Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:26

Christiene schreef:
Ah dan weet ik het een beetje. Zelfde als iemand zeg maar geen asbak heeft staan standaard. Of niet eens heeft.
Meen je dit serieus? :') Roken doe je maar in je eigen toko, niet in de mijne.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:59

Single mannen hebben bijna nooit een prullenbak op het toilet staan ben ik inmiddels wel achter gekomen :+

Ik vraag me af waarom de vogels in mijn tuin niet eten van het voer wat ik heb neergelegd. Het is niet dat er geen vogels zijn, ik zie er genoeg in en rondom de tuin maar niet bij het voer, dat blijft steeds onaangeraakt. Zou het zijn omdat de winter te zacht is en ze zelf nog genoeg aan voedsel kunnen komen?

Sheran

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:02

Ik zou ook wel vreemd opkijken als een single man een prullenbak op het toilet heeft staan. Dan denk ik toch meteen dat hij een hele rits minnaressen erop nahoudt :P

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:11

Memories schreef:
Ik vraag me af waarom de vogels in mijn tuin niet eten van het voer wat ik heb neergelegd. Het is niet dat er geen vogels zijn, ik zie er genoeg in en rondom de tuin maar niet bij het voer, dat blijft steeds onaangeraakt. Zou het zijn omdat de winter te zacht is en ze zelf nog genoeg aan voedsel kunnen komen?

Wat voor vogels zijn het precies? Kan ook aan het voer liggen :j
Het kan bijvoorbeeld ook aan de plek liggen, is her rustig of lopen er juist dieren rond etc.
Of qua wat voor soort voer het is, bollen etc of juist slingers dit moet dan weer aangepast worden qua vogel.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:42

Hebben single mannen dan geen lege rolletjes van het toiletpapier?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:44

Die moeten bij het papier dus die gooide ik er sowieso al niet in. Die leg je toch gewoon los in de wc? :))

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:20

Die draaien we hier in elkaar om te kijken hoeveel wc-rolletjes je in een wc-rolletje geperst kan krijgen. Ongoing competition :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:25

Wat is het record?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:27

Je krijgt ze er niet meer uitgepeld, dus het aantal weten we niet. Het gaat op gewicht. Record is nu 62 gram.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:29

Pen erbij leggen en dan streepjes zetten op de buitenste rol. _O-

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:16

Moeilijke vraag waar ik mogelijk bouwtechnische kennis bij nodig heb.

De gevel van mijn huis (rijtjeshuis) heb ik door een kennis laten onderhouden. De voegen moesten opnieuw gedaan worden.
De buur meld met een foto dat volgens haar met het uitboren van mijn oude voegen de muur heeft doorgetrild en nu bij de buur een scheurtje in het stucwerk zit in de kamer aangrenzend aan mijn woning.
Ik heb geen spouwmuur isolatie en het stucwerk in mijn badkamer ziet er gewoon nog piekfijn uit.

Is het bouwtechnisch überhaupt mogelijk dat het boren in de buitenmuur doortrilt zonder spouwmuur isolatie en dan bij de buur een scheurtje in het stucwerk veroorzaakt?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:25

Mkango schreef:
Christiene schreef:
Ah dan weet ik het een beetje. Zelfde als iemand zeg maar geen asbak heeft staan standaard. Of niet eens heeft.
Meen je dit serieus? :') Roken doe je maar in je eigen toko, niet in de mijne.

ik rook niet en ook echt niemand in mij huis, dat was maar een voorbeeld.

dat was vroeger normaal gelukkig tegenwoordig niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:27

Christiene schreef:

Ik dacht al. :))

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:36

Mkango schreef:
Christiene schreef:

Ik dacht al. :))

misschien beter koffie als voorbeeldkunnen noemen. ik had dat ook nooit. nu heb ik toch een senseo staan voor die ene keer per jaar dat iemand koffie wil.

snap wel dat er dan dus geen prullenbak staat.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:49

ik vraag me ook wel eens af gaat een fysio naar een andere fysio.. of tandarts huisarts... pedicure.. advocaat, tot weet ik het.

of doen ze meeste gewoon zelf. je eigen tanden is wat lastig natuurlijk maar een huisarts mag die zich zelf behandelen..?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:49

miss_lizje schreef:
Moeilijke vraag waar ik mogelijk bouwtechnische kennis bij nodig heb.

