Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 10:46

Zeker omdat je er alleen voor staat zou ik toch kritisch worden in het soort mensen dat je om je heen hebt
Je kan ook weerbaarder worden, maar dat pakt bij de verkeerde mensen niet perse goed uit dus ook voor dit soort klussen misschien beter betrouwbaar bedrijf inhuren
Je ziet ook dat je niet goedkoper uit bent zo

O. En YouTube is je vriend. Je kan eigenlijk alle klussen ook zelf aanpakken mocht je het materiaal hebben of kunnen lenen. Je kan meer dan je denkt!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 00:57

Ja in het vervolg maar een klusjesman van de bouwmarkt of een via werkspot met voldoende referenties. Dit was de eerste via Facebook en ook gelijk de laatste.

Het bed, en het moeilijkste deel van de kledingkast staan. Het viel gelukkig heel erg mee. Vanwege m'n heupblessure doe ik het rustig. Al heb ik snel de neiging om het af te willen maken.

Morgen moet ik er slapen, en zien we elkaar voor het eerst niet (op een vakantie van 2 weken na). Mijn vriend lijkt het er makkelijker mee te hebben dan ik. Helaas komt het matras 2 a 3 weken later. Dat worden de komende dagen zware nachten op een luchtbed, en in een vreemd huis in m'n eentje. Een voordeel ik heb 1 a 2 weken genoeg te doen omdat er nog het e.a in elkaar gezet moet worden. Wel voel ik dat ik afstandelijker ben maar dat is niet gek. Hij zet mij het huis uit.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 07:20

Heeft hij nog geholpen met je huisje? Ik vind het niet gek dat jij er meer last van hebt dan hem. Het is zijn keus om jou het huis uit te zetten. Hij blijft in z'n vertrouwde omgeving terwijl jij je hele leven omgooit op het moment.

Afgaand op de info die je deelt blijf ik hem echt een egoïstische vent vinden. Je gaat toch niet iemand waarvan je zegt te houden op een luchtbed laten slapen. Helemaal niet als die persoon ook nog eens blessure heeft. Dan wacht je toch tot dat matras er is? Ik vind dit echt heel bijzonder.

Ik blijf ook vinden dat je beter verdient dan dit. Maar ik weet ook uit eigen ervaring dat het even kan duren voordat je hetzelfde ziet als de mensen om je heen. En dat je er klaar voor moet zijn om voor jezelf te kiezen. Dus ik wil je vooral veel sterkte wensen. Hopelijk kun je toch een beetje slapen op dat luchtbed. Kun je niet bij iemand een matras lenen? Iemand in je omgeving die een logeerbed heeft staan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 07:30

Waarom kan het matras pas over een paar weken komen dan?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 08:01

Ik hoop TS dat je heel snel in gaat zien dat je veel beter verdient dan deze zak. En dat je dan iemand vindt die wel om je geeft, en niet alleen om zichzelf. :(:)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:27

Op marktplaats zijn heel vaak gratis matrassen af te halen. Niet al te dure topper erop en je slaapt ongetwijfeld een stuk beter als op dat luchtbed, zeker als dat een paar weken duurt.

Verder hou ik mijn mond maar.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:29

Uit de berichten van TS lijkt het me wel duidelijk dat ze geen steun van haar 'vriend' hoeft te verwachten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:32

Ik zou ook gewoon een matras van marktplaats halen. Voor gratis of heel weinig kan je vaak wel een matras kopen.

Ik vind het maar een gekke situatie zo.

Jullie gaan wel samen op vakantie binnenkort ?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:39

Je zou er voor kunnen kiezen om een matras bij de Lidl te bestellen.
60€
https://www.lidl.nl/p/livarno-home-7-zo ... ZoQAvD_BwE

Dan heb je iets waar je lekkerder op ligt.
Kun je deze daarna ergens achter de kant schuiven en gebruiken als logeer matras.

Binnen 3 werkdagen bezorgd

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:45

Heeft niet een bekende van je een opklapbed met matras voor je te leen? Vaak nog wel redelijke matrasjes en in een station te vervoeren.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:14

Pfff dit is toch niet normaal? Wat een ware liefde dit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:37

Dat ts nog bij hem blijft is onvoorstelbaar. Wat een rode vlaggen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:50

elmiran schreef:
Ja in het vervolg maar een klusjesman van de bouwmarkt of een via werkspot met voldoende referenties. Dit was de eerste via Facebook en ook gelijk de laatste.

Het bed, en het moeilijkste deel van de kledingkast staan. Het viel gelukkig heel erg mee. Vanwege m'n heupblessure doe ik het rustig. Al heb ik snel de neiging om het af te willen maken.

Morgen moet ik er slapen, en zien we elkaar voor het eerst niet (op een vakantie van 2 weken na). Mijn vriend lijkt het er makkelijker mee te hebben dan ik. Helaas komt het matras 2 a 3 weken later. Dat worden de komende dagen zware nachten op een luchtbed, en in een vreemd huis in m'n eentje. Een voordeel ik heb 1 a 2 weken genoeg te doen omdat er nog het e.a in elkaar gezet moet worden. Wel voel ik dat ik afstandelijker ben maar dat is niet gek. Hij zet mij het huis uit.

