vind, óf een middenweg wil zoeken zodat we het beiden leuk hebben <3

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 01:24

Anders kom je hier maar Kerst vieren, maken we het belachelijk kerstig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:00

Mkango schreef:
Sizzle schreef:

Ik probeer meestal naar een ver buitenland te vluchten. :') Voor dit jaar zoek ik nog ideeën. Misschien dat ik ergens op Shetland ga zitten in een croft waar ze geen wifi of telefoonbereik hebben. Lijkt me heerlijk. :')

Weet jij een plek zonder wifi en bereik? Vertel!

Mijn werkgever experimenteert op dit moment met "vrij te kiezen feestdagen" om te ervaren wat werkt en waar de aandachtspunten zitten.
Het gaat er bij ons dus ook van komen dat de verplichte dagen los gelaten worden; alleen nog even zoeken naar de juiste invulling ervan omdat we ook een bedrijf zijn met 24/7 verplichtingen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:10

Als je een gemengd gezelschap bent dan verwacht ik geen problemen. Er zijn zat mensen voor wie christelijke feestdagen geen enkele betekenis hebben en dat niet alleen onder ander gelovigen.
Ik ben westers, christelijk opgevoed en heb een kind maar heb echt nog nooit behoefte gehad om specifiek in december vrij te hebben.
De dagen zijn kort, het weer is schijt….bleeeh

De rest van de feestdagen zijn nog minder een probleem aangezien een hoop mensen blij zullen zijn als ze een „willekeurige donderdag“ in kunnen wisselen voor iets anders.

Wij hebben trouwens ook nog te maken met kantonale feestdagen. Het gebeurd nog best wel eens dat mijn dochter vrij heeft en wij beide niet omdat we met 3 verschillende kantons te maken hebben met werk en school.
Anderzijds heeft de school wel 5x een halve dag die je vrij kunt „opnemen“ voor je kind. Dat is super.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:23

Sizzle schreef:
Als je een gemengd gezelschap bent dan verwacht ik geen problemen. Er zijn zat mensen voor wie christelijke feestdagen geen enkele betekenis hebben en dat niet alleen onder ander gelovigen.
Ik ben westers, christelijk opgevoed en heb een kind maar heb echt nog nooit behoefte gehad om specifiek in december vrij te hebben.
De dagen zijn kort, het weer is schijt….bleeeh

De rest van de feestdagen zijn nog minder een probleem aangezien een hoop mensen blij zullen zijn als ze een „willekeurige donderdag“ in kunnen wisselen voor iets anders.

Wij hebben trouwens ook nog te maken met kantonale feestdagen. Het gebeurd nog best wel eens dat mijn dochter vrij heeft en wij beide niet omdat we met 3 verschillende kantons te maken hebben met werk en school.
Anderzijds heeft de school wel 5x een halve dag die je vrij kunt „opnemen“ voor je kind. Dat is super.

Dat ze NL opgedeeld hebben is soms ook lastig; die grens is nogal onzinnig op enkele plekken waardoor een groep mensen ook dit soort problemen heeft. Alleen kent NL geen vrije dagen voor scholieren. Daar zijn we te conservatief voor of zo...

Ik verwacht er ook niet zoveel problemen mee maar ik vind het wel goed dat ze het uitproberen in een kleine groep zodat je niet het hele bedrijf op z'n kop zet. Als netwerkbeheerder zijn we op sommige vlakken best een complex bedrijf met veel (soms tegenstrijdige) belangen. Daar mag je best zorgvuldig mee omgaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:23

Het zou wel jammer dat als de extra toeslag met de feestdagen zou te komen vervallen.
Ik heb ook regelmatig met feestdagen gewerkt omdat die me niets doen. En de extra toeslag maakt het dubbel leuk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:43

ikke schreef:
Mijn werkgever experimenteert op dit moment met "vrij te kiezen feestdagen" om te ervaren wat werkt en waar de aandachtspunten zitten.
Het gaat er bij ons dus ook van komen dat de verplichte dagen los gelaten worden; alleen nog even zoeken naar de juiste invulling ervan omdat we ook een bedrijf zijn met 24/7 verplichtingen.

Juist dan zou dat perfect moeten werken toch?
Ik werk onder CAO VVT, wij krijgen 7wkn vrij per jaar maar feestdagen zijn wel uit je eigen vrije dagen.
Dus gisteren heb ik gewoon een halve dag gewerkt en de andere helft heb ik uit mijn vrije dagen betaald.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:38

secricible schreef:
ikke schreef:

Juist dan zou dat perfect moeten werken toch?
Ik werk onder CAO VVT, wij krijgen 7wkn vrij per jaar maar feestdagen zijn wel uit je eigen vrije dagen.
Dus gisteren heb ik gewoon een halve dag gewerkt en de andere helft heb ik uit mijn vrije dagen betaald.

Hoe ga je dat regelen met toeslagen op feestdagen?
Daar denk jij misschien simpel over maar ik kan je vertellen dat dat voor onze monteurs een dingetje is.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:16

Avalanche schreef:
Anders kom je hier maar Kerst vieren, maken we het belachelijk kerstig.

:D Kerst 2.0, alsof er een bom met rood-groene glitterspullen is afgegaan in huis? {:) <|-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:34

Hahaha why not :') Ik vind dat wel tof. Als je dan toch gaat versieren, doe het dan goed of zo :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:46

Avalanche schreef:
Hahaha why not :') Ik vind dat wel tof. Als je dan toch gaat versieren, doe het dan goed of zo :')

Fantastisch :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:25

Mkango schreef:
Urbanus schreef:

Ik wist niet dat we hetzelfde zusje hadden :=
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 28-04-23 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:26

Ok ik verdiep me niet in families. Veel te ingewikkeld :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 23:31

Een echte UO: mode van nu met veel oversized & cropped pasvormen is helemaal geweldig :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 23:34

Fly_high schreef:
Een echte UO: mode van nu met veel oversized & cropped pasvormen is helemaal geweldig :j

EENS

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 00:07

Van die onflatteuze heupbroeken en broekspijpen die altijd goor worden? Nee bedankt