De gevel van mijn huis (rijtjeshuis) heb ik door een kennis laten onderhouden. De voegen moesten opnieuw gedaan worden.
De buur meld met een foto dat volgens haar met het uitboren van mijn oude voegen de muur heeft doorgetrild en nu bij de buur een scheurtje in het stucwerk zit in de kamer aangrenzend aan mijn woning.
Ik heb geen spouwmuur isolatie en het stucwerk in mijn badkamer ziet er gewoon nog piekfijn uit.

Is het bouwtechnisch überhaupt mogelijk dat het boren in de buitenmuur doortrilt zonder spouwmuur isolatie en dan bij de buur een scheurtje in het stucwerk veroorzaakt?

Dit is voor mij echt werk voor de verzekering. Laat haar maar aangifte doen en laat de experts het bepalen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:59

Christiene schreef:
ik vraag me ook wel eens af gaat een fysio naar een andere fysio.. of tandarts huisarts... pedicure.. advocaat, tot weet ik het.

of doen ze meeste gewoon zelf. je eigen tanden is wat lastig natuurlijk maar een huisarts mag die zich zelf behandelen..?

Ik heb dat wel eens aan mijn tandarts gevraagd. Die heeft zichzelf weleens behandeld bij dingen die ze zelf kon zien. Waar ze niet bijkan, daarvoor gaat ze naar een collega die ze heel erg vertrouwt, want zij is eigenlijk nog banger voor de tandarts dan ik :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 07:42

Christiene schreef:

Mijn ervaring is ook dat tandartsen dat onderling geregeld hebben. Ze werken samen met spoeddiensten en dus ook met hun eigen gebit haha.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:56

Ik vraag mij af,
Hoelang of hoe snel gaat je lichaam bezig met zichzelf te stabiliseren.

En ja, weer ff zeiken over mijn hernia _O-.

Maar, mijn lichaam was dus zelf al bezig met stabiliseren. Oftewel kraakbeen aanmaken zodat de pijnlijke plek geen druk meer krijgt

Dit is bij de operatie mee weg genomen.
En nu merk ik dus zelf dat ik naar rechts weer soepel ben. Voor zover ik naar rechts mag buigen/draaien.

Maar voor mijn gevoel kon ik al bijna 1 jaar niet rechts fatsoenlijk over mijn schouder kijken.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:48

Christiene schreef:

Volgens mij mag een huisarts zichzelf geen recepten voorschrijven. Maar ik kan me voorstellen dat ze dat gewoon bij hun collega regelen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:04

Christiene schreef:

Mijn fysio gaat naar z'n collega en collega's komen ook bij hem. Ze weten vaak zelf wel wat ze mankeren, maar dan doet de collega gewoon de behandeling.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:55

Christiene schreef:

Ik weet van enkele huisartsen dat ze naar een collega gaan. Dan heb je toch even een paar extra ogen die onbevooroordeeld mee kunnen kijken.

Psychologen die ergens mentaal mee zitten gaan ook naar collega's. Ze weten vaak zelf wel wat er speelt, ook welke manieren kunnen helpen om er beter mee om te gaan... Immers, die manieren leren ze een client ook aan. En toch zal een collega zonder oordeel mee kunnen denken en eventuele 'blindspots' kunnen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:27

Ik ben een TooGoodToGo broodbox opgehaald bij de appie, en het is nogal wat meer dan vorige keer, namelijk 7 hele broden. Wij zijn met twee personen en een kleine vriezer }:0

Dus ehhh wie heeft nog lekkere recepten met brood? Met name zodat het wat langer houdbaar blijft?

Ik ga van een deel al croutons maken, vanavond eten we wentelteefjes en bread&butter pudding ga ik ook proberen maar meer recepten zijn welkom :D

(En ja, ik ga ook wat weggeven, paar vragen staan al uit)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:49

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:36

Hoe overleef je de periode dat je weet dat je ontslag gaat nemen, maar die nog niet hebt ingediend hahaha. Ik moet nog 2 maanden doen alsof...