Ach meid wat een ellende, dikke knuff!

Hopelijk lukt het slapen toch een beetje. Als je geen tijdelijke matras kan lenen ergens: leg een fleece plaid oid onder je luchtbed (niet alleen er iets op) is veel comfortabeler qua optrekken van kou en zorgt voor minder wrijvingsgeluid als je omdraait.

Die afstand is niet gek he, je hebt bljkbaar nog (veel) gevoelens voor hem. Voor een buitenstaander is het makkelijk roepen: red flags, wegwezen enz. Maar het is jouw keuze en jouw leven. Ik hoop dat je daarin jezelf voorop kan zetten als alles straks achter de rug is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:55

Evt slaapbankje ergens gratis ophalen.

Of inderdaad basic matras als je dat kunt betalen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:57

Of evt een matras van iemands logeerbed lenen ofzo.

Waarom komt het matras drie weken later?

Moet dat uit 'zijn' huis komen, of is het nieuw en wordt het over 3 weken bezorgd?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:19

Ik gun je echt zoveel meer dan je van deze horkeplork lijkt te krijgen :(:)

We horen het verhaal natuurlijk maar van 1 kant maar dat is wel hoe jij het beleeft.... en het leest alsof hij jou keihard in de stront laat zakken :(:) Maar misschien ontbreken de leukere dingen en dingen die hij wèl doet en aanbiedt... ik hoop het maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:48

Ts, begin oktober hebben jullie besloten er een LAT relatie van te maken. Dat is nu 3,5 maand terug. Is er een reden waarom er na 3,5 maand geen extra 3 weken meer gewacht kan worden om te verhuizen? Een matras is nu toch wel iets vrij belangrijks. Waarom moet jij nu opeens zo snel weg? Is dit zijn keuze of jou keuze? Zegt hij: Ik wil nu mijn stek terug of zeg jij: Ik moet nu rust hebben.

Dit topic is ondertussen ook bijna een jaar oud. Waar de relatie eigenlijk alleen maar achteruit is gegaan (of zo komt het toch over) Wat zorgt er voor dat je toch zo graag bij hem blijft?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 15:29

Heb hetzelfde matras als mijn vriend gekocht. Jaren lang ellende met matrassen en dit is een van de weinige waar ik goed op lig. Levertijd is 3 tot 5 weken. Heb hem onverwachts kunnen kopen omdat ze in de aanbieding waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:19

MarliesV schreef:
Die afstand is niet gek he, je hebt bljkbaar nog (veel) gevoelens voor hem. Voor een buitenstaander is het makkelijk roepen: red flags, wegwezen enz. Maar het is jouw keuze en jouw leven. Ik hoop dat je daarin jezelf voorop kan zetten als alles straks achter de rug is.

Keuze zou ik niet perse willen zeggen
Misschien wel traumabinding
Iets anders kan ik niet verklaren

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:38

Als je er zelf in zit zie je de rode vlaggen niet of minder. En als je achteraf terug kijkt dan denk je oliebol man, waarom ben ik zo lang gebleven. Been there, done that.

Maar niemand is alleen maar poedersuiker. Dus je wordt er goed in om de slechte dingen goed te praten en te focussen op de mooie dingen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:45

Ja been there, done that too. Zeker waar dat je vaak te lang blijft hangen als je dingen achteraf bekijkt. Maar ja achteraf kijk je de koe in de kont he....

Maar omdat nu traumabinding te noemen, sorry maar dat gaat mij echt te ver. We lezen 1 kant van het verhaal en ik vind het echt super naar om zulke stempels op mensen te plempen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:02

Ja dat is wel een te snelle conclusie

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 22:06

Mijn moeder heeft zich ermee bemoeit. Vond haar al vervelend pushen de hele tijd terwijl mijn vriend zei dat het geen probleem was dat ik daar nog sliep. Zag toen hij zijn gemiste oproepen bekeek dat ze elkaar gesproken hadden.

Nou lekker. Volgens mij doet de vloerverwarming het niet. Heb de eerste nacht liggen rillen van de kou en veel spierpijn in m'n benen van het luchtbed. Ik heb hem inmiddels op 21 graden staan en hij staat al de hele tijd op 18 en de temperatuur stijgt maar niet.. ;(

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:17

Leg onder het luchtbed en op het luchtbed, onder je hoeslakens, grote fleece dekens. Dat scheelt echt enorm. Eventueel ook op jezelf. Bij Primark zijn grote te koop.

Irritant van je moeder zeg. Alsof er niet al genoeg mensen zich hebben bemoeid met jullie relatie...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 22:30

Heb hem vanaf 21:00 op 22 graden gezet en hij blijft alleen op 18 graden hangen.