Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biebz

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:37

Ah oke,

Verder snap ik ook weinig van het leenstelsel enzo :')
Heb opleiding gedaan in het oude stelsel maar ook in het nieuwe. En op duo staat alles heel onduidelijk.
Maar zolang ze niet moeilijk doen en ik gewoon afbetaald moet het goed komen denk ik.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:47

Ik heb altijd gedwongen moeten werken, want ja zonder geld van DUO kom je anders echt niet rond :(

En dan echt heel veel en vaak heel zwaar werk gedaan, ik liep best een tijdje nachtdiensten in een magazijn van 23 tot 7 te draaien zodat ik om 12u weer keurig naar mijn colleges kon :') daarnaast ook "gewoon" lichamelijk zwaar werk gedaan met een gebroken pols. Had vaker tranen in mijn ogen zoveel pijn als dat oliebol deed, maar ik had geen andere manier om aan het geld te komen. Als migrant word je namelijk 9 gevallen op 10 als vee behandelt, je moet het maar slikken of wegwezen want er is geen hond die om je welzijn geeft.

.... oke nu wil ik alles en iedereen in de fik steken :Y) :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 11:57

Van mij mag het!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:59

Gadver, dan had ik het niet zo moeten verklappen. Of toch wel enkeltje Panama 8-)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:16

Snippergroen schreef:
Hoe kom je eigenlijk aan een (grote) studieschuld? Ik snap natuurlijk dat het hierbij ook om het lenen van Ome Duo gaat, maar was je je dan vooraf bewust van dat dat geld allemaal weer terug moest? Of was je dan een wat naïeve student die dacht nahh komt wel goed? Dit is geen oordeel ofzo overigens, ik ben gewoon nieuwsgierig :')

Allereerst: Dit topic :P

Ik ben eerlijk. Ik was een naïeve student die dacht dat alles goed kwam toen ik 19 was, en nu ik met een berg aan schuld zit en ouder en wijzer ben voel ik me echt klote erover, en ik ben nog niet eens klaar.
Maar, het knaagt wel dat ze het presenteerde (op 19-jarige leeftijd) als ‘gratis lenen’, zonder rente, zonder dat je bang moest zijn voor een hypotheek in een tijd dat aan een huis komen wel ging. Ik dacht daar ook absoluut niet over na.

Nu telt het opeens dubbel mee op je hypotheek + er is nog kans op een rente ook.

De overheid hoeft mij niet per se te compenseren (zou natuurlijk wel leuk zijn) en dat had ik ook niet verwacht, maar die rente en hypotheek voelt wel erg genaaid. De nieuwe basisbeurs is trouwens lager dan 5 jaar geleden toen alles ook veel minder kostte, ik vind het belachelijk.

Panama it is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:25

Wat was het een fijne verrassing toen ik onverwachts een brief op de mat vond met de mededeling dat mijn studieschuld afbetaald was...!
Omdat je jarenlang afbetaald, was het gewoon geworden dat er een x-bedrag van je salaris afging die kant op, en heb ik nooit meer gekeken naar wanneer het afbetaald zou zijn. En opeens die brief...! Feestje!

On topic: ik biecht op dat ik vandaag vanuit huis werk (doe ik standaard 2 dagen in de week) maar absoluut niet productief ben... op bokt zit rond te kijken, whatsapp berichten aan het versturen ben, de was doe... terwijl ik normaal gesproken dan juist veel doe, omdat ik niet door collega's of de telefoon gestoord wordt! Echt een off-dagje, maar dat zeg ik mijn manager maar niet.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:34

Ik viel wel in het oude leenstelsel+ een redelijke aanvullende beurs omdat mijn ouders een eigen bedrijf hebben. En ik heb ook altijd een bijbaantje gehad. Maat toch heb ik wel een studieschuld opgebouwd, mede daardat ik 2 studies gedaan heb en je maar recht had op 4 jaar studiebeurs. Ik zou hem trouwens in een keer af kunnen betalen, maar dat vind ik zonde van mijn geld. Dus ik betaal gewoon maandelijks wat ik het minimale moet betalen. :')

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:42

rink schreef:
Is het heel lui als ik eigenlijk een 2e stofzuiger wil omdat ik die andere niet steeds de trap op en af wil slepen?

Kan best, wij hebben zelfs 2 robotstofzuigers zodat we de robot niet telkens moeten verplaatsen

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:58

Mijn biecht vandaag is dat ik een docent had beloofd dat ik zijn vak af zou maken.. maar dat lekker niet ga doen :'). Ik had dit vak extra gekozen omdat ik nog een half collegejaar had en dit een beetje op wilde vullen zodat ik in ieder geval wat te doen had. Vak begon al met maar drie mensen := waarvan ik uiteindelijk als enige overbleef. Ik beloofde de docent dus dat ik netjes zijn vak af zou maken ondanks dat ik de studiepunten helemaal niet nodig heb. Twee weken terug had ik wat problemen met mijn laptop waardoor we niet konden meeten om mijn eindprojectje te bespreken, en hij zou zelf daarna op werkreis gaan maar zou me mailen om een nieuwe meeting in te plannen. Nou, twee weken radiostilte, terwijl de deadline maandag was en ik vandaag ook een mondeling tentamen zou hebben. Ik was er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat dit niet meer doorging en heb ondertussen ook mijn afstudeerformulier al ingeleverd. Stuurt ‘ie net een halfuur voor de mondeling dat het zo druk was maar dat we zo de mondeling zouden doen en daarna het project bespreken. Gozer, de vriendelijke groeten. Ik heb vakantie. :evaw:

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:59

History_ schreef:
rink schreef:
Is het heel lui als ik eigenlijk een 2e stofzuiger wil omdat ik die andere niet steeds de trap op en af wil slepen?

