De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:47

Omgevallen bomen in eigen tuin moet je idd zelf opruimen/bijhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:52

De omgevallen boom is inmiddels wel weg. Gisteren weggehaald hoorde ik van m'n buurvrouw het deel wat er nog staat moet weg. Buurvrouw is 70+ dus zal dat niet zelf doen laat staan zelf regelen. De omgevallen boom is blijkbaar wel opgeruimd door iemand van haar terwijl er normaal niemand is die het voor haar kan doen dus daar stond ik een beetje van te kijken. We noemden haar tuin hier altijd het oerwoud en dat oerwoud is inmiddels flink gekapt al ruim een half jaar geleden, ze waren alleen de boom waar ik al 2 jaar over klaagde even vergeten. Daar achteraan gebeld toen werd ik weer gebeld door het hoveniersbedrijf die hier onderhoud doen van de heggen en dit soort achterstallige onderhoud van tuinen en die zeiden we komen er alsnog voor maar kan wel even duren want druk. Nooit weer wat gehoord.
Dus in dit geval gaat het zeker wel via de woningbouw, en zo niet ook goed maar dan regel ik wel dat ie weg komt of zodanig gesnoeid word dat ie niet meer over mijn tuin hangt :+

Edit ; in onze contracten staat dat je je tuin zelf dient te onderhouden. Alleen de heggen worden standaard 2 keer per jaar bij langs gelopen, wie dat niet zelf doet dan doet het hoveniersbedrijf het in opdracht van woningbouw. Als woningbouw of dit hoveniersbedrijf een tuin ziet waar niks aan gedaan word etc dan krijgt de bewoner een brief in de bus en gebeurd er dan nog niks dan gebeurd het in opdracht van de woningbouw door dit hoveniersbedrijf alsnog. Alleen deze tuin heeft héél lang geduurd voor de er wat mee gingen doen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:57

Sommige mensen zetten gewoon simpel advertentie als ze zelf niet kunnen verwijderen. Van gratis haardhout zat mensen die dan gratis komen opruimen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:00

Ik ben benieuwd of de bomen bij mij beneden nog staan.
Bij mij is er ook een benedenbuurvrouw die piept over de boom van haar buren... ik vind dat altijd superlastig, want bomen geven veel leven, schaduw, vogeltjes en beschutting... Let wel, ze heeft altijd een plek waar zon is, en geen moestuin oid...
Als ik een goede boom zou hebben en mn buren zouden klagen zou ik misschien voorstellen dat ze naar een flat verhuizen met een groot balkon ofzo... :P

Wat je wel ziet is dat er wortels afgezaagd worden vanwege schade aan stoepen etc.. en dan die bomen gaan vallen... :\

Er wordt ook gepleit voor meer groen in de stad.. jungletuinen passen daar prima in toch...?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:08

Ach ja oude huis van mijn ouders waren de gemeente zo slim om boom boven riolering te zetten. :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:09

Enn de regen begint weer :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:15

Cer schreef:
Ik ben benieuwd of de bomen bij mij beneden nog staan.
Bij mij is er ook een benedenbuurvrouw die piept over de boom van haar buren... ik vind dat altijd superlastig, want bomen geven veel leven, schaduw, vogeltjes en beschutting... Let wel, ze heeft altijd een plek waar zon is, en geen moestuin oid...
Als ik een goede boom zou hebben en mn buren zouden klagen zou ik misschien voorstellen dat ze naar een flat verhuizen met een groot balkon ofzo... :P

Wat je wel ziet is dat er wortels afgezaagd worden vanwege schade aan stoepen etc.. en dan die bomen gaan vallen... :

Er wordt ook gepleit voor meer groen in de stad.. jungletuinen passen daar prima in toch...?

Ik weet niet of je doelt op mij met iemand die "piept" over een boom? Maar misschien moet je niet zomaar zulke woorden gebruiken als je de situaties er achter verder niet kent ;) ben opgegroeid op het platteland en ben vooral heel erg pro bomen maar behalve als ze in een bos staan waar ze wild kunnen groeien hebben bomen af en toe best onderhoud nodig. Ik ben de laatste die pleit voor het weghalen van bomen, vind het ook ontzettend jammer dat alle bomen in haar tuin die geen last veroorzaakten nu weg zijn gehaald maar deze boom die nu dus in mijn tuin dreigt te vallen waar ik regelmatig ben, waar een vriendin regelmatig is met pup en kids enzz hebben ze niks aan gedaan ik heb al tig keer gezegd even goed snoeien hij hoeft van mij niet weg. Maar als alleen het stukje er nog staat wat voor gevaarlijk word want hangt volledig over mijn tuin heen dan vind ik dat niet heel relaxt, of ze hem weg halen of terug snoeien zou mij een zorg zijn maar ik heb geen zin om me zorgen te maken over of mijn wel goed onderhouden tuin straks bedolven ligt onder een boom eerlijk gezegd. Maar het spijt me dat ik ons storm verhaal hier deel, blijkbaar ben ik dan gelijk een "piepende buurvrouw" :') voor de duidelijkheid ik ben de enige die hier m'n tuin onderhoud en daar veel plezier aan beleefd en als mijn tuin dan steeds vol ligt met zooi van andermans bomen die niet eens in hun tuin komen, mijn licht in de tuin blokkeren enz mag ik daar op een gegeven moment best iets van zeggen toch? :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:24

