Avalanche schreef:Bij een aantal werkgevers kan dat al. Ik vind het een goed ding. Het valt voor mij onder vrijheid van religie.
Ik vind dat ook veel beter

Ik heb niets met kerst, laat mij die dagen maar werken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche schreef:Eens, Ik heb sowieso weinig met verplichte gezelligheid![]()
Mijn ex kon er vreselijk chagrijnig om worden dat ik niets met koningsdag had.
Wat me tot de volgeden UO brengt:
Mensen die vinden dat een ander iets ook leuk moet vinden omdat zij dat zelf vinden zijn stom
Sizzle schreef:Ik probeer meestal naar een ver buitenland te vluchten.Avalanche schreef:Bij een aantal werkgevers kan dat al. Ik vind het een goed ding. Het valt voor mij onder vrijheid van religie.
Ik heb niets met kerst, laat mij die dagen maar werken.
_San87_ schreef:rien10 schreef:En die doen dat gratis? Nee. Het vertegenwoordigen van een land kost hoe dan ook veel geld.
Bovendien kan de koning met een erfopvolging een zeer groot "old boys" netwerk aanspreken.
Hou me te goede; ik ben geen diehard voorstander van het koningshuis. Maar we hebben ze nu eenmaal, dus laat het maar zo.
Alleszins goedkoper dan een heel koningshuis plus nazaten onderhouden, me dunkt.
Ik ben niet pro- of anti-koningshuis, verder. Het is alleen dat je ze niet voor t kiezen hebt, dat is wel jammer.
In je eigen link staat nota bene dat wij de duurste monarchie hebben en dat een republiek goedkoper is.
VuurVleugels schreef:Avalanche schreef:Eens, Ik heb sowieso weinig met verplichte gezelligheid![]()
Mijn ex kon er vreselijk chagrijnig om worden dat ik niets met koningsdag had.
Wat me tot de volgeden UO brengt:
Mensen die vinden dat een ander iets ook leuk moet vinden omdat zij dat zelf vinden zijn stom
Hmm, ik ben ambivalent hierin. In de basis met je eens, maar ik vind ook dat je een middenweg moet kunnen zoeken als het heel veel voor de ander betekentgroetjes iemand wiens kerst de afgelopen jaren een drama was omdat mijn ex het haatte maar het voor mij één van de weinige positieve jeugdherinneringen was die ik graag nog wat langer in ere had gehouden.
Mkango schreef:Urbanus schreef:Ik op zich ook niet, maar van een uur met m'n zusje doorbrengen voel ik me meteen weer drie dagen compleet waardeloos, dus die mijd ik als de builenpest.Het is voor mij gewoon een vreetfeestje met cadeaus. Heb er niks op tegen.
Mkango schreef:Sizzle schreef:Ik probeer meestal naar een ver buitenland te vluchten.
Ik heb niets met kerst, laat mij die dagen maar werken.Voor dit jaar zoek ik nog ideeën. Misschien dat ik ergens op Shetland ga zitten in een croft waar ze geen wifi of telefoonbereik hebben. Lijkt me heerlijk.
Sizzle schreef:Als je een gemengd gezelschap bent dan verwacht ik geen problemen. Er zijn zat mensen voor wie christelijke feestdagen geen enkele betekenis hebben en dat niet alleen onder ander gelovigen.
Ik ben westers, christelijk opgevoed en heb een kind maar heb echt nog nooit behoefte gehad om specifiek in december vrij te hebben.
De dagen zijn kort, het weer is schijt….bleeeh
De rest van de feestdagen zijn nog minder een probleem aangezien een hoop mensen blij zullen zijn als ze een „willekeurige donderdag“ in kunnen wisselen voor iets anders.
Wij hebben trouwens ook nog te maken met kantonale feestdagen. Het gebeurd nog best wel eens dat mijn dochter vrij heeft en wij beide niet omdat we met 3 verschillende kantons te maken hebben met werk en school.
Anderzijds heeft de school wel 5x een halve dag die je vrij kunt „opnemen“ voor je kind. Dat is super.
ikke schreef:Mijn werkgever experimenteert op dit moment met "vrij te kiezen feestdagen" om te ervaren wat werkt en waar de aandachtspunten zitten.
Het gaat er bij ons dus ook van komen dat de verplichte dagen los gelaten worden; alleen nog even zoeken naar de juiste invulling ervan omdat we ook een bedrijf zijn met 24/7 verplichtingen.
secricible schreef:ikke schreef:Mijn werkgever experimenteert op dit moment met "vrij te kiezen feestdagen" om te ervaren wat werkt en waar de aandachtspunten zitten.
Het gaat er bij ons dus ook van komen dat de verplichte dagen los gelaten worden; alleen nog even zoeken naar de juiste invulling ervan omdat we ook een bedrijf zijn met 24/7 verplichtingen.
Juist dan zou dat perfect moeten werken toch?
Ik werk onder CAO VVT, wij krijgen 7wkn vrij per jaar maar feestdagen zijn wel uit je eigen vrije dagen.
Dus gisteren heb ik gewoon een halve dag gewerkt en de andere helft heb ik uit mijn vrije dagen betaald.
Mkango schreef:Urbanus schreef:Ik op zich ook niet, maar van een uur met m'n zusje doorbrengen voel ik me meteen weer drie dagen compleet waardeloos, dus die mijd ik als de builenpest.Het is voor mij gewoon een vreetfeestje met cadeaus. Heb er niks op tegen.