Kan best, wij hebben zelfs 2 robotstofzuigers zodat we de robot niet telkens moeten verplaatsen

Ik heb op elke verdieping een stofzuiger en ook in mijn aparte bedrijfsruimte…..dus ik zeg niks haha

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:04

Ik overweeg terug naar huis te vliegen, in plaats van een soort van interessante stage te doen, omdat ik m'n hond te veel mis.
En omdat ik een enorm demotiverend karakter heb en af en toe gek wordt van mezelf en daar makkelijker thuis mee deal.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:53

Mijn nieuwe biecht is dat ik stiekem zelf een tattoo heb gezet boven m'n knie. Nog nooit gedaan, en hij is mini, ik vind m wel schattig.

Biecht 2 is dat ik een afspraak ga maken voor een sleeve afmaken _O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:54

Net veelste dure foto’s laten afdrukken bij de Kruidvat en ze zijn nog lelijk ook..
Mijn biecht is dat ik net doe alsof ik daar niet ben geweest en opnieuw ga bestellen…

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:55

Ik lig op de bank met koekjes en chocola, mezelf ellendig te voelen. Terwijl m’n vriend in de tuin hard aan het werk is.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:03

Nyaleti schreef:
Ik overweeg terug naar huis te vliegen, in plaats van een soort van interessante stage te doen, omdat ik m'n hond te veel mis.
En omdat ik een enorm demotiverend karakter heb en af en toe gek wordt van mezelf en daar makkelijker thuis mee deal.

:(:) Hoe lang zit je er nu?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:10

Danielleeee_ schreef:
Ik vind het ook interessant! :j

Mag je wel zomaar weggaan, ondanks dat de klant heeft betaald? Of moet je hem dan zijn geld teruggeven?

Beetje random vraag, maar dat vroeg ik me meteen af :')

Haha, ja, alles mag natuurlijk. Ik heb geen baas of bedrijf o.i.d. boven me. Je mag altijd weg gaan, altijd nee zeggen. Wat je met het geld doet verschilt denk ik. Heb zelf nooit in die situatie gezeten, als ik weg ga omdat ik het geen leuke date vind of de man iets zegt wat ik niet oké vind, hoef ik het geld ook niet. Als dit wel je primaire inkomstenbron is kan ik me voorstellen dat je dat anders aanpakt.

Silenna schreef:
Super interessant, Bailey :D Hoeveel verdien je daar (als ik dat vragen mag) gemiddeld per date/avond mee?

Een date duurt 2 tot 4 uur (meer heb ik meestal geen zin in, ik ben een introvert als het gaat om energielevels :') ) en ik krijg daarvoor 350-500 euro. Geen vaste prijs, en niet per uur. Ik maak duidelijk wat ik ongeveer verwacht, deze mannen weten welke bedragen verwacht worden in deze 'scene' en het is nog nooit voorgekomen dat ik negatief verrast werd door een laag bedrag. Ik zie het bedrag pas thuis, zij schuiven gewoon een envelopje in m'n tas.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:23

Welke site is dat? (mag ook via PB)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:25

VuurVleugels schreef:
Welke site is dat? (mag ook via PB)

Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:27

Nou, dat is wel de moeite iig. Ik dacht dat gaat om een tientje of wat voor de moeite :')

Met drie van die dates heb je een minimum maandloon bij elkaar joh. Doe je best netjes

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:39

Ik geef maandelijks 600 eu uit aan personal training :x

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:52

yvje86 schreef:
Ik geef maandelijks 600 eu uit aan personal training :x

Maar heeft het effect :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:21

Sintara schreef:
Nou, dat is wel de moeite iig. Ik dacht dat gaat om een tientje of wat voor de moeite :')

Met drie van die dates heb je een minimum maandloon bij elkaar joh. Doe je best netjes

In theorie ja, maar in de praktijk denk ik eerlijk gezegd niet dat je drie 'leuk genoege' mannen die geen seks willen per maand kan vinden. Niet geprobeerd, maar dénk ik, haha. Misschien wel als je een bombshell bent, dat ben ik helaas niet dus een acquired taste haha.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:24

Ik ga straks uiteten maar had ook zin in macdo dus ben net frietjes en flurry gaan halen en eet die nu op in de auto zodat ik niet hoef te delen met mijn vriend

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:33

Vanuit mij een gebruikersgerelateerde biecht :+

Er staat me ergens bij dat ik een keer met BaileyMix naar een concert (John Coffey misschien?) geweest ben? Ik voelde me die avond heel poedersuiker, maar vond het wel gezellig :D Ben wel alles vergeten en weet niet eens meer of het echt met BaileyMix was :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:38

Ik kwam deze tegen bij de AH...en omdat ie korting had heb ik hem meegenomen...helemaal voor me, myself & I. :9

Afbeelding