In Dordrecht zijn er nu locaties voor het ophalen van zandzakken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:31

Annet_Dottie schreef:
Ik weet niet of je doelt op mij met iemand die "piept" over een boom? Maar misschien moet je niet zomaar zulke woorden gebruiken als je de situaties er achter verder niet kent ;) ben opgegroeid op het platteland en ben vooral heel erg pro bomen maar behalve als ze in een bos staan waar ze wild kunnen groeien hebben bomen af en toe best onderhoud nodig. Ik ben de laatste die pleit voor het weghalen van bomen, vind het ook ontzettend jammer dat alle bomen in haar tuin die geen last veroorzaakten nu weg zijn gehaald maar deze boom die nu dus in mijn tuin dreigt te vallen waar ik regelmatig ben, waar een vriendin regelmatig is met pup en kids enzz hebben ze niks aan gedaan ik heb al tig keer gezegd even goed snoeien hij hoeft van mij niet weg. Maar als alleen het stukje er nog staat wat voor gevaarlijk word want hangt volledig over mijn tuin heen dan vind ik dat niet heel relaxt, of ze hem weg halen of terug snoeien zou mij een zorg zijn maar ik heb geen zin om me zorgen te maken over of mijn wel goed onderhouden tuin straks bedolven ligt onder een boom eerlijk gezegd. Maar het spijt me dat ik ons storm verhaal hier deel, blijkbaar ben ik dan gelijk een "piepende buurvrouw" :') voor de duidelijkheid ik ben de enige die hier m'n tuin onderhoud en daar veel plezier aan beleefd en als mijn tuin dan steeds vol ligt met zooi van andermans bomen die niet eens in hun tuin komen, mijn licht in de tuin blokkeren enz mag ik daar op een gegeven moment best iets van zeggen toch? :+

Die dikgedrukte zin vind ik dan weer zo'n tranentrekker... :')
Je kan ook gewoon je verhaal uitleggen, zonder er sneu over te doen :+
Ik zegt toch niet dat je niks mag plaatsen :? En er zitten meer mensen in dit topic dan ik he ;-)

Mijn buurvrouw piept over bladeren en zon, en ik vind dát wel degelijk gezeik.. :j

maar, gezien wat er de afgelopen periode gesneuveld is, is het de vraag of bomen plaats hebben in de stad.
En je opmerking over jungletuin snap ik niet.. wat is het pobleem van een jungletuin..

Plausibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:39

Daan13 schreef:
Ergens wel een geluk dat ik nu thuis in de ziektewet zit :x

Heb alle tijd om de slowfeeders in de inloopstal te vullen.

Ze steken nu alleen nog maar hun hoofd om het hoekje :')

@plausibel,wat gerstestro erbij doen zodat ze meer een gevuld gevoel hebben,?

Oh nee dat is niet nodig.
Had gisteravond ietsje minder gevoerd omdat ik wil dat ze iets minder knoeien (het lijkt soms wel of ze een bodembedekking van hooi hebben) en dus meer opeten.
Maar nu met de wind en regen staan ze erg veel binnen dus dat hooi was vanmorgen al op. Even tussendoor gaan voeren, geen probleem.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:04

Pfff ik dacht nu net een uurtje geleden toen het zonnetje doorbrak en de wind wat leek te gaan liggen dat het eindelijk voorbij was, maar het begint nu toch weer flink te loeien hier!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:28

Sellyxx schreef:
Pfff ik dacht nu net een uurtje geleden toen het zonnetje doorbrak en de wind wat leek te gaan liggen dat het eindelijk voorbij was, maar het begint nu toch weer flink te loeien hier!

Yep hier ook. Was even beter leek het wel maar het begint nu weer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:40

De rust is hier inmiddels ook langzaam aan weer over, wel droog goddank nu

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:56

Zag wel dat het hier alweer aardig aan het opdrogen is door de wind.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:58

Gewoon heerlijk die stilte alleen al... O:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:03

Stilte waar. Enige voordeel van nu is alleen zonnetje.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:04

Hier is het gewoon helemaal grijs hoor...
Met wind. En het is zo vreselijk koud.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:11

Ik hoor weer vogeltjes fluiten. <3

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:44

Ik ben nog nooit in m’n leven zo blij geweest met windkracht 6 :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:51

Hier is het nu ook rustig.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:54

Hier is het nu ook windkracht 5/6.
Normaal vind ik dat al veel om in te gaan hardlopen. Nu was ik er blij mee :')

En zonnn :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:10

Sellyxx schreef:
Ik hoor weer vogeltjes fluiten. <3

Jaaaaaaa ons winterkoninkje was weer heel blij!!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:14

Ik hoor de wind fluiten......

%)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:07

Hier in Maarssen is het heerlijk rustig vergeleken met de laatste paar dagen, zelfs geen regen :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:24

Marcella schreef:
Sommige mensen zetten gewoon simpel advertentie als ze zelf niet kunnen verwijderen. Van gratis haardhout zat mensen die dan gratis komen opruimen.

Ik heb een berichtje in de app van de men vereniging gezet. Morgen beginnen ze er aan.