[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:26

Meelezer hier.
Mijn man liet me de filmpjes van de 109 jarige zien. Ik kan veel hebben, maar ik werd hier echt vreselijk naar van.
Alle gruwelverhalen, martelwerktuigen etc in dit topic zijn ok, maar dit trok ik echt slecht...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:39

Blijkbaar zou desbetreffende monnik zichzelf aan het mummificeren zijn. Een praktijk genaamd 'Sokushinbutsu'.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:19

Veel mensen willen graag oud worden, maar we vinden het erg als we een jaar ouder worden en willen eigenlijk ook niet oud zijn

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:23

moonsparkle schreef:
Veel mensen willen graag oud worden, maar we vinden het erg als we een jaar ouder worden en willen eigenlijk ook niet oud zijn

Ik denk dat de leeftijd waar veel mensen op willen blijven hangen zo rond een jaar of 28 ligt.
Oud genoeg om als echt volwassen gezien te worden, maar jong genoeg om niet 'al' 30 te zijn
Af en toe feesten op die leeftijd is niet raar, een gezin starten is heel normaal.
Gewoon in het werkende leven met wat ervaring, je bent geen starter meer (in de meeste gevallen dan)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:25

Ik ben in de 30 en ik heb gevoel dat ik niet ouder dan 70 hoef te worden, maar dan heb ik dus ongeveer al de helft erop zitten, wanneer zou ik met pensioen gaan :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:31

Idd 70-75 vind ik prima.

Mijn oma is met haar 85 eigenlijk nog heel kwiek, wel sneller vermoeid maar is geheel zelfstandig.
Dan zou ik daar ook geen bezwaar tegen hebben :+
Ze fietst nog, sociaal heel actief, tafeltennist en is mentaal ook goed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:43

fleurtjeuh schreef:
moonsparkle schreef:

Ik denk dat de leeftijd waar veel mensen op willen blijven hangen zo rond een jaar of 28 ligt.
Oud genoeg om als echt volwassen gezien te worden, maar jong genoeg om niet 'al' 30 te zijn
Af en toe feesten op die leeftijd is niet raar, een gezin starten is heel normaal.
Gewoon in het werkende leven met wat ervaring, je bent geen starter meer (in de meeste gevallen dan)

Ja zo eind 20 inderdaad. Zo voel ik me ook nog eigenlijk. En ik vernam van mijn moeder dat je je eigenlijk altijd wel jonger blijft voelen, zelfs als je 70 bent.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:30

Oeh, dat is gewoon een levend lijk... Als die mensen er zelf voor (kunnen) kiezen, prima, maar ik had allang een 'drankje' genomen. Als je alleen nog maar bedlegerig bent en afhankelijk van anderen, dat zou ik echt niet willen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:54

Vind die verhalen over Boetsja waarbij gewone burgers vermoord worden en al weken op straat liggen ook behoorlijk luguber. Hoe kun je toch zo ver komen dat je gewoon onschuldige vluchtelingen en gezinnen op hun vlucht even omver knalt.

Onderstaand linkje hoe mensen hiertoe komen. Let op, opent met de foto van 2 handen van een zichtbaar wat langer overleden persoon.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... khoff-niod

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:55

Ach die sleutels erbij maakt het nog triester dan het is :(

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:55

Shenavallie schreef:
Oeh, dat is gewoon een levend lijk... Als die mensen er zelf voor (kunnen) kiezen, prima, maar ik had allang een 'drankje' genomen. Als je alleen nog maar bedlegerig bent en afhankelijk van anderen, dat zou ik echt niet willen.

Dot is Sokushinbutsu, een zeer bewuste keuze door boeddhistische monniken voor het einde van het leven.
Zij zijn lichamelijk sowieso al gewend om op zeer weinig voedingsstoffen te leven.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:06

Ik heb wel respect voor mensen die de Sokushinbutsu doen. Ze hebben voor mijn gevoel zoveel controle over hun lichaam en leven. Het ziet er bizar uit maar ook weer heel mooi.

Dit is ook heel apart. Een deur van een crematie oven die niet goed gesloten is. Geen enge foto's maar alleen een filmpje van het gebouw en de rook.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ntent=link

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:46

Jeetje, ik hoop niet dat er nog nabestaanden aanwezig waren.. is ook onbekend staat in het artikel. Naar zeg, ook het idee waar de rook dan vandaan komt..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 18:02

Jeetje, kom net dit tegen op 9gag.
Een 14 jarige jongen, de jongste ooit, geëxecuteerd op de elektrische stoel vanwege een dubbele moord op twee meisjes.
Hij was onschuldig ;(

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/George_Stinney

De foto's zijn btw van een film over zijn leven en dus niet echt.

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 18:36

Wat ontzettend heftig en triest zeg, die arme jongen… ;(

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:03

Pff ik zou zo'n film niet kunnen zien

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:06

Onali schreef:
Jeetje, kom net dit tegen op 9gag.
Een 14 jarige jongen, de jongste ooit, geëxecuteerd op de elektrische stoel vanwege een dubbele moord op twee meisjes.
Hij was onschuldig ;(

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/George_Stinney

De foto's zijn btw van een film over zijn leven en dus niet echt.

[ [url=m/PweMgW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb vaker over hem gepraat, zijn ouders mochten zijn hele zaak niet bijwonen volgens mij waren ze zelf uit de stad "verbannen".
Hij had ook altijd een bijbel bij zich, hij gebruikte die ook als verhoging op de stoel. Omdat hij zo klein was viel zijn gezichtmasker er ook af :(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:12

Afbeelding

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 07:56

Wat ontzettend triest voor die jongen. Wat een angst zou hebben moeten doorstaan.
Ik wist ik niet dat de green mile daarop gebaseerd was. Erg mooie aangrijpende film. Waarbij de donkere jongen door een donkere man word gespeelt dus niet door een kind

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:36

Oh ik wilde net zeggen.. klinkt als the green mile.
Zag deze al eens ergens voorbij komen, zo in en in triest ;(

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:36

The greenmile is gebaseerd op een boek van Stephan king, waarvan ik mij meen te herinneren de man ook onschuldig is geëxecuteerd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:38

Citaat:
Is The Green Mile based on a true story?

Afbeeldingsresultaat voor the green mile
Since this kind of tragic, unfair derailing and taking of a life has been documented in great quantities over the years, the question naturally arises as to whether the film is based on a true story or not. Technically, the answer is "no." The movie is an adaptation of the 1996 Stephen King novel The Green Mile.

Aldus internet

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:39

Ellen_ov schreef:
The greenmile is gebaseerd op een boek van Stephan king, waarvan ik mij meen te herinneren de man ook onschuldig is geëxecuteerd.

Ja dat klopt en dat wist ik ook (heb het boek hier liggen). Lees dat het er niet op is gebaseerd, maar het is wel John Coffey (hoofdrol) zou wel gebaseerd zijn op George.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:14

c_alsemgeest schreef:
Shenavallie schreef:

Dot is Sokushinbutsu, een zeer bewuste keuze door boeddhistische monniken voor het einde van het leven.
Zij zijn lichamelijk sowieso al gewend om op zeer weinig voedingsstoffen te leven.

Heb het opgezocht en vind het enerzijds bijzonder en aan de andere kant krab ik achter m'n oren.Ik kende alleen de Shaolin monniken, maar er zijn dus veel meer stromen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:53